19 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

19 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

19 Temmuz 1939 amaaan Tarih fakültesi pansiyon falimatnamesinin yemek ihalesi yapılacak Ankara dil ve Tarih Çoğrafya fakültesi direktörlüğünden A — Fakültenin yatılı pansiyon talebesi için sabah, öğle, akşam yemek. leri kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. B Muhammen bedel beher talebe için 75 kuruş, bir senelik umum tu- tarı 34218 lira 75 kuruştur. C — İsteklilerin şartnameyi görmek Üzere fakülte hesap memurluğuna müracaat etmeleri. Ç — © 75 muvakkat teminat bedeli 2566 lira 41 kuruştur. D — İhale 7/8/939 Pazartesi günü saat 15 te Ankara mektepler muha- sebeciliğinde yapılacaktır. Teklif mektuplarının ihaleden bir saat evveline kadar mezkür muhasebeciliğinde mevcud bulunan Komisyon heyetine teslim edilmiş bulunması lâzımdır. (3138) (6340) Silivri Belediye Riyasetinden: Belediyeye ald müstamel ve harap buhar Jokomobili hurda halinde satıl mak üzere açık arttırmaya çikarılmıştır. Muhammen kıymeti «200» liradır. Sü- rülecek son pey haddi lâyik görüldüğü takdirde 21 Temmuz 939 tarihine mü- sadif cunia günü öğleden sonra sanat 15 de ihalesi icra edilecektir. İsteklilerin yüzde 7,5 pey nkçelerile birlikte mezkür gün ve saatte Silivri belediyesinde hazır bulunmaları ilân olunur (5271) Mâarif Vekâletinden: Vekilliğimiz Neşriyat müdürlüğü kadrosunda 80 lira asli maaşlı Derleme memurluğu münhaldir, Bu işe alına: memurin yüksek mektep mezunu olması ve askerlik va- salfesini yapmış bulunması şarttır. Edebiyat fakültesi mezunu olanlar ve ecnebi dil bilenler tercih olunacaktır. Taliplerin 20/V11/939 Perşembe günü akşamına kadar müsbit evrak ve fotoğrafları ilişik birer istida ile Vekilliğimiz Neşriyat müdürlüğüne müraca- atları lâzımdır. İstekliler arasında yapılacak müsabakanın yeri ve tarihi alâ kadarlara ayrıca bildirilecektir, (2982) (5140) Ticaret ve zahire borsası intihabı hakkında İntihap heyetinden: 1 — Temmuz 939 nihayetinde müddeti hitam bulacak olan ticaret ve za- hire Borsası heyeti idaresinin yeniden icra edilecek intihabatında intihap et- mek ve intihap olunmak hakkını haiz olanların listeleri bugünden « itibaren Oda ve Borsa koridor ve salonuna asılmıştır. Bir itirazı olanların üç gün zar. fında 20 temmuz 939 perşembe günü akşamına kadar yazı ile intihap heyetine müracaatları, 2 — İntihabat 24 temmuz 939 tarihine müsadif pazartesi günü saat on- dan on üçe kadar icra edileceğinden hakkı intihabı haiz olanların Borsa idare heyeti salonuna gelerek reylerini istimal etmeleri ilân olunur, AKŞAM Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44001 - 2-3 Bvenska Orient Linlen Gothenburg Gothenbur, Btokbolm, Oslo, Danisig, ea limanları arasında 15 günde bir azimet v8 avdet için muntazam postalar, Gdynia - Dantzlg - Gothenburg ve Os- lodan beklenen vapurlar: Vasaland vapuru 31 Temmuza doğru Brageland vapuru 2 Ağustosa doğru. Bardaland vapuru 20 Ağustosa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Göynia Gothenberg, Danteir - Stokholm, ve Oslo Ilmanları için hareket edecek vapurlar, Birkaland vapuru 17 Temmusa doğrü Vassland vapuru 24 T: doğru, Brageland vapuru 6 Ağustosa doğru. Pasin tafsilât için Galata'da Tahir han üncü katta kâln geentalığına müracaat Tel: 44001 - 2-3 Kaput bezi ve iplik Malatya bez ve iplik Fabrikaları T. A. Şirketinden: Veni tesisatis İnaliyete geçe Ada ma fabrikamızın Silindirli 75 ve 80 santim B. (Tip 2 çifçi) kaput bezi, 4 6. 