12 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

12 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

. Balaburg 12 — Kont Clano, dün Öğle üzeri Salzburga gelmiş, istaş- yonda Alman Hariciye Nazırı B. Ribentrop tarafından karşılanmıştır, Halk iki nazırı selâmlamıştır. Müteakiben iki nazır, Salzburg- “dan 15 kilometre uzakta bulunan Fuschl şatosuna giderek görüşmele- re başlamışlardır. Kont Ciano ile Von Ribbentrop, bu sabah buradan Berghestadene gide- » cekler ve orada B. Hitler tarafından © kabul edileceklerdir. Ciano ile Ribbentrop arasında “dünkü ilk mülâkat saat “on dörtten -17 ye kadar devam etmiştir. İki na- sırın mülâkatında Alman Hariciye Nezareti tercümanı doktor Smitten başka kimse bulunmamıştır. Mülâ- — kattan sonra iki nazır Fusehl civa- mnda bir gezinti yapmışlar, akşam ç yemeğini beraber yemşiler ve halk #inın Bükreşten alıp verdiği bir habe- oradan hareket eden Romanya kralı Karolun pazartesi ve yahud salı günü © Romanyaya avdeti beklenmektedir. Ayni ajansa göre kral Karolun, Ka- Yadenizde Bulgar kralı Borisle mülâ- kat etmeleri kuvvetle muhtemeldir. Roma 12 — Romnaâya ve Bulgaris- o tan kralları arasındaki mülâkat, söylendiğine göre Varnada olacaktır, i e 3 zo YE tarikile, çok Alman kıtaları ve Külliyetli harp Mâlsemesi geçmektedir. Öğrenildiği, gönderilmektedir. Çekyada Almanya silâh topluyor Londra 1 — Çekyadan gelen ha- © berlere göre Almanya silâh toplama- ğa karar vermiştir. Neşredilen bir emirname mucibince elinde silâh ve mühimmat olup ta bunları teslim et- » miyenler çok ağır cezaya çarpılacak- lardır. © İtalyada terhis ve davet edilen sınıflar Londra 17 — Romadan resmen bildiril. —diğine göre İtalyada büyük manevraların © Oitama ermesi üzerine mahsulün toplan- ması için 1001 ve 1912 doğumlu efrad ter- his miri: Buna, mukabil 1902 ve Pe göre İstanbulda Türkiye Relsicümhu- Tu İsmet İnönü ile görüştükten sonra | O Paris 12 — Bükreşten bildirlidiğine Bulgar kralile görüşec Kral Karol, pazartesi ve yahut salı günü Romanyaya dönecek Paris 12 — Exchange Telegraph ajan-| Rumen - Macar müzakereleri | Cenubu şarki Avrupanın hari- tası değiştirilecek imiş! Paris 12 (Radyo) — Havas ajansı nın Berlin muhabiri bildiriyor: Dok- tor Göbbelsin organı olan Angrift Balzburg mülâkatının hedefleri hak- kında enteresan İşaatta bulunmak- tadır. Angrift gazâlesine göre Cia- no - Ribbentrop mülâkatında cenu- bu şarki Avrupa haritasının değişti- rilmesi tedkik edilecektir. Angrift bu Mşaatında daha ileri giderek Danzig meselesinin bir bahaneden ibaret ol- duğunu kaydediyor ve Avrupada de- vamlı bir sülh temini için Trianon ve Saini Germaine müuahedeleri değiş- tirilmesi lâzımgeldiğini ve bu tadilin muhakkak olduğunu ilâve ediyir. Havas muhabiri, Angriftin bu if- şaatını ehemmiyetle mütalâa etmek Rumen kralı Varnada di m sabah geldi tatil edildi göre Romanya ile Macaristan arasın- da, yeni bir ticaret ve seyrisefer