9 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Demirspor Ve Milli küme şampiyonu bugünkü Beşiktaş, Demirspor maçından sonra belli olacak Ankara Demirspor takımı ile Vefa &ün Taksim stadında milli küme için karşılaştılar. Maçın milli küme şampiyonasına müessir oluşu, havanın çok sıcak ol- masına rağmen stada oldukça mü him bir kalabalık toplamıştı. Bilhassa seyirciler arasında Aukaradan bu maçlar için gelmiş bir gurup nazarı dikkati celbediyordu. N Saat 17,30 da sahaya çikan Demir- spor ve Vefa takımları mütad mera simden sonra şu kadrolarile yer al dılar, Demirspor: Necdet - Gazi, Şevket « Kâmil, İbrahim, İbrahim - Mustafa, Arif, Orban, Orhan, Zeki. Vefa: Safa - Lülfi, Vahid - Şekip, Hakkı, Abduş - Necib, Muhteşem, Sulhi, Şükrü, Adnan. OYUN Hakem Ahmed Ademin idaresinde oyuna Vefalılar başladılarsa da mü- dafaada kesildi, Rüzgür altına düş- müş olan Vefaya ilk tehlikeli hücu- mu Demirsporlular yaptılar. İlk an- Isrda Demirsporlular daha fazla hü- . cumda bulundularsa da saha yadır. gaması yüzünden netice alamıyor. lardı, Oyun başlıyalı on dakika olmasına rağmen oyunda büyük bir durgun- lük görünüyordu. 12 nci dakikada maç yine Demirsporun tazyiki altın- da oynanırken Zekinin Arife ve onun 4a Orhana geçirdiği bir pası Orhan Ani bir şütie Vefa kalesine attı, Safa bunu kornerle çevirdi. DEMİRSPORUN BİRİNCİ GOLÜ 15 inci dakikada yeni bir Demirspor akınında ortadan soliç Orhana ge- çen bir pası Vefa müdafli Lütfi uzak- laştıramadı ve Orhan önünün boş bulunduğunu görünce kolaylıkla ilk Demirspor golünü yaptı, Oyuna tekrar başlandığı zaman Vetalılar rüzgâr altında olmalarma rağmen biraz canlılık göstermeğe gayret ederek ilk tehlikeli hücumla- nnı yaptılarsa da Demirspor müdafi- lerinin yerinde müdahalesi ile bu tehlike atlatıldı. Tekrar Vefalılar hücumdalar. On- ların bu çalışmaları oyunu biraz dur- gunluktan kurtardı ve müsabaka süratlenerek heyecanlı bir hal aldı. Vefa hücumlarından kendilerini kur- taran Demirsporlular da 30 uncu da- kikadan itibaren yine bir iki. hücum yaptılar. Fakat Vefanın müdafaası bu âkınlara karşı koymakta muvaffak oluyordu. Oyunun bundan sonraki kısmı mütevazin bir halde oynanır. ken devre 1 - 0 Demirsporun galebe- sile bitti, İKİNCİ DEVRE İknci devreye Demirsporlular rüz. gür aleyhlerine alarak başladılar, Vefanın İlk hücumu birbirini takib eden üç kornerle Demirspor müda- faası tarafından durduruldu. Fakat bu üç kornerden de Vefalılar istifade edemediler. Bu sefer birinci devrenin fayı 2-0 yendi ile mütemadiyen hücumdalar. Bu arada Muhteşemden Sulhiye geçen bir pası Necdet güzel yer tutarak kurtardı. Top mütemadiyen Demirspor kale- si önünde oynanıyordu. DEMİRSPORUN İKİNCİ GOLÜ 8 inci dakikada müdafaanın uzun bir vuruşundan istifade eden Demir. spor sağaçığının sürükleyip getirdiği top kısa bir pasla ortaya geçti ve santrfor Orhan yakaladığı bu fırsat- tan istifade ederek ikinci Demirspor golünü yapmakta müşkülâta uğr- madı, Oyuna yeniden başlandığı zaman Demirspor tekrar hücuma geçti, Bi. hassa sağdan yaptıkları inişlerde Vefa müdafaası bir hayli yoruluyor- du. Bu anda Vefalı Şekip tedavi için dışarı çıktı. Bunu Demirsporlu İbra- him bir çarpışma esnasında sakat- lanarak takib etti. Demirsporun on kişi kalmasına mukabil Vefalı Şekip tekrar oyuna girerek takımını on bire iblâğ etti. 2-0 vaziyette olan Vefllar yeniden parlıyarak müteakib hücum. larla Demirspor kalesini sıkıştırmağa başladılar, 15 inci dakikada Demirsporlu İb- | rahim oyuna tekrar girdi ve Demir. sporun mukabil hücumları yeniden İ başladı. Bu sırada Vefa kalecisi Sa- İfanın güzel kurtarışlarına şahid olduk. 