12 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

12 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

12 Ağustos 1939 AKŞAM Sahife 15 Yavrunun gürbüz, tombul, sağlam, neşeli olmasını istersen Fasfotin Necati yedir. Bahçekapı Salih Necati Memurluk Müsabaka imtihanı T.C. Ziraat Bankasından: z Bankamızın şube ve ajanları için Mizumu kadar memur alınmak üzere müsabaka imtihanı yapılacaktır. Müsabakaya girebilmek için en as orta mektep mezunu olmak ve yaşı 18 den aşağı, 30 dan yukarı bulunmamak şarttır. 18 den aşağı yaşta olanlar imtihana girebilirlerse de 18 yaşından evvel memurluk sınıfına geçemezler. Ankâra, İzmir ve İstanbuldaki imtihanlara orta mektep mezunları alın- muyacaktır. Orta mektep mezunları için 6 ay, lise mezunları için âşami bir sene devam edecek staj müddeti zarfında arta mektep mezunlarına 40 - 60, lise mezunlarına 60 - 75 liraya kadar ve imtihandaki muvaffakıyet derecesile mü- tenasip surette ücret verilir. Bunların Barem kanunile muayyen derece hak- ları staj devresinde mahfuz tutulmakla beraber staj devresini takiben yâpıla- cak mesleki imtihanda muvaffak olanlara tekaüde tabi daimi aylıklı memur kadrosu dahilinde derece mââşı tediyesine başlanır. Bir yabancı dile (Fransızca, İngilizce, Almancaya) bihakkın vakıf oldu- ğu usulen sabit olacaklara bir Üstün derecede maaş verilir. Henüz askerliğini yapmamış olanların daimi kadroya alınmaları asker- Biğini ifa edinceye kadar tehir olunur. Yabancı dil bilen ve asgari lise tahsili olanlar - talimatnamesindeki gartlar dairesinde - beş senelik muvaffakıyetli bir memuriyet devresinden sonra bir sene için Avrupadaki bankalar nezdinde staja gönderileceklerdir. Müsabaka imtihanlarına Adana, Afyon, Ankara, Antalya, Balıkesir, Bur. sa, Çanakkale, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Erzincan, Eskişehir G. Antep, Gireson. İstanbul, İzmir, Kars, Kastamonu, Küyseri, Konya, Kü- tahya, Malatya, Samsun, Sıvas, Ordu, Trabzon, Tokat, Van, Yozgat, Zongul- dâk şubelerimizde orta mektep mezunları için 25, 26 Ağustosta, lise mezün- ları için 28 ve 29 ağustosta saat dokuzda başlanacaktır. Müsabakaya gireceklerden ne gibi vesikalar arandığı ve nelerden imti- han yapılacağı yukarda isimleri yazılı şubelerimizden elde edilebilecek izahat- Dâmelerde görülebilir. İsteklilerin müsabakaya iştirak edebilecekleri mahaldeki banka şubesi müdürlüğüne ve Ankarada Bankanın Personel işleri müdürlüğüne 24/8/939 tarihine kadar müracaat etmeleri lâzımdır. (6159) 50 liralık Bir Elbiseyi Ter Mahvedebilir, Terin wlattığı elbise kısa bir zamanda (harab olmağa mahküm- dur, * 'Terkibindeki tuzlu Oomaddeler. deni dolayı ter, bil- hassa, ipekli ku- maşları bozar, el. bise ve İç çamaşır- larınızı tere karşı muhafaza etmek SUDORONO PERTEV kullanınız Yüksek deniz ticareti mektebi müdürlüğünden Mektebimize 939 yılı zarfında talebe kayıt ve kabulü şeraiti: 1 — Mektebin tahsil müddeti lise ve yüksek sınıfı olmak üzere altı 88 hedir, Yatılı ve parasızdır. Gayesi ticaret gemilerimize kaptan ve makinist için fen adamı yetiştirmektir. Mektebe kabul olunan talebenin giyimi, yiyimi ve sair hususatı mektep tarafından temin edilir. 2 — Mektebin bu sene hem Jise ve hem de yüksek sınıfına talebe alına- caktır, A — Lise sınıfına alınacak talebelerin orta mektebi bitirmiş ve yaşları On beşten küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları şarttır. â B — Yüksek sınıfa alınacak talebelerin de lise mezunu olmaları lâzım. ir, K «Sudorono Perter teri, kesmez, (sadece mecrasım değiştirir. Bundan dolayı vücüde hiç bir (o fenalığı yoktur. 3 — Yazılmak içir Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri mektebe mü- Tâcaat edilmelidir. 4 — İsteklilerin mektep müdürlüğüne karşı yazacakları Asağıdaki vesikaları rapteylemeleri lâzımdır. A — Hüviyet cüzdanı, B. — Aşı kâğıdı, C — Mektep şahadetnamesi, veya tasdiknamesi ve yahut bunların mu- saddak suretleri, D — Polisçe tasdik edilmiş iyi hal kâğidı, E — velilerinin izahlı adresleri ve tatbik imzaları, P — Altı adet kartansuz fotoğrafları (8X8 eb'adında), 5 — Yazılma işi 26 Ağustos 939 Cumartesi gününe kadardır, Kayıt olan- ların 28 Ağustos 539 Pazartesi günü sıhhi muayeneleri için sabah saat 8 de bulunmaları lâzımdır. 8 — Fazla tafsllât için Ortaköyde mektep müdürlüğüne müracaat olun- istidalarna İstanbuldan gayri mahailerden yapılacak müracaatlara matbu mektebe dar isinden gönderilir. Müracaat için posta pulu gönderilmesi lâzım- yi 2) e e ve MM Ticaret Vekâletinden: çs Ölçüler ve Ayar Müdürlüğünde münhal bulunan 300 ve 250 Jira ücretli Mmüşavirliklerile 200 lira ücretli Kontrolörlüklere Bârem kanununun hü. yea dairesinde elektrik ve makine mühendisleri ve bir fizisyen alınacak- Talip olanların evraki müsbiteleri ve bir adet İotoğraflarile birlikte İç umum müdürlüğüne müracaat etmeleri. ÖK emeli, vk a e i : Scandinavlan Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44001 - 2 3 Bvenaka Orient Linlen Gothenburg