16 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

16 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

N ll | 16 Nisan 1988 AKŞAMDAN AKŞAMA Bir kariim yazıyor: ses Gazetelerde okudum, Bayiin biri, hususü tayyare aramış. Bulsaymış hi» nip Samsuna gidecekmiş. Oradaki bir müşterisine: — Müjde! Benim sattığım biletten Süt meselesi Ankaradan bir sana yirmi bin lira çıktı! Ver bakalım heyet geldi, ted- hakkımı? - diyecekmiş. Fakat ya bu emelinde muvaffak olsaydı da Samsundaki müşteri Ona şöyle deseydi: — Sen Nasreddin hocanın hikâye. sini bilmiyor musun birader?... Hank şu: Tepsi ile baklava gütürüyorlarmış da, hocaya bumu göstererek: «— Bak, bak! Ne nefis şey! - demiş” ler. «Hoca da: «— Bune ne? - demiş. «— Amma sizin eve gidiyor! - de inişler. ana me? «demiş. imki'de o hesab, ey kayit... Şeh- rim en işlek meydanlarında dükkân. | ları sıra sıra açmışsınız... Öyle ki, in- | saha şu his geliyor: Memleketin en büyük ticareti but... Nitekim artist Hâzım'dan sonra artist Naşid de bak miş ki tuhaflık para etmiyor, bu ciddi işe canla başla sarılmış... «Demek ki sizinkisi âlâ iş. Hal böy- leyken bizler, biletlerimiz çıkmadıkça eşiğinizi aşındırıyor, sise gelim; Za- rasımazın bir kısmını ver!» diyor m yuz? Artan kârınız karşısında: «— Bana ne? - deyip geçiyoruz. «Öyleyse, kırk yılda bir kere de biz kazanırsak: «— Sana me?..» — Karim devam ediyor: «Bu müjdeciler, tayyare piyange- kındılar. Her halde böyle hareketler- den piyangoya da bir zararları olsa gerektir. Ah! Şu bayi, tayyare tedarik edip Samsuna kadar gelseydi de kendisine şu cevab verilseydi: — Çok müteessitim azizim!.. O bi- leti başkasına sattım... O başkası da Ersuruma gitti... İsterseniz hava yo- lunuza devam Duyurun... Fakat o da Adanaya giden birine verdiyse mesu- tiyet bende değil!,..» 344 Bu mevzuu, bana «İçi yanık bir ka- rliniz!» imzasile tanımadığım bir zat göndermiş! «Fıkra haline getirip yazınız! - di. yor. - Pek yüreğim yanıktır, Bir kere bana da on bin lira çıktı, Gece yarısı paldır küldür evime geldiler. Uyku sersemliği bir taraftan, sevinç öte yan- dan, şaşkınlığa uğradım. «Etrafımı alarak: «— Müjde hakkı yüzde ne kadar verirsiniz? diye sordukları vakit: «— Yüzde on! - demiş bulundum. «Bim liramı tırtıkladılar. «Hademesi, çırağı da elimi öptü. On- lara da o kargaşahkta yüzer lira da- fattım... Uçtu bizim 1200 papel iki da. kika içinde... «Şimdi düşündükçe çok fena olu- yorum. «Tabiğ müjde istemek bir cürüm de- Zildlir. Bunu menetmek de imkânsız... Ancak vatandaşlar, tetikte bulunmalı: Diüjdecilere Nasreddin hocanın fık- Haliçie Ayvansaray önünden Kâ- İldhaneye gitmekte olan Emin kap- tanın idaresindeki «Sevim» motğrü Sadık adında birinin sandala çarpa» Tak parçalamıştır. Sadık yüzerek kur» tulmuş, polis Emin kaptam yakala, Baştan, Torikten zehirlendi Kadıköyde Kurbağalıderede oturan Hayriye isminde bir kadın sokakta ge- Sen bir balıkçıdan torik balığı