mu- kavelesinin akdi için Sinayada cere- yan etmekte olan müzakereler, iki he- yeti murahhasanın vardığı neticeleri hükümetlerine arzetmeleri için tatil edilmiştir. Macar - Rumen müzakere- lerine yakın bir zamanda Budapeşte de devam edilecektir. Alman kıtaları Moravya, Slovakyaya gönderilyior italya iki sınıfı ferhis, iki sınıfı davet etti, bes sınıf ihtiyat zabiti talimlere çağırılacak tosta silâh altına çağırlacaklardır. Bundan başka 1001, 1903, 1904, 1906 ve 1910 doğumlu zabitler ve küçük zabitler talim için ailâh altına çağırılacaklardır. Roma gazeteleri, bu davetlere hussul bir ebemmiyet aifetmemek lâzımgeldiğin! ve İtalyanın ber ihtimale karşı koyacak bir vaziyetie bulunduğunu beyan edi- nebi muhabir Kagan kovuldu Prag 17 — Times, Nevyok Times ve Havas muhabirleri yalan ve Almanyanın menfaatlerine aykırı havadis vermek ba- hanesile Çekyadan koğulmuşlardır. İngilterede askeri hazırlık Londra 12 (Radyo) — İngliterede askeri hazırlık hümmalı bir şekilde devam ediyor. Milf hizmetlere şimdiye Kadar 2,000,000 kişi kaydolmuştur. Ge- çen haftada askerlik hizmeti için La icabet ee Bu rakam eder, ği fine Jİ Son dakika Ciano ile Ribbentrop, Salzburg'da Cenubu şarki Avrupa haritasının değiştirilmesini görüşüyorlarmış B. Hitler bugün Italyan ve Alman Hariciye Nazırlarını kabul edecek - B. Hitlerin yakında Budapeşteyi ziyareti pek muhtemeldir lâzımgeldiğini kaydettikten sonra B. Htilerin yakında Budapeşteyi ziyaret etmesi mevzuu bahsolduğunu da kaydediyor. Londra 12 — Berlindeki 'Times mu- habirinin istihbaratına göre Clano - Ribbentrop mülâkatı, İtalyanın ta- lebi üzerine vukubulmuştur. Zira İtalya, önümüzdeki haftalar zarfın- da, Almanyanın ne yapmak niyetin- de bulunduğunu kati bir çekilde öğ- renmek istiyor. Kont Cianonun, Von Ribbentrop ile görüştükten sonra bü- gün Berghestaden şatosuna giderek B. Hitler tarafından kabul edilmesi, Almanyanın hakiki niyet ve maksad- larını öğrenmeğe maluftur. Macar - Alman ittifakı Londra 12 — Budapeşteden bildirildiği- ne göre Almanya ile Macaristan arasında askeri bir itlifak ektedildiği tekzip edil- mektedir. Milli Müdafaa Vekili Müdafaa Vekili general Naci 'Tınaz bu sabahki ekspresle Ankara- dan İstanbula gelmiş, Haydarpaşa istasyonunda karşılanmıştır. Takas işi Ticaret Vekâleti, İzmir ihracatçılarının dileklerine cevap verdi İzmir 11 (Telefonla) — Takas li- mited şirketinin burada henüz şube açmamış ve takas prim fiyatlarını tesbit etmemiş olması yüzünden İz- bir toplantı yaparak vaziyeti görüş- müşler ve Ticaret Vekâletine telefon- la vaziyeti anlatmışlardır. Ticaret Vekâleti, bu hususta alâ- kadarlara talimat verildiğini bildir. miştir, İhracatcılar, bugün yarın takas üzerine ihracata başlayabile- ceklerdir. İzmir Belediye reisi Ankaraya gitti İzmir 11 (Telefonla) — Belediye Reisi doktor Behcet Uz bugün An. karaya gitti, Orada Başvek'i B. Re- flk Saydamı ziyaret ederek kendisi. ni fuara davet ettikten