10 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

10 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Banife 10 B, Gvering İtalya -ile Fransa arasında) Bulgar Başvekil 8decek tavassul AKŞAM (Baş tarafı 1 inci sahifede) Ekselâns Köseivanof, İstanbulda Perapalas otelinde, burada da Ankara palasta misafir edileceklerdir. Kendi- “Baş tarafı 1 inel sahilede) 4 — İtalyanın Süveyş kanalının ida» resİne iştiraki ve kanaldan geçme res- minin İndirilmesi, B. Hitlerin yeni istekleri Paris 9 — Joumal des Debola, B. Hitlerin yeni isteklerini yakında bil- nin hitammı müteakib nin hava hücumlarına karşı müda- iaa kuvvetlerini de beş firkadan yedi ; fırkaya çıkarmak niyetinde olduğunu Li da bildirmiştir. İhtiyat ordunun Avrupa kıtasında, , muhtemel bir harbe iştirak edebilmek : üzere hazırlanacağını . söyliyen Har- biye Nazırı demiştir ki: — Hattâ bugün dahi çıksa, İngil- terenin Avrupa kıtasında vukua ge- lecek muhtemel.bir harbe iştirak ka» biliyeti, umumi harptekinden çok da ha müessir olacaktır, B. Hore - Belisha, 1914 de. bir ts- | burda iki makineli tüfek varken bu- gün her İngiliz taburunda 52 maki- neli tüfek bulunduğunu da kaydet. | ralştir. B. Yore - Belisha'nın nutkunu mü- teakib, bir müddet bu bahis üzerinde müzakere yapılmış ve nihayet Avam Kamarası işçi partisinin askeri kre- dilerin o da sembolik bir tarzda azal- tılması hakkındaki takririni 66 reye karşı 141 reyle reddederek celseye son vermiştir. membadan bildiriliyor; Berlin siyasi mahfilleri, İngiltere Harbiye Nazırı B. Hore Bellisha'nın Avam kamarısındeki nutkuna büyük bir alâka göstermişlerdir. Yalnız ay- müfalebatını resmen ( bildirmelerin- den sonra yapılması mutasavverdir. O zaman B. Hitler, İtalyanın istekle- rine müzaheret etmek için bir nutük irad edecek ve bizzat kendi istekleri- ni de ülümatem şeklinde ileri süre- cektir. Müteakiben” garp devletleri nin derhal teslimiyetlerini elde etmek için âni olarak Hollandaya ve hattâ “belki de İsviçreye karşı bir taarruz yâr muvakkaten işgal edilmiş olduğunu ve katiyen bu memleketleri teshir Bir harp olursa Bir Alman gazetesinin «Hore - Belisha'nın beyanatı Ak manyanın kati bir vaziyet almasını icab ettirir. İngilterenin kayıtsız ve şartsız olarak Fransaya yardım etmek kararı asabiyet ve blöfle karışık bir tecavüzden başka bir şey değildir. Alman efkârı umumiyesi bu vaziyeti bir türlü izah edemiyor. Çünkü AL manya, demokratik devletlerin kendi- lerine karşı Almanya tarafından ta- aruz hâzırlandığını ileri sürerek dünyayı telâşa vermelerini ve bir ta- kım tedbirleri almaları muhik göste- recek ne beyanatta bulunmuş ve ne de bu gibi tedbirlere tevessül eyle- miştir, Beyanat büyük akisler yaptı Londra 9 (A.A;) — Havas ajansın. dan: B. Hore Belishanın icabında ber- ri Avrupaya gönderilecek İngiliz kuv- vetlerinin ehemmiyeti hakkındaki if- şaatı siyasi mahafilde büyük bir heye- can tevlid etmiştir. Salâhiyettar ma hafi, hiçbir zaman İngiltere hüküme- tinin bu kadar kati ve resmi beyanat. ta bulunmadığına ehemmiyetle işaret etmekte ve muvazzaf ordu le ihtiyat ordusunun müştereken berri Avrupa» da harekât icra etmesinin bir plânın mevcudiyetine alâmet olan kati bir tehdid teşkil etmekte olduğunu beyan eylemektedir. Teknisyenler, İngiliz fırkalarının Fransaya sevkinin kıtaatın talimine ve teslihine güre atideki şekilde yapi. lacağını tahmin etmektedirler: Derhal