40 uncu dakikadan itibaren yeni bir gayretle hücumlara başlıyan Ve- falılar Demirspor kâlesi önünde bir çok fırsatlar yakaladılarsa da bun lardan istifade edemediler. Demir. sporun arada sırada yaptığı akınlar da Lütfinin sert ve Vahidin akik oyunu önünde semere veremiyordu. 40 ıncı dakikadan İtibaren müte- madi hücumlara geçen Vefalılar for hatlarına aldıkları Hakkının da gay- retile Demirspor kalesini çok fazla tazyike soktularsa da toplu bir oyun oynıyan Demirspor müdafaasını bir türlü yararak şeref sayısını yapmağa muvaffak olamadılar ve maç da 20 Demirspor muhacimleri Vefa kalecisile mücadele ederken i Kli emi. e Dün Vefayı 2 - 0 mağlüb eden Ankara Demirspor takimi NASIL OYNADILAR? Demirspor takımına dünkü maçta güzel bir oyun çıkardı denilemeş, Kaleci Necdete hiç iş düşmedi. Müda- filer ve haflar gayret ve enerji İle oy- nadılar. Hücum hattında Arif takı- mın nazımı idi. İki Orhanlar ve Zeki çalışkandılar. Sağaçık Mustafanın oyunu tatminkâr değildi. Vefa: Dün rakibi karşısında pekâ- Ia muvaffak olabilecek (vaziyette iken fırsatlardan istifade edememek yüzünden oyunu kaybetti, Kaleci Sa- fa ve müdafi Vahid iyi idiler, Lütfi yine sert ve favullü idi. Demirspor son maçını bugün Şeref stadında Beşiktaş İle yapacak ve galip geldiği takdirde mili küme şampi- yonu olacaktır, Aksi takdirde Gala- tasaray 35 puanla şampiyonluğa nam- zettir. Milli küme puan cedveli G. Spor 3 D. Spor 13 9 2 2341533 A, Gücü 14 9 1 4342133 Beşiktaş 13 8 1 437 1630 FP. Bahçe 14 6 2 631 26 28 Vefa * 4 3 2 9283622 Doğan 4 3 110134921 Ateş 1121 4Aı7 spor hareketleri TAKSİM STADI: Profesyonel güreş müsabakaları Saat 16 ŞEREF STADI; Yüzme teşvik müsabakaları » 3 Şişli, Süleymaniye - HILâl, Kurtuluş » 1580 Beşiktaş - Demirspor O» 1780 M areşal Fevzi Çakmak İzmirden Aydına gitti (Baştarafı 1 inci sahifede) ordu birliklerini teftiş etti; öğleyin Sökeye geçti, orada da teftişlerde bu- lunduktan sonra Aydına doğru yolu- na devam etti. Bugün Aydın birlik- lerini teftiş edecektir, İzmir (Akşam) — Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak, İz- mir ve civarı ile Çeşme, Urla, Mene- men ve Foça kazalarındaki ordu bir- Uklerini teftiş etmiş, İzmirden ayrıl- mıştır. Mareşal, İzmirde yaptığı tef- tişler neticesinden çok memnun kal- mıştır. Mareşal Fevzi Çakmağın bu- rada, bulundukları sırada kültürpark- taki kapalı atış poligonunun açılma merasimine riyaset buyurduklarını ve poligonu bizzat açtıklarını bildir- miştim, Mareşal, açılma merasiminden son- ra atış salonuna girmiş ve beraberle- rindeki generallere: — Evvelâ kim silâh kullanacak? BSualini sormuş, generaller: — Emir buyurursünuz! vermişlerdir. . Bunun üzerine mareşal, kendileri- ne takdim edilen mavzerle otomatik hedefe İlk atışı yapmış, tam hedefe isabet ettirmiştir. Müteakiben diğer generaller de glış yapmış ve salonda bulunanlar tarafından ( alkışlanmış- lardır. Atış poligonu, hergün gençlerle do- lu halde bulunmaktadır. Atıcılık için çok güzel bir eser olan poligonda zen- gin bir kütüphane ve İzmir avcılar cemiyetinin tahnit edilmiş av hay- vanlarından mürekkep küçük bir müze de vardır, cevabını Eski Vali B. Muhittin Üstündağ beraet etti (Baştarajı 1 inci sahifede) ması bir saate yakın sürdü, Kararın başlangıcında zanlılara isnad olunan füller