1 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

1 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

e 1 yiti 1939 ——— Şeker hastalığı olanlarla fazla şişmanlıktan şikâyet edenlere : Emniyetle kul- lana bileceğiniz KANZUK GLÜTEN Müstahzarları piyasaya çıktı Bütün tanınmış eczane, ecza depoları ve büyük bakkaliyelerden Kanzık glüten ekmeği - Kanzuk glüten gevreği (Bisçottes) - Kanzuk glüten makarnası - Kanzuk glüten şehriyesi - Kanzuk glüten pirinci - Kanzuk glüten fiyongosu - Kanzuk gilien kuskusu çeşidlerini isteyiniz. Kanzuk glüten müstahzarları, fennin en son terakkilerine ve tababetin emirlerine uygun ve sabit olarak hazırlanmıştır. KANZUK GLÜTEN MÜSTAHZARLARI Fazla şişmanlığa istidadı olanlar için en mükemmel rejim müstahzarlarıdır. Vücudu besler fakat şişmanlık yapmaz Umumi deposu: İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ - Beyoğlu, İstanbul İstanbul perakende satış yeri; Bahçek apı ZAMAN Itriyat deposu İzmir acentamız TÜRK ECZA deposudur 2 LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ! Mobilyalarınızı ısmarlamadan evvel bir kere de Şehrimizin eski ve en zengin çeşitli mam Mobilya ve Dekorasyon Ticarethanesi bulunan BAYASwPSALTİ Müessesesini riyaret ediniz. Beyoğlu, Altıncı daire, Müellif caddesi No, 6-8, Tel: 41424 istanbul 2 inci icra memurluğundan Bahçekapıda Tahir hanında 1, 2 No. da İskender Kazakyana Raşid Sevilin zimmetinizde alacağı olan 1421 lira 37 kuruşun temini tahsili çin İstanbul asliye ikinci ticaret mahkemesinden 16/11/938 tarih ve 393/196 sayı Me istihsal ve dairemize ibraz edilen ihtiyati haciz kararı üzerine muamelei ka- nuniyesinin ikmalini müteakip ikametgâhmıza gönderilen icra emrine İka- metgâhınızın meçhuliyetine dair verilen şerh üzerine icra hâkimliğince bir ay | müddetle ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş olduğundan işbu müddet sarfında hükmü rzacn İnfaz etmeniz lâzımdır. Bu müddet zarfında ait oldu- | ğu makamdan icranın geri bırakılmasına dair bir karar getirilmediği takdir- de cebri icra yapılacağı ve bu müddet zarfında mal beyanında bulunulmadı. | ğı takdirde İcra, İflâs kanununun 76, 337 nci maddelerinin tatbik edileceği 38/5004 sayılı icra emrinin tebliği makamına kaim olmak üzere ilânen teb- diğ olunur. (20145) Türk yüksek mühendisliği birliğinden: 2/9/0939 tari de akdi tasavvur edilmiş olan fevkalâde kongrenin te- hir edilmiş olduğu sayın üyelere ilân olunur. Birlik Reisi: Refik Fenmen Sömi kok alınacak Türkkuşu genel direktörlüğünden!: "Türkkuşu ihtiyacı için 340 - 400 ton Sömi kok kömürü kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Muhammen bedeli «10,200» Ilradır. İlk teminat «765» Jira olup ihalesi 6/9/939 tarihinde yapılacaktır. İsteklilerin teminat makbuz ve veya Banka mektuplarile ve kanuni vesikalarile kapalı zarflarını o gün saat «15» « kadar vermeleri. Şartnameler Ankarada Türk Hava Kurumu binasında "Türkkuşu Satınalma Komisyonundan parasız olarak alınabilir. (6477) P.T.T. Umum müdürlüğünden 1 — İdare ihtiyacı için yüz bin «100,000» adet talık halkası açık eksilt- meye çıkarılmıştır. 2 — Muhammen bedel «üç bine, muvakkat teminat «225» lira olup ek- siltmesi 9 'Teşrinievvel 939 Pazartesi günü saat 16 da Ankarada P, T. Tr. Umum müdürülük binasındaki Satınalma komisyonunda yapılacaktır, 3 — İstekliler, muvakkat teminat makbuz veya banka teminat mektu- bile kanuni vesikalarını ve tekliflerini hâmilen mezkür gün ve saatte © ko- misyona mürâcaat edeceklerdir. 4 — Şartnameler, Ankarada P. T. 'T. Levazım, İstanbulda P. 'T. T. Lera- sm Ayniyat şubesi müdürlüklerinden bedelsiz olarak verilecektir. (3884) (6399) Bu sene 15 eylülde Ankarada açılacak ordu hasta bakıcı hemşireler okuluna 100 lira aylık ücretle iki talim hemşiresi alınacak Alınma şartları: 1 — Kızılay Hastabakıcı hemşireler okulundan mezun olacak, 2 — En az ü; sene hastanelerde hemşirelik vazifesinde istihdam edilmiş bulunacak ve buna ait bonservisler gösterecektir. 