Gothenbur, Stokholm, Oslo, Dantaig, Gdynin Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı- sa Umanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar, Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Os- lodan beklenen vapur! Gunborg vapuru 13 Asustosa doğru. İnger Kllsabeth vapuru 14 Ağustasa doğru. Monark vapuru 24 Ağustosa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Rotet- dam - Kopenhag, Gdymla Gothenberg, Dantzig - Stokholm ve Oslo Ilmanlari Mçin hareket edecek vapurlar. Brageland vapuru 14 Ağuslera doğru. İnger Elisabeth vapuru 15 Ağustosa doğru Gunborg vapuru 17 Ağustosa doğru. Fazla tafslat için Galata'da Tahir ban 3 üncü katta kâin acentalığına müracaat, Se e / HİÇBİR DAŞLANCIK KOLAY OLMAMIŞTIR Kaput bezi ve iplik Malatya bez ve iplik Fabrikaları 7, A. Şirketinden: Yeni tesisatla faaliyete geçen Ada- na fabrikamızın Silindirli 75 ve 90 santim B. (Tip 3 çifçi) kaput bezi, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 18, 18 numara vater İplikleri imalâtı pi- yasaya arzedilmiştir. Sipariş için Adans fabrikamıza ve- ya Ankara Atatürk bulvarı And apar- tıman No, 4 daireye müracaat edil mesi, Telgraf edresi: Çeşit - Ankara Çeşit - Adana Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğin- ni 834/33 Ölen ve terekesine hikimliğimizce el ko- nulan müteveffa Aliye ahi Kadıköyünde Bahariyede Süleyman paşa sokağında 84 No. lu hânesindeki eşya açık arttırma suretile 17/0/9039 perşembe günü saat l4de satılacağından talip olanların yanlı gün ve saatte mahallinde bulunmaları Saç Eksiri KOMOJEN Saçları besler, köklörini kuv- i vetlendirir, dökülmesini ön- ler, kepeklerini giderir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul Istanbul Mıntıkâa Liman reisliğinden Kaptan, makinist, molörcü ve kılavuzların terfii sınıf imtihanları 4 - 9/9/939 günlerinde Yüksek den; ticaret mektebinde yapılacaktır. İmtihana talip olan namzetlerin istida ile riyasetimize müracaatları ve deniz hayatlarını gösterir vesaiki nihaye; 1/9/939 gününe kadar çıkarmaları ve bu tarihten #onra vukubulacak müracasiların kabul ediimiyeceği alâkadarlara bildirilir. İNŞAAT ILÂNI Türkiye Demir ve çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müessesesi işçileri için yaptırı- lacak 125 adet 2 odalı ev inşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliy- Je eksiltmeye konmuştur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 374,355.72 liradır. $ — Eksiltme evrakı 12.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bank muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden ve Karabükte Demir ve Çelik fabrikaları müessesesesinden almabilir, 4 — Eksiltme 18/8/1939 cuma günü saat 14 de Karabük Demir ve Çe- lik fabrikaları müesseesesinde yapılacaktır. 5 — İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış oldukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi bankalarla muamelede bulun- duklarına dâir vesikalarmı koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 18,750 - liradır. 7 —'Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 13 e kadar Karabükte Demir ve Çelik fabrikaları müessesesine teslim edilecek. tir. Posta ile gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saat evveli- ne kadar gelmiş ve zarfların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Pos- tada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese imesufiyet kabul ede. mez. 8 — bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek veyahut müna- kasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir. İNŞAAT İLÂNI Türkiye Demir ve Çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müessesesi mühendis ve me» murları için 50 adet 4 odalı ev 1 Müdür evi 41 Altı daireli apartıman 1 Hastane İnşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuş- tur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 638,969,19 liradır. $ — Eksiltme evrakı 17.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bank muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden, Karabükte De- mir ve Çelik Fabrikaları müessesesi müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksiltme 18/8/9359 cuma günü saat 16 da Karabükte Demir ve Çe- Mk fabrikaları müessesesinde yapılacaktır. $ — İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış ol- dukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi Bankalarla mu&- melede bulunduklarına dair vesikslarını koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 20.3900.. liradır. 7 — 'Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 15 e kadar Karabükte Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesine teslim edile. cektir. Posfa ile gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saat ev. veline kadar gelmiş ve zarfların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Postada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese hiç bir mesuliyet kabul edemez. 8 — Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek ve yahut mü- nakasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir.