5 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

5 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

iG MAÇLARI Günün en mühim karşılaşması Beşiktaş - Vefa arasında yeçuimeni Liğ maçlarının ikinci devre müsa- bakaları geçen haftaki karşılaşmalar. le nihayetlenmiş bulunmaktadır. Fa- kat Atatürkün ölümü dolayısile bir ay müddetle tutulan matem dolayısi- ls teahhura uğrıyan lig maçlarının birinci devre karşılaşmaları natamam kalmış bulunmaktadır. Bugünden iti. baren üç stadda birden oynanmağa başlanacak ve üç hafta üstüste yapı- lacak teahhur müsabakalarını müte- akip lig maçlarınm nihayeti alına- caktır. Teahhur tarihlerinin 'sırasına göre yapılacak bu müs bugün Şe- ref stadında Beykozla “Topkapı, Be- şiktaşla Vefa, Taksim stadında Ga latasarayla Hâl, Feherbahçe stadın. da İstanspor ile Fenerbahçeyi karşı- laştırmaktadır. Yapılacak karşılaşmalar içinde hiç güphesiz en mühim maç Beşiktaş ile Vefa arasında olacaktır. Talebeler hakkında verilen son ka rarı müteakib her iki takım esas kuv. vetlerinden bir hayhı Kaybetmiş bu- lunmaktadırlar. Fakat buna rağmen karşılaşma ehemmiyetini kaybetmiş değildir. Normal küvvette bulunan Beşiktaşın aynı vaziyette bulunan Ve- fayı yenmesi tabii ise de bugünkü ta- kımların vaziyeti bu tabiiliği bir is tihfam şekline sokmaktadır. Sonra siyah beyazlıların şampiyonluk yo- Tunda çok nazik bir devrede olmaları müsabakaya başka bir hususiyet ver. mektedir. Puan vaziyetinin nezaketi Beşiktaşlıların bundan sonraki maçları» ni mağlüb ve berabere olmamasını icab ettirmektedir. Aksi takdirde bir beraberlik bile has Bhazırda şampiyonluğu uhdesinde bulunduran siyah beyazlılara pahalı- ya malolacaktır. Çünkü Fenerbahçe 5; bir puan farkla takib ettiği Beşiktaş» Klardan gol averajı itibarile yüksek- tir. Spor muhitinden sızan şâyinlâra gö- re, Vefanın en kıymetli muhacim oyun, cularından bulunan Muhteşem ile Sulhi Klüblerinde oynamak için üniversitedeki alâkalarını kesmişler. dir. Bu tahakkuk ettiği takdirde Bo- şiktaşlılar bugün çok çetin bir maç yapmak mecburiyetinde kalacaklar. dır. Maamafih siyah beyazlıların bay- ram türnuası maçlarına zayıf bir kad. ro ile iştirâkleri Vefa maçına verdik. leri ehemmiyeti göstermektedir. Takımlarının en belli başlı oyun- cularını bu turnun maçlarında Oy- natmıyarak Vefa karşılaşmasına muh. temel bir sakatlık dolayısile eksik çık» mamak içindir. Vefalıların bu maçı kazanbaktan fazla bir menfaatleri olmamakla be- raber vaziyet Beşiktaş için tamamile Askeri Liselerin Bursa- daki müsabakaları Futbol ve hentbol karşılaşmaları nihayetlendi / Geçen sefer yapılan Beşiktaş « Vefa maçından bir enstantane berakistir. Bu cihetten karşılaşmada siyah beyazlıların Vefadan daha faz- la enerji sarfedecekleri ve bu bakım» dan üstünlüğü temin edecekleri tah- min edilebilir, Gene ayni stadda yapılacak Bey- koz « Topkapı karşılaşmasını talebe- lerin klüblerden ayrılmasından en fazla müteessir olan Topkapının kay- bedeceği muhakkaktır. Taksim stadında yapılacak olan Hi lâl - Galatasaray maçını sarı kırmızie lılar lehine görmek icab eder. Pilvaki bundan evvelki karşılaşmada her iki takım berabere kalmış iseler de Ga- latasarayın o günkü gibi taknik bir hataya düşmeyerek rakibini mağlüp etmesi normal bir neticedir. Fenerbahçe stadında yapılacak İs- tanbulspor, Fenerbahçe