10 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

i i Milli küme maçları 19 martta başlıyor Müsabakaların fikstür ve talimat- nameleri mıntakalara tebliğ edildi Milli küme haricinde kalan klüplerle federe olmıyan teşekküller arasında da maçlar yapılacak Geçen seneki milli küme kurşılaşmalarında Güneş - Harbiye maçından bir enstantane Yapıldı, yapılacak. tehir edildi, vazgeçildi gibi hakkında bir çok de- dikodular dönen ve günün mevzuu haline gelen milli küme maçları niha- yet önümüzdeki pazar gününden iti- baren başlıyor. 939 yılı milli küme maçlarına 19 mart “ pazar gününden itibaren An- kara, İzmir ve İstanbul olmak üzere üç mıntakada birden başlanması An- karada lakarrür etmiş ve maçlara aid fikstür ve talimatnameler alâka- dar mıntakalara dün resmen bildiril» miştir. Maçlar eskiden olduğu gibi dört 1s- tanbul, ikişer Ankara ve İzmir ol- mak üzere 8 klüb arasında iki devre yapılacak ve müsabakalar üç buçuk ay devam edecektir. Müsabakalara iştirâk edecek klüb- ler şunlardır: İstanbul: Beşiktaş, o Fenerbahçe, Galatasaray, Vefa, Ankaradan: De mirspor,. Ankaragücü. İzmirden: Ateşspor, Doğanspor. Evvelce yapılan milli küme maçla- rından alınan neticelere göre bu se- neki karşılaşmalarda yegâne yapılan değişiklik klüblere seyahat parası 0- larak tesbit, edilen mıkdar üzerind3 olmuştur. Milli kümenin ilk senesinde İstan- buldan Ankaraya veya Ankaradan İs- tanbula maç mapmağa gidecek ts kıma 800 lira deplâsman parası veri- Jirken bu para göçen sene 700 liraya indirilmişti. Bu sene Ankara İstanbul seyahati için klüplere 500 lira verilecektir, Müsabakaların ilk senesinde İz. mir - İstanbul, İzmir - Ankara için takımlara 800 lira kabul edilmiş iken bu para geçen Sene'yedi yüze indirii- miş bu sene ise 600 olarak takarrür etmiştir. Müsabakaları idare edecek olan hakemler eskiden olduğu gibi futbol federasyonu tarafından intihap edi- lecek yan hakemlerini oria hakemi bizzat seçecektir. Karşılaşmalar her klübün kendi sahasında yapılacaktır. Sahası olmı- yan klüblerin yapacakları maçların hangi sahada yapılacağını alâkadar klübün muvafâkatini de âlarak bölge başkanlığı tayin edecektir. ğ Verilen kararlar arasında en mü- him olarak milii küme dışında kala klüblere üç büçuk ay zarfında muat- tal kalmamaları için maçlar ihdas edilmesi gösterilebilir. Memhuniyetle haber aldığımızı gö- re, milli küme maçları esnasında bu klüblerin de faaliyet göstermeleri dü- şünüldüğünden gayri federe klübis- rin iştirakile iki devreli lig usulü “-aclar yapılacaktır. Yaytığımız tah- kikata göre bu karşılaşmalar şu şe- kilde olacaktır: Milli küme dışında kalan klüblerin €skiden gayri federe namlle anılan fakat yeni kanundan sonra teşkilât içine alınan klübler arasında kuvvet esası gözönünde tutularak bir seçme yapılacaktır. Bölge başkanlığı tarafın- dan yapılacak bu seçmeyi müteakip ayrılan klübler arasında iki devreli Yig usulü maçlar ihdas edilecektir. İzmir, Ankara ve İstanbulda fede- Te ve gayr! federe klübler arasmda ter- tip edilecek bu müsabakaları müte- ! akip İzmir ve İstanbul birincileri An- karaya