10 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

10 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 AKŞAM 10 Mart 1939. l Belediyede muhasebeden sonra diğer şubeler mua- melâtı da teftiş edilecek Ikimülkiye müfettişi dünden itibaren sular idaresinde teftişe başladı Belediyenin on senelik muamelâtı- hı teftiş etmek üzere mülkiye mü- fettişlerinden B, Hikmet, B. Âbidin, B. Cavid ve B. İhsanın Dahiliye Ve- kâletinden o gönderildiklerini ve işe başladıklarını yazmıştık. B. Hikmet ve B, Âbidin -dünde Yazdığımız gibi - kendilerine tahsis edilen odada çalışıyorlar, Müfettişler şimdilik belediye muhasebesinin mu- melelerini baştan başa teftiş edecek- Jer, muhasebe muamelâtı bittikten #onra belediyenin diğer şubelerine aid muamelelerle meşgul olmağa başlıya- cakladır. Riyaset makamına, yani belediye reisi Ne muavinlerine * aid muamelât ve icraatın teftişi doğrudan doğruya Dahiliye Vekâleti teftiş heyetine aid- dir. Diğer belediye memurlarının me- muriyetlerine aid muamelelerin tefti- şi belediye müfettişleri tarafından yar | pıimaktadır. İ Kadıköyünde hususi bazı zevala | tahsis edilen otomobil meselesine ge- lince: Bu mesele ile riyaset makamın. dan evvel belediye müfettişlerinin atâ- | kadar olması lâzımdır. Bu sebeble | belediye teftiş heyeti, bu hususta tah- | kikata başlıyacak ve riyaset makamı- nı alâkadar eden noktaya temas st- tikleri zaman keyfiyeti mülkiye mü- fettişlerine tevdi edeceklerdir, | Bundan başka Dahiliye Vekâleti, | İ Belediye sular idaresi muamelâtının da teftişine lüzum gördüğünden mü- fettişlerden B, Hikmet ve B, Âbidin | belediyede, B, Cavid ve B, İhsanda | sular İdaresinde teftişlere başlamış- dardır. Sular idaresi muamelâtı, iğarenin kurulduğu tarihtenberi hiç bir tefti- şe tabi olmadığından, ve bu arada şehrin su ihtiyacını karşılamak üzere birçok tesisat vücuda getirildiğinden Vekâlet sular idaresinin bütün umu- mi muamelâtının teftiş ve tedkikine ihtiyaç görmüştür. | Satılıkrenkli matbaa mürekkepleri İngilterenin Winstone ve Almanyanın Lövinsohn fab- rikaları mamulâtından muhtelif renk ve kalitede matbaa mürekkepleri ehven fiatle satılıktır. Akşam matbaası ida- re müdürlüğüne müracaat. Telefon: 20681 istanbul Defterdarlığından: Beyoğlunda, Bedrettin mahallesinin Yeniyol Evliyâçelebi caddesindeki arsa üzerine yeniden yapılacak olan ve keşif bedeli (81533) lira (5) kuruştan ibüret bulunan maliye şubesi binasının inşaat ve tesisatı işleri kapalı zarf usulle eksiitmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, . bayındırlık işleri genel, özel ve fenni şartnameleri, proje, keşif hulâsasile buna müteferriğ di- ğer evrak 4 lira 8 kuruş mukabilinde Milli Emlâk müdürlüğünden verilecektir. İsteklilerin (5327) liralık teminat mektuplarile teklifnamelerini ve bu işe benzer en az (60000) liralık iş yaptıklarına dair eksiltme tarihinden sekiz gün evvel vilâyetten alacakları, müteahbitlik ve ticaret odası vesikalarnı 14/3/ 939 sah günü saat 14,30 za kadar İstanbul Milli Emlâk müdürlüğünde topla- nan komisyon başkanlığına vermeleri ve ayni günde saat 15,30 da zarflar açı- brken komisyonda hazır bulunmaları. O(M) (1084) Dahiliye vekâletinden: Biğa kasabası halihazır haritası alımı işine ait eksilime Biğa Kasabasının 150 hektarlık kısmının hali hazır haritalarile bunu mu- hat 30 hektarlık kısmı ite 130 hektara varan sahanın yalnız 1/2000 lik münha. Bili haritasının yeniden alımı işi kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. İşin maktu bede'i 2500.