17 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

17 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Bir vicdansız Samsunda EE kızlara tecavüz eden biri yakalandı (Akşam) Şehrimizde küçük Kızlara tasallut ve tecavüz eden bir vicda yakalanmıştır. Birkaç isim taşıyan bu adam mahalle aralarında dolaşarak sekiz on yaşla- rındaki kız çocuklarına şeker vermek, onları tatlı sözlerle kandırmak sure- tile şehir haricine, mezarlıklara götü- rerek ırzlarına tecavüz etmekte İmiş. Nüfusta Mustafa adiyle kayıdı olup Hüseyin, Munis, Mümin diye aynca birkaç isimle tanır iridir. olmayıp ara sıra ılarında amelelik yap- ustafa ayni zamand 930 Üç kişiyi yaraladı Mahkemede, Hep bir olup | beni öldürmelerinden kork- | tum» diyor öyüne tabi Osmaniye ki yaşlarında Hüseyin, lim, Cevad ve Receb adlarında dört kişi kavga etmişler, bunlardan Selim bıçakla diğerle, ıştır. Üç yaralı Cerrahpasa hastanesine kal- dırılmıştır. Vakay; yakala- nan Selim dün adliyeye teslim edil- miştir. Sulfanahmed birinci sulh ceza mahkemesinde yapılan isticvabında Selim vakayı şöyle anlatmıştır: — Cevadia beraber Bakırköy bez fabrikasında çalışıyorduk. Eski bir meseleden dolayı kavga ettik, Cevad bana kin beslemeğe başladı. de slıkattan mabküm olmuş günü Meli da Yusun evlerinin önünde oynar- larkon Mustafa yanlarına sokularak ke lerini tath sözlerle ve şekerler vermek suretile mal ye yakın bu- Yunan mezarlık çayırlığına götür- müş, orada her iki çocuğa tecavüz et- miştir. Ağlıyarak evlerine dönen çocuklar ana ve babalarına olanı biteni anlat- rdır. Çocukların ebeveyni derhal polise müracaat eti vicdansızı ya Suçlu yaptığı cürm ü itiraf etmiştir. Bu şeni hareketleri neden yaptığı kendisine sorulduğunda Şu cevabı vermiştir: ” — Ben esrarla sarhoş olduğum z0- man bu kızlar gözüme büyük görü- nüyorlar, Taarruza uğrıyan Yusunun sıhhi vaziyeti fenadır, Mülkiye son sınıf talebeleri Almanyaya gidiyorlar Evvelki gece köyde ben bir mü det kahvede oturduk sonra eve gitmek üzere sokağa çıktım. Köşe | başını dönerken Cevadla birkaç arka daşı önüme çıkarak birdenbire üzeri me atıldılar. Hepsinin bir Gup beni öldürmelerinden korktum, biçağımı çekip kendimi kurtarmak istedim, Bu sırada Cevadla Receb ve Hüseyin vu- rulmuşlar, Mahkeme Selimin ievkifine karar vererek tevkifhar öndermiş, €v- rak ald olduğur kemeye verilmek üzere müddelumumiliğe iade edilmiş- | tir. | | Müstehcen filim hakkında ehli hibre raporunu verdi Müstehcen filim gösterdiği iddia Sirkecide bir sinema hakkında tahkikata başlanmış ve görülen lü- | zum üzerine bufilim bir ehli hibre | tarafından tedkik edilmiş | Naip sıfatile Sultanahmed birinci sulh ceza hâkimi B. Reşidin de işti- rak ettiği ehli hibre heyeti tetkikatı- | nı bitirmiş ve raporunu müddeiumu- miliğe vermiştir. İ Milâno 109 Liret Moskova 100 Ruble Ankara Borsası 16/2/9539 Perşembe Esham ve Tabvilât Ergani 1003 | Sıvas - Erzurum 1 19— PARA ve ÇEKLER (Kapanış flatleri) Londra 1 Sterlin 5.03 