gidecek ve Ankaranın birinci ve ikincisini de içine alarak dört klüb arasında (Beden terbiyesi kupası) na- mı altında eliminasyon usulü ile tur- nuâ maçları yapılacaktır. Bu turnu- anın galibi kupayı alacaktır. Bölge tarafından tesbit edilecek takımların yapacağı iki devrelik maçlar mill gü- me müsabakalarının yapılacağı aynl stadda milli küme maçından evvel olacaktır. Bu suretle şehrimizde ya- pılacak olan milli küme karşılaşma” ları diğer şehirlere nazaran daha faz- 18 alâkalı olacaktır. Çünkü gayri fe- derelerden Şişli ile Peranın karşılaş- ması başlı başına bir spor hâdisesidir. Mili kümenin o şebrimizdeki ilk deplâsman maçı 25 martta olacak ve Ankaradan gelecek olan Ankaragü- cü 25 martta Fenerbahçe'ile 28 mart- ta Vefa ile karşılaşacaktır. Şehrimizden ilk seyahate çıkacak takım Beşiktaştır. İstanbul şampiyo- nu Beşiktaş İzmire giderek 25 mart- ta Doğanspor, 26 martta Ateşspor İle karşılaşacaktır. Şehrimizden seyahate çıkacak ikin- ci takım Galatasaraydır. Sarı kırmı- zılılar Ankaraya giderek 1 nisanda Ankaragücü, 2 nisanda Demirspor ile karşılaşacaklardır. Üçüncü seyahati Vefa takımı yapa- caktır; İzmire gidecek olan Yeşil be- yazlılar 28 nisanda Doğanspor, 29 ni- sanda Ateşspor ile karşılaşacaklardır. Fenerbahçelilerin ilk seyahati mayıs” ta İzmire olacaktır. Sarı lâciverdliler 13 mayısda Ateşspor, 14 mayısda Do- ganspor ile karşılaşacaklardır. : Akşam - Mili küme maçlarında bütün takımlarımıza muvaffakiyet temenni eder, KÜÇÜK İLAN okuyucularımız arasında EN SERİ, EN EMİN EN UCUZ vasıtadır. Alım satım, kira işlerin- de iş ve İşçi bulmak için İstifade ediniz! Edirnede kır koşusu Koşular muvaffakiyetli oldu, derece alanlara mükâfat verilecek Edirne (Akşam) — Beden terbiye- sinin genel direktörlüğünün tertip ettiği (arköşuları) © nin beşinci ve sonuncusu da pazar günü yapıldı. Bu köşunun ayni zamanda bölge birinciliği addedilmesi yarışın ehem- miyetini bir kat daha artırmış ve ko- $u alanına yüzlerce meraklının top- lanmasına vesile olmuştur. Saat 9da (2000) metrelik küçük- ler arasındaki yarışa başlandı. Lise, ortaokul, erkek öğretmen ekiplerin. den 20 kişinin girdiği bu yarışa lise den Nihad birinci, ayni okuldan İlhan ikinci, orlaokuldan Halil de üçüncü Olarak bitirdiler, Rekor 6,54 dür, Ta- kım tasnifinde lise 7 puanla birinci muallim okulu ekib de ikinci oldular. Sıra büyükler arasındaki büyük ve mü- birinci, ayni okuldan İlhan ikinci, orta okuldan Halil de üçüncü olarak bitirdiler. Rekor 6,541 dir. Takım tas- nifinde Jise 77 puanla birinci muallim okulu ekibi de ikinci oldular. Sıra büyükler arasındaki büyük ve mü- him koşuya gelmişti. Bu yarışa lise, erkek öğretmen ve sanat okullarının otuza yakın atleti iştirâk ediyordu. Müsabaka - (4000) metre, Yarış başlar, başlamâz liseden Tah- sin bütün rakiplerini arkada bırak- mak suretile öncülüğü aldı. Kendisi- ni takip eden büyük.grup hemen he- men bir arada ilk turu bitirdiler, Ni- hayet ikinci turun ortasından son- ra atletler bir kaç grüpa ayrılmak mecburiyetinde kaldılar, Bilhassa bi- tişte bu vaziyet epi aralıklı idi. Çok heyecanlı