22 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Milli küme karşılaşmaları Galatasaray 4-3 Fenerbahçeyi yendi 12 bin kişinin heyecanla takib ettiği müsabaka çok sıkı ve güzel oldu Dün mevsimin en mühim maçım Yenerbahçe ile Galatasaray takımları Fenerbahçe stadında on iki bini aşan ve senenin rekoru sayılabilen muaz- zam bir meraklı kalabalığı karşısında yaplılar. Bu mühim maçı seyretmek için Kadıköyüne öğleden itibaren tarife harici muhtelif vapurlar kaldırmak mecburiyeti hasıl olmuş ve saat on beşe geldiği zaman stadda ayakta duracak, hattâ kımıldanacak bir yer bile kalmamıştı. Fener stadının bu mahşeri kalaba ğı bize eski Fener - Galatasaray Maçlarını hatırlattı. Güneş klübünün İnaliyetten çekilmesile başlayan Fe- merbahçe - Galatasaray reakbeti bu- gün yeniden eski hızını almış ve eski seneler tekrar canlanımiştır. Dünkü karşılaşma bunu çok açık bir şekilde göstermiştir. Hasılât (3100) lira ok muştur ki bu senenin Tekorudur, OYUN Saat 16,30 da taraftarlarının büyük tezahüratı altında sahaya çıkan ta“ kımlar Beden terbiyesi umum müdür- Miğü larafından yeniden tespit edilen merasim talimatına göre halkı se Iamladılar ve şu şekilde dizildiler. Galatasaray: Osman »- Adnan, Fa» ruk - Celâl, Yusuf, Musa - Bedii, Sar Mihaddin, Cemil, Boduri, Sarafim, Fenerbahçe: Hüsameddin . Yaşar, Muzaffer - Fikret, Reşad « Basri, Rebii, Ali Riza, Fazl, Hakem: Tarık Rüzgârı aleyhlerin& alah Galata» saraylılar oyuna yaptıkları seri bir hücumla AP. Müdafaa önünden geri çevrilen bu hücumdan sonra Fenerliler soldan ve merkezden yaptıklâri akımlarla buna mukabele ediyorlardı. Fener hâflarmın kade- meli oyunu hücum hatlarını destek- lerken Galatasarayın bif hatası ken- dilerine pahalıya mal öldür; FENERİN İLK GOLÜ . © — Henüz dört dakika olmuştu Ki Ga- latasaray kalesi önünde bir favul ol- du, verilen irikiki Esad Ustaca bir vuruşla Galatasaray kalesinin böş bırakilmış köşesinden içeri atarak ilk golü yaptı. Bu golle beraber Fenefiiler oyun Üzerinde nisbi bir hâkimiyet tesisine muvaffak oldular, Fakat bu üstünlük ancak devrenin on beşindizdakikaina kadar sürdü. Bu dakikâdan itibaren açılan sarı kırmızılılarımukabil hücünn- larla Fener kalesinö innteğe başladılar, Yaptıkları her akın Fenerin aksayan müdafileri önünde tsMlikeuluyordu. GALATASARAYIN İK GOLÜ 26 nci dakikada Sajâhsğdinin sol açığa geçirdiği topu Saratimin güzel bir ortasından sonra (emil kaptı ve Hüsameddinin müdahislesine rağmen yerden bir şülle takımının beraber- Dünkü müsabakağan evvel her iki takım oyuncuları ve hakemler halkı selâmlıyorlar tehlike yaratacak akınlar yapıyordu. Galatasarayın sağdan yaptığı bir hüö- cumda Fenerliler korner yaptılar, GALATASARAYIN İKİNCİ GOLÜ 32 nci dakikada yapılan bir korneri Bedii nefis bir vuruşla kale önüne düşürdü. Cemil Fener müdafilerinden fazla sıçarayarak kafa ile topu ikinci defa olarak Fener kalesine soktu ve devre bu vaziyet değişmeden 2-1 Gas latasaray lehine kapandı. İKİNCİ DEVRE İkânci devreye iki taraf da takımla- rmda tadilât yaparak çıkmışlardı, Fenerliler Fikreli solaçığa, Fazılı müdafaaya, Muzafferi de sağhafa ge- çirmişler, Galatasaraylılar ise birin- ci devrenin sonlarına doğru sakatla- nan Faruku sağaçığa, Bedliyi de sağ» beke almışlardı. İki taraf da