2 Kasım 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

2 Kasım 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

ELMA ve faydaları Bu sene pek bol olan elma, mey- Yalar arasında en faydalı olanlardan biridir. Elmanın türlü türlü derde deva ol- duğu pek eskidenberi bilinir, Gıdala- rımızın arasında madenlerin ve vita- minlerin ehemmiyetle lüzumu anla» şıldığındanberi elmanın değeri pek artmıştır, Elmanın yenilen kısmında bulu- nan ve ona büyük değer veren mad- delerin hepsi kabuğunda daha büyük mikdarda bulunur. Vitaminler kabuğunda İçerisindekin- den beş misli fazladır, Hele koyu kır- mizi kabuklu Amasya elması vitamin bukımından yeşii kabuklu ekşi elma- lar ha zengindir. Kabul elma yiyebilenler bu vi- taminlerden istifade ederler. Diğer- leri ise elma yedikten soyulan kabuk» Jarı bir kâse içine koymalı, üzerini örtünceye kadar su ile doldurmalı Yirmi dört saat sonra su yerine çok faydalı olan bu suyu içmeli. imanın hassaları şunlardır: Ye- tişmiş, yumuşak ve tatlı elmalar ka- bızlığa karşı faydalıdır, linet verir. Ekşi elma ise kabız yapar. Akşam yeni de yenilen olgun elma sakin uyku vei Elma vitamini bol olduğundan vü- cudü besler, kana, . sinirlere kuvvet verir. Karaciğere, barsaklara iyi te sir yapar. Vücudlarının oynak yer. lerinde ağrıları, sızıları olanlara bil- hassa faydalıdır. Çiy elmadan maada elma reçeli, boşafı da ayrı ayrı faydalıdır. Sinir- leri zayıf olanlara tavsiye olunur; Elmanın. kabukları biraz arpa, ki- Taz sapı, mısır püskülü ve ayrık kö kü ile kaynatılıp içilirse idrar sök” türür. Elma kabuğu ıhlamurla haşlanıp şekerli içilirse boğaz ve göğüs nezle» lerine fayda verir. Elmanın çürük kısımlarını ve ka- buklarını bir maden'suyu şişesinin dörtte üçüne kadar doldurmalı, ör- tünceye kadar ılık su koymalı. İçine bir çorba kaşığı şeker ilâve etmeli, Ortası delik bir tıpa İle şişeyi kapa- yıp sıcak bir yerde bırakmalı. Şişenin içinde kaynaşma, kabar- ma, köpürme olup geçince şişeyi sımsıkı kapayıp serin yerde sakla. malı. Sidr (cidre) denilen elma şa- rabı. olur. Diğer'bir yazıda elmadan kaç tür: Mü reçel ve marmelât 'yapıldığım ta- rif edeceğiz. Lâstik eldivenlerin uzun müddet dayanması için ne yapmalı? Evde İş görenlerin bir çoğu ellerini bozmamak için lâstik eldiven kulla” nır, Bu eldivenleri uzun müddet ye- hi kalinde muliafaza etmek için bir kaç boktaya itina etmek lâzımdır. İptida tâstik eldiven alırken datmâ giyilen deri eldivenlerden bir nüma. ra daha büyük olmasına dikkat et- meli, Sonra her gün tldivenleri giy- mezden evvel İçerisine talk pudrâsi serpmelidir. Eldivenler kolayca giyilir ve ele ya- pışmaz. * İş bitip de eldivenler çıkarı- Jacağı zaman eldivenli elleri çeşme altında sabunla yıkamalı, havlu ile güzelce kurulamalıdır. Eldivenleri bilek yerinden tutârak çekmeli, eldivenler ters olarak çık- mah. Bunları çevirdikten sonra sk caktan uzak bir yerde ertesi güne ku- dar bırakmalıdır. Eğer bir müddet eldivenler kulla- nılmıyacaksa üzerinin her tarafına gliserin sürerek muhafaza etmelidir. Yün örme bluzların yumuşak kalması için ne yapmalı? Yün örme bluzların, sveterlerin yi- kandıktan sonra yumuşak ve gevşek kalması için çalkama s iyu içine bir çorba kaşığı gliserin ilâve elmek ki- fidir. — AZ , il 'Elbiselerde dikişleri arasına kalın yün geçirerek kabartmalar hasıl olan motifler