25 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

25 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 AKŞAM T.C. Sermayesi: ZIRAA'I BANIASI Kuruluş tarihi: 1888 100.000.000 Türk Ilrası Şube ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri a izle “ PARA BİRİKTİRENLERE 28.800LİRA İKRAMİYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en 3 50Olirası bulunanlara senedeâdela çekilecek kur'a İle aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet 1.000 Liralık 4 500 4 250 40 100 100 50 120 40 i 160 » 20 DİKKAT; Besaplarındaki paralar bir sene içinde 50 lradan aşağı “e 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, i Mart vel Haziran tarihlerinde çekilecektir. 3,200 düşmeyenlere ikramiye çıkdığı tak- Devlet demiryolları ve limanları İşletme umum İdaresi ilânları Deniz merakibinde supalandan vinçle supalandan arka vinçsiz merakibi bahri vinçsiz merakibi supalan yapmak vagona tahmil ile vagona tahmil yeden arka ile vagona bahriyeden arka maden kömürü maden kömürü maden kömürü tahmli maden kömürü ile vagona tah- ton ton ton mil kok kömürü ton ton 36032 23036 12996 917 5536 Beher tonu Beher tonu Beher tonu Beher tonu (35) kuruş (10) kuruş (3) kuruş (18) kuruş (20) kuruş beher tonu İdaremizin Haydarpaşa limanında bir sene zarfında tahmil tahliyesi fcra edilecek olan maden ve kok kömürle. rinin tonajları takribi olarak her-ameliyenin altında gösterilmiştir. 27/2/939 tarihine müsadif pazartesi günü saat 1l de Haydarpuşa gar binası dahilinde I işletme komisyonu tarafından pazarlıkla ihalesi icra edilecektir. Bir senelik maden ve kok kömürünün tahmil tahliyesi için 8745 lira 58 kuruş muhammen bedel - konmuştur. 656 lira 59 kuruş muvakkat temhiat ile ayni gün saat ona kadar komisyon reisliğine müracaat edilmesi ve bu işe ait şarinamelerin Haydarpaşa liman rıhtım başmüfettişliğinden parasız olarak alınması ilân olunur. (835) Maarif Vekilliğinden: 1 —- 2259 sayılı kanunun tatbikine dair olân talimatnameye göre ilkokul. |! ların her beş sınıfı için beş elitten müteşekkli bir okuma kitabı yazılması mü- | sabakaya konulmuştur. Müsabaka müddeti 1/3/9839 dan başlamak ve 30/12/99 cumartesi günü öğleyin bitmek üzere on aydır. 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler 30/9/939 cumartesi günü öğleye kadar bir dilekçe ile Maarif Vekilliğine müracaat ederek bu müsabakaya gire. cekler defterine adlatıhı yazdırarak bir mumara alacaklardır. 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi Üç yıl süre ile okullarda okutulacak ve müellifine her yıl için 2500 lira telif hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitap serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifi. ne verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üezere biner lira mükâfat verilecektir. : 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıtların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Yayın Di- ” rektörlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veyâ göndermeleri lâzımdır. Kita. “e 3 faizli 1903 ihraçlı MISIR ba kcnulacak resim vesâirenin asıllarının yalnız bu nüshalardan birinde ve | KREDİ FONSİYE tahviilerinin 1 Mart yerlerine konulmuş olarak bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitap. | 1939 tarihinde yapılacak itfa keşide- Ia girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya göndereceklerdir. sinde başabaş tediyesi tehlikesine 6 — Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte, eserleri kabul edil. | karşı OSMANLI BANKASI, Galata diği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasar. | merkezi e Yenicami ve Beyoğlu şu- ruf hakkından vazgeçerek