9 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

9 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

AKŞAM 9 Temmuz 1939 Şi e t ; : Taksim ile Ayazpaşa arasında 85 metrelik bir cadde açılacak Bu caddenin tamam karşısına büyük tiyatro binası yapılacak Belediyeye devri Heyeti Vekilece kararlaştınlan » Taksim kışlası hak- kındaki muamele tekemmül etmiştir. Yidığımız malümata göre Taksim kış- Jasının içindeki stadyom sahasi ve âr- kadaki müştemilâtı ile bina kısmı Belediyeye intikal etmiştir. Tramvay caddesi üzerindeki kışlanın önünde bulunan sed halindeki kısım ile eski elektrik sergisi binası Maliye Vekâle- tine bırakılmıştır. Maliye Vekâleti de bunu Emlâk bankasına devretmiştir. Kışla binasının hemen yıktınlıp enkaz bedelini Maliyeye vermek üzere yakında kışlanın kıymeti (takdir ettirilecektir. Tahmin komisyonu bu- günlerde işe başlıyacaktır. » Yıktımlacak Taksim kışlasının sâ- hasında Belediye şehir klübü, şehir gazinosu, matbuat salonu, ticaret klü-| bü ve hükümet muvafakat ederse bir de sergi binası yaptıracaktır. Yapıla- cak bu binaların önünde ve mevcud sedlerin altında Emlâk bankası tara- fından dükkânlar ve mağazalar yap- tarılacaktır. Taksim kışlası eski stadyom sahası- nın zemini tramvay caddesinden daha yüksek olduğundan Belediyenin yap- tıracağı binaların cephesi caddeyi gö- recek, burası taraş halinde olacak- tar. Şehirelik mütehassısı B, Prost kış- Ja ile müştemilâtında yapılacak yu- karda zikrettiğimiz binaların tatbik plânını Pariste hazırlıyacaktır. Vali ve Belediye Reisi Dr. Lütfi Kır- dar, Mecidiyeköyü arkasında vilâye- tin yaptıracağı yeni hastanenin plâ- moni hazırlıyacak Fransız mimâri B. Valter'e Pariste B. Prost'la teşriki me- sal ederek Taksim kışlası sahasmda yapılacak binaların plânlarını hazır- Jamasını rica etmiştir. Şimdi iki mü- tehassış Pariste bu plânları birlikte hazırlıyacaklardır. Belediye 'Taksim Oo meydanından Ayaspaşaya doğru giden ve şimdiki jandarma karakolu binasına kadar 85 metre genişliğinde olarak açılacak- tır. Bu itibarla Belediyeye geçecek : ; | | TEDA. EK A (0 Hi gi GET ©, Berlin, Breslav, ; Aya A0 »1 hafif mi ği ve Ştuttgart 2335 ya Me KE , a oka miyecek yolun - Taksim meydanın- dan sapınca - sağ tarafını teşkil eden kısım da istimlâk edilecektir. Fakat şimdilik Taksim meydanından İstan- bul klübüne kadar binalara dokunul)- mıyacak, klüpten sonra Ayaspaşaya kadar olan saha istimlâk edilecektir. 'Taksim meydanından İstanbul klü- büne kadar uzanan Kalmis aparti- manı ile etrafındaki binalar Taksim meydanının yeniden tevsi ve tanzimi sırasında istimlâk edileceklerdir. 85 metre genişliğinde açılacak bu caddenin tamam karşısındaki şimdi- ki jandarma karakolu binasile arka- sındaki metrük mezarlığa yeni tiyat- To binası yapılacağından tiyatro bi- nası Taksim meydanından görülebi- lecektir. Taksim meydanından girilince bu caddenin son noklasında ve sağ kö- şesinde de Parkoteli yanında Beyoğlu Halkevi binası yapılacaktır. Belediye, jandarma karakolu bina- sının arsasında derhal tiyatro bina- nacaktır, Halkevi binası için 60 bin Mralık tahsisat mevcuddur. Belediye şehrin tiyatro binası ihti- yacını nazarı dikkate alarak-bu sene hem burada, hem Tepebaşı bahçesin- de Asri sinema binası yerindeki tiyat- ro binalarını yaptırmaya Obâşlıya- caktır. Bunun için bütçede 800 bin liralık bir tahsisat vardır. AncakTe- pebası tiyatroslle Beyoğlu Halkevi binaları bu sene ikmal edilecek. 