karşılaşma. keb bir takımla çıkan İstanbulspor aleyhine neticeleneceği tabiidir. ŞAZİ Tezcan Bugünkü spor hareketleri Taksim stadı: Saat ” Kuleli lisesi futbol takımı Askeri liseler arasında tertib edilen spor müsabakalarına Bursada devam edilmiş ve İstanbulda yapılan fakat puanların müsavi olması yüzünden tekrarı icab eden hendbol ve futbol maçları tamamlanmıştır. Hendbolde ilk karşılaşma Bursa - Maltepe liseleri arasında yapıldı. Kule- H spor muallimi Hüsameddinin idare ettiği bu karşılaşmayi çok sert oynı- yan Bursalılar 8-4 kazandılar. İkinci karşılaşma Maltepe - Deniz karb lisesi arasında muallim Zekinin idaresinde yapıldı. Çok kuvvetli bir takım çıkaran Deniz lisesi bu karşı- laşmadan: 5-9 galib olarak ayrıldı. Üçüncü ve son hendbol müsabakası Deniz lisesi ile Bursa lisesi arasında muallim Hüsameddinin idaresinde ya- pıldı. Enerjik oyunculardan teşkil edi. len Bursalılar bu müsabakayı da 6-9 galib bitirerek askeri Jiselerin hend- bol ikincisi oldular. Futbol müsabakaları İstanbulda yapılan ve: Maltepenin şampiyonluğu ile-nihayetlenen fut- bol müsabakalarında ikinci ve üçün- cünün tayin edilmesi için Bursa, Kuleli ve Deniz liseleri takımları ara- sında Bursada birer karşılaşma daha icra edildi. İlk karşılaşma Atatürk stadında Kuleli ile Deniz harb lisesi arasında oldu. Bursa mıntakası monitörü Rasimin idare ettiği bu Karşılaşmayi baştan- başa hâkim veteknikbir oyundan | sonra Kulelililer 2-8 gibi açık bir sayı farkile kazandılar. İkinci karşılaşma Bursa ile Kuleli arasında gene bay Rasimin idaresinde yapıldı. Büyük bir kalabalığın merakla takib ettiği bu | karşılaşma çok zevkli geçti, İlk devreyi 0-3 bitiren Kuleli ikin. ci devrede yedikleri bir göle mukabil daha üç gol yaparak müsabakadan 1-6 galib çıktı. Ve bu suretle futbolda Galatasaray - Bozkurd Şişli - Kurtuluş Galatasaray - Hilâl Şeref stadı: Anadoluhisar - Karagümrük 9,30 Kasımpaşa - Boğaziçi Beykoz - Topkapı 9 11:30 15 Fenerbahçe - 1. Spor Amerikada bir boks maçı Detroit 4 (A.A.) — Toni Gabento, nakavt etmek suretile mağlub etmiş” tir, Toni Gabento, yakında şampiyon- Tuk için Joe Louis ile karşılaşacaktır. Bu galibiyet, Toni Gabento'nun has- mini nakavt etmek suretile Kazan- mış olduğu dördüncü galibiyettir. | Gabento, maçtan evvel kendini selâm» lamak üzere ringe çıkmış olan J08 Lowis'nin elini sıkmaktan imtina et- miştir. kımı karşısında atıp idi yi bir netice alacağı tabil idi, Çok kuv- vetli bir manzara arzeden Harbiyeli sporcular karşısına çıkacak askeri Miseler takımının muhtelit bir şekilde olması müsabakaların alâka ve heye. | GN ŞAŞAŞM) İcabında günde 3 kaşe alınabilir, gayayı canı bakımından çok yerinde bir ha- Kuleli takımı ikinci oldu, Bursada yapılan karşılaşmalardn büyük bir “varlık gösteren Kuleli futboleülerine Ankaraya giden şampiyon Maltepe takımı ile muhtelit yapmak imkânını verilmiş olsaydı Maltepenin Harbiye bar sabakalarda en çok puan alan ta kım askeri liseler spor birincisi ola rak müfettişlik. kupasını alacaktır. sının İse sahaya mütekaidlerden'mürek; | boksör Brawn'ı dördüncü ravundda | Nizip o Nizipn me nektuları 15 senede mamur bir kasaba haline geldi Elektrik tesisatı genişletiliyor, yağ imalathaneleri arttı. Suda temin edilecek Nizipten bir görünüş Nizip (Akşam) — Osmanlı hükü- metine isyan