New-Yerk 100 Dolar 12855 Parls 100 Frank 335 Cenevre 100 İsviçre Fr, 28. Amsterdam 100 Florin 6 Berlin 100 Rayhşmark © 507225 Brüksel 160 Belga 213380 Atina 100 Drahml 1.0625 Sofya 100 Leva 158 Prag 100 Çekoslovak Kr. 43375 Madrid 100 Pezeta 5.08 Varşova 100 Ziotl Budapeşte 100 Pengo Bükreş 100 Ley Belgrrd 100 Dinar Yokohama, 100 Yen Stokholm 100 İsveç Er, 16/2/939 Perşembe günü İstanbul Halinde toplan satılan yaş meyva ve sebze flatleri: | En Ea Cinsi aşağı oyukan Kr.8. - Kr.8 Bakla Kilo 39— g5 — Araka Lahama Pırasa İspanak Yer elması Şalgam Havuç Kreviz kök Kereviz yaprak Enginar Kranabahar Yeşi salata Pancar Maydanoz Dere otu Nane Kırmın turp Bayır turpu Yeşil soğan Taze sarınısak Kima Amasya Ema ferik Elma İnebolu Ki ümüşhane i liz €Taraklı) Ârmnâ İnebolu Kestane Muz yerli 2 Il eBRövavunanm NEWYORK sersisi sizi Çağırıyor Hayatınızda bir daha görmiyeceğiniz hâdise, dünyanın en büyük, en güzel Normandie ve Manhattan Transatlantikleri ile ilk kafile 14 Nisanda hareket ediyor Bütün seyahat esnasında kafileye Türkçe bilen tercümanlar refakat edecektir Temmuz grupu için ayrılan yerler de süratle doluyor. N A T T Galatasaray Telefon: 44914 Bugün sant 2,30 matinesinden itibaren İğ TAKSİM sinemasında Aşk.. İhtiras. Bir kadının bütün gü- nahları.. Öldüren buse.. gibi cazip, hareketli ve kuvvetli bir mevzu olan MEŞUM KADIN Filmi başlıyor Baş Rolde: Bu sene yegâne fllmini göreceğimiz MARIE BELL Meşhur romancı JEAN RICHEPIN'İn bu ölmez eseri; sinema o şaheserinde bir edebiyat şaheseridir. İlâveten: Ekler Jurnal, suare için yerlerinizi MELEK SİNEMASINDA evvelden aldırınız. UYUK VALS MUVAFFAKIYETLE DEVAM EDİYOR Mülkiye mektebi son sınıfının sö- EMİ İ mestr imtihanları tamamlandığı için Ehli hibre raporunda filimin müs- | > re üniversite talebesi gibi, mülkiye mek- | tehcen olduğunu bildirdiğinden si- Kestna kabağı tebi son sınıf talebesi de sömestr ta- | nemanın sahipleri hakkında kanuni | Ağaç kavunu tilinden istifade etmek üzere Alman- | takibata başlanmıştır. Turunç e » — yaya gitmeğe karar vrmişlerdir. Mek- ae Himon za : nebi Iman 100 » 199 tebin coğrafya muallimi B. Hâmid Mevlüd kıraati Portakal yeti temsiliyesi: Dümbüllü İsmali ve arkadaşları & isliği altında 37 kişilik bir ö » Döriyel 36 Paket 250 birlikte, (SE) Atili Revü heyeti ve Ayak Oyun Sadinin reisliği altını kişi Miüdeli “bir ötemebil kazaz betisesimde — i m 5 ları, Büyük veryete, Fiatlerde zam yoktur. Üç İnlebe grupu Ankaradan şehrimize | Ankarada vefat etmiş olan Büyük Millet : 100 is) oyun birden. Adid9 Bu akşam: TURAN tiyatrosunda: Okuyucu BUR- i HAN gecesi, SuhibininSesi baş müganniyesi Pikriye ve bu sene İzmir ses müsabakasında birin- ciliği kazanan Melâhat; Ertuğrul Sadi Tek ve he- gelmiştir. Talebeler önümüzdeki pazar günü şehrimizden Romanya tarikile Ber- | line hareket edeceklerdir. Mülkiyeli | gençler, Berlinde Türk talebe cemi- yeti ve Alman gençlik teşkilâtı mü- messilleri tarafından