almış, Yemiş, az sonra zehirlenme alâimi e . Hadiseden haberdar olan in Hayriyeyi Nümune hastanesi. ha rmaştar. Polis, yaeçhul balıkçı. hüviyetini tesbite çalışmaktadır. kiklere başlanıyor İstanbulun yıllardanberi halledile- miyen derdlerinden biri de süt mese- Jesidir. Vali ve Belediye reisi doktor Lülfi Kırdar İstanbulun süt işini hal- letmeğe karar vermiştir. Belediye re- isimizin Ziraat Vekâletine müracaatı üzerine, Vekâlet, Ankara ziraat ensti- tüsü profesörlerinden süt mütehassısı Bitinberger ile ziraat enstitüsü süt- çülük doçenti B. Ekrem Rüştü, Devlet ziraat kurumu sütçülük mütehassısı B. Fikret Çağları İstanbula gönder- miştir. Gelen heyet, İstanbul Belediye bay- tar müdürü B. Esad, İstanbul ziraat mektebi sütçülük muallimi B. Rifat, Fatih hayvan hastanesi lâboratuvar şefi B. Üsevisin iştirakile dün Vali ve Belediye relsi doktor Lütfi Kırdarın reisliği allında bir toplantı yapmıştır. İki ay müddetle süt istihsalinde başlıca unsur olan hayvanlardan başlayarak sütçülük işinin bütün safhalarını ilmi esaslara göre teditik edecek ve neticeyi bir raporla Beledi- ye reisliğine bildirecektir. Heyet ayni zamanda bir de teşkilât, projesi vücu- de getirecektir. Eski adliye binasının enkazi kaldırılıyor Eski adliye binasının enkazı sene- derdenberi hâlâ kaldırımamıştır. Mü- teahhid, enkaz içinde işe yarayan şekle göre Milf emlük müdürlüğü henüz ortada duran enkazın kaç pa- ra ile kaldırılacağını hesab etmiştir. Bu enkaz Mili emlâk müdürlüğü ta- İki gündenberi ihracat faaliyeti artmıştır İki gündenberi piyasada faaliyet artmıştır. Muhtelif maddelere dışar- dan talepler vaki olmaktadır. Piyasa- da mubtelif maddelerin vaziyetleri sağlam ve fiatleri normaldir. İki gün- denberi diş memleketlere sevkiyat bir haylı artmıştır. Buna sebeb ihra- catçıların evvelki teahRüdlerini yeri- ne getirmeğe başlamış olmalarıdır. Piyasanın hararetlenmesi ber ta- rafta bir ferahlık husule getirmekte- dir. Bu günlerde istihsal mıntakala- rından İstanbul piyasasına sevkiya- tın artacağı umuluyor. Şişlideki apteshane kaldırılacak Şişlinin son istasyan mevkiinde bu- Yunan abdeshane de 939 bütçesile kaklırılarak burada yeraltı bir helâ AKŞAM Karilerimizin mektupları yolcuların şu tekliflerinin de naza- nı itibare alınması yine her halde Şirketin menfaatindendir. Sabahleyin 53 No. lu seferi yar pan vapurun 15 veya 20 dakika evvel Köprüye vardırılması ve ak- şam da 136 No.lu seferi yapan vapurun 15 veya 20 dakika sonra kaldırılması devairi resmiyede ve bazı devairi hususiyede çalışan müşterileri için daha uygun ola- cağai kanaatındayız. Bu dileğin muteber gazetenizle anlatılması her halde bu hakikati Şirketi Hayriyeye gösterecektir. Bu yazımın neşrini saygılarım»- la dilerim. Ahurkapıda bir Sirkeci meydanının açılması faali- istasyon İttihaz edilen yerde bir istas. yon binası yapılması işi de, yaz mev- siminin yaklaşmağı münasebetile ehem- miyetlenmektedir. İnşaata başlanması