— liradır. Muvakkat teminatı 187.5 liradır. Eksiltme 77/Mart,/1939 pazartesi günü saat 1i de Biğada belediye daire- sinde toplanacak belediye eksiltme komsiyonunda yapılacaktır. Şartnameler bilâbedel, Ankara belediyeler iinâr heyeti fen şefliğinden veya Biğa belediyesin. den alınabilir, Tekliflerin tayir edilen günde saat ona kadar Biğa belediyesine gönderilmesi veya bu saata kadar gönderilmiş olması lâzımdır. (739) (1413) Askerlik ilânı Bu'akşan 9 da Beyoğlu Askerlik Şubesinden: Ü > A 7 Şekle hag yok ve Ç yıldız baylardan muhabere sınıfına Operet 3 perde sup. ve asteğmen (Yarsubay) rütbe, sinde olanların 10/Mart/939 sabaha | ve topçu sınıfına mensup asteğmen | (Yarsubay) ların da 15/Mart/939 Pazarden itibaren: ZOZLO DALMAS Halk operetine başlıyor. 2 — İhüiyat eratlan o yoklamasını | henüz yaptırmıyanların 15/Mart/939 | akşamına kadar şubeye gelmeleri. 3 — Şubemizde kayıtlı oç bay ve erat ile şehit yetimlerinden | senelik -yoklamasını — yaptırmamış olanların 20/Mart/939 akşamına ka- dar şubeye müracaatları. 4 — Beyoğlunda ,yerli halkın asker. lik işlerine bakan (Beyoğlu Askerlik Hübesi) ndan başka, yabancı halkın as. Heyeti DEHRİ EFENDİ vedvü 3P, © (Se) Atilln Revüsü - Miçe Pençef varyetesi sermeramamaansanesanansanasassnranı anaransas. kerlik işlerine bükan (o (Beyoğlu ya- bancı askerlik şubesi) de vardır. Mü- racaat ve muhabere işlerinin buna Ve Güreşçiler arasında birinci resmi seçme Federasyon bu hususta bir tebliğ neşretti Ankara 9 (AA) — Avrupa birinciliği kampında çalışan milli takım güreşçile- ri ve hariçte kalan kabiliyetleri tecrübe edilmiş güreşçiler arasında birinci resmi seçme müsabakası 1i mart 1939 cumar- tesi günü saat 16 da Halkevinde yapıla- caktır. Bikmezse 12 mart pazar Öğleden evvel müsabakalar deram edecektir. Mü- sabakalar. için federasyonun resmi tebli- gini neşrediyoruz: 1 — Mili takım seçme müsabakaları Ji mart öğleden sonra ssat 16 da Halkevin- de yapılacaktır. Tartılar sast 11 de yapıla- caktır. 2 — Tolerans bir kilodur. 3 — Müsabıklar kendi sikletlerindeki bütün rakiplerle karşılaşacak ve yenilmek cana göre cereyan edecektir. Müsabaka | müddeti 15 dakikadır. 4 — Hakemler: Tayyar Yalar, Şefik Ye- iner, Selman Kaptanoğlu, Necip Tulunay, Sedad Şahin, Necdet Ulutan, Onni Pelli- men, Necati Tokbudak. 5 — Güreşçiler: 56 kiloda Kenan Olcay, Mustafa Beton, Ali Tomruk, Hall Kara, Hüseyin Erkmen. 61 kiloda: Ahmed İşık, Suad Savaş, Ni- yazi Yıldız. Yaşar Erkan: 86 kiloda: Yaşat Doğu, Nurettin Özşen, Doğan Erdinç, Besler Kışınbay, Yusuf Ars- lan, Yahya, Feridun Akunal 72 kiloda: Serim Arikan, Hüseyin Brçe- tin, Celi Atik, Vahid Ceyişakar. 78 kiloda: Ahmed Mersin, Adnan Yur- duer, Adil Tonpar. #7 kiloda: Mustafa Çakmak, İsme Ymaz. Ağır: Çoban Mehmed, Murad Merd, Seyid Ahmed. Nevyork sergisi Müze müdürü birçok kıymetli eşya ile: hareket etti New - York sergisindeki Türk pa- viyonunu hazırlamak için faaliyetle çalışılmaktadır. Sergiye müzeden ba- 21 kıymetli eşyanın “gönderileceğini yazmıştık. Bu eşya, Amerikan Ekspor Layn vapuruna yükletilmiş ve yola çıkarılmıştır. * Ayni vapurla müze müdürü B, Aziz de Amerikaya hareket etmiştir. Sergide tütün inhisar idaresi ns- mına bulunacak memurlar evvelki akşam ekspresle ve Paris yolyla hareket etmişlerdir. Bunlar Straz- burgdan Çucön Marj vapürüne bi- neceklerdir. Yugoslavyadan Nevyork ser- gisine ilecek eşya Belgrad 9 (MA) — Beynelmilel New - York sergisindeki Yugoslav pâviyonuna aid eşya altı vagona yük- lenmiştir. Bu malzeme, Triyestede Vulcanla vapuruna yükletilecektir. Bu vapur, bu ayın 17 sinde Triyesteden ayrıla- caktır. Yugoslav pavıyonunda muh- | telif vazifeler ifa edecek olan memur- lar, ayni vapurla New - Yorka gide- ceklerdir. Letoanya Bükreşte bir elçilik ihdas ediyor Riga 9 (A.A) — Hükümet maha- fil, Pragdaki Leton sefaretinin