'Taksimdeki büyük tiyatro ge lecek sene bitecektir. Tepebaşı tiyatrosunun o plânı o hazırlanmış- tır. Burası 750 kişi alabilecek büyük- Tükte olacaktır. Taksim tiyatrosu da- ha büyük olacaklır. Taksim kışlası sahasında yapılacak binalarla tiyat- ro ve Halkevi binaları da ayni uslüb- ta inşa edilecektir. Bir kadın çamaşır toplarken düşerek öldü Boyaciköyde oturan kırk beş yaşla- rında Lâzarya ismindeki kadın, on metre yükseklikteki taraçadan çama- şır toplarken muvazenesini kaybede- rek aşağı düşmüş, beyni patlıyarak | ölmüştür. Zabıta tahkikat yapmak- tadır. Açık teşekkür Avrupa istasyonları Sant 20 de Berlin 20 spor ve muzika — Danzig 20 - Königsberg 20 dans orkestra- — Brüna 20,15 orkestra — Bükreş 20,15 m orkestra — Hamburg 2115 Askeri — Kolonya 21,15 hafif muzika — önlesbere 2115 orkestra Biz i i in Saat 3 te Ni rg, Leiptig, Münih 2340 gece mu- Mag ve dans — Prag 2920 karışık muzi- d 2315 hafif muzlika — Bu- düğeçem $ çingene çalgısı — Bükreş 23.15 “İonser — Roma 23,10 salon muzikasi, Saat 24 ten sonra Refikamın ebedi ziyar münasebetile | yapılmış, şehrin cenazesine İştirak, telgraf ve mektup- İa taziye lütfunda bulunan zevata | lerindehalkın Kı. ayrı ayn teşekküre teessürümüz mâ- ni olduğundan muhterem gazeteni- | tasını 'ârttırmak zin tavassulunu rica ederim. İbrahim Baybura Boğaziçi - Sarıyer'de CANLI BALIK Gazino, Dansinğ ve Lokantası En çen, en müntehap ve en zengin Varyete programı Şayanı hayret dansör ERNEST TATANAGAR ROSİTA ve ALEXANDRE Dansın fevkalâde canbazları ROSİTA ve ALEXANDRE Şayanı hayret caz şantözü RİTA RİON vw... JULİA REJES yeni repertuvarında Hamiş: Barı sebeplen dolayı tehir edilen meşhur (14 Kolejiyen de Buda- peşte) caz orkestrası sureti kat'iyede yarın akşam saat 20 de numaralarına başlıyacaktır. Müntehap lokanta - Soğuk içkiler - Lüks yemekler - Mutedil fiatlar Canlı Balık Sizin terci Tüceğini eline ş Yeriniz | oaicaktır. Babaha kadar açılır. . . Piyasa vaziyeti Bu sene “gülyağı mahsulü az Bu sene gülyağı mahsulü geçen s€ nöye nazaran daha azdır. Bundan dolayı fiatlerin yükselmesi zaruri gö- Tülmektedir. Mahsul vaziyeti, Bal- kanlarda yegâne rakibimiz olan Bul- garistanda da aynıdır. Şimdiki hel de bu seneki mahşule Fransadan alı- cılar müracâat elmişse de henüz fini üzerinde anlaşma yapılmamıştır. Diğer taraftan bu sene, fındık mahsulü pek iyidir. Eksperler, bu s€- ne, gerek kalite gerekse mikdar ba- kımından iyi bir rekolte alabileceği. mizi beyan etmişlerdir. Geçen sene- den kalan fındık stokları tamamen satılmıştır. Bu bakımdan, vaki ta. lepleri, yeni mahsul çıkıncıya kadar karşılıyamamak zarureti baş göster- miştir. Yeni mevsime stoksuz girece- ğimiz için iyi bir iş yapılacağı ümid edilmektedir, Sovyet Rusya yapağı alacak Sovyet Rusya piyasamızdan kül İiyetli mikdarda yapağı satın almak istiyor. Fakat yapağı ihracatçıları ile yapılan temaslarda verilen fiatler kâfi görülmemiştir. Önümüzdeki haf- ta içinde Sovyetlerin piyasadan kül. Miyetli mikdarda yapağı çekeceği | an. Yaşılmaktadır. Hububat satışları Geçen hafta içinde piyasaya 3316 ton buğday, 230 ton arpa, 1140 ton mısır, 75 ton çavdar, 123 ton tiftik ve 890 ton da yapağı gelmşitir. Tutulan hesaplara göre bu hafta içinde buğday piyüsasında hiç bir değişiklik olmamıştır. Toprük mah. sulleri ofisi, piyasada nâzım rolü oy. namaktadır. Almanyadan, buğday- larımıza talepler devam etmektedir. Bilhassa sert buğdaylara revaç faz- ladır. Bu