için yakında Muhabere ve Münakale VWekâletinden icab eden tebligatın ya- pılacağı söylenmektedir. Adalara su 15 hazirana kadar su verilecek Vali ve Belediye Reisi B. Lütfi Kır- dar Haziranın on beşine kadar Bü- yükadaya su verilmesini behemehal temin etmek istiyor Büyükadaya Elmalı suyu nekledi- İskelenin, vapurla getirilen suyun konacağı Kazoğlu su deposuna yakın Nizam önlerinde yapılması düşünül müş, fakat Maden sahilinin daha sığ olması iddia edilerek İskele İnşa masrafının dala ucuza, baliğ olacağı ileri sürülmüştür. Ancak lodos veya meltem rüzgârlarının yaz ve kış mev- simine göre buradaki tesirini anla- mak için keyfiyet deniz ticareti mü- dürlüğünden sorulmuştur. Büyük-deya su veri'mek üzere yüz elli bin Tiraya ihtiyaç görülmüştür. Bu para hazırdır. Bununia Kazoğlu su deposu tamir, iskele inşa ve Ada- daki su şebekesi yapılacaktır. Elmalı suyu Bostancıya doğru tem- did edildikten sonra adaların suyu denizaltı Fablcsu ile ve - su gemisi- ne ihtiyaç hissetmeksizin - verilecek- var geriye çekildikten sonra yaya kal- dırım tanzim edilecektir, günün ihtiyacına göre tadil etmiştir. Fatih, Eminönü, Beyoğlu, Beşiktaş, Üsküdar, Kadıköy şubelerindeki Be- lediye hekimleri bilhassa yiyecek ve içecek maddelerinin muayenesi, yi- yecek satış yerlerile imalâthanelerin mürakabesi işiyle meşgul olacaklar- dır. Bunlar her gün gıda maddelerin- den nümune alarak tahlil ettirecek» ler, bozuk çıkan maddelerin satışı derhal menedilecektir. Bulaşık hastalıklarla mücadele işi İstanbul, Beyoğlu, Üsküdar tebhirha- ne doktorlarına verilmiş, tebhirhane- deki nakliye vasıtalarına 3 kamyon- la kâfi miktarda araba ilâve edilmiş- tir, Gayrimübadillerin | İngiliz ve drahmi istihkakları nasıl hesap edilecek Gayrimübadillerden bir kısmının istihkak mazbatalarında istihkakları İngiliz lirası veya drahmi olarak gös- terilmiştir. Bunların istihkakları he- Gayrimübadiller cemiyeti bu husus. ta divanı muhasebata müracaat etmiş,| TA şimdiye kadar tevziatta o günkü kur- sun nazarı dikkate alınmadığını ve is- tihkak tahakkuk ettiği zamandaki ra» yice göre hesap edildiğini bildirmiş, bu hususta etraflı izabat vermiştir. Divanı muhaşebat gayrimübadiller cemiyetine verdiği cevapta bu husus- ta Maliye vekâlelinin mütalâasını is. tifsar ettiğini bildirmiştir. 1515 Ekmek Bozuk çıktığından müsadere edildi Belediye, bozuk ekmek yapış ve sa- tışmı menetmek için fırmlarda sıkı bir kontrol yapmaktadır, Son gün- lerde Kumkapıda Arapzade mahalle- sinde bir fırından 98, İstasyon cad- desinde diğer fırından 51, Turanlı caddesinde bir fırından 41, Lângada bir fırından 34, Gödikpaşada bir fi- rından 145, diğer bir fırından 88, Be- yazıtta Ordu caddesinde bir fırından 69, yine bu caddede diğer bir fırından j Belediye Reisini ziyaret etti pi : E il Eş ii İ Mi i j Vi yl Sahife $ İSTANBUL HAYATI Harp dedikodusu Her tarafta ayni dedikodu, herke sin ağzında ayni sualler: — Vaziyet nasıl?...