3 — Sağlam olduğu bir shhbi heyet raporile tevsik edilecektir. 4 — İstekli olanlardan İstanbul ve civarındakiler Gülhane hastanesi, ara ve civarında bulunanlar Ankara Merkez hastanesi baştabipliğine mü- Tücaat, edeceklerdir. p © — İstekliler arasında 12 Eylül! 939 da Gülhane ve Ankara hastanele- rinde tahrir! ve silahi müsabaka imtihanı yapılacaktır. (6866) (350) Hariciye Vekâletinden Vekâletimizde münhal bulunan 175 lira ücretli İngilizce mütercimliğine imtihanla, İngilizc lisanma bihakkın vakıf bir mütercim alınacak ve imtihan 15/9/939 tarihinde icra kılınacaktır. Taliplerin 10/9/1939 tarihine kadar hü- viyet tüzdanı, tahsil, hüsnühal, sıhhat ve askerlik vesikalarını Vekâlet sicil ve Memürin umum müdürlüğüne tevdi Glen lüzumu ilân olunur, İ Şirketin fdare merkezinde Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 ürcü Kat Tol: 44991 - 2 3 Svenska Orient Linlen Göthenburg Gothenbur, Stokholm, Oslo; Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı- €a limanları arasında 15 günde bir azimet | ve avdet için muntazam Gdyn'a - Dantzig - Gothenburg ve Os- lodan beklenen vapuri Boreland vapuru 8 Eylüle doğru. Fagoland vapuru 14 Eylüle doğru, Yakında İstanbuldan Hamburg Roters | dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, Oslo limanları | Dantzig - Stokholm ve için hareket edecek vapurlar. tustosla doğru. yiüle doğru Boreland vapuru 4 Eylüle doğru. Fazla tafsllât için Galata'da Tahir ban #üncü katla kin acentalığına müracaat | Tel: 44991 - 2 -3 Londra ve Parisin en meşhur fabrikalarından gelen BAYANLAR için .son mödu ve yüksek fantazi MUŞAMBALAR ve Bey» oğlunda BAKER mağazalarında teşhir edilmek ve gayet müşaid şerait ve uruz flatlarla satılmaktadır. Çeşitler ik den evvel İhtiyacınızı şim- » temin ediniz. Tasfiye halinde bulunan “BOZKURT, Türkiye Umum Sigorta Şirketi Davetname Tasfiye halinde bulunan «Boz Kurts Türkiye Umum Sigorta Şirketi hissedar- larnın, 1639 senesi Teşrinlevvelinin 2 nel Pazartesi günü saat 16 da Galatada, Voy- Jeneral hanında kâin fevkalâde sü- rette toplanacak olan heyeti hazır bulunmaları rica olunur. Heyeti umumiyeye işlirak etmek arzu- sunda bulunan hissedarlar, heyeti umu- miye toplantısından en geç sekiz gün ev- vel hisse senetlerini Şirketin merkezine tesilm ve tevdi etmelidirler, Müzakerat ruznamesi 1 — Şirket tasfiye muamelâtının hali- hasır vaziyeti hakkında tasfiye memur- ları tarafından verilen rapor. 2 — Mürakıp raporu, $ — Şirket mürakibmın yeniden inti- hab, 4 — Şirket emvalinin pazarlık usulile satılması zımnında tasfiye memurlarına #alâhiyet itasi, voda caddesinde İstanbul 1 Eylül 1939 'TASFİYE MEMURLARI Bulana nakti mükâfat Maçka - Beyazıd tramvayında 29 ağustos salı günü saat 16- 16,30 arasında pırlanta bir ka- dın kol saati kaybedilmiştir. Bulanın Maçkada Silâh deposu sokağında No. 24 Aziziye palas No. 3 e müracaat etmesi rica olunur. Getiren fazlasille mem- nun edilecektir. Telefon: 41442 Yer değiştirecek kiracılara tavsiye! Akşam'ın KÜÇÜK İLÂNLA. RI'nı dikkatle okursanız kendi. nize en elverişli yurdu yorulma- dan bulabilirsiniz. ae Dantzig, | İ Gâymin Copenbag Abo Revsi ve bütün | umumiyede Nafıa Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş? 1 — Seyhan sağ sahil sulama ve deşarj şebekesile sınai imalâtı ve işlet- me binaları inşaatı keşif bedeli 2.400.000 tiradir. 