13 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

13 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

| © varlığı yaratmağa muvaffak olan ağkeri Tiselerimizin her sene kara gporları kadar su sporlarma da ehemmiyet vererek muvaffakiyetle / çalıştıkları malümdur, su sporları bayramı spor Ülemimizde © büyük bir alâka ile takip edilmekte. dir. Bu seneki deniz bayrumının da. ba geriş mikyasta yapılması için ter. © bat alınmaktadır. bayramda bulunmak üzere Beğen te deri haber alınmıştır. serbes 6X100, EE İ EE EEE A ler Bl seen ye ka uyandırmış ve iki binden fazla 939 su sporları programı Bu mevsim yapılacak yüzme, yelken ve kürek müsabakaları İstanbul su sporları ajanlığı tara fından bu mevsim zarfında yapıla- cak su sporları programı hazırlan- mış ve tabettirilerek klüplere tevzi ga Üç ay gibi çok kısa bir mevsime sığdırılmasına rağmen ha- kikaten büyük bir hassasiyetle ter. tip edilmiş olan bu programa göre yapılacak müsabakaları sırasile bil- diriyoruz. YÜZME: 18 haziran tarihinden itibaren başlıyan ve her hafta bilâ fasıla devam edilen teşvik yarışların- dan 16 ve 23 temmuz tarihlerinde yapılacak iki yarış kalmıştır Yüzme yarışlarının oseçme müsabakaları 29 ve 30 temmuz tarihlerinde yapı- lacak ve 12 - 13 ağustos tarihlerinde mıntaka şampiyonluğu icra edile. cektir. Yüzme müsabakaları klüpler, (Mektepli ve asker dahil) serbes Milli küme şampiyonluğu Spor işlerimizde dürüstlüğün rolü çok yakınan ulâkadar eden bu ms seleyi etraflıca tedkik ederek tek- nik heyetlere lâzım gelm direktif. büyük sempati uyandıran general amatörler ve küçükler olmak üzere si iğ meşin ağ arkam üç sınıf iki namal yapılmak. nun veya bunun klübü düşünce-* / Gar in ak be karıştığını ve yerine er meydanındaki karşılaş- i is ortada yalnız hakkın rol oyna- lari Yalan Resmi müsabakalara lisansı olmı- aş lr g yan sporcular iştirak edemiyecekler- ea ir Xere | | karncağı mini küme şampiyon. $ | dir. Yarışlar için bü sene Şeref sta. tuğu meselesinin hallinde hak. Ü | gındaki yüzme havuzu intihab edil. ii emma me kaniyetle spor zihniyetini pek © | miştir. Sast 13 de başlıyacak olan La ai Yam temiz | | Süz telif eden umum müdür $| müsabakalarda birden altıncıya ka Gi ie general Cemil Taner ile teknik $ | dar puan verilecektir. Bir yüzücü su kuk edeceğine karar vererek #ân | | heyet Azalarını ve futbol topu hariç olmak üzere bir günde ancak İki müsabakaya iştirak edebi- lecektir. Su topu takımları aynı gün zarfın- da yapacakları birinciden sonraki tekmil müsabukelarda takımların. ettiler, cektir. YELKEN: Yelken yarışları için Möds koyu intihap edilmiş ve yu- rış rotası olarak geçen seneki rota aynen kabul edilmiştir. Teşvik müsabakalarının birincisi 30 temmuz tarihinde yapılacaktır. 