21 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

21 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahile 8 AKŞAM 21 Nisan 1: Pazar sabahı Taksim stadında hususi bir karşılaşma yapacaklar günü Şişli ve Pazar subahi da Pera ile yapılacak maçlar da' bu süretle suya düşmüş oluyor, Genlerbirliğinin şehrimize ogelememesinden istifade eden Fenerbahçe ile Pera klüpleri bu Pazar sant 11 de Taksim stadında hur susi bir maç yapmağa karar vermiş” lerdir. Bu maç bir ilk noktadan sayfanı dik- kattir. Bir taraftan bayram günlerin- de oynanan kupa maçlarında Fener- bahçe kuvvelli hasmını gök sıkı bir cenkleşmeğden . sonra cüzi bir farkla mahiyetindedir. Pazar günü kuvvetini deneyecek ve o zaman kuv- vetli olan meydana çikacaktır. Diğer taraftan da Fenerbahçenin karşısında muvaffak bir oyundan sonra nisbeten az bir farkla yenilişi maçın ehemmiyetini ve heyecanını bir kat daha arttırcaktır. Bundan başka Fenerbahçe takımının tadilâta uğramış ilk kadrosu da bu hafta bi- rinci maçını kuvvetli rakibi Pera kar- Şısında deneyecektir. Fenerbahçeliler bu haltaki kadro- Jarma Güneşten gelen “Rebii ile iki aydır takımından mahrum bulunan Fikreti de alarak yeni bir takımla şanslarını deneyecekler ve yeni kad- Tolarını ölçeceklerdir. Bu cihetlen #e mühim olan bu maç heyecanla ve merakla beklen- oynana- Mektepliler futbol şampiyonası Dünkü maçta, Pertevniyal lisesi Erkek muallime 2-3 galip geldi | Mektepliler arasnda tertip edilen futbol şampiyonasına dün Taksim stadında devam eğilmiş ve evvelce be- rabere kalmış olan Erkek muallim ile Pertevniyal Yiseleri tekrar karşılaş. maşlandır. kada takımının birinci gölünü çıkan. dı, Ve devre 2-1 niyahetlengi, İkinci devreye rüzgüm dehlerine lâta uğramadılar. 4 üncü dakikada sağdan yaptıkları xi, bir akında ortaya geçen topu Fethi sıkı bir şütle kaleye sokarak ta- kımını berabere vaziyete getirdi, Bu sayıdan sonra oyun 25 inci da- kikaya kadar mütevazin bir şekilde geçti ve 26 ncı dakikada Salâhaddin Başkale (Akşam) — Doğu Anado- lunun en yüksek yaylası olan Başka- lede geçen sonbaharda açilan spor klübü bilhassa kayak sporunda fev- kalâde bir inkişaf göstermektedir. İklimi yılın dokuz ayında daima kış | mânzarası szeden kazamızın bu hu- susiyetini gözününde tutan kayma- kamımız ve komutanımız tarafndan Kayak sporu yapanlardan bir grup 4 kaç saatini ve bühassa pazar günle Bu haftaki maçların programı Beden Terbiyesi İstanbul bölgesi futbol ajanlığından: 23/4/1939 Pazar günü yapılacak maçlar, Şeref stadı: Galata Gençler - Boş kurt saat 10 hakem Tarık Özerengin. yan hakemleri Sanil Açıkâney ve Rna Aksay, Beyflerieyi - Demirspor saat 11,45 hükem Nuri Bosut yan rakem« leri Arif Soydan ve Zarifi Akerson, Taksim stadı: Süleymaniye, Şişli - Kasımpaşa, Galataspor . muhtditleri saat 15 hakem Adnan Akım yan ha- kemleri Ahmed Adem Göğdün ve Necdet Gezen, Galatasaray - Vefa sür at 16,45 hakem Refik Osman "Top yan hakemleri Halid Galib Ezgü ve Şazi Tezcan. Cezalandırılan futbolcular Beykoz klübünden Sait bir ay, Hilâl klübünden Akif iki ay, : Yuka. adları, Klüpleri yazılı bu- / lunan idmâncılara iştirak ettikleri müsabakalardeki sul hareketlerinden dolayı hizelarında yazılı müddetler için geçici müsabaka boykotu cezaları | manlarıni yapan atletlerin açık hava ekzersizlerine başladıkları müddet- tenberi aldıkları iyi dereceler bu s6- ne yapılacak milli karşılaşmalar için ümidbahış görülmektedir. Berlin olimpiyadlarında 48 metre- den yukarı çikemıyarak ancak al- tıncı olabilen Silas ilk antrenmanlar- da diski 50 metrefen fazlaya savur- muş ve yapılan son müsabakalarda tam 51 metre atmıştır. müsabakada ikinciliği alan Yunanlı diski ancak 34 metre atabil- miştir. İstanbuldan getirtilen ski ve sair kayak melzemesile subay ve sivil me- murlar içinde kayak sporunda mü- marösesi olanların nezareti altında akdın, erkek heveskârlar günün bir rini çök neşeli bir kayak sporu yap- makla geçirmektedirler, İtalya kimseye taarruz etmek istemiyormuş B. Mussolini dünkü nutkunda