ilga- sı ve ayni zamanda Bükreşte bir el- çilik ihdasını derpiş etmektedirler. A İrtihal Memleketimizin çok eski tanınmış ecza- cılarından Guraba hastanesi sabık baş ec- zacıs VE eski Ekrem Necip ecza deposu müessislerinden, Tepeüstü eczanesi sahi- bi Necdet Olcayın babası, Jale mensucat fabrikası sahiplerinden Zeki Sirmanın kuyın babası MUSTAFA EKREM OLCAY üç aydanberi tutulduğu rahatsızlıktan Kurtulamıyarak rahmeti rabınana kavuş- muştur. Cenazesi Şişlide Âbidei Hürriyet cadde- si Harzemşah sokağı, Akdeniz apartıma- nından bugün saat on beşte öçn merasimi ifa edileceğinden dostlarının iştirakini rica ederiz. SA R AYveiPE K GL başladı. « Bu filmin ay nüshası Yalnız MEL E K'te gösterilivor | Karısını ve kaynanasını öldüren hamalın muhakemesine başlandı Katil:“ Karımın aleyhine zina davası açmıştım. Kendisile kavga ettik. Ne yaptığımı bilmiyorum, diyor Bir müddet “evvel Arabın bağı denilen yerde kıskançlık yüzünden karısı Sadiyeyi bıçakla on sekiz yerinden, kaynanası Semihayı | da on dört yerinden yaralayarak öl düren İsanın muhakemesine dün ağır | ceza mahkemesinde başlandı. Son tahkikatın açılmasına dair ev- rakta maznun İsanın, karısı Sadiye- yi, İsmail Hakkı ile münasebette bu- Tunmasından hiddetlenerek © Arabın bağı denilen yerde bıçakla öldürdüğü ve orada kaynanası Semihayı da-öl- dürdüğü anlaşıldığından biri Karısı diğeri kaynanası olan iki kişiyi öl dürmek suçundan dolayı Türk ceza kanununun 450 nci maddesinin be- şinci bendine tevfikan idam cezası na mahküm edilmesi isteniliyordu. Evrak okunduktan sonra sorguya çe- kilen İsa vakayı şöyle anlattı; — Karım Sadiye, İsmail Hakkı Adında birlle münasebet peyda etmiş- ti. Bir defa da evden kaçarak onun evinde altı gün kaldı. Bu yüzden ben kendisinden ayrıldım ve aleyhine zi- na davası açtım, Vaks günü hamallık yaptığım yer- de işimi bitirip çıkınca Üsküdar po- lis karakolura giderek dava evrakı- nın ne olduğunu sordum ve karımla İsmail Hakkıyı bir arada cürmü meş- hut halinde yâakalatmak üzere bana yardımcı polis vermelerini söyledim. «Akşam üzeri gel.» dediler. Oradan ayrıldıktan sonra arkadaşım Niyazi- ye rastladım. Niyazi bana, kanım Sadiyeyi yabancı erkeklerle gezerken gördüğünü söyledi. Niyaziden de ayrılarak oCevizliğe doğru giderken Arabınbağı denilen yer- den geçtiğim sirada biraz öteden; «İsa geliyor!» diye bir ses duydum, Köşeyi dönünce ağacın altında karım Sadi- | yenin yerde oturduğunu, İsmail Hak- kımın da ayakta durduğunu gördüm. Yanlarına yaklaşırken İsmaili Hakkı elini tabancasına götürerek bana: «İsa yanıma sokulma, Sen beni öl. dürmek istiyorsun fakat ben daha ev. vel seni vururum.n dedi. Ben bıçağı- mı çekince İsmail Hakkı kaçıp gitti, Bu sırada kaynanam Semiha da bir &4 geride oturuyordu. Ben karıma yaklaşarak bu adamla niçin gezdiği. ni sordum, Sadiye; «Sen benim aley- hime zina davası açtın, Artik benim arkamda ne dolaşıyorsun; mühake- Beylerbeyinde | mede üç ay hapse mahküm olacağım. Fakat hapisaneden çıktıktan sonra yine istediğim adamlarla eğlenece- gim.. diye küfretti. Kaynanam da yanımıza gelerek bizi karakola götür- meğe kalkıştı. Karım Sadiye ile ağız kavgası yaparken suratına bir yun- rük vurdum. O esnada kaynanam ar- kadan gelip saçlarımdan tuttu ve çekmeğe başladı. Elimde biçak vardı. Bundan sonra kendimi kaybettim. Ne yaptığımı bilmiyorum. Karımla kaynanamın kanlar içinde yere yu- varlandıklarını görünce koşup polis karakoluna teslim oldum. Şahit olarak dinlenen Nimet şun- ları söyledi: — Sadiye komşumdur. Tütün de- posunda çalışıyorduk. Vaka günü ak- şam üzeri işten çıkıp elbiselerimiz! değiştirdikten sonra Sadiye bana gel- di ve Beylerbeyi gâzinosuna