bu yeni kadrolarile oyuna süratle başladılar. Sarı Tâcivetliler Fikretin iltihakile kuvvetlenen s0! taraflarından sıkı hü cumlar yapıyor ve bu akınlar Galata- saray müdafaasını müşkül vaziyetle- re sokuyordu. FENERİN İKİNCİ GOLÜ Devrenin onuncu dakikasında 80 taraftan yapılan yeni bir Fenerbahçe hücumunda Fikretin nefis bir şekilde ortaladığı topu kale önünde yakala- yan Naci müdafilerin tereddüdünden istifade eğerek Ikinci defa olarak Ga- Jatasaray kalesine topu soktu ve ta- kımını tekrar berabere vaziyet getirdi. Beraberlik sayısından sonra Gala- tasaraylılar yeniden açılmağa ve rüz- gâr üstünde olmalarından istifade ederek hücumlarını çoğalimağa baş- ladılar, Bu hücumlar bilhassa Salâ- haddin tarafından çok bilgili bir şe- kilde idare ediliyordu. GALATASARAYIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ 19 uncu dakikada Galatasarayın merkezden yaptığı bir hücumda to- pu yakalayan Hüsameddin degajman yaptığı bir anda kendisine mani ok mak istiyen Gölatasaraylı Cemile Fener kalecisi Hüsameddin Cemilden topu kurlarırken. Fenerli Fazl hiç bir sebeb yokken fa- vul yaptı. Kakem bu favulu penaltı ile tecziye etti, Bu penaltı Fenerlilerin itirazını mucib oldu. Bir çok müna- kaşalardan sonra Boduri sıkı bir şüt- le takımının Üçüncü golünü penaltı- dan yaptı. Bu sayıdan sonra oyun biraz sertleşir gibi oldu. Muhtelif ve- silelerle tezahür eden sertlikler bil hassa seyirciler tarafından teşvik gö- rünce daha fazlalaşıyordu. FENERİN BERABERLİK GOLÜ 27 nci dakikada sağdan yapılan bir | Fener hücumunda top âni olarak sol tarafa geçti. Avut çizgisine kadar to pu götüren Fikret yavaş bir vuruşla Rebiiye geçirdi ve Rebii sıkı bir şütle takımını tekrar beraber vaziyete g- tirdi. Bu sayı Galatasaraylıları fazla çalışmağa seyketti. Bilhassa Sol ta- raftan yaptıkları seri hücumlarla Fe- ner kalesine tehlike oluyorlardı. GALATASARAYIN DÖRDÜNCÜ GOLÜ 31 inci dakikada merkezden yapt- lan yeni bir Galatasaray hücumunda Boduri uzaktan bir şüt çekti, Bu şü- tü Hüsameddin tutabilecek pozisyon- da iken anlayamadığımız bir sebeb- ten yumrukla karşılamak garabetini gösterdi ve Salâhaddinin önüne dü- şen top sıkı bir şütle dördüncü defa olarak Fener kalesine girdi. Bu suretle müsabaka 4-3 Galata- sarayın galebesile nihayet buldu. NASIL OYNADILAR? Galatasaray kalecisi Osman gelişi güzl yaptığı çıkışlarla takımını teh- likeye soktu. ' Müdufiler vazifelerini yaptılar. Haf hattı, Musa müstesna bozuktu. Hücum hattinda tam bir in- sicam mevcuttu, Başta Salâhaddin olmak üzere Cemil ve Bedii galibiye- tin âmili oldular. Fenerbahçe takımında o Hüsamed- din son gol müstesna vazifesini yaptı. Müdafaa çok sönük kaldı. Haf hattı gerek geriye ve gerekse ileriye yardım ederek oyunum bütün yükünü üzeri- ne almıştı. Hücum hattında Rebii ve Fikret güzel oynadılar, diğerleri vas sattı. MAÇTAN SONRAKİ HADİSE Maç bittikten sonra takımların bir. birini solâmlamak için ortaya gelme. lerini bir fırsat addeden bazı seyirci- ler duhuliye tarafından sahaya hü- cum ettiler ve ortalık bermitad ka rıştı, Bu esnada soyunma odalarına girmek üzere bulunan Galatasaray oyuncularından Salâhaddin ile Yu. suf bu karışıklıkta yumruklandılar, Yusuf zabıtanın müdahalesile yari baygın bir halde dışarı çıkarılabildi. Het