motörlü dört fırka gönderilecek ve ih. tiyat ordusu fırkaları da talimleri Ik- mal edildikçe sevkolunacaktır, Teknisyenler, bunun muhasemât halinde talimlere derhal başlanılaca- ğı manasını tazammun etmekte oldu- ğunu ilâve eylemektedirler. Bu mühim plânın ilân edilmesi, harp Jevazımı fabrikaları imalâtının mü. him surette tesri edilmesi sayesirtiş B. Duf! Cooper, nazırın izahatını din- ledikten sonra sös almaktan vaz gop miştir. Diplomasi mahfiller bu plânın, Pa- ris, Roma ve Berlinide büyük akisler kanaatindeir. Zira bu plân İngilterenin icabında harbi kabul et mek azminin, sulhü muhafaza husu- sundaki arzusu derecesinde olduğunu göstermektediz, B. Hitler, bu iki memleketin ancak leri Ankarada 3 gün kalacaklar ve pa- zar akşamı hususi irenle İstanbula döneceklerdir. Muhterem misafirimizin oAnkara- dan ardetlerinde İstanbulda kaç gün kalacakları kat! surette tesbit edil memiştir. Saydam tarafından bir suvare verile- cek ve bu suvareyi birresmi kabul sicümhur tarafından öğle yemeğine alıkonmaları kuvvetle muhtemeldir. Gece şereflerine Bulgar sefarethane- sinde bir suvare tertib edilecektir. görünmiyen siması (Baş tarafı 5 inci sahifede) Dün milyarder diye tanınan bir çok ailelerin çocukları bugün orta halli bir çalışma hayatı içinde ömür sürüyorlar, fakat ailelerinin adını ta- Tİ bir unvan verecekti, Bu üniversite, iki nesil evvel bir hususi muallimin ateşile konuştu. Amerikanın idealist simasiydi. Belki de Avrupanın : itiyadına va nazari mantık ölçülerine uymıyan yollardan Amerikanın sırf münakaşa serbesti- si, bilgi hasreti ve iyilik yapmak zev- ki sayesinde insanlık için ne gibi gü- gel yollar açtığını ve kendi hesabına da manevi hazlarla ne kadar dolu bir hayat geçirdiğini anlattı. Toplantıdan sonra beş yüz kişilik bir yemek yenecekti. Yemek için hazırlanan geniş toplantı yerine çi- karken, gözümün önüne şöyle bir şey- ler geliyordu: Uzun, beyaz örtülü ma- salar, hizmete hazır bekliyen takım takım garsonlar, ziyafet yemeklerile dolu bir yemek listesi, sofrada nutuk- Gördüğüm manzara şu oldu: Her- hailnde ilerliyordu. Sırası gelip terzi masası başına yaklaşanların garsonlar kemikleri salk çalı tavukla iki türlü sebze koyuyor- du. Sonra herkes dostlarile beraber küme haline gelerek, bir tarafı küçük masa gibi genişçe yapılmış tahta kol- tuklardan birer tane çekiyorlar. Mun- tazam ve güle söyliye yemeklerini yi- yorlardı. Tavuk bitince herkes gene tabur oluyor, dondurma, kek ile kah- ve veya çayını tevzi yerlerinden teda- rik ediyordu. Kurulmuş bir hayatın sadeliğini, intizamını ve herkesin hakkına ve sırasına Tazı olmağı öğrendiğini gös- teren bu manzara cidden güzeldi. Yemek için büfelere yapılan bazı hü- Kaşelerini tecrübe etmiş olsaydı ona cehennem hayatı yaşatan bu muannik Pirinç Mercimek Bezelya Yulaf Pirinç nişastası Kornflör (Mısır hülâsası) Bakla Fasulya Nohut Arpa ve salre hububat unları t tabii Bu mükemmel ve eşsiz mü ihtiyacınızın hakiki karşılığıdır Tani eset 15 M. NURİ ÇAPA eriş Çektiği ıstırapların mes'ulü kendisidir. Emvali Gayri men- kule ve ikrazat BANKASI Türk anonim şirketinden 38 İkincikânun 1999 tarihli Cümhuriyek, t ğ di kal acaktı. Akşam, Tan ve Sicilli Ticaret gazetelerin- ye de neşir ve ilân edilen davetname muci- binee $ Mart 1939 tarihine müsadif Çar- şamba günü Galatada Doyçe Oryant Bank (LİLİ Adres tebdili için yirmi beş kuruş göndermek llsımdır.