8, 10, 12, 14,16, 18 numara vete? iplikleri imalâtı pi- yasaya arzedilmiştir. Sipariş için Adâna fabrikamıza ve- ya Ankara Atatürk bulvarı And apar- tıman No. 4 dalreye müracaat edil mesi, Telgraf eğresi: Çeşit - Ankara Çeşit - Adana Zayi — Beşiktaş nüfus memurluğundan veri ifus tezkerem ve Beşiktaş asker- lik şubesinden alınan eskeri teri rem kaybolmuştur.. Yenisini ala; eskisinin 24 tevellüdlü Şevki Özbalkan k Beşiktaş askerlik şubesinden: Malül- lerle şehid ailelerinin aşağıda gösterilen günlerde ve 20 temmuz 539 tarihinden iti- baren sabahlan öğleye kadar tevzlat ya- ktır. Bü günlerde Beşiktüş mal mü- şubeye getirecekleri Hân olunur. Cuma, salı günlerinde malül subay ve erler Çarşamba, cumartesi günlerinde şehid aileleri 'I.C. ZiRAAT BANIZASI Kuruluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100.000.000 Türk lirası Şube ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri pa PARA BİRİKTİRENLERE 28.800 LİRA İKRAMİYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en az 60 lirası bulunanlara Senede 4 defa Sekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre İkramiye dağıtılacaktır: 4 Ade 1.000 Liralık 4 500 » 4 250 40 100 100 50 120 40 160 20 » dirde © 20 fazlasile verilecektir. 4,000 Lira 2,000 1,000 4,000 5,000 4,800 3,200 » DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmeyenlere ikramiye çıktığı tak. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci künun, i Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. amaaa Sahife 11 Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet sandığı direktörlüğünden: Bayan Herminenin 19705 hesap No. sile Sandığımızdan aldığı (1800) W. raya karşı birinci derecede ve 1000 liraya karşı mukavelenamede yanlı şart dairesinde 2 nci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hak- kında yapılan takip üzerine 3202 No, h kanunun 46 ncı maddesinin matufu 40 ncı maddesine göre satılması icab eden ve evvelce İki senetle tasarruf olu nan iki arsa iken bilâhara ikisi üzerine bir bina yapılması dolayısile bir şart- mame ile satılması icab eden Beşiktaşta Teşvikiye mahallesinin ikinci Kara- kolhane ve Teşvikiye sokağında (Ihlamur - Nişantaşı yolu) eski 24 M 24 M. yeni 7 No.lı bahçeli kâgir bir evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırma» ya konmuştur, Satış Tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır, Arttırmaya gir mek istiyen (1187) lira pey akçası verecektir. Mini bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle Belediye Tesim- eri ve Vakıf icaresi ve taviz bedeli ve teliâliye rüsumu borçluya aittir. Art- tırma şartnamesi 25/7/939 tarihinden itibaren tedkik etmek istiyenlere San- dık Hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat ta şartnamede ve takip dosyasında vardir. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tedkik ederek satılığa, çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 5/9,939 tarihine müsadif Salı günü Cağaloğlunda kâin Sandığımızda saat 10 den 12 ye kadar yapıla. caktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gayrimenkul mükellefiyetile Sandik alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın tâahhüdü baki kalmak şartile 20/9/939 tarihine müsadif Çarşamba günü ayni mühalde ve âyni sa- âtte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıra- nın üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadı ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile fâiz ve masarife dair iddialarını İlân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile be- raâber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olan larla hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 937/135 dosya numa- rasile Sandığımız Hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olu- ur. 1 #» Emniyet, Sandığı, Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek is teyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin “e 40 m tecavüz et- memek Üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. (5360) Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankasından: Bankamızın merkezi ve muhtelif şubeleri için tahsil dereceleri ile mütena- sip maaş verilmek suretile yüksek tahsil görmüş olanlar arasında müsabaka Me lüzumu kadar memur alınacaktır. 