gitme- mizi teklif etti, Biz gazinoda oturur- ken annesi Semiha da geldi ve; «İsa geliyor.» dedi. Hep beraber kalktık. Biraz ileride İsa bize rastladı ve ba- Da; «Sen benim karımı baştan çıka- rıyorsun.» diye küfretti. Bu esnada arnem geldi ve beni alıp sinemaya götürdü. Bir müddet sonra sinemada gişenin açılmasını beklerken birkaç çocuk; «Arabın bağında kadınları öldürmüşler,» dediler. Derhal koştuk ve Sadiye ile annesi Semihanın ölü- lerini gördük. Ben Sadiyenin İsmail Hakkı ile münasebette bulunduğunu görmedim ve işitmedim. Diğer şahitler de vakayı görmeğik- Yerini, sonradan haber aldıklarını söylediler, Gelmiyen şahitlerin. çağ» İ niması için muhakeme başka güne bırakıldı. Eczacılar birliği kongresi Türkiye Eczacılar birliğinden: Birliğimizin yılık umumi kongresi İL nisan 1939 tarihli salı günü saat 14 de Cağaloğlunda Etibba odasi salonuda ya- pıulacaktır. Bütün meslektaşların gelmele- rini dileriz. Muhteşem bir balo Bütün Sanat okullarından mezun olan- ların çemiyeti tarafından Taksimde Cen- bet köşkünde mükemmel bir balo verile- cektir. (11 Mart) Cumartesi akşamı saba- ha kadar devam edecektir. Divanyolunda- ki cemiyet merkezinde, Ümid gişesinde ve Cennet köşkünde pek ucuz olarak satılan biletler bitmek üzeredir. Dahiliye Vekâletinden; "Tosya kasabası su projesi tanzimi işi eksiltmesi: 5 o... hk d d B wi B yı b 1 Tosya kasabası içme suyu tesisatına ait Etüd ve projelerin tanzimi işi kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır, 1 — İşin muhammen bedeli 3000 liradır. 2 — İstekliler bu işe alt şartname proje ve sair evrakı bilâbedel Ankarada Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar heyeti fen şefliğinden veya Tosya belediye. sinden alabilirler, 3 — Eksiltme 27/Mart,939'larihine raslıyan pazartesi günü saat or birde 'Tosya belediyesinde toplanacak eksiltme komisyonunda yapılacaktır, 4 — Eksiltneye girebilmek içini isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve ve- Saliki aynı gün saat ona kadar komisyon reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır, A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun 225 liralık mü- vakkat teminat, B — Kanunun tayin etliği vesikalar. Ç — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir manii bulunmadığına dair imzalı bir mektup. D — Münakasaya İştirak edeceklerin su işlerinde sahibi ihtisas yüksek mühendis veya mühendis olmaları şart olduğundan isteklilerin bu hususu tev- sik eden vesikalarımı teklif zarflarile beraber vermeleri lâzımdır, 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde komisyon reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli taahhütlü olması ve niha- yet bu state kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak isteyenlerin - Belediyeler İmar heyeti fen şefliğine ve Tosya belediyesine müracaat etmeleri. (155) (1453) Dahiliye vekâletinden: Eskişehir Halihazır haritası alımı işi eksiltmesi Eskişehir kasabasının 1/500 ve 1/2500 mikyaslı halihazır haritaları üze- rinde yapılacak tashihat ile gayri meskün sahadan 120 hektârlık bir kısmının yeniden haritalarının alınması işi ile 1100 hektara varan 1/5000 takeometrelik uzun hâritasının alını pazarlıkla eksiltmeye konulmuştur. İşin bedeli 7250.— liradır. Eksillme 27/Mart/939 pözürtesi günü saal 1l de Eskişehir Belediyesinde toplânacak belediye eksiltme Yomisyonunda yapılacaktır. Muvakkat teminat 545 liradır. Şartnameler bilâbedel Ankarada belediyeler imar heyeti fen şefli- dinden ve Eskişehir belediyesinden alınabilir. Tekliflerin tayin edilen günde saat 10 a kadar Eskişehir belerliyesine verilmesi veya bu saate kadar posta ile erilmiş olması lâzumdır. (131) (141)