sonra İstan- bula geçecektir. Evvelce de bildirdiğim gibi, dok- tor B, Behcet Uz İstanbula Reisi- cümhuru fuara davet etmek üzere gidecektir. İki aylık tahsilât yekünu 64 milyon 106 bin lira Ankara, 11 (Akşam) — Maliye Vekâleti 939 mali senesisinin tem- muz sonuna kadar olan İki aylık tahsilât miktarını tesbit eden bir ctdvel hazırlamıştır. Bu cedvele gö- re, iki aylık tahsilât yekünü 64 mil. yon 106 bin 588 liradır. Bilecik valiliği Ankara 11 (Telefonla) — Bilecik valiliğine mülkiye müfettişlerinden B. Ali Seyfi tayin edilmiştir. e isid din slk e 28 Ağlar 199. Akdenizde Çek Yahudisi dolu 5 vapur varmış Dün Varşovadan tayyare ile Izmire gelen bir mümessil Yahudilere para getirdi Parita vapuru bugün Izmir limanından ayrılacak İzmir 11 (Telefonla) — Dört gün- denberi Ilmanımızda demirli bulunan Panama bandıralı Parita vapuru bu gün hareket edecekti, etmedi. Vapu- run yarım hareket edeceği kaplan tarafından temin edilmektedir. Vapurda bulunan 600 Çekyalı ya- hudi karaya çıkmak hususundaki wrarlarını gevşetmişlerdir. . Bugün Varşovadan tayyare ile gelen (Çekya yahudilerine yardım cemiyeti) nin mümessili vapura giderek yahudi. lerle konuşmuş ve karaya çıkmaları- na imkân olmadığını kendilerine an- latmıştır. Bu mümessil vapurda bu- Junanlara parada getirmiştir. Bu gün Osmanlı bankası vasıtasile va- pur kaptanıma da 300 lira gelmiştir. Körfez vapurları, Parita vapuru- nun önünden geçerken, yahudiler, «Ekmek, su ve alkol isteriz» yazı levhalar uzatmaktadırlar, Halbuki vapurda 1500 Kilo ihtiyat ekmek vardır. Su tamamdır. Yahudilerin açlık ve susuzluğu öne sürmeleri, merhamet celbederek karaya çıkma- i Jarını kolaylaştırmak istemelerinden başka birşey değildir. Bunların Üzerlerinde mühim miktama para bulunduğu anlaşılmaktadır. Bugün Karşiyakaya geçerken, ya- hudilerin bulunduğu vapura güz at- tım, Yahudilerin güvertede beden terbiyesi yaptıklarım gördüm. Bugün, gemiye kömür yükletil. miştir. Yarın (bugün) su da alacak ve hareket edecektir. Fakat gideceği yer belli değildir. Bugün Mersin .hattından gelen Erzurum vapuru yolcuları, Finike Mmanındr da Çek yahudilerile dolu iki vapur bulunduğunu söylüyorlar. Bunlar da karaya çıkmak istemişler, fakat müsaade edilmemiştir. Bu va- purlardan birisi karaya oturmus, va purü kurtarmak için yolcular karava çıkarılmış ise de kurtarıldıktan son- ra tekrar vapura alınmışlardır. Erzurum vapuru yolcuları, bu va- hudilerden bazılarile konustuklarını, ve aynca yine Çek yahudisi dolu 3 vapurun da Akdenizda dolaştığım söylüyorlar. kereler saat 11 de başladı Müzakereler müsaid bir hava içinde süratle neticelenecek Moskova 11 (A.A.) — ingiliz ve Fransız askeri heyetleri saat 10,20 de buraya gelmişler ve istasyonda erkâ- rıharbiye ikinci reisi general Smoro- dinof, donanma erkânıharbiye ikinci reisi miralay Alafusof, Moskova gar- nizonu kumandanı miralay Suvorof, ecnebi askeri ataşeleri İle irtibata me- mur