sene, Trakya havalisi buğ- day mahsulünün bol olması dolayisile doğrudan doğruya Almanyaya ibra- cat yapıldması muhtemeldir. Eskişe. hir ve havalisi buğday mahsulünün şehrimize getirileceği anlaşılmıştır. Almanya, buğdaydan başka piya- sadan arpa ve tiftik de satın almak- tadır. Arpa satın alışlarına İtalya da iştirak etmektedir. Geçen hafta Bandırma, Antalya ve Mersin liman- Yarından yüklemek Üzere alivre yeği yüz ton arpa satılmıştır. Tiftiğe gelince, piyasa tebeddülât- sızdır. Almanya ve İngiltereden maa- da diğer piyasalardan siparişler gel memiştir. Bu hafta içinde 940 balye tiftik satılmiştar; © Kızılay ha haftası Kızılaya yardımda bulunan küçük bir mektepli Kınlay hafta» si, bu yılda mu. tad merasimle muhtelif semt- zlaya olan rabi- “için faaliyet ser- fedilmiştir. İstan. bullular, odaha Ramazan Çifçi sevgi, son hafta zârtında da muhtelif vesileler ile Fatihteki Kızılay opaviyonu etra- fında dolaşanlar, 14, 15 yaşlarında kadar tahmin edilen bir çocuğun iane kutusuna, kimseye göstermeden yaşına göre mühim bir para attığını görmüşlerdir. Bu vaka, tekerrür edin. ce, alâkadarlardan biri bu yavruca- ğın Kızılaya niçin bu kadar bağlılık gösterdiğini kendisinden sormuştur. Cağaloğlu Erkek © ortaokulunda TI D, de talebe olduğunu söyliyen Ra- mazan Çifçi adındaki bu çocuk, Ki- nlayın bir felâket vukuunda memle- kete olan hizmetlerini gizleri yaşara yaşara anlatmış, ve boş vakitlerinde sattığı gazozlardan kazandığı para ile birkaç nüfuslu bir aileye 25 vak- İZ mak mecburiyetinde olduğunu ilâve etmiştir. zim, ii > mn seni “İmza taklid ederek hademe tayin ettiren hademenin muhakemesi Suçlu: “Bunu fena maksatla değil bir işsizi kayırmak için yaptım,, diyor Hıfzıssıhha müzesi müdürünün im- zağını taklid ederek, müzeye hademe tayin ettirmeğe kalkışmaktan maz- nun hademe Nacinin mevkufen, sah te tayin emrini kullanmaktan maz. nun Abdullahın gayri mevkuf olarak muhakemelerine dün ağırceze. mah- kemesinde başlanmışlır, İ Yapılan tahkikata nazaran Sıhbi- ye müzesinde hademelik yapan Naci, arkadaşlarından Abdullahtan 15 lira almış ve buna mukabil Abdullahı mü- zeye hademe tayin ettirmeği. vadet- miştir. Naci bu vaadini yerine getir. mek için müze müdürü B. Nureddi- nin imzasını taklid ederek Abdullahın hademeliğe inhasına dair bir müzek- kere yazmıştır. Diğer taraftan da ta- yin için vilâyete istida ile müracaat etmişlerdir. Gerek inha müzekkeresi ve gerekse müracaat istidası kanuni yolları ta- kip ederek, evrak tekemmül etmiş ve nihayet dosya, müze müdürü B. Nu- reddine gelmiştir. B. Nureddin evrakı tedkik ederken, inha müzekkeresin- deki imzanın kendi imzası olmayıp taklid edildiğini anlamış ve derhal zabıtaya müracaat etmiştir. Yapılan tahkikat neticesinde Naci ile Abdullah, haklarında evrak tan- zim olunarak mahkemeye verilmiş. tir. Dün ağırceza mahkemesinde başlı. yan muhakemede evrak okunduktan sonra, maznun Naci suçunu tevile kalkışarak: — İnha müzekkeresini ben yazdım, Pikat bunu fena bir maksadla yap- madım, Arkadaşım Abdullah İşsizdi. Kendisini, haberi olmadan bir vazife- ye tayin ettirerek birdenbire sevin- dirmek istiyordum, Bundan Abdulla- bın da haberi yoktu. İşte böyle iyi bir düşünce ile müdür B. Nureddinin İrm- zasını taklid ederek, inha müzekkere. sini yazdim. Buna mukabil Abdullah- tan on beşlira aldığım da yalandır. İ Sadece ben Abdullahtan ödünç olarak üç buçuk Ilra almıştım. Bunu da ken- disine iade edecektim. Müzekkereyi