eden Mısır valisi Kavala» lı Mehmet Ali paşa oğlu İbrahim pa» şanın yüz sene evvel Hafız paşa ku- mandasındaki Osmanlı ordusunu ye- nerek İstanbul yolunu açtığı yer ol makla tarihimizde ad alan Nizip, bu- gün Gaziantep vilâyetinin şirin bir kaza merkezidir, 927 yılına kadar Ur- fa vilâyetine bağlı nahiye idi. Bu ta- rihte yapılan mülki teşkilâtla kaza ha- linde Güazlantebe bağlandı. Ve o gün- den itibaren çok inkişat etti. Yeni açı- Jan caddeler, ve bu caddeler üzerine kurulan güzel binalar burasını köylük- ten kurtardı, şirin bir kasaba haline getirdi. Nizip bugün 8-10 bin nüfuslu bir kaza merkezidir. Etrafı bağ, bahçeler. le çevrili, geliri bol, hasılatı geniştir. Nizip Gaziantep ve çevresinin âdeta bir sebze ve meyva deposudur. Nizibin zeytin ve bağları her sene mühim bir servet bırakır. Mahsulü bol! olduğu senelerde zeytin hasılatı bir milyon lirayı bulur. 'Nizipte zeytinyağı evvelki senelerde adi yağhanelerde istihsal ediliyordu. Bugün Nizipte ikisi buhar, üçü elek- trik ve biri de su ile işleyen alti zeytin- yağı fabrikası vardır. Cümhuriyetin yapıcı ve yaratıcı eli Nizibi. köylükten mamur bir kasaba haline getirdiği gibi zeytin sanayil bakımından da modem bir duruma | sokmuştur. İstihsal edilen zeytinyağ. ları kasabadaki altı sabunhanede sa- bun haline getirildikten sonra ihraç edilir. Nizipte elektrik, su. Nizip kasabası dört sene evvel elek- İriğe kavuşmuştur. Fakat kuruluşta tutulan hesap iki sene sonra yanlış çıkmış, mevcud tesisat ve santralın ih- | tiyacı Karşılayamadığı görülmüştür. Belediye 16 beygirlik mazotla mi. | Baş, Diş, Nezle, teharrik motöre ilâveten bu sene 60 beygirlik bir motör daha getirmiştir. Bugünkü tesisat Nizipin aydınlanma ihtiyacile birlikte sanayline de yardım etmektedir. Nizibin en büyük derdi sudur. Bura» da su bol, fakat içilemiyecek derecede kireçlidir. Su kasabanın altından geç- tiğinden istimal için evlere alınmak ih- timali de yoktur. Belediye sekiz kilo- metre mesafede Karpuzatan pınarı de- nilen suyu şehre getirmek (teşebbü- sündedir, Bu su Nizibe getirildiği gün kasaba- nın en büyük ihtiyacı karşılanmış ola» caktır, Nizipte evvelce tek bir okul mevcut- ken kaza olduktan sonra beşer sınıflı iki yeni okulla kültür ihtiyacı karşı- lanmuıştar. Kasabadan başka son senr- lerde altı köye Maarif Vekâletinin plân- larına uygun üç dersaneli altı okul yaptırılmıştır. Gaziantepte soygunculuk tarihe karıştı Vilâyetimizde dört sene evveline ka- dar eksik olmıyan soygun vakaları cümhuriyet zabılasının gösterdiği sı- kı takayyüt sayesinde tamamen orta. dan kalkmıştır. Cümhuriyet jandar- masının gayretile şakavet hâdiseleri tamamen tarihe karışmış bulunmak. tadır. Köylerdeki jandarma karakolla. rı, yollara, mühim geçit noktalarına nakledilmiş, köylerin büyük bir kısmı telefonla biribirine ve karakollara bağ- lanmıştır. Son iki üç sene içinde ve kismen de halkın yardımile sekiz mü- kemmel jandarma karakolu yapılmış- İZMİR ve mülhakatı için AKŞAM gaze- tesinin tevzi yeri münhasıran İz- mirde İkinci Beyler sokak 52 nu- marada Hamdi Bekir Gürsoylar mağazasıdır. * am Grip, Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. I957 ANKARA ENTERNASYONAL JKÖMÜR SERGİSİNDE BİRİNCİ MÜKÂFAT ve ŞEREP DİPLOMALI TEMİNATLI CANKOÇ TERMOSİFONLAR ve YEMEK OCAKLARI Mima&Vedat, Nİ17-İ sTaNBUL,