maçtan sonra hakem ve oyüncü- “ların bu şekilde tecavüzlere maruz kalmasının önüne geçilmesi lâzımdır, Aksi takdirde sahalarımızda futobi oynamak imkânı kalmıyacaktır, ŞAZİ Tezcan 22 Mayıs 1939 Yedinstvo Şişliyi 4-1 mağlüb ei Yugoslav futbolcular çok sıkı bir oyun çıkardılar. Üç gol son dakikalarda oldu Bir gün evvel Pera klübüne 2-0 mağ- | çırdı. Ve ilk devre 1-0 Yugoslavların 1&b olan Yugoslavların Yedinstvo ta- kımı dün sabah Taksim stadında fkin- ci maçını gayrifedere klüplerin şam- piyonu olan Şişli ile yaptı Havanın çok sıcak olması yüzünden sahaya ancak iki bin kadar seyirci gelmişti, Hakem Adnan Akının idaresinde yapılan bu maça takımlar şu kadro ile çıktılar. Şişli: Armanak - Valâstardi, Alber « Martayün, İbrahim, Arşevir - Faraç, Nubar, Suldur, Jirayir, Diran. Yedinstvo: Novak - Vukiç, Popoviç - Petroviç, Lancaviç, Mıyoviç - Mostelo, Arayebiç, Vukçeviç, Sımiç, Poşovski. Yugoslav takımında en kıymetli oyunculardan Sekuliç oynamıyordu. Oyuna Şişlinin soldan yaptığı seri ri bir hücumla başlandı. İlk anlarda Yugoslavlar hâkim oynuyorlardı. Şiş- li müdafaası da enerjik bir şekilde ça- ışıyordu. Bir gün evvelki maça naza- Tan daha sıkı oynıyan Yugoslavlar üstüste yaptıkları tehlikeli hücumlar. la Şişli kalesini tazyik ediyorlardı. Nihayet 25 inci dakikada Yugoslav sanlırforu müdafilerin hatasından is- tifade ederek kala ile ilk golü yaptı, Bu sayı Şişli muhacimlerini hareke. te getirdi. Yaptıkları mukabil hücum- da Yugoslav müdafii ceza sahası için- de topu elile tuttu, Verilen penaluyı Valastardi kale direğine atarak ka- Beden terbiyesi kupa maçları Dün Taksini stadında Beden ter- biyesi kupa maçlarına devam edil miş ve Topkapı, Arnavutköy muhte- lili ile Beykoz, Kurtuluş muhieliti karşılaşmışlardır. Hakem B, Ferildunun idaresinde yapılan bu maça Topkapı, Armavut- köy muhteliti 10 kişi ile başlamış ve bunun neitcesi olarak da derhal re kibinin hâkimiyeti altına girmiştir. Oyunun üçüncü dakikasında Bey- koz, Kurtuluş muhteliti Tanaş vası- tasile birinci golü kolaylıkla kazan- mıştır. Topkapılılar buna 14 üncü dakikada İstavrinin şahsi bir gayre- tile mukabelede bulunmuşlardır. 18 inci dakikada Beykozlular Turan var sıtasile ikinci gollerini de yapmışlar- dır. Bu sayıdan sonra büsbütün bo- zulan “Topkapı, Arnavutköy muhteliti sıra ile Şahap, Prilenidis, Tanaş, Şe- haptan dört gol daha yemiş ve ilk devre 6 - 1 nihayetlenmiştir. İkinci devreye dokuz kişi ile giren Topkapı, Amavutköy muhteliti beş gol daha yiyerek müsabakadan 11-1 mağlüp çıkmıştır. Günün ikinci oyunu Kasımpaşa, Galataspor muhteliti ile İstanbulspor, Pera mühteliti arasında yapılmıştır. Hakem Ahmed Ademin idaresinde geçen bu maç Kasımpaşa, Galataspor muhtelitinin zayıf olması yüzünden zevksiz bir şekilde geçmiştir. Zaman zaman mütevazin olarak cereyan eden oyunun ilk devresinde fırsat lardan istifade etmesini bilen Pera- llar Bambino ve Talea vasıtasile iki gol yaparak devreyi 2-0 galip bitir diler, İkinci devrenin 14 üncü dakikasın- da Bambino şahsi bir gayretle üçüncü, oyunun bitmesine bir dakika kala Canbaz dördüncü golleri yaptılar ve müsabaka 4-0 İstanbulspor, Pera muhtelitinin galibiyetile nihayetlendi, İkinci küme müsabakaları İkinci küme klüpleri arasında ter. tib edilen kupa maçlarına dün Fener« stadında devam edilmiş ve Anadolü hisar ile Galatagençler birliği karşi, Jaşmışlardır. Sıkı bir şeklide geçen bu maçın ilk devresi 1-1 beraberlikle bitmiş fkinci devrede Galatagençler bir gol daha yaparak maçtan 2-1 galib çıkmıştır, nk MERİ LİME galebesile nihayetlendi. