1 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

1 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

A. YAŞ Eyl Deniz erbaş okulu mezun- AKŞAM . larına diplomaları verildi Bu münasebetle dün Kasımpaşadaki yarın Fenerbahçe stadın mektepte parlak merasim & Kasımpaşa Deniz Gedikli erbaş ha- ırlama okulu 938 - 939 ders yılını bi- tirmiş, 50 » ın vermiştir, Bu müna- sebetle dün, mektebin Kasımpaşadaki binasında parlak bir merasim yapıl- mış, mezunlara diplom 1 verilmiş- tir. Merasime 14,30 da mektep bando- sunun çaldığı ve genç mezunların gür bir sesle hep bir ağızdan söyledikleri İstiklâl marşile baş mıştır. Hürmet- le dinlenen İstiklâl marşını müteakip yeni mezunlara, mektep komutanı yarbay Osman Aksu tarafından diplo- maları verilmiştir. Yarbay Osman Aksu, diploma tev- zii bittikten sonra, mektebin bu sene- ki mezunlarına hitaben-şu kısa nut- © ku söylemiştir: «Genç erbaş namzedi N Bu mektepte üç senelik bir orta okul; tahsiline ilâveten deniz askerlik bil. gilerinin başlangıcını öğrendiniz ve / gedikli erbaş yetişmek üzere mesleki hayata atılıyorsunuz. Bundan sonra mesleki kurslarda ve donanmada can- Ja, başla çalışarak sevgili yurdumuza bağlı birer gedikli erbaş olmağı ken- dinize amâç bilmelisiniz. Cümhuriyet hükümetine lâyık bir vatandaş olmak için yurdun menfaatini, kendi menfa- atinizin üstünde tutmalısınız. Sözleri» mi bitirirken, kendi şahsi kayguları- nı. daima yurdun menfaatlerine feda eden Ebedi Şef Atatürkün muazzez hatırasını anmağı ve Milli Şefe tazim- lerimizi sunmağı bir vazife bilirim. Lütfen bu törene şeref veren davetli. lerimize de ayrıca teşekkür ederim.» Nutuktan sonra yeni mezunlar ban- do muzikanın refakatinde muhtelif spor hareketleri yapmışlardır. Mütea- kiben davetliler, hazırlanan büfede izaz ve ikram edilmişlerdir. MEZUN OLANLARIN İSİMLERİ Bu sene mektepten mezun olan ta- lebelerin isimleri şunlardır: Faruk Tunçer, Mehmed Çeltikçi, yapıldı Yukarıda: Gedikli erbaş hazırlama okulu mezunlarına diplomaları verilirken, Aruzlar, Hicabi Ünverdi, Celâl Altuğ, | Metimed Aydın, Sadeddin Yüzgüç, Ali Kılıç; Necati Alp, Nihad Arda, Necdet Dönmez, Fethi Solmaz, Hasan Yöş, Mehmed Sıdar, Mustafa Soyalp, Fik- ret Denizli, Nihad Erşengül, Cavid Küçükakbaş, Mehmed Uludağ, Bülend Tarcan, Sedad, Mustafa Özenç, Zeki Dinçer, Cemal Öztürker, Zeki Güler, Kemal Aksoy, Şükrü Azaklı, Behzad Sermed, Eşref Yılmazer, Riza Çağlı- yan, Şükrü Hastürk, Ekrem İnan, Rıf- Ali Oktay, Lütfullah Güneş, Alâettin ! kı Denizhan, Nazif Çoksu, Kemai, Be- | aşağıda: Mezunlar İstiklâl marşını söylüyorlar kir Sami, Orhan, Kenan, Mehmed, Na- il, Necati, Hüsameddin, Bürhaneddin, 981 Hakkı, Şükrü, Rifat, Arif, Bahri, Bunların içerisinde birinciliği Bü“ lend 'Tarcan, ikinciliği Cavid Küçük- akbaş, üçüncülüğü Orhan, dördüncü- lüğü de Nazif Çoksu kazanmışlardır. Talimatname mucibince, mektepten birinci ve ikincilikle mezun olanlar doğrudan doğruya Heybelideki Deniz lisesine kabul edilmişlerdir. Diğer 48 i mezun 4 ay piyade stajı görmek üze- re Talim taburuna verilmişlerdir. izmirde zafer bayramı Geçit resmi çok pa 30 ağustas Zafer bayramı, » büyk merasimle kutlanmıştır. Cümhuriyet meydarın- da toplanan on binlerce halk ve as- kerin önünde keri muzikanın çal- dığı İstiklâl marşile törene başlan- miş, Atatürkün heykeli önünde bulu- İzmirde askeri geçid resminden bir nan hitabet kürsüsüne çıkan İzmir- de orduun en genç subayı üsteğmen Bürhaneddin Hekimoğlu bir nutuk söylemiş, 30 ağustos Zafer bayramı- nın tarihçesini yapmıştır. Müteaki- ben k an İzmir yeni müs- tahkem mevki komutanı tuğgeneral Mahmud Berküöz çok veciz bir hitabe. kaç intiba rlak oldu. Ordumuz şiddetle alkışlandı de bulunmuş, Türk ordusunun yük- sek kabliyet ve kudretine işaret et- miştir, Sonra ordu, büyük bir geçid resmi yapmış ve çok alkışlanmıştır. Gece fener alayları yapılmış, Ordu- | evinde sabaha kadar devam eden bir balo verilmiştir. Ri Türkiye Atletizm birincilikleri Iki gün devam edecek müsabakalara da başlanıyor sığ 5 Geçen seneki Türkiye birinciliklerinden iki enstantane Bu hafta Fenerbahçe stadında ya- pılacak olan Türkiye atletizm birin- ciliklerinin oObermütad o alâkasızlık içinde cereyan edeceği