1 Müsabakaya girebilmek için aşağıdaki şeraiti haiz olmak lâzımdır, A — Türk olmak, bulaşıcı bir hastalığı veya vazifesini muntazaman ifaya mâni olacak derecede bünyevi zafa veya arızaya müptelâ olmamak, B — İtfet ve haysiyet erbabindan olduğu ve amme hidematında istihdam hakkından mahrum edilmemiş bulunduğu yapılacak tahkikatla sabit bulun- mak, C — Yaşı 13 den aşağı ve 35 den yukarı olmamak, Ç — Yüksek tahsil görmüş bulunmak, D — Fransızca, İngilizce ve Almancadan birine iyi derecede vakıf bulün- mak, 2 — Müsabaka imtihan programa: A — Riyaziyat, B — İktisat, C — Hukuk, Ç -- Bankâcılık, D — Fransızca veya İngilizce yahut Almanca Tisanlarından Türkçeye ve Türkçeden ba lisanlara tercüme, in 3 — İdare merkezimizle İstanbul şubemizde yapılacak olan bu imtihana iştirak edeceklerin 29/7/939 tarihine kadar mezkür şube müdürlüğüne ve An- karada memurin servisine müracaat ederek lüzumlu vesikaları tamanılamak lâzımdır, 4 — İmtihanlara Ankara ve İstanbulda 4 Ağustos 1939 cuma günü saat 9 da başlanacaktır 5 — Lise mezunları için evvelce tos 1939 olarak tashih edilmiştir. edilmiş bulunan imtihan tarihi 9 Ağus- (5255) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 1747 lira olan 5 adet elektrikçi takım sandığı (takım. larile birlikte komple) ile 70 adet muhtelif eb'atta mermer delmek için hele- zor meskap ve | adet boru bükme âleti 24/7/939 Pazartesi günü saat (10,30) On Luçukta Haydarpaşada gar binasi dahilindeki komisyon tarafından açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (131) iira (3) kuruşluk muvakkat teminat ve könünun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyo- ns murâcsatları lâzımdır. Bu işe alt şartnameler komisyondan parasız ola- rak dağıtılmaktadır. (4900) * Devlet Demiryolları Yedinci İşletme Müdürlüğünden: İşletmemiz ihtiyaci için 50000 adet Marsilya kiremidi ile 5000 adet mah- ya kiremidi Afyonşehir istasyonunda teslim suretile açık eksillemeye konmuş- tur. Marsilya kiremidinin muhammen bedel tutarı 3000 Ilra olup muvakkat teminatı 225 liradır, Mahya kiremidi muhammen bedeli 450 lira olup muvakkat 33,75 liradır. Eksiltme 1/8/939 Sali günü saat 16 da Afyon yedirici İşletme komisyo- nunda yapılacaktır. İsteklilerin bu işte ehil olduklarına ve hüsnü hal sahibi olduklarına dair Emniyet müdürlüklerinden vesaikle birlikte diğer belgeler olduğu halde eksiltme günü olan muayyen saatte İşletme komisyonunda bu- Tunmaları ve taliplerden eksiltme şartnamesini arzu edenlerin mezkür şart. nameyi parasız olarak komisyondan alabilecekleri ilân olunur, (5290) teminatı İstanbul sıhhat ve içtimai muavenet müdürlüğünden: Çorum Vilâyet hastanesi ihtiyacı için «126. kalem «1500» lira muham- men bedelli ecza ve levazımı tıbbiye ihale tarihinden bir ay zarfında Çorum. da teslim edilmek üzere temmuzun 19 ncu çarşamba günü saat 15 de Çorum. da daimi encümen riyaset odasında ihalesi yapılacağından alıcı olanların 113 lira 50 kuruş muvakkat teminat ile Çorumda dalmi encümene ve İstan. bulda sıhhat müdürlüğüne müracaatları (5053) DAKTiLO ARANIYOR Eski yazıları okuyabilen bir daktilo alınacaktır. Taliplerin tercümei- hallerini bildirmek suretile (614, posta kutusuna tahriren müracnatları, Lisan bilenler tercih olunur e — a EEE B Gül di oğlak