12 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

e Beden terbiyesi umumi kâtibinin #wwelki günkü beyanatı arasında şu cümle bilhassa nazarı dikkatimizi celbetti: : Futbolcünün evvelâ atlet olması mazarı dikkate alınacak ve futbol ör hasına çıkması için bazı ölçüler tat- bik edilecektir. Bu karar cidden yerindedir. Atle- fik kabiliyeti olmıyan futbolcülerin muvaffak olmalarına imkân yoktur. Nitekim, Romanyada da, aynı şekil- de bir karar verilmiştir. Önümüzdeki mevsimden evvel futbolcüler yeni li- sanslarmı alabilmek için «Atletizm tâbi (tutulacaklardır. Tesbit olunan asgari dereceler şun- lardır: 100 metre 14 saniye 1000 metre 4 dakika 2000 metre 4 dakika 30 saniye Uzun atlama 4,70 metre Hız almadan yüksek atlama 1,05 metre, Gülle atma (iki elle de atılacak, ne- deeler cemedilecektir) 15 metre. At- letizm imtibanında muvaffak olamı- yanlara lisans verilmiyecektir. Bu dereceleri çök hafif bulduğu- muzu, imtihana ciddiyet verebilmek için derecelerin biraz daha indirilme- si lâzımgeldiğini ilâve etmeden geçe- miyeceğiz. Beden terbiyesi umumi kâtibi B. Cemal, profesyonel klüplerin teşkilât dışında olmak şârtile açılabileceğini, ancak bu gibi teşekküllere spor mü- kellefiyeti haricinde kalanların inti- saplarına müsaade edileceğini beyan etmiştir. Profesyonellik mevzuunun daha esaslı bir şekilde tedkik edilerek be- den terbiyesi umum müdürlüğünün kontrolü dışında bırakılmamasını te menni ederiz Çünkü, gizli pı ynelik spor için en zararlı bir şeydir. Bunun önüne geçecek çareleri aramak lâzımdır, Sonra.. eğer spor mükellefiyeti 30 yaş olarak tesbit edilecek olursa, bu #ibi teşekküllerin yaşaması maddeten mümkün olmıyacaktır. Yarı amatör- lüğün hem teşkilât, hem klüp hem de sporcu için zararlı oldüğunu bir ke. re daha tekrar etmeği vazife biliriz. * Romanyalı ve Yugoslavyalı dostla- rumız, futbolde İlerlemek ve Avrupa da beynelmilel bir derece elde edebil- mek için ellerinden gelen her şeyi yapmaktan geri kalmıyorlar. Nitekim SSL HAFTA NIN N uzun ve yorucu muhabere ve müza- kerelerden sonra nihayet İngiliz mil- M takımını Bükreşe gelmeğe razı et- miştir. Romanya - İngiltere milli ma- çı önümüzdeki 24 mayısta oynana caktır. Bu tarihe kadar Bükreş sta- dı altmış bin kişi alacak şekilde tev- si edilecektir. 1925 senesinde kendi sahalarında yendiğimiz Romanya Üçay sonra İngiltere mill! takımı file karşılaşacak ve bu maçı 60,000 seyirci takib ede- cek! Beden terbiyesi umumi kâtibi hari- ci temaslara ehemmiyet verileceğini ve bu temasların mühtelit takımları- muzla yapılacağını söylemiştir, Çok yerinde olan bu kararın hemen tatbikine geçilmelidir. Çünkü zara- rın neresinden dönülürse kârdır. Bu karşılaşmalarda rakiplerimizin dalma bizden kuvvetli olmalarına dikkat etmeliyiz, Aksi takdirde yapacağımız temaslardan matlup istifadeyi temin edemeyiz. * Avrupanın en meşhur futbölcüle- 3 Joe Lowis'in, rakibi John Henry Lewis 3 dakika 29 saniye İçinde mağlüp ettiğini bildirmiştik. Yukarıdaki resim. Lewis'in yediği yumruğun tesirile yuvarlanışını göstermektedir OTLARI Evvelâ atletizm... - Profesyonellik