Maarif Vekilliğine üç yılık bir devre için terk | peleri tarafmdan pek iyi şartlarla si- etkiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışının son tashihlerini ken- | gorta edileceği, mezkür tahvilât ha- dileri veya kendi mesuliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tarafından | yillerinin haberi olmak üzere ilân yapılacağını gösterir noterlikten tasdikli bir taahhüt senedi vermeleri del- | ojunur. zımdır, 7 -—- Kitapalrda bulunması lâzımgelen pedagojik ve teknik vasıfları göste- ren şartname ile noterliğe tasdik ettirilecek taahhüt senedinin formülü Maarif Vekdiliği Yayın Direktörlüğünden alabilir. Mektupla istiyenlerin bir kuruş- luk bir posta pulunu da göndermeleri lâzumdır. (716) Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU Zayi — Mudanya askerlik çubesinden aldığım askeri terhis tezkerem kaybol. muştur. Yenisini alacağımdan AN eskisinin. yoktur. Karakabak 317 tevellüdlü, Suncurla 25 Subat 1939 —— “js ia . Dahiliye Vekâletinden: Siirt içme sü tesisatı işinin kapalı zari usulile eksiltmesi, Slirde Lakriben 4 kilometre mesafeden terfi ile su isalesi pompaj, filitre tesisatı su deposu şehir şebekesi ve sair müteferri işlerin yapılması kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 1 — İşin muhammen bedeli 120000 liradır. 2 — istekliler bu işe ait şartname, proje ve sair evrâkı 600 kuruş muka- bilinde Dahiliye Vekâleti Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden alabilirler. 3 — Eksiltme 3/Nisan/939 tarihine rastlayan pazartesi günü saat on bir- de Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak Belediyeler imar heyetinde yapı- lacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat vesa- iki ayni gün saat ona kadar komisyon reisiiğine teslim etmiş olmaları lâzımdır, A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun 7250 liralık muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar. C -- Kanunun dördüncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir ma- ni bulunmadığına dair imzalı bir mektup. D — Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden münakasaya girme için ala. cakları vesika, 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Belediyeler bankası ikinci katında belediyeler imar heyeti fen şefliğine verile. * cektir. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli teahhütlü olması ve nihayet bu saate kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkın. da fazla izahat almak istiyenlerin belediyeler imar heyeti fen şefliğine müra- cast etmeleri (O(429) (855) Dahiliye Vekâletinden: Tosya ve İskilip şehirleri içme suyu tesisatının projelerinin tanzimine aid eksiltme. 'Tosyr ve İskilip şehirleri içme su tesisatına aid projelerin tanzimi işi bir grüp halinde kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Tosya şehrinin pro- jesi keşif bedeli: 3000 ve muvakkat teminatı 225,00 liradır. İskilip şehrinin projesi keşif bedeli 1500 ve muvakkat teminatı 112.5 )i- | radır. Eksiltme 9/Mart/1939 perşembe günü saat 11 de Dahiliye Vekâleti bina. sında Belediyeler İmâr Heyetinde yapılacaktır. Şartnameler bilâbedel Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden alınabilir. Müteahhitler teklif zarflarını eksiltme günü saat ona kadar Belediyeler Ban- kasında İmar heyeti fen şefliğine teslim etmeğe mecburdurlar, Posta ile gön- derilecek tekliflerin iadeli taahhütlü olması ve nihayet münakasa zamanından bir saat evvel komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. «464. «921» Dahiliye Vekâletinden: Kırşehir kasabası içme su tesisatı projesinin tanzimine aid eksiltme Kırşehir kasabası içme su tesisatına aid etüd ve