12 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

12 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Avrupaya gelen artistler Normandie son seferinde Hollivut'un bir çok yıldızlarını getirdi Norma Shearer kederini unutabilecek mi? Charles Boyer Fransada bir filim çevirecek Normandie upaya bir tanın» ir r. Bum ardı Norma Boyer ve adeleine Carrol, ıd Yung, Bebe Daniels Lyon. Artistlerden dör- Lyon ve Bebe Da- çıkmışlar, diğerleri vapurile artişi lesi en nazarı dikkati çeken Norma İki sene evvel ko- cası ölen Norma hâlâ onun matemi- mİ tutmaktadır. Normanın kocası tanınmış sinema sahne vazilerinden ve Metro Goldvin şirketi müdürle- rinden ng Thalberg'di. Bunların bir aşk romanına mevzü arasından rer olmuştur. evlenir olabilecek K Kanadalıdır. dadan Amerikaya rkta yerleşmişlerdi. onra babası öldüğünden müşkülâtı ile “ karşılaş- ini ve iki K para kazan- işlere girmiş, fakat rını temine kâfi ge- Bunun üzerine bir kere de Hollivuta giderek orada talihini denemeye karar vermiştir Norma Holivutta bir çok uğraştık- tan sonra figüran olarak çalışmağa başlamıştır. Bir gün, diğer figüran- Jaria beraber stüdyonun koridorun- da beklerken meşhur sahne vazli İrving Thalberg önlerinden geçmiş tir. Normanın temiz ve sevimli yüzü sahne vazlinin gözüne çarpmış, fa- kat Thalberg durmadan geçmiştir. Dünyanın en çalışkan adamların dan biri olan Thalberg o gün işleri- le meşgul olmuş, fakat akşam evine gidince stüdyonun koridorunda gör- Küçük aile geçinme miştı. Nor ini g Va an, ebilecek kazancı iht lememiş Norma Shearer düğü kızı hatırlamıştır. Ancak göre- | bildiği bu kız bir türlü gözünün önünden gitmiyordu. Thâlberg eretsi günü ayni saatte, | ayni yerde, ayni kızı görmüş, gene | durmadan geçmiştir. Fakat kalbinin çarptığını hissetmiştir. Metro Goldvin stüdyosunda her emri derhal yerine getirilen sahne vâzii çekingen bir adamdı. Bu kızı ilk görüşte sevdiğini anlamakia beraber hissiyatını izhar edemiyordu. Bu hal tamam üç sene böyle devam et miştir. 'Thalberg, beğendiği kıza bazı ufak roller vererek onu yeliştirmeğe ça- hşmuış, akşamları herkes gittikten sonra çevrilen filimleri bizzat tedkik ederek . Normanın bazı kusurlarım rötuşla tashihe uğraşmıştır Üç sene sonra bir filimde ilk defa olarak Normaya baş Tolü vermiştir. Genç kız bu rölü büyük bir muvaf. fâkıyetle yapmıştır. Filimin ilk defa gösterileceği akşam Thalberg gide rek -artisti almış, onunla birlikte gi nemaya gitmiştir. Büyük sahne vazii o akşam ilk defa olarak kolunu genç | kıza vermek cesaretini göstermiştir. Filimin ilk kısmı gösterilince 'Thalberg'in cesareti bir parça daha | artmış ve genç kıza şu sözleri söyle. miştir: — Norma. bu filim beğenlisin be- genilmesin size bir itirafta buluna- cağım. Sizi seviyorum, karım olur musunuz? Bundan böyle yalnız sizin Için çalışmak istiyorum. Sahne vaziini gizlice seven, fakat bu sevdasını izhara cesaret edemiyen Nörma büyük bir sevinçle muvafa- kat cevabı vermiştir. Bunun üzerine evlenmişler beş altı sene çök mesud at yaşamışlardır. Beş sene evvel sahne vazil, karısı nın ısrarile işlerini bırakarak ilk de- fa seyahate karar vermiş, No ve bir ha; ma İle beraber Fransaya gelmişti, 'Thalberg | Amerikada sinema krallarından biri sayılarak dalma büyük hürmet gör- düğü halde Fransada yanına kimse | dün | tedbire müracaat edeceği 'Bulgar parlamento heyeti Amerikada Japonya ya harp malzemesi gönderilmemesi İsteniyor Âyandan biri bu hususta Hariciye Nazırına bir mektup gönderdi Vaşington ii (A.A) — Âyandan Sehwellenbaeh, Hariciye Nazırına bir mektup göndererek Japonyaya sevk- edilecek harb malzemesine ambargo konulmasını istemiştir. Sehwellenbach, bunun tatbiki için iki yol göstermek- tedir: 1 — Harp malzemesi ihracatını men- etmek salâhiyetini reisileümhura veren büyük harp esnasında meri bir kanu» na İstinad edilmesi, 2 — Sans durdurmaların: Sehwellenbach, dıman eden milletlere rilmemesi için ce fabrikala büsün müessir ol ihracatı hususunda da âyni neticele- rin elde edilebileceğini flâv eti i Bir Hollanda bankası iflâs etti Bu yüzden sterlin ve dolar düştü Amsterdam 11 (A.A) Öğrenildi- ğine göre Amsterâ; i Mendels- bon bankası, tediyalın tatil etmiş- tir, Bankanın m i Manvuhelmer Paris civarında birdenbir? Öl müştür, Paris ji (AA) Mendelssohn bankasının (tediyatını tatil etme borsada derin bir hayret uyandırmış- tır. Vaziyetinin sağlamlığı münakaşa götürmiyen bu müessese in böyle bir Jememekte Hollanda e ştir. Bu piyasaya ik arzedildiği zaman mah- sus derecede düşmüştür. Amsterdam 11 — Mendelsshon ban- kasının iflâsı Hollanda ekonomi ma- hafilinde derin bir tesir yapmıştır Hüber alındığına göre, Hlâsa sebep Fransanın yaptığı istikrazlarda ban- kanın çok büyük zararlara uğramış olmasıdır. Mezkür banka bugün mühim mik. tarda İngiliz lirası sattığından ster- ding ve dolar düşmüştür. Heyet dün Moskovada B. Molotof tarafından kabul edildi Moskova, 11 (A.A) — Tass ajansı | İ zarı dikkatin! celbetr Vaşington 11 (A.A) Matbuat mümessillerine beyanatta bulunan Welles, Amerika, Fransa ve İngiltere hükümetlerinin Çinin iktisadi vaziyeti ile alâkadar olduklarını Japonya hü- kümetine bildirdiklerine dair Tokyo- dan verilen haberleri tekzip etmiştir. Welles, bu üç hükümetin müşterek bir teşebbüste bulunmadıklarını ve Amerikanın da Uzak Şarkta kambiyo kontrolü veyg de h bulunmadığını ilâve Mumaileyh Tient: cephesile müt safhal ponya hükümetinin na. vek için ilkk ve ilkteşrinde tevdi edilen Ame notalarını hatırlat tar, ikan Amerikanın hava . kuvvetleri 100 milyon dolarlık #ipariş -yapıldı. Vaşington 11 (A.A ) — Harbiye Ne zareli 100 milyon doları geçen bir &i- parişte bulunduğunu bunun 64 milyo- motörleri için olduğunu bildirm: Ik alh zamanında şimdiye kadar defa olarak bu kadar mühim bi riş yapılmıştır. La Hey orta elçiliği Haber aldığımıza göre çisi B, Yakup Kadri La Hey or liğine, La Hey orta elçisi B Cevad da Bağdada tayin & B. Churchill Parize gidiyor Londra 11 (A.A. — Evening Stan- i haber vermek! İngiliz hava manavra'arı Hava nezareti manevra- ların muvaffakiyetle neticelendiğini bildiriyor Londra 11 (A.A) — Dün gündü. zün yapılan hava manevfaları ve geceleyin de şehrin karar Wmleri hakkında gazetele hedeleri hilâfına olarak hava reti neşrettiği bir tebliğde mez manevraların tam bir muvaffak neza. yet. bildiriyor: Dün halk komiserleri mec- lisi relsi ve hariciye halk komiseri B. Molotof, başlarında mebüsan meclisi reis vekili B. Markof, hariciye encü- meni reisi B. Govedarof ve maliye en- cümeni reisi B. A, Köselvanof olduğu | halde Sovyetler Birliğini ziyaret et- mekte bulunan Bulgar parlamento heyetini Eremlin'de kabul etmiştir, Bu kabulde, aynı zamanda hariciye | halk komiserleri muâvinleri BB. Po- | temkin ve Dekanozov da hazir bu- | lunmuştur. Kabul resmi, çok sami- | mi ve dostane bir hava içinde cere- | yan eylemiş! .... yanaşmamış, bütün gazeteciler Nor- manın etrafını almışlardı. 'Thalberg gazetecilere: «Canım ben B. Thal- berg'im, biraz da benimle görüşse | nize...» dediği halde, kimse kendisi- ne kulak asmamıstı. Bunun üzerine: «Ben mösyü Norma Shearer'im,- be- nimle görüşmek istiyen var mr? demiş ve, derhal koşuşmuşlardı. O zaman ».| gazeteciler yarına. | Thalberg | — Görüyorsun ya, sevgilim, bura- da ancak senin sayende kendime bir | parça kıymet verdirebiliyorum... de- | mişti. 'Thalberg iki sene evvel kalb hasta- lığından ölmüştü. Norma Shearer bir | sene hiç bir tarafa çıkmamış, hatiâ bir daha filim de çevrimek İsteme- miştir. Ancak bir kaç ay evvel yeni- den filim çevirmeğe razı olnlüş ve ilk olarak Marie Anloinette filimini çe- le neticelendiğini bildirmektedir Evening Standard gazelesin muhabiri geceleyin yarelerile uçtuğu va man tay; şehri tesbit etmeye kâfi g' israrla yazmaktadır. Londra 11 YAA.) — Bütün rın söndürülmesi e sında İki tayyare Sussex'de T de ye iş ve bu iki tayy pilotları bulunan iki-subay ölmüş- tür. BAEEEEEAGEAEESESEAAEEEEA BEN SARAAASENAM virmiştir. Şimdi bu filimin cereyan ettği yerleri, bilhassa Versailles'i gör- hek üzere Parise gelmiştir Normandie ile gelenlerden Torges Raft, İngilterede bir hafta kalacaktır, «Fransada nerede oturacaksınız? Pariste mi, Nis taraflarında mı?...» Sualine şu cevabı vermiştir: — Nerede at yarışları varsa orada..ç — O halde Deawville'e gidin. Şim- di en mülüm yârışlar oradadır Charles Boyer, Pariste Niste Korsan isminde bir filim çevirecek, teşrinlevvelin ortalarına Kadar Frans sada kalacaktır. Madeleine Carrol, 'Touraine'deki şatosuna çekilip ora da dinlenecektir, Fi ayi çok iyi konuşan bu ar daki şato hayatına bayılır. Yalnız bu sene ha- va yağmurlu gittiğinden biraz gü- neş görmek için şatoyu bırakarak Nis havalisine gitmesi muhtemeldir. lebileceğini rsizler ve