etra- ında-Romanya, İngiltere maçı-Sindelar neticesinde meydana çıkmıştır. Sin- deların cenazesini başta Austria ta- kımı futbolcüleri olmak Üzere on bin kişi takib etmiştir. Sindelar Viyânanın en fazla sevi- len futbolcüsü idi. Şöhret kendisini şımartmamış, tevazuunu daima mu- hafaza etmiştir. O derecede ki çocuk- luğundanberi annesile berâber otur- duğu tek odalı apartımanı bile ter- ketmemişti. Sindelar çocukları çok sever ve on- lar tarafından uzatılan fotoğraf ve kâğıdları redâelmez, hemen imza- lardı. (Avrupada meşhur insanlar- | dan imza istemek âdeti vardır) Bu meşhur futboleti çok iyi kalbi bir insan ve vefakâr bir arkadaştı. Anlatacağımız hikâye iyiliğine bir misaldir; Sindelar bir gün, şehrin kenar ma- hallelerinden birinde kütüphanesi bulunan bir çocukluk arkadaşma Tesgelmiş. Arkadaşı kitap satamadı- ğından ve bu yüzden iflâs etmek üze- re bulunduğundan yanayakıla bah- setmiş. Bu vaziyetten müteessir olan Sindeların aklına bir çare gelmiş ve derhal arkadaşının dükkânına koşa- rak bütün kitapların üzerine (Sami- miyetimle) kelimesini yazarak imza etmiş. Halk, bu meşhur futbolcünün imzasını taşıyan kitaplardan alabil- mek için koşuşmuş ve bittabi arka- daşı da bulunduğu müşkül vaziyetten kurtulmuştur. Bir sıkıntısı veya müşkülü olan bü- tün futbolcüler Sindelara koşar, on- dan fikir danışır, akil öğrenirdi. Bu meşhur futbolcü herkese elinden ge- len iyiliği yapmağa çalışırdı. Şimdi, Viyananın tenha bir mezar- ğında Wunderteamı kuran Hügo Mayzelle, bu mükemmel takımı gali- biyetten galibiyete koşturan Sindelar yanyana yatmaktadır, Ulvi Yenal Bulgar takımının maçları haftaya kaldı Dün sabah şehrimize gelmesi bek- lenen Bulgar A. 5. 23 futbol takımı son dakikada pasaport vizelerinin ik- mal edilmemesi yüzünden seyahatini tehir etmek mecburiyetinde kalmış- tar, Gönderdikleri bir telgrafla beyanı mazeret eden Bulgar sporcuları an- cak gelecek balta şehrimizde maç yapabileceklerini bildirmişlerdir, Izmir maçları Alsancak, Üçoku 5 - 3 mağlüb etti İzmir (Akşam) — Bir hafta evvel İzmir bölgesi milli küme takımları arasında yapilan hususi müsabakada milli küme ikinci Aleşşpor takımı nın, fevkalâde güzel bir oyun oynıya- rak 2-1 golle bölge birincisi Doğan- sporu yenmesi, bu hafta Üçok ve Al- sancak takımları arasında yapılacak müsabaksya büyük bir ehemmiyet verilmesine sebep olmuştu, Talih ve gol averaj gibi sebeblerle milli kü- meye giremiyen Üçok ve Alsancak ta- kımları, hiç şüphesiz İzmirin en mü- him ve kuvvetli takımlarıdır. Çok gü- zel geçen bu müsabakayi seyretmek için Alsancak sahasına kalabalık halk toplanmıştı. Evvelâ ikinci takımlar karşılaştı lar. Rakibine nazaran daha kuvvete Wi bir takım çıkarabilen Alsancak 3-5 galib geldi. Sonra birinci takımlar karşılaştılar, Her iki takım da solaçık- larından mahrumdular, Alsancak ta- kımı, ayağından rahatsız olan Fus- dm yerine Beşiktaşlı Enveri ikame etmişti. Oyuna Üçokun hücumile baş- landı, Top ortada biraz dolaştıktan sonra Üçok lehine bir firikik oldu, f- rikiği korner takib etti, golsüz geçen bu hareketlerden sonra 6 ncı daki- kada Alsancak takımı bir korner ka- zandı, İ ın şiddetli şütünü Kaleci kurtardı. Her iki takım da tam kad- rolarile oynadıkları için sahada en- der tesadilf edilen seri, çok güzci, alâ- ka ve helecan yaratan bir oyun gös- teriyorlardı. 