25 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Haziran 1939 Dünkü Ateşspor, Galatasaray maçında n evvel takımlar ve hakem seremoni Milli küme karşılaşmaları Galatasaray- Ateşspora 3-1 galip geldi Oyun çok zevksiz oldu. Galatasarayın gollerini ilk devrede Cemil yaptı İzmirin Ateşspor atkımı ilk mili | küme maçını dün Taksim stadında le yaptı ve zevksiz geçen mayı Galatasaraylılar 3-1 ve ismi gibi ateşli futbol | akımı mili Enerjik Culâra malik olan İzi Küme maçlarında çok talihsiz oyun- lar yapmış olduğundan milli küme- | nin sonuncusu vaziyetindedir. Küme- nin sonuncusu olan bir takımı nasıl Olsa yeneriz diye sahaya çıkan Gala- tasaraylılar dün az daha bu hatala- Yının cezasını çekiyorlardı. Nitekim | İkinci devrede zaman zaman çok müş- kül vaziyetlere düştüler, OYUN Sast 17/30 da sahaya çıkarak halkı selâmlıyan takımlar şu şekilde dizil- diler Galatasaray; Osman - Faruk, Yu- | #uf - Celâl, Riza, Musa - Bedii, Sa- lâhaddin, Cemil, Buduri, Sarafim Ateşspor: Seyfi - Sezai, Cemal - Avni, Reşad, Mehmed - Salih, Etem, | er, Ferid. ! Hakem: Ahmed Adem Göğdün Oyuna İzmir in merkezden yap- tıkları seri bir akınla başlandı. Soliç- lerinin acelesi ilk dakikada ya dıkları mühim bir fırsatın kaçmasına Sebeb oldu. Galatasaraylıların mukabil akını Bediinin durgunluğu yüzünden avu- ta gitti. Beş dakika mütevazin bir şekilde Keçen oyun dakikalar ilerledi lâtasarayın baskısı altına başlad, Sağlı sollu yaptıkları larla rakib takımı ta; kan #arı kırmızılıların çektikleri mü- teaddid şütler bir türlü kaleyi bula- Mmıyordu. İzmirlilerin çok canlı çalışarak bu hâkimiyeti geçiştirmeğe uğraşmaları metice vermiyordu. Çünkü santra çiz- Eisine kadar çıkmış bulunan Galata- Saray müdafileri İzmirlilerin uzaklaş- tırmak istedikleri topları kolaylıkla kesiyorlardı 20 nci dakikaya kadar devam &den tazyikin bir netice vermediğini gören Ateşsporlular yavaş yavaş tazyik çen- berini yararak mukabil akınlar yap- Mağa başladılar. Bu akınların birin- de kaleci Osman yersiz bir ği Yaparak kalesini tehlikeye soktu ii de çekilen frikik avut oldu. GALATASARAYIN BİRİNCİ GOLÜ 25 inci a müdafilerin ilerde istifade eden Cemil, aldığı uzun bir pasa ek sıkı bir şütle dakikalardan- bulunmasından âhaddinin Yetis beri beklenen golü yaptı. Bu sayı İz- mirliler rinde ufak bir tesir yaptı, Kısa süren bu şaşkınlık devresinden Galatasaraylılar derhal istifade ettiler, GALATASARAYIN İKİNCİ GOLÜ Zi nci dakikada İzmir müdafileri- nin durgunluğunu hisseden Salâhad- din topu müdafilerin üzerinden ka leye havale etti ve Cemil yetişerek ta- kımının ikinci golünü çıkardı. Bu sayıdan sonra Ateşspor muha- cimleri uzun sürmiyen bir canlılık gösterdiler ve soliçin çektiği şütü Os- man elinden kaçırdı isede tekrar yakaladı, GALATASARAYIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ 34 üncü dakikada İzmir müdafile- rinin yer tutmamasından istifade eden Cemil topu kaleye yakın bir mesafe- de yakaladı ve önüne çıkan müdafi ve kaleciyi de geçerek takımının üçüncü golünü yaptı. Bu sayıdan sonra devre karşılıklı akınlar arasında geçerek vaziyet de- ğişmeden 3-0 Galatasarayın galebe- sile nihayet buldu. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Galatasarayın mer- kezden yaptığı seri bir hücumla baş- landı. Sol tarafa kadar uzanan top Sarafimin güzel bir ortasile kale önü- ne geldi. Budurinin sıkı şütünü İzmir kalecisi nefis bir plonjonla bertaraf etti. Bu devrede İzmirlilerin daha canlı ve enerjik bir şekilde çalıştıkla- rı görülüyordu. Nitekim beşinci dakikadan itiba- ren hafif bir üstünlük teminine mu- vaffak oldular. Bilhassa $0l taraftan yaptıkları akınlar Galatasaray kale- sini tehlikeye sokuyordu. Üstüste ya- pılan bü akınlar esnasında ellerine müteaddid fırsatlar geçti ise de İsti- fade edemediler, Muhacim hattında Ooyrıyan oyuncular Ömer müstesna kaleye şüt çekmekte çok mütereddid kalıyorlardı. Bu yüzden temin ettik- leri hâkimiyet çok kısa sürdü ve Ga- latasarayhlar tekrar üstünlüğü ak makta gecikmediler. Maamafih onla- rın da yaptıkları tesirsiz kalıyor ve muhacimleri Ateşspor mu- hacimlerine nazire yapar gibi müte- addid fırsatları kaçırmakta birbirle- rile yarış ediyorlardı hücumler Her iki tarafın ne bir şe- sar edişi oyunun geçmesine sebeb oluyordu çok zevksiz 30 uncu dakikaden itibaren İzmir. i soktularsa da muhacimlerin acelesi lilerde tekrar bir canlılık görülmeğe i Beden terbiyesi kupası maçları Beykoz, Kurtuluş, Şişli, Süleymaniyeyi 4-0 mağlüb etti Beden terbiyesi kupa maçları için dün Taksim stadında milli küme ma» çından evvel Şişli, Süleymaniye muh- teliti ile Beykoz, Kurtuluş muhteliti karşılaşt Gitlikçe alâkasını kaybeden bu karşılaşmaları dün de çok az bir se- yirci takib ettiği gibi takımlar da sa- haya eksik birer kadro ile çıktılar. Müsabaka bu yüzden çok zevksiz bir şekilde devam etti, : Oyuna Beykoz, Kurtuluş muhteli- tinin hücumile başlandı, Şişli müda- faasında kesilen bu akın derhal sağ taraftan mukabele gördü. Dakikalar ilerledikçe her iki tarafın mütevazin bir oyun çıkardığı görülüyordu. Beykozlular 20 nci dakikadan iti- " baren sıkı hücumlarda bulunarak İ oyunu Şişli nısıf sahasına sokmağa muvaffak oldular. 32 nci dakikada sağaçığın ortasını kale önünde yaka- layan Kâzım güzel bir kafa ile içeri atarak takımının birinci golünü yaptı. Bu sayı Şişli, Süleymaniye muhte Mitini harekete getirdi ise de yaptık- ları hücumlar bir semere vermedi. Beykoz, Kurtuluş hücumlarını fazla- Jaştırdı ve 38 inci dakikada merkez- den yaptıkları seri bir akında Şahap uzaktan çektiği sıkı bir şütle takı- manın İkinci golünü çıkardı. Devre- nin bu şekilde nihayetleneceği tah- min edilirken son dakikada soldan ge len bir topu Maryüs kalecinin hatasıme/ dan istifade ederek kafa ile içeri ata- rak takımının üçüncü golünü yaptı ve devre 3-0 Beykoz, Kurtuluş galebef, sile bitti, İkinci devre Şişli, Süleymaniye muhtelitinin mağlübiyetten kurtul mak için fazla çalışmasile geçti Devre bidayetinde hâkimiyeti ala- rak rakib kaleyi bir hayli tehlikeye yüzünden netice alamadılar. Beykoz, Kurtuluş muhteliti Şişli oyuncuları- nın netice alamamasından istifade ederek mukabil akınlara başladı ve 26 nci dakikada sağaçık Turhanın vole şütile gol adedini dörde çıkardı- lar Müsabaka bu vaziyet değişmeden | 4-0 Şişli, Süleymaniye muhtelitinin | İ mağlübiyetile