karşılanacak- Jardır, Talebe, Berlinde bir hafta ka- da ktır. Belediye teftiş heyeti kuvvetlendirilecek İstanbulda belediye işlerinin daha | esaslı surette teftiş ve kontrolü için | tefliş heyetinin takviyesi | kararlaştırılmıştır. Bütçeye buna göre; tır. Bu hususta veri. | karar, yükmda V i altında yapılacak bir toplan- ittihaz edilecektir. Eczaneler pazar tatili yapacaklar Eczane sahiplerile eczacı kalfaları pazar tatilinden istifade etmek Üzere Sıhhiye Vekâletine müracaat etmiş- lerdir. Sıhhiye Vekâleti eczacıların bu teklifini kabul etmiş, ancak pazar günü açacak eczanclerin geceleri nö- betçi eczaneler gibi seyrek olmaması- nı ve halkın sıkıntıya uğramamasını Sıhhiye müdürlüğüne tebliğ etmiş- tir. Eczacılar cemiyeti idare heyeti bu- günlerde toplanarak pazar günü nö- betçi kalacak eczanelerin bir listesini hazırlıyacaktır. Bu karar, marttan itibaren tatbik edilecektir. Eminönü layla istimlâk işleri Eminönü istimlâk sahasında eski Bibabo mağazasının istimlâk mug melesi ikmal edilmiş ve yıktırılması münakasaya mmuştur. - Eminönü hanının arkasında bulunan hanın da istimlâk muameleşi tamamlanmış- tır. Yakında yıktırılmak üzere müna- Kasaya konacaktır. enicaminin arkasında ve yeni oto- mobil yolu güzergülinda bulunan ahşap dükkânların da istimlâk mua- melelerine başlanacaktır. Bunların tapu ve vergi şubelerindeki kayıdları çıkarılmıştır. Meclisi bülçe encümeni büro şefi B, Nari Ardanın ruhu için-şubatın 19 uncu pazar günü öğle namazını müteakib Beşiktaşta Sinanpaşa camiinde mevlüd okunacağın- dan arru edenlerin teşrifleri rica olunur, Teşekkür Refikamın vücudundaki yaraları az bir | saman zarfında iyi eden ve hastalarına candan alâka gösteren Üsküdarda Ha- kimiyetimilliye caddesinde cildiye hasta- | İikları mütehassısı Ön yüzbaşı Suphi Yal- çınsay'a alenen teşekkür etmeyi vecibe bi- birim. Emniyet altıncı şubede komiser Fera Tuncay İ Ölüm Sabık İstabileimire ve mülga İs- tanbul kumandanlığı serbaytarlığın- dan mütekait yarbay Hamdi Özeren 16/2/9839 tarihinde rahmeti rahmana | kavuşmuştur, Kendisi hüsnü ahlâk €shabından ve herkesin bürmet ve muhabbetini celbetmiş kıymetli ve hayırperver zevattandı Cenazesi 17/2/939 öğleden evvel sa- at 1i de Kadıköyünde Yoğurtçu İh- Tâs sokak 1l numaralı hanesinden kaldırılarak şehitliğe defnedilecektir. Mevlâ rahmet eyliye, Kadıköy Halkevinden: 19 Şubat 939 Pazar saat 15 te Halkevi yildönümü münasebelile yapılacak tören programı: 1 — Başvekilin radyoda söylevi, 2 — Söylev: Halkevleri hakkında, 3 — Orkes- tea, piyano, imandolin konseri, 4 — Caz (gece 9 da) Bütün vatandaşlara Halkevi açıktır, RA ün ESKi TAS ” Operet 3 perde Yakında: Macar balesi TİYATROSU u akşam Okuyucu Bürhan gecesi Bahibinin #esi Başmu- ganniyesi Fikriye, bu s8- ne İzmirde ses müsaba- kasında birinciliği kaza- nan Melâhat, Ertuğrul adi Tek, İsmail Dümbüllü ve arkadaşlar, (8e> Atila Revüsü, Mİ ayak oyunları Cumartesi matineden itibaren HAMLET, » 150 180 Alanya #4 300 s0 225 100 