15 inci dakikada Alsancak lehine firikik oldu. Ceza vuruşunu yapan oyuncunun şütü, topu Üçok kalesi- nin ağlarına taktı Üçok mukabil akınlara geçti, iki . kornerden istifade edemedi. 23 üncü dakikaöa Said, şahsi gayretile karşı- smdaki müdafileri atlatarak Üçokun beraberlik sayısını kaydetti, 30 uncu dâkikada Alsancak takımının seme- resiz geçen akınlarından sonra Üçok sağdan süratle aktı ve Namık, Üçoka ikinci golünü kazandırdı. Alsancak- Hilar birdenbire mağlüp vaziyete dü- şünce azâmi gayret sarfederek oyu- Du, Üçok yarı sâhasına intikal ettir. diler, fakat gol yapmak imkânını bu- lamadılar, devre 2-1 gölle Üçok tetik ne sona erdi İkinci devrede Z. Ali (Alsancak), Ziya da (Üçok) takımlarından gık- mışlardı. Yerlerine geçen diğer oyun- cular vazifelerini iyi başardılar. Bu sebeple oyun zevk ve heyecanını kay- betmedi, 13 üncü dakikaya kadar iki tarafın hücumları görüldü, bu sırada İlyas, müsald vaziyette yakaladığı —. topu Üçok kalesine sokarak beraber- liği temin etti, beş dakika sonra Salm, #ki müdaflin hatalı bekleyişlerinden istifade ederek Alsancağın üçüncü golünü yaptı, 23 üncü dakikada Üç- ok, bir korner kazandı. Sald, topu Alsancak kalesi önünde havalandır- dı. Havadan düşen topu, Üçok muha- cimlerinden biri kafa ile karşıladı, Alsancak kalecisi Hilmi sıçrıyarak topu kalenin Üst zaviyesinde yakala- dı, fakat hakem bunu gol saydı. 26 ıncı dakikada Saim, müsaid bir vazi- yetten istifade ederek Alsancağın dör- düncü golünü yaplı. 34 üncü dakika- da oyun Alsancak nısıf sahasında gö- çerken Orhan uzun bir vuruş yaptı, Üçok kalesi yakınında İlyas topu kav- radı ve takımına beşinci golü kazan- dırdı. Oyun da 3-$ golle Alsancağın galebesile bitti, Lig maçları Günün en mühim karşı- laşması Galatasaray - Beykoz maçıdır Birinci devreden tehir olunan lig maçlarına 'bu hafta da devam edile- cektir. Bugün muhtelif sahalarda oynanacak müsabakalar şunlardır: Taksim stadında - Galatasaray Beykoz. Şerel stadında - Beşiktaş - HilâL Fenerbahçe stadında - Fenerbah- çe - Topkapı, Bu müsabakaların en mühimmi Taksimdeki Galatasaray - Beykoz kar şılaşmasıdır. Beykoz takımı son ka- rardan nisbeten az müleessir olan takımlarımızdan biridir, Formda bu- lunan Galatasarayın Beykoza galib gelmesi beklenen bir neticedir. Yal. nız Beykozun mukavemeti derecesi nisbetinde bu maçın heyecanlı olma- sı beklenebilir. Diğer müsabakalarda takımlar ara- sındaki fark oldukça açıktır. Galata- sarayın büyük sayı ferkile yendiği Hilâlin Beşiktaşla yapacağı maçı kaybedeceğini tahmin ediyoruz. Keza “Topkapının da Fenerbahçe karşısın- da muvaffak olacağını unımuyoruz. Galatasaray - Beykoz maçı müstes- na olmak üzere bu haftanın maçları seyirci çekecek bir ehemmiyette de- ğildir, U.Y. , RADYOLİ ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM her yemekten sonra muntazaman dişlenriizi fırçalayınız