13 ağustos tarihinde yapılacak olan ikinci teşvik yarışına bütün amatör. ler her nevi yelken teknelerile gire- bileceklerdir. Bölge şampiyonluk müsabakaları 25, 26, 27 ağustos olmak üzere üç gün devam edecektir. Yarışı ikmal eğen her tekneye bir puan verilecek ve ay- nca geçtiği her tekne için de bir puan alacaktır. Üç gün zarfında ya- pılan müsabakalarda kazanılan puan ların mecmuu o teknenin kazandığı dereceyi gösterecektir, Yarışlar beyneimilel yarış nizam- namesine göre yapılacak ve saat 14 te başlanacaktır. Lisansı olmıyan sporcular müsabakslara alınmıya- Okullarımız arasında özlü bir spor 7 — Elbise ile atlama, su içinde 80- yunma (elbiseli) mukavemet yarışı seleri, techizatla atlama ve yüzmeler. B — Su topu müsabakaları, 9 — Şarpi yarışları, 10 — Mükâfat tevzi, Atletleri davet Beden terbiyesi 716 temmuz afle- tizm müsabakaları tertip heyetinden: 18 temmuz günü yapılacak olan Kuleli Hsesinde her sene yapılan vik 20 ağustos tarihinde bölge şam- piyonluğu olarak icra edilecektir. Yarış mahalli olarak Yenikapı - Ahır. kapı arasındaki 2000 metre düz saha intihab edilmiştir. Müsabakalara 10 da başlanacak ve | saat 16,30 da nihayetlenecektir. Bi- rinci gelen tekne '5, #kinci gelen tek- ne 3, üçüncü gelen tekne 1 puan ala- 16 temmüz pazar günü yapilacak “Beynelmilel nizamlara uygun &8a- alınmış olduğundan aşağıdaki hide ük defa yapılan 10 metrelik | tirilmiyecektir. pie kyani Gİ e e in daki müsabakalar meral Taner yapacaktır. Bur, 1000 metre üzerinde yapılacaktır. Bu su sporları bayramına büyük. | Sıra atlama; Muhitüin, Sudi, | Yarışlarda beynelmilei kürekçilik fe- erimiz ve gençlik Kuleli lisesi tara- Şerif, Viçaropulos. derasyonu yasası tatbik olunacaktır. fından davet edilmektedir. Herkes Cirlt atma: Melih, Şerif, AH, Va- > 2 müsabakaların yapılacağı mahalle | yek, Kemal, İnsan, Rasim. Bürhaniyede güreş #erbesce girebilecektir. i müsabakaları Müsabakaların programları: 1 — Müsabakalara iştirak edecek Beden terbiyesi kupa maçı Beden terbiyesi İstanbul bölgesi Burhaniye (Akşam) — Pazar gü- nü Türkiye başpehlivanı Tekirdağlı aporcuların teftişi, futbol ajanlığından: Hüseyin ile Bulgar Kiro arasında 2 — İstiklâl marşı, 15/1/939 cumartesi günü yapıla | oran serbes güreş müsabakasında $ — Liseler müfettişi tarafından | cak maç: Tekirdağlı üstün bir güreşten sonra söyler, Taksim stadı: 4 — Geçit resmi, Bilâl, Kurtuluş - Kasımpaşa, Ga. | SHP gelmiştir. 5 — Bayrak yarışları (6X50, 6X100,) letaspor saat 14,30 da, Hakem Adnan Bu karşılaşma muhitte büyük alâ. tarafından takip eğümiştir. dan ancak iki oyuncu değiştirebile. | (Baştarafı 1 inci sahifede) dilerinden yaptığım tedkikler üzerin- de çalışmalarını istedim. — Belediyenin bir ekmek fabrikası kurması işini nasl telâkki buyuru- yorsunuz? — Belediye bu fabrika mevzuu et- rafında çalışıyor. Bu hususta kendi- bunu temin edecektir. iktisadi şartların temin edilmesini ve haklı tenkiğlerden masun olacak halde et işinin tanzim olunmasını istiyorum. — Diğer havayici zaruriye hakkın- de bir tedbir alınacak mıdır? — Büyük Milet Meclisinin son — Valiler arasında yeni tayinler. den bahsediliyor doğru mudur? — 'Tahmin ediyorum. Şunu söyli- yeyim ki ayın yirmi üçünden itibaren bizim memurlarımız Hatayda çalışa- caklardır. — Hangi valiler arasında değişik- Hikler eri Vali adli hükümet işidir. Bir Da- hiliye Vekâleti işi değildir. — Vilâyetler teşkilâtı kanununda bazı değişiklikler yapılacağından bah- sediliyor, bu değişiklikler ne gibi şeylerdir? — Bunun üzerinde de çalışıyoruz. 