geçen müsabakanın birinciliğini liseden Tahsin 16 daki- ka 20 saniye ile kazandı. İkinciliği sanatlardan Hasan, üçüncülüğü de gene liseden Nazım kazandılar, Takım taanifinde lise 9 puanla bi- rinci, sanatlar ikinci, erkek muallim ekibi de üçüncü oldular. Derece alan takım ve atletlere mü- kâfatları Halkevinde dağıtılacaktır. Pera takımı bugün Ankaraya gidiyor Federe olmıyan klübler arasında teknik futbol oynamakla iştihar eden Pera klübünün iki maç yapmak üze- Te Ankaraya gitmesi tekarrür etmiş- tir, Takım bu akşam Ankaraya hare- ket edecek ve yârın İlk maçını Anka- ragücü ile yapacaktır. Pazar günü Ankara şampiyonu Demirspor ile ikin- ci müsabakasını yapacak olan Peralı- lar ayni akşam-İstanbula hareket €- deceklerdir. Şild maçları programı Eeden terbiyesi İstanbul bölgesi futbol ajanlığından: 12/3/1939 pazar günü (yapılacak maçlar; Taksim stadı: Vefa - Kasımpaşa A takımları şild - maçı, saat 14,30, — ie Usame hakem İzzet M, Apak, Süleymaniye - Karagümrük A takımları şild maçı, saat 16, hakem Halid Galib Ezgü. Fenerbahçe stadı: Beykoz - Hâl A takımları şild maçı, sazt 14, hakem Şahap Şişmanoğlu, Fenerbahçe - Bey- lerbeyi A takımları şild maçı, saat 15, 45, hakem Eşref Mutlu, Beden Terbiyesi Başkanlığından: 1 — Mili küme ve stad işlerini gö- rüşmek üzere Galatasaray, Beşiktaş, Fenerbahçe ve Vefa klüplerinin salâ- hiyetli bir murahhaslarını 10/3/1939 tarihine müsadif Cuma günü akşamı saat 1730 da Bölge merkezine gön- dermeleri tebliğ olunur. 2 — Yeni tertip olunacak bir mü- sabaka hakkıda görüşmek Üzere, Eilâl, Süleymaniye, Topkapı, Beykoz, Kasımpaşa, İstanbulspor, Beyoğlus- por, Şişli, Kurtuluş, Arnavutköy, Ga- Jataspor ve Taksim » Yeni Yıldız - Kurtuluş klüplerinin tam salâhiyet- li birer murahhaslarını 13/3/939 Pa- zartesi günü akşamı tam saat 1730 da Bölge merkezine göndermeleri lüzumu tebliğ olunur, İstanbul Bölgesi 10 Mart 1939 Kuleli Askeri lisesi boks şampiyonu oldu gis Yukarda askeri liseler arasında boks şampiyonluğunu kazanan Kuleli boksörleri, aşağıda boks müsabakalarına iştirak eden sporcular Deniz Harp okulu ve lisesi ile Ku- leli, Maltepe ve Bursa askeri lizeleri- nin boks takımları arasında yapılan müsabakalar dün Maltepede netice- lendi. Kulelililer yedi sıkletin altısında bi- rinci, birinde ikinci olmak üzere 20 Puanla askeri liseler boks şampiyon- Tuğunu kazandı. Bursalılar 13 puanla ikinci, Malte- Pe 5 puanla tçüncü, Denizliler 4 pu- anla dördüncü oldular, Bü son müsabakaları Kuleli müdü- rü albay Bedri İle yarbay Rasim ve tedrisat müdürleri Arif Hikmet alâka ve dikkatle takip ettiler, Muallim Muhsin, boksör Selâmi, Feyyaz ve Hafızdan teşekkül eden hakem heyeti bu müsabakaları bü- yük bir bilgi ve inlizamla idare et- miştir. Teknik neticeler; $i kiloda: Birinci Kuleliden Nihad Erkaslan, ikinci Bursadan Ahmed Çevik, üçüncü Maltepeden Nureddin. 53 kiloda: Birinci Bursadan Bür- han, ikinci Kuleliden İhsan Duygulu, üçüncü Maltepeden Sedad Demirto- puz. Bisiklet müsabakaları Beden terbiyesi İstanbul bölgesi bi- siklet ajanlığından: 1 — Seri bisiklet yarışlarının üçün- cüsü 12/3/1939 pazar günü yapıla- caktır. 