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Şişli bir kaç oyuncu- sunu değiştirerek çıktı. Yapılan bu değişiklik derhal tesirini gösterdi. Hâ- kimiyeti alan Şişli 16 'ncı dakikada Yugoslav müdaflinin yanlış bir Vuru- şile bir sayı kazandı. Ve müsabaka 1-1 vaziyete girdi. Bu sayı Yugoslavları fazala çalış- mağa sevkelti. Yavaş yavaş oyun üze- rinde tekrar hâkim vaziyete göçtiler. | Teknik ve seri bir oyun göstermeğe İ | başladılar, Bilhassa son dakikalarda üstünlükleri ezici bir şekil aldı. 38 inci dakikada soliçlerinin sıkı bir şütlle ikinci gollerini oyaplılar. 40 ımcı dakikada bir korner atışından merkez muhacinileri vasıtasile üçün- cü sayılarını da çıkaran Yugoslavlar 43 üncü dakikada Şişli kalesinin elinden kaçırdığı topla dördüncü gol- lerini de yaptılar ve oyun bu netice ile #1 Yugoslavların lehine bitti Yugoslav takımı bir gün evvelkine nasaran daha güzel ve enerjik bir futs bol oynıyarak galibiyeti hak ettiler, Dünkü akşam refiklerimizden bi- risi bu müsabaka esnasında bir hadi- se çıktığını bildirmiş ise de takib öt- tiğimiz bu maçta böyle bir hadise çik* mamıştır. Yugoslarlar üçüncü maçlarını salı günü yine Taksim stadında Şişli le revanş olarak yapacaklardır. Boğnziçi lisesi, Edirne lisesini mağlüb etti Dün Fenerbahçe stadında Boğaziçi Misesinin misafiri olan Edirne lisesi futbolcülerile Boğaziçi futbolcüleri arasında hususi bir maç yapılmıştır. Revanş mahiyetinde yapılan bu karşılaşma baştan başa Boğaziçi fut. bolcülerinin hâkimiyeti altında geç- miş ve ilk devreyi 2-0 galib bitiren Boğaziçi ikinci devrede de 4 gol daha yaparak maçtan 6-0 galib çıkmıştır. Aynı mekteplilerin voleybol takım- Yarı arasında sabahleyin Boğaziçi sâ- hasında yapılan voleybol maçında Boğaziçi takımı kazanmıştır. Bursada lig maçları Bursa 21 (Telefonla) — Bugün Ata türk stadında büyük bir. kalabalık önünde senenin en mühim tig maçı yapıldı. Merinos ve Güçlüspor takım- ları karşılaştılar, Çok heyecanlı geçeni bu müsabakada Güçlüspor 1-0 galib geldi. Akınspor takımı da Muradiyeyi 3-0 mağlüb etti. Motosiklet yarışı Bisiklet federasyonu tarafından TürA kiyede ilk defa olmak üzere uzun bir mesafede tertib edilen motosiklet yas rışı dün Çorlu ile Küçükçekmere arâ- sında 90 kilometre üzerinde yapıldı. Dört motosıkletcinin iştirak ettiği bu yarışta 54 dakika ile Visem' Birinci, 59.14 dakika ile Süleyman ikinci, Ar- man üçüncü oldular, Ankaragücü, Vefayı 3-1 yendi Ankara 21 (Telefonla) — Bugün 19 Mayıs stadında büyük bir kalabalık önünde ikinci ınilli küme maçını An- 'karagücü İle yapan Vefa takımı ği mağlüb olmuştur. Çok sıkı ve çetin bit şekilde geçen müsabakanın ilk devre- si 1-1 nihayetlenmiş, ikinci devrede hâkim bir oyun tutturan Ankaralılar iki gol daha yaparak müsabakadan 3-1 galib çıkmışılardır. Mill küme puan siri Taam O MG.BMAYP. A.Gücü 12 30 19 27 Fenerbahçe 9 20 112i Demir &. 8 21 13 19 Beşiktaş (o 8 20 10 17 Vefa 10 25 2617 Doğan (o 8 1 23 18 G. Saray 7 31514 Ateş 9 62312