21 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Akdenize bir Japon filosu gelmesi için İngilterede bir teçhi- zat nezareti ihdasına İtalya müzakereye girişmiş karar verildi ———— Sene 21 — No. 7367 — Plati her yerde 5 kuruş Sovyet Rusya kati — —a — CUMA 31 Nisan 1999 (Teletonı Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Hitlerin ellinci yılı Bütün Almanya bir kararını vermek üzere bayram günü yaşadı B. Hitler, Berline giden heyetleri ve gönderilen hediyeleri kabul etti Muhafaza alayının ilk geçid resmini, B. Hitlerin önünde Alman ordusunun geçid resmi takib etti Italyan gazeteleri Macaristanın mihvere girdiğini yazıyorlar Romada, Macaristanla Yugoslavya arasında anlaşma ihtimallerinin arttığı söyleniyor Bir ingiliz gazetesinin yazdığına göre, Sovyetler bir Japon taarruzu karşısında İngiltere ve Fransadan yardım istemiş İtalyan « Yugoslav müzakeresinin cereyan edeceği Venedik şehrinin umumi görünüşü Varşova 20 (A.A.) — Leh gazete leri, siyasi komitenin bu akşam B. Staline'in riyaseti altında ve Sovyet- lerin Londra, Paris ve Berlindeki diplomasi mümessillerinin iştirakile bir toplantı yapacağını haber ver- mektedirler. Komite, Sovyetleri, mütecavize kar- # vücude getirilecek bir itilâflar ve garantiler sistemine ithal etmeğe matuf olan İngiliz - Fransız teklifleri karşısında Sovyet Rusyanın ittihaz Akdenize recektir, Konferansı, siyasi büronun fev- | kalâde bir içtima takip edecektir, Londra 20 (A.A.) — Times güzete si, İngiliz - Fransız - Sövyet mukare- netinin iyi yolda ilerlediğini müşahe- de ederek Moskoyanın Frensiz - İn- giliz tekliflerine cesaret verici bir ce- vap gönderdiğini yazıyor. Daily Telegraph,” lord Halifax'ın dünkü nutkundan, İngiliz - Sovyet bir Japon filosu gelecekmiş? Bunun için İta Iya ile Japonya arasında müzakereye başlanmış Bir İngiliz gazetesi mütecavizlere karşı cephenin Uzak Şarka teşmili ihtimalinden bahsediyor Paris 20 (A.A.) münite gazetesi, 15 mayısta Akdenize bir Japon filosunun gönderilmesi hakkında İtalya hükümeti ile Japon- yanın Roma sefiri arasında müzake- Telere başlanılmış olduğunu haber vermektedir. Paris 20 (A.A) — Stefani ajansı bildiriyor Fransız harpcu mahfilleri, İngiliz ve Fransız filolarının toplanmalarına bir mukabele olmak üzere - Japonya- nın 15 mayısta Akdenize 35 harp ge- misinden mürekkep bir filo göndere- ceği şaylasını yaymaktadır. Londra 20 (A.A. Yorkshire Post gazetesi, mütecavize karşı teşkil edil. miş olan cephenin Uzak Şarka teşmi- M ihtimalinden bahsetmektedir. Bu gazete, bu meselenin -iptidai bir safhada da olsa- evvelce Çin sefiri ile - Komünist Hu- | Lord Halifax arasında müzakere edil. miş olduğunu ilâve etmektedir. Bu cephenin Uzak Şarka teşmili, | halihazırda birinci safhasında bulu- nan taahhütler silsilesinin ancak üçüncü safhasıni teşkil edecektir. Ağzından çıktığı gibi HALİDE EDİB | - | Yarın «Akşam» sütunlarında | edeceği hattı hareketi tekarrür etti- | İ Dir lik, | B. Hitlerin doğum günü münasebetile Berlinde geçid resminin yapıldığı İ sahadaki tezyinat Berlin 20 (A.A.) — Führer'in 50 nel! renkli resimlerle doludur. yıldönümü bütün Almanyada parlak bir surette tesid edilmektedir. Ber- iin sokakları gamalı bayraklarla ve B, Hitleri gösteren muhtelif şekil ve (Devamı 10 uncu sahijede) Italya kimseye taarruz etmek istemiyormuş B. Mussolini dünkü nutkunda B. Rooseveltin teklif ettiği konferansın akim kalacağını söyledi anlaşmasının Asya ve Uzak Şarka da | teşmil edildiğini istihraç ediyor. | Daily Mali, Paris muhabirinde &i- İ. dığı bir haberde, Sovyetlerin İngiite- re ve Fransadan, bir Japon taarruzu karşısında yardım istemiş olduğunu bildiriyor. Romadaki konuşmalar Roma 20 — Salâhiyettar İtalyan mahaflli ve gazeteleri, Romada İngi- liz ve Macar ricali arasındaki konuş- | (Devam: 10 uncu sahifede) | »DDiLkkatler: Makulü istiyelim — Babi caddesi berbadi vaziyei- | tel... Toz, kıyamet!... Buradaki tami- | ralı biran evvel bitirmeli... Haftalar- dır sürüp gidiyor... Nedir bu? Yalnız Babtâli öaddesi deği, şeh- Fin diğer taraflarındaki işler hakkın- da da aynı şikâyetler yükseliyor: Ça- buk olsun!... Taksimden Harbiyeye giden röfüj- | lerin çiçeklenmesi için de Belediye acele, ettirilmiş; e 25 fazla masraf | olmuş: Bazı âhestelikler tasarruf kaygu- | İ sile. Birkaç gün evvel olsun ti | bu fakir Belediyeyi fazla külfete sok- mayalım. Makulü istiyelim, İtalyanın nüfusu Roma 20 (A.A.) — Resmi istatistik. (ere göre İtalyan nüfusu 44 milyona baliğ olmaktadır. | Bu sabahki en Il son haberler (Dahiliye Vekâleti, düğünlerde israfın önüne geçmeğe karar verdil o — Gazetelerden — Damat — Raşel, söyle babana, bira şişesinin birini ortadan kaldır sın!.. Ne olur ne olmaz, cezaya çarpılmıyalımi.. İkinci sahifemizde