zikredilmekte ve suçluların tec- ziyeleri hususunda iddia makamınca serdedilen sebepler de kaydolunarak Muhiddin Üstündağa isnad olunan fillerin hiç birisinin cezai mesuliyeti musib görülmediği kaydedilmekteydi. Kararın müteakib kısımlarında B. Ekrem Sevencan, Belediye fen işleri müdürü B. Hüsnü Keseroğlu ve vari- dat müdürü B, Neşete isnad olunan fiillerde de bir suç mahiyeti görül mediği zikrolunmakta ve karara şu cümlelerle nihayet verilmekteydi. «Ve her ne kadar dava dosyasının heyeti o mecmuasından ve muhtelif muamelâtın birbirile mukayesesinden bazı defa diğerlerinden farklı olarak sürat ve sühulet gösterildiği kabul olunsa da; işin vaz'ı aslisinde kanuna muhalefet bulunmadıkça ve memu- rine ald nüfuz ve salâhiyetlerin tak- dir ve istimalinin her hangi bir şek- linde istismara âlet edildiği maddi de- lillerile isbat edilmedikçe bu keyfiyet, kanunen cezayı istilzam etmiyeceğine binaen müddeiumumiliğin taleb ve iddiası yerinde görülmediğinden red- dile suçlu 8. Muhiddin Üstündağ, B. Ekrem Sevencan, B. Hüsnü Keseroğlu ve B. Neşet Tuğlayın duruşmalarına mevzu teşkil eden fiüllerden beraetle- rine temyiz yolu açık olmak üzere 8/7/939 tarihinde ittifukla karar ve- rildi.» Asri mezarlık davasından dolayı da beraet kararı verildi Bundan sonra nâkzen rüyet olunan Asri mezarlık davası hakkındaki ka. rar okutturuldu. Bu davada suçlu sanılanlar İstanbul eski Vali ve Bele- diye Reisi B. Muhiddin Üstündağ, Be- lediye datmi encümeni âzaları Suphi, Şerafeddin, Mehmed Ali, İhsan Na- mik, Avni Yağız ve sabık muavin Hâ- mid Oskay idi, Muhakeme B. Muhid- larında cereyan ettiği duruşma» da yalnız B, Muhiddin ha- me bulundu. <Hadisede kasd ve suş unsuru bulunmadığı cihetle maznun- ların tecziyeleri hakkındaki iddianın varid görülmiyerek red olunduğu ve suçluların duruşmalarına mevzu teş- kil eden suçlardan dolayı Lberaetlerine temyiz yolu açık olmak üzere ittifak- la karar verildiği tefhim edildi. * Sürp Agop mezarlığı hakkındaki karar Bundan sonra Sürp Agop mezarlığı hakkındaki karar tefhim olundu. Hatırlarda olduğu üzere, iddin makamı, Belediyenin malı olan bu araziden 1287,5 metrelik yerin sulh şartları ve miktarında dahil olduğu halde fazla olarak Ermeni cemaatine ferağ ve temlik edilmesini, sulhname ile teferruatının Dahiliye Vekâletine tasdik ettirilmemiş olmasını ayrı ay- rı vazifeyi suistimal mahiyetinde İki cürüm addederek Muhiddin Üstünda- ğın ceza kanununun 240 ve 80 inci maddeleri mucibince tecziye edilmesi- ni istemişti. . Karar okundu. Son kısımlarında âynen şöyle denilmekte idi: «Belediye kanununun 94 üncü mad. desinin E fıkrası sarahatına nazaran Mtihaz olunan sulh kararının Dahi- liye Vekâletinin tasvib ve tasdikine arrolunması zaruri bulunmuş iken suçlunun kanunun bu sarahata hilâ- fına şahsi takdir ve içtihadile bu hükmü kanuniyi yerine getirmeden #ulhü vakil icra ve tatbik mevkiine vazetmek suretile kanuni vazifesini yapmakta ihmal gösterdiği evrakı tahkikiye münderecatı ve kendisinin İfadesi ile sabit, mumaileyh vekilinin bu noktalara matuf müdafaası gayri varid bulunduğundan reddile hare- ketine uyan kanunu cezanın 230 un- cu maddesine tevfikan ve takdiren elli lira ağır para cezasile mahkümi- yetine ve 500 kuruş duruşma harcının tahsiline ve suçlunun mahkümiyeti sabıkası bulunmaması ve ahlâki te- mayüle nazaran 89 uncu maddesi mucibince cezasının teciline temyizi kabil olmak üzere ekseriyetle verildi.» Sevencan kararı dinliyorlar