'Bu çalışmamızın neticesini bir lâyiha şeklinde Meclise arzedeceğiz. — Nahiye ve kazalarda çalışan . idare memurlarının salâhiyetlerinin tevsi edilmesinden bahsediliyor? — Mevcud salâhiyetler kâfidir. An- cak bu salâhiyetleri isabetle kullan- mak yolundaki mümareseyi kuvvet- — İstanbul Belediyesine yeni vari- dat temini için bir şey düşünülüyor mu? — Yalnıs İstanbulun değil, bütün Belediyelerin varidatını arttırmak için Belediye vergi ve resimleri ka- nunu üzerinde biraz çalışıldı. Fakat bu sene Meclise yetiştiremedik. Partide de bu hususta çalışılıyor. Ondan da istifade edeceğiz. Meclisin kış devre- sine arzodeceğiz. ve ilk devrede yaptıkları bir gole mü- kabil dört gol yemişlerdir. İkinci devrede Edirne takımında yapılan bir değişiklik bu tekımn hücum hattındaki insicamın bozul. masına, Amil olmuş ve yapılan bütün hücumlar Çorlu müdafaasında kı- rılmıştar, Devre ortalarından sonra Dahiliye Vekili dün vilâyetlie çalıştı müsaade edilmiyen yerlerin Belediyece islimlâk edileceğine göre burada in- şaata uzun müddet müsaade edilme- mesi bazı şikâyetlere sebebiyet veri- yor. İstimlâk kanununda yapılan bu tadilâtın mahiyeti nedir? — Hiç bir vesile ile hiç bir vatan- daşın tasarruf hakkı uzun müddet takyid edilemez. Ancak bu yerin is- timlâkine karar verilirse usul daire- sinde kendisine tebligat yapıldığı an- dan itibaren bir kısım tasarruf hak- ları takyid edilir. Buda istimlâki kararlaştırılan yerde yeniden inşaata ve mevcud binada esaslı tadilât ya- Pılmasına müsaade etmemektir. An- cak bunun da izami müddeti bir se- nedir. Bu müddet içinde bu yer istim- lik edilmezse bu takyidat da tasarruf sahibine evdet eder. Fakat plân tatbik edilecek diye tasarraf hakkı hiç bir zaman iptal edilmez. Ben, bunu istimlâk kanunu müzakeresi münasebetile — Mecliste de söyledim.» Dahiliye Vekili Ankaraya gitti Dahiliye Vekili B. Faik Öztrak dün akşamki İrenle Ankaraya dönmüş ve istasyonda Veli, muavinleri, emniyet müdürü, vilâyet ve Belediye erkânı ta» rafından teşyi edilmiştir. Almanyada boşrulsuzluk (Baş tarafı 1 inci sahifede) Diğer cihetten ayni muhabir yın- ları bildirmektedir: <Almanya dahilinde Hitler aleyhin- de yapılan şümullü ve cüratkârane propaganda, Berlindeki ecnehi mah- fillerinin hayretlerini celbetmektedir. Polis hergün Hitler aleyhinde neşre- dilmiş risaleler ve gazeteler ele geçir- mektedir. — Türkiye birinci ba- $ın kongresinin toplantısı münasebetiyle kongre reisi Dahiliye Vekili B, Faik Öztrak ie Parti Genel Bekrvteri vekili Zangulduk mebusu B. Hall Türkmen arasında aşağı- gösterdikleri bağlılık ve sergiye teşekkür eder ve say- gılarımı sunarım. ©. H. P. Genel Sekreter vekili Zonguldak mebuzu — Şehir plânı mucibince inşaata EH. Türkmen ANAN RE ARE EE BAEENEEBEREEUAEANEROAEBEEAS ABANA sasesassasasanssaz Edirne - Çorlu maçı Edirne (Akşam) — Bir maç yap- | misafir takım hücum hattı, şahsi bir mak üzere şehrimize davet edilen iki akınla takımlarına daha iki gol Çorlunun Halkspor takımı, 28 kişilik | kazandırmışlardır. bir grup halinde şehrimize gelmiş ve Müsabakanın bu kısmında Edirne- Edirnelileri revanş için davet eden Çorlulu gençlerin kendi sahalarında daha üstün bir derece alacakları mu- hakkaklır, Çoktanberi böyle bir spor teması görmiyen Edirnenin spor sever halkı bu müsabakadan çok memnun kak muştar,