15 “ 250 — ' 20 — 100 150 — Fenike 160 450 — > 20 450 — Mersini 120 850 — » 160 800 — 850 5 200 750 , , , : İstanbul C. müddeiumumili- ğinden: İstanbulda bulunduğu Anlaşılan Kastamonu hâkim nâmzedi Hakkı Gençoğlunun acele memuriyetimize müracaat etmesi ilân olunur. Köpek isteniyor Pekinua ve Foksteriye cinslerinden gayet iyi cins 2 erkek yavru köpek isteniyor. Akşam İlân memurlu- una müracaat. Telefon: 20681 * UL İP İİ 2 Büyük Film... Yaralı Kartal Kiark Gable - Myrna Loy 2 Aşk Arasında FRANCHOT 'TONE v8 VİRGİNA BRUCE Tepebaşı Dram kısmı jı Gece saat 2030 du BİR MİSAFİR GELDİ İstiklâl Cad. Komedi kısm. mw Gece taat 2030 da i Yanlışlıklar Komedyası 1 Türk Hava Kurumu Ankara Şubesinden : Ankara merkez kazasının tayyare piyango biletleri satışının mütead. dit bayiler marifetile idaresi kararlaştırılmıştır. j 2 — Bu iş hakkındaki şartnameyi her talip şubemiz kaleminden iste Yirler, 3 — Teklifte bulunabilmek, için taliplerin asgari on bin liralık nakit veya banka mektubu veya arttırma ve eksiltme kanünunun kabul ettiği esham ve tahvilât vermeleri şarttır, 4 — İhale kapalı zarf usulile ve arttnma, eksiltme kanununun tarifatı dairesinde 11/Mart/939 cumartesi günü saat on altıda Ankarada genel mer. kez binası dahilinde şubemiz idare heyeti huzurunda yapılacaktır. 5 — Bu işe talip olanların ihale gününden bir gün evvel yani cuma günü saat on altıya kadar teminat ve teklii mektuplarını ayrı ayrı zarf içerisinde ol- mak üzere bir zarfa koyarak makbuz mukabili şubemize vermeleri İizımdir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmeyecektir. İnhisarlar U. Müd. İdaremizin Çamaltı tuzlası için alınacak Iki adet Dizel lokomotif ka- | 1 (488) (977) dürlüğünden : pah zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Muhanmten bedeli 8if İzmir (5400) lira $ 7,5 muvakkat teminatı (405) diradır. ne 3,/4/939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 15,30 da Ka» bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler pâlasız olârak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV Detay resimleri, Eksiltmeye iştirak etmek isteyen firmaların fiatsız tekliflerini ve eksiltmeden bir hafta evvel İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fet şubesine berai tetkik tevdi etmeleri ve tekliflerinin kabulünü muta- zammın vesika almaları iâzımdır. V — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile © 7,5 güvenme parasi makbuzu veya banka mektubunu ve münakasaya iştirak vesikasını ihtiva ede- cek ölün kapalı zarfların ihale günü eksiltme saatinden bir saat evveline ka- dar yan: nihayet saat 14,30 za kadar mezkür komsiyon başkanlığına makbus mukabilinde vermeleri lâzımdır. (1035) BUGÜN Senenin en HEYECANLI AŞK va VATANSEVERLİK şaheseri İPEK Sinemasında ATEŞ ÇEMBERİ HANRI FONDA ve MADELEINE KAROLL Amerikalıların Mem- Y E N , leketimizde çevirdiği I TURKiY İPEK sieminir Bu filimde Ebedi Şefimiz ATATÜRK'ün hususi hayatlarma ald tarihi sahneler mevcuttur.