25 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

25 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

25 Haziran 1939 Tiki Tevfik hrlej OTOMORİL ve MAKİNİST OKULU Taksim - Stadyom, “Telefan: 42508 ŞOFÖRLERE; Yeni ders devresi 10 temmuz 939 da açılacaktır. Dersler başladıktan sonra yaz mevsimi mü- masebetile, okul, pazartesi, salı ve çar» şamba günleri saat 14 ten 20 ye kadar Açılacak ve müracaatler yalnız bu sa- âtlerde kabul edilecektir. Metör, otomobil ve montaj dersleri 25, Gireksiyon talimleri 50 Hradır, kand muamelesine başlanmıştır. Yer temini için son günü beklememek lan gelenlerin, tahsillerini bitirinceye kadar yapacakları masraf yektnu, mek- teb ücretile beraber, 125 lirayı geçmez Tafslât için program isteyiniz. AMATÖR KELİYETNAMESİ ALACAKLAR, hususi ders ve talimlerle Belediye imtibanlarma 8 gün zarfında nasıl bu kadar değişebildim? Bayan Anjel; 8 gün zarfında gayet cazib bir tarz- | dâ güzelleşti. Buna nasıl muvaffak olduğunu ve her kadının da onun gibi yapabileceğini izah eden aşağıdaki mektubunu okuyunuz: 8 - 10 gün kadar evvel çektirdi ğim iki fotografıma baktıkça âde- tâ gözlerime inanmıyorum. Alnım- da ve gözlerle ağzımın etrafında buruşukluklarım vardı. Tenim es- mer ve sertti. Bugün ise, . cildim kadife gibi yumuşak, beyaz ve bü- tün dostlarımın gıpta nazarile bak- tıkları buruşuksuz ve mermindir. Hepsine, gece için cildin unsuru olan pembe renkteki ve gündüz için beyaz renkteki Tokalon kre- mini kullanmalarını tavsiye ettim. Onlardan birçokları bana gülüyor- lardı. Fakat onlar da tecrübe ede- | | memnuniyettahş semereleri 8iz6 gördükçe hak verdiler ve cidden | yek memnuniyetbahş semeresini hayrette kaldılar. Pembe renkteki Tokalon kremi- nin terkibinde Viyana üniversite- sinin meşhur bir profesörü- tara fından keşif ve «Biocel; tabir edi- len cazib ve kıymetli gençlik cev- heri vardır. Akşamları yatmazdan evvel pembe renkteki Tokalon Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları kremini kullanınız. Siz, uyurken basleyici ve güzel leştirici tesirini yapan, cild buru- şuksuz ve nermin bir hal kesbeder. Gündüzleri de beyaz renkteki To- kalon kremini kullanınız. Cildini- zi beyazlaştırıp tazeleştirir. Siyah benleri giderir ve açık mesameleri sıkıştırır. Paranın iadesi teminatı Bu basit usulü bilen her kadın «günde 3 dakika: bir genç kızdaki gibi yumuşak ve sevimli bir cild temin edebilir, Binlerce tecrübenin bir teminat olabilir. Hemen bu- gün ber iki kremden birer vazo veya birer tüp satın alınız Onları on gün zarfında tarif edildiği şe kilde kullanmız osemeresinden memnun kalmadığınız takdirde vazo veya tüpleri yarım da olsa bi le, iade ediniz. Ve paranızı geri almız. Muhammen bedeli 5000 lira olsn 1000 kilo ince ambalaj sicimi, 2000 kilo İngiliz sicimi ile 1000 kilo muhtelif eb'atta munilâ kenevirinden halat 7/7/939 Cuma günü saat (11) on birde Haydatpaşada Gar binası dahilindeki komis- yon tarafından kapalı zarf usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 375 liralık muvakkat teminat, kanunun tayin ettiği vesikalarla tekliflerini muhtevi zarfların ayni gün saat (10) ona kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasiz olarak dağıtılmaktadır. pâzarında satılır. KBKuştüyü Yastık, yatak ve yorganlarını mutlaka kullanınz. Yazın sıcak kayalarda yorgun başınızın gerin ve yumuşak kuştüyü yastık ile rahatını temin eder. Kuştüyü yorgan, şilte ve yastık fiatlarında mühim tenzilâf yapıldı. (1) Hiraya alacağını bir kuştüyü yastık bu ucuzluğu ispata kâfidir. ADRES: İstanbul Çakmakçılarda Sandalyacılar sokak kuştüyü fabrikası SATIŞ YERLERİ: Ankara ve Beyoğlunda Sümer Benk Yerli Mallar Iktisat Vekâletinden; e) 25/V1/939 tarihinden itibaren oksijenin beher metre mikâbının fabrika teslim satış fiatı 50 kuruş ve 5 metre mikâplık tüplerin fiatı «tüp depozitosu hariç» 256 kuruş olarak tesbit edilmiştir. Fabrikada teslim oksijen tüpünün tazyiki asgari 130 atmosfer ve oksijen terkibi asgari $© 99 olacaktır. Fabrikalar asgari bir tüpe kadar satış yapmağa mecburdur. (2505) (4566) Türkkuşu Istanbul ispekterliğinden: 1 — Geçen sene ve bu sene Türkkuşuna yazılan üyelere kamp için vesika verileceğinden 28 Haziran akşamına kadar (Taşradakilerin mektupla) Müracaatları. . İmtihanlarını bitirenler