2 — Yarışlara tam saat 9 da başla- nacaktır, 3 — Yarış yolu: Mecidiyeköy - Ha- cıosman tepesi - Kefeliköy - Tarabya - Mecidiyeköy - Hacıosman tepesi - Mecidiyeköy olmak üzere 52 kilomet- redir, 4 — Müsabakaya iştirak edecek olan bisikletçilerin yarış saatinden evvel hazırlanmış oldukları halde li- kör fabrikası önünde hazır bulunma- ları lâzımdır. 5 — Ayni gün ve saatte ikinci sı- nıf bisikletçiler arasında bisiklet teş- vik yarışı tertip edilmiştir. 6 — Bu koşuya 1937 ve 1938 sene- lerinde bisiklet müsabakalarına gir- memiş olan her bisikletçi girebilecek- tir, 7 — Yarış yolu: Mecidiyeköy - Ha- cıosman tepesi - Kefeliköy - Tarabya - Mecidiyeköy olmak üzere 26 kile- metredir. 8 — Bu müsabakaya da tam saat 9 da başlanacaktır. 9 — Bu teşvik yarışına iştirâk et- mek İstiyenlerin de yarış saatinden evel likör fabrikası önünde bulun- maları ve İsimlerini hakem heyetine bildirmeleri lâzımdır. msniaği eye emmez nen l e 57 kiloda: Birinci Kuleliden Şefik Tetik, ikinci Bursadan Kenan Yar- gan, üçüncü Denizden Sadi Pınar, 6! kiloda: Birinci Kulellden Şaban Dağdeviren, ikinci Bursadan Nadir, üçüncü Maltepeden Kemal. 66 kiloda: Birinci Kuleliden Reşad, ikinci Denizden Efdal Gürman, üçün- cü Bursadan İhsan. 19 kiloda: birinci Kuleliden Mazaf- fer Tınmaz, ikinci Maltepeden Hay- dar, üçüncü Bursadan Nihad. © 79 Kiloda: Birinci Kuleliden Hayri Angün, ikinci Bursadan Ahmed, üçüncü Denizden Nedim. Müsabakslardrn sonra Maltepeli- ler, boksörler şerefine bir çay ziyafeti verdiler. Mellepe müdürü kurmay al- bay Adil, beks sporunun memleket müdafaasına gençliği yetiştirmekte- Ki terbiyevi kıymeti çok güzel anlat- tı. Sporcuları ve değerli hocalarını takdir etti. ve müsabakaları idare eden hakem heyetine teşekkür etti. Çay tam bir samimiyet ve kardeşlik havası içinde nihayet buldu. şampiyonluğunu da kezenan Küleli- Yileri tebrik ederiz. Askeri tıbbiye ile Yüksek iktisad arasında iddialı bir futbol maçı yapılacak Beden terbiyesi umum müdürlüğü” nün her memlekette spor klüblerinin teşkili hakkında verdiği - karardan sonra fanliyele geçen Tiseler arasında yüksek iktisad ve ticaret mektebile Askeri tıbbiye de bulunmaktadır. Bu iki güzide mektebimizin spor- cuları ârasında eskidenberi samimi bir spor üstünlüğü iddiası bulunmak- tadır, Bunun İçin bu Iki mektebin futbol takımları yarın saat 1530 dâ Taksim stadında iddialı bir maç ya- pacaklardır. Ticaret mektebi tskı- mında Galatasaraylı oyunculardan Danyal, Celâl, Hizir, Fenerli Neret, Beşiktaşlı Faruk oynıyacaktır. Buna mukabil askeri tıbbiye taki- mınım da çok kuvvetli olduğu söylen- mektedir, Galatasaray murakabe heye- tinin toplantısı Galatasaray spor klübü idare heye- ti başkanlığından: 4/3/939 tarihinde, ekseriyet olma- dığından, toplanamayan yüksek mü- rakabe heyetimizin içtima 11 mart 939 cumartesi günü saat 1430'da klüb merkezinde aktedilecektir. İşbu içtimada ekseriyete bakilmı- yarak, kararlar mevcud âzalarla ali snacağından, sayın âzanın mezkür gün ve saatte klüb merkezimize be- Bemehal teşrifleri rica olunur.