şimdiden belli ölüyor, En ufak bir futbol havadis veya dedikodusunu biran evvel yaz- mak için türlü faaliyet gösteren spor muhbirlerinin bile bir aydan fazla bir zamandanberi 3 eylülde yapılacağı takarur etmiş olan Türkiye şampiyo- nasının mahiyet ve teferrüalı hak- kında en ufak bir haber vermemeleri lâkaydiden başka bir kelime ile izah edilemez. Vesaiti nakliyeyi lebalep doldura- cak, uzakta olanları radyo başında bekletecek veyahut gazete müvezzi peşinde koşturacak bir atletizm şam- piyonası görmek, bizim muhitimizde ancak bir çok muzur engellerin orta- dan kalkmasından sonra ümid edile- bileceğini bilmekle beraber füle ma- kas Detant kıymetinin ancak böyle bir alâka neticesinde lâyıkiyle tak- dir edilebileceğine inananlardanım. Yoksa bu alâkasızlık ve uyuşuk- luk devam ettiği müddeçe ve Türki- ye şampiyonasının oyunla alâkası ol- madıkça sönük ve seyircisiz cereyan edeceği muhakkaktır. Sporu bir kahve eğlencesi telâkki eden bir çok geri düşüncelinin hakiki spor aleyhindeki tevziatını temizliye- cek işlerin başında müsbet neşriyat gelir. Bu da hadiseleri nekledenler- den değil, anlara idealleri icabı bir çi- ğir açmak ve zemin hazırlamak İsti- yenlerden beklenir, Elimizde günü gününe ve harfi harfine tatbik edilen bir program ol- | madığı için Türkiye birinciliklerinin son dahil ancak tahminle anlıyoruz. Tam bir ay sonra Balkan oyunlarına iştirak edecek milli takım kadrosu 3 eylülde mi tesbit edilecektir; yoksa bunun tayini için on beş gün kala bir seçme mi yapılacaktır? Bu hususta resmi bir tebligat yoktur. Bana kalırsa meselâ 17 eylülde umumi bir seçme yapmalı ve Türki- ye birinciliklerinde yalnız, muvaffak olmuş hariç mıntaka atletlerini seç- melidir. Zira bir aylık bir zaman içinde foörmlerde büyük. tahavvüller | gözükebilir. Bilhassa yeni biten bir istirahatten sonra her atletin ikinci | förme girmesi ayni şekilde olmaz. Kimi âzami kudreini çabuk, kimi de geç gösterebilir. Türkiye şampiyonasına kimlerin müsabakamız olduğunu | iştirak edeceği de bir ikinci meseledir. Mevsukan öğrendiğimize göre bütün bir mevsim içinde en iyi dereceleri yapmış atletler bu şampiyonaya işti- rak edebilecekmiş. Atletizm gibi ga yet hassas bir sporda bir atletin bur günkü kudretini en iyi gösteren ölçü en son müsabakadaki derecesidir. Binaenaleyh mevsim içinde yap- mış olduğu dereceler - maziye karış- mıştır. Buna bir misal olarak bu mev- sim güzel bir Türkiye rekoru yapan mukavemetçi Hüseyinin son müsaba- kada rekortmeni bulunduğu mesafe Üzerinde Rıza Maksuda rekordan çok İ uzak bir derece ile ve kolayca mağlüb İ olmasıdır. Çok şükür ki bu gibi mi. saller adedleri mahdud olan atletleri- i miz içinde çok yoktur. Yoksa atletizm İ tekniği ile hiç alâkası olmıyan böyle | bir usul bir çok kurbanlar verirdi. Türkiye şampiyonu acaba atletleri- mizin en yüksek formlerini mi göste- recektir. Yukarıda da işaret ettiğim gibi İstanbul atletleri istirahat devre- sinden yeni çıkmışlardır. Ankara müs tesna diğer mıntakalarda ise pek kuv. vetli atlet yoktur. Bununla beraber elde edilecek dereceler itibarile Türki- ye birincilikleri muhakkak ki Kollej bayramından çok daha heyecanlı ye kıymetli olacaktır. Kollej bayramındaki intizama EPP ta etmemiz için de hiç bir ciddi sebeb göremiyoruz. Binaenaleyh alâkadar. lardan bu hususta çok titiz davran- malarını bekleriz, Bir atletizm orga- nizasyonu eh az atletin sarfettiği kuvvet ve kronometre kadar ciddi ol. malıdır. Piruzan Tekü Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Tenis Ajanlığından: Ğ 25 ve 27 Ağustos günleri Dağcılık klü- bünde seçmeleri yapılan turnuvaya işti rakleri mukarrer senebi oyuncular son da- kıkada bir telgrafla bazı mazeretler ileri sürerek memleketlerinden ayrılmıyacakla- Kını bildirmişlerdir. Ankaralı ve İstanbullu oyuncular ara- mında devam edilen turnuvanın dömifinali # Eylol Cumartesi günü ve finali de 3 Ey- 101 pazar günü yapılacaktır. Dömifinale kulan oyuncuların Dağcılık klübündeki saha komiserine müracastla maç saatlerini öğrenmeleri rica olunur. Apartıman sahipleri Boş dairelerinize hemen iyi İ İ kiracı bulmak için «Akşamı ım İ İ KÜÇÜK İLÂNLARI'ndan isti | fade ediniz. İzmir geçid resminde bahriyeliler