derhal sevkedilecektir. (4506) AKŞAM mii tanbul Vakıflar. Direktörlüğü ilanları İl m Semti ve mahallesi Bahçekapıda Çakmakçılarda Dayahatun Çakmakçılar Şehremini, Melek hatun Yusuf paşa Yemiş, Hacı Mustafa ağa Balıkpazarı Vezneciler, Cinsi z çi öğ Cadde veya sokağı No. su Müddeti icar: Teslimi tarihinden 940 senesi Mayıs sonuna kadar Sayım ocağı, Keçe mandıra karşısında araziden Çekilecek toprak Beher metre mikâbı Dördüncü vak»f hanın Icikatında 17 Oda 30 00 Valde hanı birinci kemer üst katta 9-10 (İki oda LA » O» İkinci kemerüstkat32-33 »» 50 “Tarakçılarda yıkılmış cami MİMİ Oda ve helâ 40 Valde hanı üst katında m“ » 2 Çeşme 142 Melek hatun camli 40 Haseki 35 Dükkân 20 Kemerli 13 » 9 00 Hasır iskelsi Arnavutköy kayık iskelesi Lİ Camcı Ali Tramvay 48 Arsa 7 © 00 15 Müddeti: Teslimi tarihinden 942 mayıs sonuna kadar. Yukarıda yazın mahaller kiraya verilmek üzere açik arttırmaya çıkarılmıştır. İstekliler 27/Haziran/939 salı günü saat on beşe kadar Çemberlitaşta İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde vakıf akarlar kalemine gelmeleri. (4334 dirde “e 20 fazlasile verilecektir. Scandinavian Near East Agceny. Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 <2 -3 Svenska Orlent Linisen Gothenburg ca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantsig - Gethenburg ve Os- lodan beklenen vapurlar: İsa vapuru 4 Hazirana, doğru. Trlone vapuru 4 Temmuza doğru Vingalan vapuru 6 Temmuza doğru. Lİ için hareket edecek vapurlar, Gotland vapuru 23 Hazirana doğru. Borund SERME vapuru 26 Hazirana doğru. İsa vapuru 77 Hâzirana doğru. Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han Süncü katta kin aeentalığına müracaat, Tek: 44991 - 2-3 Dr. HORHORUNİ hastalarını akşama kadar Birkeci Viyana Oteli yanındaki mu- ayenehanesinde tedavi eder. Telefon: 24131! 'T.C. ZiRAAT BANKASI Sermayesi: 100.000.000 Türk Ilrası Şube ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri PARA BİRİKTİRENLERE 28.800 LİRA İKRAMİYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en âz 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet 1.000 Liralık 4,000 Lira 4 > 500 » 2,000 » 7 ağa 250 » 1,000 » 40 » 100 » 4,000 » 100 » 50 » 5,000 » 5 40 » 4,800 » 160 » 20 » 3,200 » DİKKAT; Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmeyenlere ikramiye çıktığı tak. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, 1 Mart ve I Haziran tarihlerinde çekilecektir. KAPİLİN Kuruluş tarihi: 1888 Samsun Belediye Reisliğinden: 1 — Eksiltmeye konulacak iş: Samsunda Çarşamba sosesi güzergâhında 'Merd ırmağı ile koşu yeri arasında yapılacak mezbaha inşaatı muhammen keşif bedeli 60467 lira 99 Kuruş olup kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — İş vahidi fiat üzerinden verilecektir. 3 — Bu işe sit şartname ve evrakı saire aşağıda yazılıdır. A — Yapı eksiltme şartnamesi, B — Mukavele projesi, C — Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D — Nafla yapı işleri umumi ve fenni şartnamesi, E — Fenni şartname, FP — Keşif ve silseli fiat cetveli, G — Proje ve sair evrak, Ç - ve D fıkrasındaki evraktan başka diğer evraklar taliplerine 302 kuruş mukabilinde Belediye heyeti fenniyesinse verilir. C ve D fıkrasındaki evrak Belediye Heyeti fenniyesince tedkik edilebilir. 4 — Muvakkat teminat miktarı 4273 lira 40 kuruştur. 5 — Eksiltme 20/7/939 tarihine müsadif Perşembe günü saat 15 te Samsun Belediyesinde müteşekkil Belediye encümeni tarafından yapılacaktır. 6 — Eksiltmeye iştirak edebilmek için Samsun Nafa müdürlüğünde müte- şekkll komisyonu mahsusundan bu işi yapabileceğine dâir vesika ibraz etmesi ve inşaatın devamı müddetince diplomalı bir mühendis veya mimar ve yahut fen memuru istihdamı ve Ticaret odasında kayıtlı olduğuna dair senej ha- liye vesika ibraz ve yapı eksiltme şartnamesinin 4 üncü maddesindeki vasıfları haiz olması şarttır. 7 —'Teklif mektupları yukarıda yazılı gün ve saatten bir saat evvel Belediye encümen riyasetine makbuz mukabilinde verilecektir. 8 — Kapalı zarfların hizalarında feklif mektuplarının yazılışında ve bu zarf- ların tevdiinde ve posta ile gönderilmesinde taliplerin 2490 8. lı kanunun 32, 33, 34 üncü maddelerine ve bu husustaki şartname hükümlerine harfiyen riğe eylemeleri lüzumu ilân olunur. (4430),