22 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

22 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

duğu Karadeniz Ereğli'sinin TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU İkinci keşide: 11/Haziran /1939 dadır. Büyük İkra- jmiye: A5, O iradr... Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Yeni tertipten bir bilet alarak iştirak etmeyi ihmal etmeyiniz. Sizde angonun mes'ud ve bahtiyarları arasına girmiş olursanus... Yakında piyasaya çıkarılıyor Nakliye işi münakasası SÜMER BANK Karabük demir ve çelik Fabrikaları müdürlüğünden! Ereğli (Karadeniz) Malmüdürlüğünce Satışa çıkarılarak Bankamı- za ihalesi yapılan takriben 420 ton Manganez cevherinin halen bulun- Akçe Kilise köyünden Filyos'a nakli ve vagona tahmili işi bir müteahhide ihale edilecektir, İhale 2 Haziran 1939 Cuma günü saat 14 de Karabükte kapalı zari usuliyle icra edilecektir. Talib olanların, tekliflerini 2 Hariran 1939 günü saat 12 ye kadar Fabrikalarımız müdürlüğüne 400 liralık muvakkat birlikte teslim etmeleri ilân olunur, Banka bu işi dilediği talibe ibale etmek hakkını muhafaza eder. teminat akçesiyle MATBAASI Rotatif makinelerinde resimi ve renkli gazete ve mecmualaârı, baski adedi yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekildeen ehven Şerâitle basar. * Devamlı işler Için hususi şerait tesbWt edilir. Fazla tafsllât Için matbaa Idare- sine müracaat. Telefon :20497 > Türkkuşu Genel Direktörlüğünden: “Türkkuşu teşkilâtında, motörlü ve motörsüz tayyareler üzerinde Bğret- men olarak çalışmak maksadile yetiştirilecek lise mezunu gençlere fhtiyaç vardır. Aramlan belli başlı şartlar şunlardır: 1 —'Türk soyundan olmak 2 — İyi bal ve şöhret sahibi bulunmak 3 — Sağlık durumu tayyareciliğe elverişli olmak 4 — Boyu 18 yaşında olanların 1,60 dan 20 yaşında olanların da 1,88 Ben aşağı olmamak. 5 — Lise mezunu olmak En az 18 en çok 20 yaşında olmak, İsteklilerin 15 haziran 939 tarihine kadar müracaat pimeleri Mimml;r, Bu tarihten sonra sihhi muayeneler yapılarak İnönü kanıpına şevkolunacaN, lar ve orada muvaffakiyet gösterenler kabul edilecekiir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin Türkkuşu şubelerine müzagasl etmeleri Dün olunur. (2842) Bahife 16 Scandinavlan Near East Agency Gaiala Tahir han 3 ürcü Bat Tel: #091 3 3 Bvenska Orient Linlen Golhenburg Gethenbur, Stokholm, Ode, Danisiş. Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık Hmanları şark ve Ka'adeniz başi» «a limanları arasında 16 güne Dip aztımt ve avdet için muntazam postala Gdynia - Danizig - Gothe # lodan beklenen vapurlar! Bragelanâ vapuru 21 Maysa doğru. Bardaland vapuru 4 Hazirana doğru. Gumborg vapuru 11 Hazirana değre Yakında İstanbuldan Hamburg Rotes- dam - Kopenhag, Gdynia Golhenberş, Dantziç - Stokholm, ve Öslo Yimenlari Min hareket edecek vapurlar, Brageland vapuru 24 Mayısa doğru Bardsland yaptıra 4 Hazirana doğru. Gumborg vapuru İl Haz doğru Pazla tafsilât için Galata'da Tahir has Büncü katta kâin acentalığına müracaak Tel: 44091 - 2-3 ROMANYA SEYRİSEFAİN İDARESİ Hareket edecek vapurlar: BASARABİA yapıru 26 mayın cuma mat 1? de (Pire, İskenderiye, Telâriy, Bayfa ve Beyrut) a. DACİA vapuru 26 Mayıs cuma saat 17 08 (Müstence) ye. «Romanya» ve «Dacia» vapurları 15 günde bir yaptıkları (Pire, Laraks, Telaviv, Haye #a ve Beyrut) seferleri için çarşamba gün- leri saat 9 da ve gene 15 gündebir yap- tahları (Köstence) seferleri için cuma gün“ leri saat 14 de Urmanımızdan kalkacaklağ» dir. Yazla iafslât için Galata Yolcu Salonu karşısında Tühilbey hanında İstanbul umumi âcenlalığına müracant. Telefoni 42449 - 404 GÜZEL Büyük Anneler Genç ve taze görünmek için bu basit usulü tecrübe ediniz. Yirmi senedenberi kullanilmakta olan meşhur (Yağsız) beyaz renkte- | ki Tokalon budrasının mahrem for- | mülüne taâkim ve tasfiye edilmiş süt kreması ve Zeytinyağı, sair kıymetli cevherlerle . karıştırılmaktadır. Bu krem cildinizi serlan besler ve genç- leştirir. Ve tenin'buruşukluklarını ve sair gayri safi maddelerini gid cildi tâze ve nermin kılar ve nefii koku birakir, Fazla kılların 1 tine nihayet verir. Bugünkü insanlar bir kaç sene evvelkilerine nazaran daha “güzelleşmiş bir haldedirler. Mütehassıslar bu şayanı hayret te- beddülün sebebini umumiyetle Toka- Jon kremin istimaline atfediyorlar. Aylık sarfiyatı hemen bir milyon vazoyu bulmaktadır. Siz de hemen bugünden kullanmağa başlayınız. Ve her sabah daha genç görününüz. Memnuniyetbahş semereler garanti- Midir, Aksi halde paranız iade olunur. Saç bakımı 4 di PETROL NIZAM Kepekleri şe şaç dökülmesini Sedavi eden tesiri mücerreb bir Dr. HORHORUNİ Baslelerinı ukşama kadar Birteşi Viyana Oteli yanındaki mu- apenebamanlıie tedavi eder. |