nihayet buldu. Bu su- retle bü turnua maçlarında hiç mağ- lüp olmıyan Şişli, Süleymaniye muh- | teliti de ilk mağlübiyet acısını Beykoz, Kurtuluş muhtelitinden tatmış oldu. başladı ve n tutuk oyna- masından istifade derek hâkimiyeti almakta da gecikmediler 1 şütü Osmanım plonjor râ n Galatasaray kalesine girdi. Bu sayı | Izmirlileri daha fazla harekete sevket- Lİ aman yaparken, Gazetemiz tarafından tertibedilen tenis turnuasına iştirak edenlerden bir grup müsabakalardan evvel Akşam'ın tenis turnuası 75 tenisçi | Dün başlıyan müsabakalarımıza kaydedildi izmirli tenisçiler finallerde oynıyacaklar AKŞAM tenis turnuasında müsabıklar Gazetemiz tarâfından tertib edilen tenis turmuasına dün Dağcılık klübü kortlarında başlanmıştır. Her sene aynı tarihte tekrar edilen bu turnua maçları mevsimin ilk müsabakaları olduğu cihetle teniscilerin formünü belli etmek bakımından büyük alâka görmektedir. Nitekim bu sene de turnuamızın tek erkek müsabakası- na İstanbuldan 32 İzmirden 2, çift &rkek müsabakasına. İstanbuldan 18 çift, İzmirden 1 çift iştirak etmek üzere kaydolunmuşlardır. Tek kadın ve mühtelit kayıtları henüz kapan- mamıştır. Bu müsabakaların kaydı salı günü kapanacaktır. Tek erkekler arasında yapılması icab eden ilk tasnif mü- sabakslarının ancak ikisi dün icra edilebilmiştir. Havanın birdenbire bozması üzerine müsabakaların tehir edilmek mecburiyeti hasıl olmuştur. Müsabakalar bugün saat 8 den iti. baren devam edecektir. Tasnif müsabakalarının mihaye- tinde kardömifinale kadar yükselen tenisciler önümüzdeki hafta cumarte. si günü sabahı kardömifinal meçları- nı yapacaklar ve aynı âkşam bütün dömifinal müsabakaları nihayet bu- lacaktır. 2 temmuz pazar günü tur- nuamızın finalleri İzmirlilerin iştira- kile yapılacaktır. Senelerdenberi İzmirin İstanbula m A ti. Galatasaray müdafgasının da bo- zuk ve irtibatsız oyunu inziman &din- ce İzmirin üstünlüğü müdahaleye maruz kalmadan devam Mi akanın kilde v rin üstünlüğü geçti ise de ba kaydedemed ler ve oyun sile nihayet b ediyordu. on dakikaları bu izm 1 Galatasarayın ebe tefevvukunun bu sene de devam edip etmiyeceği alâkadarlar tarafından pek fazla merak edilmektedir. Tumuamıza bu sene İzmirden R. Alioti iştirak edecektir ki kendisi Türkiyenin en kıymetli teniscilerin- den biridir. Tek erkekler müsabaka- sında Telyan İzmire karşı en kud. retli eleman olarak gösterilmekte ise de enerji ve remasörlük bakımından kuvvetli olan Telyan nisçi olmadığından galebesi şüpheli. dir, Jaffe, Kris, Vedad Abut ve Ha- sanın tek erkeklerde rol “oynamak ihtimalleri vardır. Çiflerde Suad, Bambino en kuvvetli namzeddir çen sene Tarabya turnuasını kaza- nan bu ekipin bu seneki turnuamız. da muvaffakıyet göstereceği tahmin edilebilir, Bayanlarda Grodetskinin bu sene de birinciliği alacağı kati gibidir. Kadın erkek muhtelit ekiplerinde Grodetski - Hasan ekipi favori vaziyete tedir. Karşılarında kuvvetli bir muh- telit olmadığından bu ekipin galebesi muhakkaktır, henüz klâs te. Ge- Bugünkü spor hareketleri TAKSİM STADI: Profesyonel güreş müsabakaları Saat F RBAHÇE STADI: Gül kupası atletizm müsabakaları ŞEREF STADI: Yüzme teşvik sabakaları