miralay Ossetrof, teşrifat müdü- rü Barkof, Fransiz ve İngiliz sefaret- leri erkânı, Türk askeri ataşesi mira- lay Türkmen, Fransız ve İngiliz as keri ataşeleri tarafından — karşılan- mışlardır. Başka hiç bir ecnebi devlet ataşesi istasyonda hazır bulunmu- yordu. İngiliz ve Fransız askeri heyetleri âzası üniformalarını giymişlerdi. Ma- reşal Voroşilof, heyetleri saat 15 de kabul edecektir. Molotof, general Dumene ile ami- ral Plünkett'i saat 17 de kabul ede- cektir, Heyet âzasını, mareşal OVoroşilov saat 15 de kabul edecektir. B. Molo- tov da general Doumenc ve amiral Plunkett'i saat 17 de kabul cektir, Dört Çinli Japonlara teslim ediliyor Paris 12 — İngiltere hükümeti, Tiyençinde (OÇin (o bankerlerinden Çangın katlinde zimedhal olan dört eyliye- | Moskovada askeri müza- Moskova 11 (A.A.) — İngiltere ve Yransa büyük elçileri, genel kurmay dairesinde kendi askeri beyetlerini mareşal Voroşilova takdim etmişler- dir. Görüşme yirmi dakika kadar sür- müş ve çok samimi olmuştur. Mareşal (OVoroşllov müzakerelere hemen yarın sabah saat 11 de başlan- masını teklif etmiştir. Londra 12 — Mareşal Voroşilof dün gece askeri müzakerelerin cereyan ©de« ceği Spiridofsko sarayında İngiliz ve Fransız askeri heyetleri şerefine bir 2i- yafet ve suare vermiştir. İngiliz - Fran- Siz « Sovyet askeri müzakereleri bu sa- bah saat onbirde Spiridofsko sarayında başliyacaktır. Paris 1l (A.A.) — Hariciye Nazın Bonnet bugün öğleden sonra Sovyet büyük elçisi Suriçi kabul etmiştir. Havas ajansının kaydettiğihe gö- re siyasi sahada müzakereler ârlik esaslı müşkülâta uğramıyacağa ben- ziyor. Binaenaleyh askeri müzakere- ler de müssit bir hava içinde cereyan edecek ve süratle neticelenebilecektir. Roosevelt'in beyanatı Harp olursa kongreyi içtimaa davet edecek Londra 12 — B, Roosevelt tatilden Çinliyi Japonlara teslime karar VEr- avdet ederek gazetecilerle konferansla miştir... Ziraat Vekili Boluya gitti Ankara, 11 (Akşam) — Ziraat Ve- Xi B. Muhlis Erkmen dün Boluya gitmiştir. B. Muhlis Erk- men Bolu ormanlarının işletme vazi- yetlerini tetkik edecek ve birkaç gün sonra şehrimize dönecektir. İzmirde tren yolunda parça- lanmış bir insan cesedi İzmir 11 (Telefonla) — Dün saba- ha karşı muş bir insan cesedi bulundu. Tah- kikat neticesinde bu insanın trenin altında kalarak öldüğü ve 18 metre sürüklendiği tesbit edilmiştir, Kızılçullu - Gaziemir İs- | tasyonları arasında parça parça ol- | rna başlamıştır. B. Roosevelt de. miştir ki: — Sonbahar esnasında korgreyi düş vet etmeği düşünmüyorum. Fakat harg çıkarsa alelâcele kongreyi içtimsa da- vet edeceğim ve silâh ambargosunun kaldırılması için bitaraflık kanunu- nun tasdikini teklif edeceğim. Mısır, İngilterenin yardımına Kahire 11 (AA) — Elbalağ gaze- tesinin yazdığına göre, Mısır Maliye Nazırı, memleketin silâhlanma mas raflarını ; karşılamak için İngiltere nin yardımına güvendiğini teyit eyle- miştir, km ii 4 a3 la Günl “ği