projelerin tanzimi işi ka- palı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Bu işe aid keşif bedeli 2700 liradır. Muvakkat teminat 202.5 liradır. Eksiltme 9/3/939 perşembe günü saat 11 de Dahiliye Vekâleti binasında Belediyeler İmar Heyeti tarafından yapılacaktır. Şartnameler bilâbedel Belediyeler İmar Heyeti Fen şefliğinden alınabilir. Müteahhitler teklif zarflarımı eksiltme günü saat ona kadar Belediyeler banka. sı üstündeki Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine tesilm etmeğe mecburdur. sta İle gönderilecek tekliflerin iadeli taahhütlü olması ve nihayet mü. İ nakasa zamanından bir saat evvel komisyona gelmiş bulunması lâzımdır, (465) (922) Betonarme köprü inşaatı Nafia Vekâletinden: 1 — Bolu vilâyetinde Düzce - Hendek yolu üzerinde ahşap Merkiçmelen köprüsünün betonarme olarak inşaatı «107,000» lira keşif bedeli üzerinden kapalı zari usulile münakasaya çıkarılmıştır. 2 — Münakesa 3/3/939 tarihine müsadif cuma günü saat «15» de Nala vekâletinde Şose ve Köprüler Relisliği odasında yapılacaktır. 3 — Münkasa şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak «535» kuruş mu- kabilinde Şose ve Köprüler Relsliğinden alınabilir. 4 — Eksiltmeye ancak bir teahhütte en az Altmış Bin Lira bedelli beton- erme bir köprü veya buna benzer bir yapıyı taahhüt ederek iyi bir surette ikmal ettiğini isbat edenler ginden isteklilerin eksiltme tarihinden en az sekiz gün evvel bir istida ile Nafıa Vekâletine müracaat ve bu evsafı haid olduğunu isbat ederek alacağı ehliyet vesikasını göstermeleri lâzımdır. 5 — İsteklilerin Ticaret Odası vesikasile «6600» liralık muvakkat temi- natlarını havi olarak 2490 sayılı kanunun tarifatı dairesinde hazırlıyacakları kapali zarflarını ikinci maddede yazılı vakitten bir saat evveline kadar komis. yon relsliğine makbuz mukabilinde vermeleri muktazidir. Postada olacak ge- cikmeler ve mühürsüz zarflar kabul edilmez. (439) (859) Dahiliya Vekâletinden: Niğde ve Develi şehirleri içme su tesisala projelerinin tanzimine ait eksiltme Niğde ve Develi şehirleri içme su tesisatına ait projelerin tanzimi işi bir grup halinde kapalı zarf usulile eksiltmeye konulınuştur. Niğde şehrinin pro- jesi keşif bedeli 2350 ve muvakkat teminatı 176,25 Yiradır. Develi şehrinin projesi keşif bedeli: 2800 ve muvakkat teminatı 210,00 liradır. Eksiltme 9 Mart 939 perşembe günü saat il de Dahiliye Vekâleti bina- sında Belediyeler imar heyetinde yapılacaktır. Şartnameler bilâbedel - Bele- diyeler imar neyeti fen şefliğinden alınabilir, Müteahhitler teklif zarflarım eksiltme günü saat ona kadar Belediyeler bankası üslündeki imar heyeti şefliğine teslim emeğe mecburdurlar. Posta ile gönderilecek tekliflerin iadeli teahhütlü olması ve nihâyet mü. nakasa zamanında bir saat evvel komisyona gelmiş PED Dahiliye Vekâletinden: Bafra ve Zile şehirleri içme su tesisatı projelerinin tanzimine ait eksiltme Pafra ve Zile şehirlerinin içme su tesisatına alt projelerin tanzimi işi bir grup halinde kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Bafra şebrinin projesi keşif bedeli: 3600 ve muvakkat teminatı 270 liradır. Zile şehrinin projesi keşif bedeli: 2000 ve müvakkat taminatı 150 liradır. Eksilteme 9 Mart 1939 Perşembe günü saat 11 de Dahiliye Vekâleti bina. sında Belediyeler İmar Heyetinde yapılacaktır. Şartnameler bilâbedel Belediyeler İmar Heyeti Fen şefliğinden almabilir. Müteahhitler teklif zarflarını eksiltme günü saat ona kadar Belediyeler Ban- kası üstündeki İmar Heyeti Fen şefliğine teslim elmeğe mecburdurlar. Pos ta ile gönderilecek tekliflerin iadeli taahhütlü olması ve nihayet samanından bir saat evvel komisyonu gelmiş