2 — Eksiltme 28/9/939 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 15 te Na- fia Vekâleti Su işleri Reisiği Su Eksiltme komisyonu odasırda kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri 50 lira mukabilinde Su işleri reisliğinden alabilirler, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 85.750 liralık muvakkat te, vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulu- nan vesikalarla birlikte bir dilekçe ile Nafia Vekâletine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır, Bu müddet içinde vesika talebir ar eksiltmeye işlirak ede mezler. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir sa- at evveline kadar Su işleri reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (4078) (6656) ax I — Keşif, şartname ve plânı mucibince 3/VUI1/939 tarihinde ihale olunamıyan Kayseri ve Sıvas Başmüdürlükleri Kalorifer tesisatı pazarlıkla yeniden eksiltmeye konmuştur, un Her iki işin keşif bedeli 10.982,66 lira, m uvakkat teminatı 823.66 Ii- Tadır, 111 — Pazarlık 2/1X/939 cumartesi günü saat 1! de Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartnameler her gün Kayseri, Sıvas başmüdürlüklerinden ve İs- tanbuld? Levazım şubesi veznesinden 55 kurüş mukabilinde alın: i V — İstekiilerin eksiltme için tayin olunan gün ve saatte “te 7 | me parasile birlikte mezkür komisyona gelmeleri, MAHDUT MES'ULİYETLİ İSTANBUL LİMAN KOOPERATİFİ ŞİRKETİ İdare Meclisi Reisliğinden; RUZNAME: 1 — Denizyolları Kooperatif şirketine ilhakı temin için Şirketin feshi ile tasfiyesine karar itasi, 2 — Şirket esas mukavelenamesinin 40 ıncı maddesi mucibince en az üç ortaktan mürekkep olmak üzere tasfiye heyetinin teşkil ve ücretlerinin tayini, Şirketimizin 18 Ağuslos 1939 tarihine tesadüf eden Cuma günü topla- nan fevkalâde hissedaslar heyeli umumiyesinde de Ticaret kanununun 386 ncı maddesinde yazılı ekseriyet hasıl olmamış ve bu sebeple zikri geçen fevkalâde umumi heyet toplantısı 4 Birinciteşrin 939 Çarşamba saat 17 ye ta- ik edilmiş olduğundan yukarıdaki ruznamede yazılı iki maddenin müzakere- sile karar ittihazı için zikri geçen gün ve saatte hissedarlarımızın Galatada eski Denizbank, yeni Liman hanının zemin katındaki salonunda yapılacak toplantıya gelmeleri ilân olunur. Ankara Belediyesinden: 1 — Temizlik işleri için alınacak olan (30,000) lira kıymeti muhamme- neli üç adet çöp kamyonu yeniden kapalı zari usulile 45 gün müddetle eksilt meye konulmuştur. 2 — İhale 3/10/9399 Salı günü saat 11 de Belediye encümeninde yapıla» caktır, 3 — Muvakkat teminat (2250) liradır. 4 — Şartnamelerini görmek istiyenlerin her gün encümen kalemine mü- Tacaat etmeleri ve İsteklilerinin de teklif mektuplarını 3/10/939 Sal günü sa- at ona kadâr encümene vermeleri ilân olunur. (3781) (6258) Istanbul Defterdarlığından: 7/9/939 tarihine müsadif Perşembe günü saat 15 t6 İstanbul Defterdar. ığındaki Mili Emlâk müdürlüğünde müteşekkil Eksiltme komisyonu odasın- da 58750 lira 26 kuruş (elli sekiz bin yedi yüz elli lira yirmi altı kuruş) keşif bedelli Mercan Maliye şubesi inşaatı kapalı zari usülile açık eksiltmeye ko- nulmuştur. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şarinamele- ri, proje keşif hülâsasile buna müteferri diğer evrak 293 kuruş bedel mukabi- Minde verilir. Muvakkat teminat dört bin yüz sek sen sekiz liradır. İsteklilerin teklif mektuplarını ve en az kırk bin liralık bu işe benzer iş yaptığına dair idarelerinden âlmış olduğu vesikalara istinaden İstanbul vilâ- eksiltme tarihinden itibaren sekiz evvel alınmış ehliyet ve 939 sene- sine alt Ticaret odası vesikalarını havi kapalı zarfları 7/9/939 Perşembe gü» nü saat 14 e kadar Defterdarlık MI Emlâk müdürlüğünde toplanan komis- yön başkanlığına vermeleri ve srat 15 te zarflar açılırken hazır-bulunmaları. (0223) Yüksek Mühendis Mektebi müdürlüğünden: 939 - 940 ders senesi için alınacak talebenin kayıd muamelesi 1 Eylülden 28 eylül 930 akşamına kadar yapılacaktır, Kayıd olmak ve daha iaala malümağ almak ieteyenlerin ta günleri hariş olmak zere her.gün ve 1