para mukabilinde yapmadım. Dedi, Diğer maznun Abdullah ta: — Benim bu işten haberim yoktur. İşsizdim. Bana bir iş bulması için ar- kadasım Naciye rica etmiştim, Bir gün bana imzalı bir kâğıt verdi, ben de alıp vilâyete götürdüm. Kâğıdın uydurma, imzasının taklid olduğunu bilmiyordum, Evrakı bilmiyerek kul- Jandım. Cevabını verdi. İmzası taklid edi- len müdür B. Nureddin (şahid ola” rak dinlendi, ifadesinde hâdiseyi yu- karıda yazdığımız şekilde anlatarak: — Bana gelen evrakı tedkik eder- ken, inha müzekkeresindeki imzadan şüphelendim. Biraz dikkat edince, kendi imzamın taklid edilmiş oldu- gunu anladım ve derhal zabıtaya mü- racaatla maznunları yakalattım. Dedi, Diğer şahidlerin dinlenmesi için muhakeme ir güne bırakıldı. Esnaftan para almaktan maznun polislerin Galatada bazı esnaftan 2orla para almaktan maznun polis komiseri Ta- Jât, muavin Niyazi, polis Haydar, Kâ- hi, Kahraman ve Zekinin muhakeme. lerine dün asliye birinci ceza mahke. mesinde devam edilmiştir. Bundan .evvelki celsede, bazı dük- kâncıların şahid olarak dinlenmeleri kararlaştırılmıştı. Dün dinlenen bu şa hidlerden bir kısmı, memurlara her ay muntazaman para verdiklerini, bir kısmı da vermediklerini söylemişler- dir. Sütçü Koço adında biri de: — Bu memurlar benden para İste- dikleri gibi, diğer tanıdığım esnaftan da para toplayıp kendilerine vermemi söylemişletdi. Ben de her ay bir mik- tar para kendim veriyordum; aynca» bakkal Andon, Tanaş, Vasil ve daha birkaç kişiden aydan aya ikişer, üçer lira toplayıp memurlara veriyordum. Kendilerine müteaddid defalar ayn! şekilde para verdim, dedi, Diğer şahid bir fırıncıdaher ay memurlara para verdiklerini ve bunu deftere geçirirken (kasaplara verilen para) diye yazdıklarını söyledi, Maz- nunlar bu İfadeleri redderek, şahidle- rin kendilerine iftira ettiklerini, Bele- diye cezası yazdıkları için bu adamla- rtn kendilerine garez olduklarını söy- lediler. Gelmiyen şahidlerin çağını miasi için muhakeme başkâ güne bira- kıldı. 8 Temmuz 1939 Esham ve Tahvilât Tahvilât üzerine. muamele çimamıştır. PARA ve ÇEKLER (Kapanış fiatleri) Londra 1 Sterlin 54 New-York 100 Döl 126.0578 Paris “100 Prank 8055: Miâno 100 Liret, 608 Cenevre 100 İsviçre PE. o 246475 Amsterdam (100 Florin 614525 Berlin 100 Rayşmark (— 50835 Brüksel 100 Belge 21525 Atina 100 Drahmi 1.0825 Bufya 100 Leva 165 Prag 100 Çükoslevak Kr 4.3325. Madrid 100 Pezeta 14,035 Varşova 100 Zicti 2m Budapeşte 100 Pengo 240423 Bükreş 100 Ley 0.908. Belgrad 100 Dinar 28425 Yokohama 100 Yen 462 Stakholm 100 İsveç Fr. 8035/1 Moskova 100 Ruble 21008 aaa HALK TİYATROSU Kenan Güler ve arkadaşları Gündüz: Yedikule Pınar gazinosunda ŞEN M Me LÂZIM Kadıköy Yelirmesi Lâle sinemasında Şir SEVDİ Telepati tecrübeleri, EGE TİYATROSU "Nureddin Göhçder ve arkadaşlari" Gündüz: Üsküdar İnşirah İLERİ KUKLALAR Gece; Yenişehir Cümhuriyet Bahçesinde ANALARIN GÜNAHI Murad Şami varyetesi, ANKARA TİYATROSU Zeki Aaipan ve arkadaşları, Bu gecei - HAİN KADIN Dram komedi 3 perde. Eyüp Defterdarda Maşa Öz Özcan < Ertuğrul Sadi Tek birlikte > Ortakliy Emek Sinemasında SÜRPİK - HAÇİK i Vodvil 3 perde, ŞEHZADEBAŞI TURAN Gündüz hem tiyatro hem sinema. Bu gece: ATİNA KAÇAKÇILARI Ye ERKEK HALA Pazartesi, sah, ba bayanlara 5 kuruş, Telefon 22127 yi Beylerbeyi Alle hu gece: Bahçesinde. B EFENİN AŞKI Istanbul Halkına müjde: Şanlı Ordumuzun kahraman erleri AE. A, EE AŞĞAL EDERKEN Türkçe söziü film ŞIK SINEMADA