B, Roöseveltin teklif ettiği konferansın akim kalacağını söyledi EBoma 20 (44) — & Mussolini, 1942 Roma sergisine iştirsk edecek olan yabancı memleketlerin mümes- ailleri ve sergiyi hazırlayanlar önün- e irad ettiği mubukta ezcümile. de- miştir ki: «Kundağı yakmak saydık, taarruz hedefleri <eydik, Şimdi yaptığımız şekilde dünya ser. gisini tertip etmek gibi büyük mik- yasta bir işe karar vermezdik. Bu hal, Bilâkis hiçbir kimseye ta- arruz etmek istemediğimizi gösterir. Buna binaen bizi müttehimler sıra- sında oturtmak teşebbüsü haksız ve müdafaa edilemiyecek bir hareket tir. Avrupa vaziyeti hakkında en ip- tidai malümatı olmayan bazı kimse- lerin düştükleri büyük coğrafi hata- lar bir tarafa bıraksa dahi, on sene- lik karşılıklı garanti mekanizması | bundan daha az batıl bir şey değii- dir.» B. Mussolini, teklif edilen büyük konferansın muhakkak olarak akim kalacağını söyledikten sonra sözlerini Şu suretle bitirmiştir: «Malüm mesaja herhangi bir cevap verilsin verilmesin Roma ve mihver B. Bonnet'nin nutku Paris 20 (A.A) — Amerikan klüpte 18 demiştir ki? Z. Roosevelt çok muğlak olan bey- nelmilel ihtilâfları bir darbe ile hal- dJetmek iddiasında bulunmadan ve ani Wir şiddek hareketine İüzum kalma» dan bilibün iyi niyetli insanları tai nazarlarını değiştirmey: y B. Roosevelt bütün hükümetlerden muayyen Bir müddet zarfında taar- ruzda bulunmamak vadini istemiştir. Bütün hükümetler, otorite ve pres- Üğlerinden hiç bir şey kaybetmeden bu teklifi kabul edebilirler. B. Roosevelt'in sesi derhal duyul- duğu takdirde, insanları boğan sıkım- tı ortadan kalkacaktır. Mussolini teklifi kabul etmiyor Londra 20 (AA) — Akşam gazs- teleri; B. Mussolininin bugünkü nu kunu büyük harflerle neşrediyorlar, Gazetelerin başlıklarında, Mussolini. nin Rooseveite cevap verdiği ve tüket messjdaki teklifi kabul etmediği bi, dirilmektedir. Gazeteler, Mussolininin büyük bir sükünetle söz söylediğini kaydetmek» tedirler, B. Hull, nutuk hakkında tefsiratta bulunmuyor Vaşington 20 (AA) — B. Hull, B. Mussolininin nutku hakkında tef- riciye Nezaretince meçhul bulunma» bir nutuk söyliyen B. Bonmet ezcüm- İ tadır. Almanya - Polonya Bir Polonya gazetesi Almanlar tarafından ileri sürülen iddiayı reddediyor Varşova 20 (A.A) — Kurjer Po- rTanny gazetesi, 1934 tarihli Alman - Leh ademi tecavüz misakı ile 1939 ta- rihli İngiliz - Leh misakı arasında tenekuz bulunduğuna dair Almanlar tarafından ileri sürülen iddiayı red ve cerh etmektedir. Bu gazete diyor ki: «Alman gazeteleri bilhassa girişi len teshüdler mucibince Polonyanın bur olması ve 'bu takdirde 1934 ve 1939 itilâflarından birini tercih ey- lemek iztirarında kalması halini ile- Tİ sürüyorlar, Halbuki böyle bir hal, vukua gölemez. B. itler, 90 ikindikinun terihli nutkunda İtalya bir taarruza uğrar. ! HOLANTSE BANK-ÜNİ xw, ROTTERDAM'da 23 Nisanda, biğ"şube açılacağını Sayın Müşterilerile bütünlalâkadarlara bildirmekle bahtiyafdır Posta Kutusu 249 «öTeliğrat Adresi ; BANCOLANDA Merkez, amsterdam ;, Şubolaf P-AMSTERDAMİ BUENOS AMES, CARACAS, HAJFA, ISTANBUL, MARACAMBO, ORANJESTAD, RO DE JANEIRO, SANTOS. SAO. PAULORMILLEMSTAD. ya tarafından bir taarruz vukuu tak- dirinde binnetice gerek Lehistanm ve gerek Almanyanın imza etmiş olduk- ları Kellog misakı mucibince tatbik edileceği noktasında israr eylemekte- dir. Almanya, Büyük Britanyaya taarruz etmekle Kellog misakının di- ğer âkidlere karşı temin etmekte ol- duğu menafiden mahrum bulunacak ve Alman - Polonya misakı otomatik surette her iki âkid için riayeti lü- zumlu olmak kuvvetini kaybedecek» tir, Şu halde Polonya, asla iki itüği- tan birini tercih etmek zarureti kar- şısında kalmıyacaktır. 'Kurjer Poranny, netice olarak şöy- le diyor: «Sade ve açik işleri iğlâk of memelidir.» Papayı ziyaretler Vatikan 20 (A.A.) — Papa bugün BB, Teleki ve Csaky'yi ve müteaki ben diğer Macar şahsiyetlerini kabul etmiştir. Amerikanın Japonyaya bir protestosu Vaşington 20 (AA) — B. Hull, Çim de işgal edilen mmtakalarda Japon”