modadır. Bunları yapmak basittir. Beğenilen örneği bir ipekli veya nansuk üzerine çizerek (2) elbi- senin işlenecek yerinin altına teyelle- meli, Elbisenin renginde ibrişimle çizilen örmeğin üzerinden, hem örme- ği, hem ewbiseyi beraber dikmeli (1). lerde e AĞN Ş KU NN 111) l Gi zamdır. Kaneva iğnesi meli altından Kumaşla & geçirmeli. çok za- sonra riftir. İşlenip olmalıdır (1) Bu yaprak modeli bir sabahlık üze- rine işlenmiştir (3). (4). Tayör içine giyilecek bir serpme olarak işlenmiştir, jlleye miştir (6). Marlene Dietrich tekrar Holivuta gitti Artist eski mevkiini tekrar kazanabilecek mi? Meşhur filim yıldızı Mariene Diet- rich birkaç ay evvel Amerikadan Fransaya gelmişti. Artist Franszda yerleşerek bazan Pariste, bazan Lon- drada filim çevirmek etinde idi. Pariste çevireceği filim için bazırlık- lara başlanmıştı, Bu filimde baş er- kek rolünü meşhur Fransız artisti Relmu yapacaktı. Marlene, hazırlık- lar devam ederken fransızcasını İler- letmek için de çalışıyordu. ırada harb başladı, bütün ha- T durdu. Marlene kocasını ve larak bekrar Holiy di kada €s- i çok güç görü- n son filimleri Tüyor, Çünkü &r Marlene, Sternberg (sağda) ve Hollivutta stüdyoları gezen Meksika konsolosu ve kâtibi ile bir arada 6 bir zamankiler kadar rağbet görme- | lene bu filimde çok muvaffak oldu miştir. Bu sebepledir ki Marlene ge. | ve derhal Amerikadan teklifler baş- çen senedenberi çalışmamaktadır. Paramount şirketi mukavelesini ye- nilemediği gibi diğer şirkeller tara- fından da kendisine teklif vaki olma- miştir. Hatt& Paramourt artistin son çevirdiği filmi, parasını verdiği halde piyasaya çıkarmamıştır. lenenin eski rağbeti kaybetme. sine sebep nedir bunu sahne vazii arı | ladı, Artist Paramount çirketile mu- kavele yaparak Holivuta giti, Bu- rada Sternberg'in idaresi altında işe başladı. Yaptığı ler çok rağbet gördü. Fakat bu a dedikodular mağ lene bergden olabilecek Kadıköy Cevizlik Agavni: Ayak'ak! nam- ri geçirmek için Kocakarı ilâcı olmakla be- raber çok fa: rülen şu basit tertibi bir tecrübe in kabuklu bir timonu alınız, kabuğu- Nü keskin bıçakla ince olarak soyunuz. Bon- ra İç beyaz kabuk parçaları üzerine (lmo- nun suyunu sıkarak bol tuz ekiniz, Otuz ai- tı saat böylece bırakınız. Sonra bu parça- lari alıp nasır üzerine koyarak bağlay Her akşam bu devam ederseniz beş on gün zarfında nasır çıkar ve eseri kal- maz 2 — Domates kurusu: İyi olgun ve iri do- (Çörüklü ya yuruklu ol- erek ik Boğaziçi bi şudur fıstıkların yarısını pişen sütün için, rak karıştıra karıştıra sakız gibi olun: kadar pisirmeli. Tabaklara taksim edip so- Huduktarı sonra kalan badehi findik ve £ tıkları üzerine serprmeli zu edilir delenmiş Hindisi; mi. de konulabi tadan hoşlanırsanız şek 2— (6 vertibi kullanınız: Dört çorba kaşığı (crâme de tarte wder) yerine şu re) ile iki çorbu kaşığı (bikarbonat dö sut) karıştırınız. 'T« vanozda sal #ığı hesabi Suda ak KESTANE Suda pişmiş kestaneyi hi lir. Fakal tarif eğ miz şekilde haşinan kestanenin leweti büsbütün “gibi olan kabtikları kalmalıdır. Ateşe koyarken su içerisine birkaç yeşil anason tanesi ile az tuz ilâve etmeli, Kestâneler yumuşamağa bâş- Jarken iki çorba kaşığı toz şeker serpmeli ve kaynatmakta devam et- meli. Kestaneler tam karar haşla- nınca âleşten indirmeli ve yenme- lidir, Bu suretle o haşlanan : kestaneler lezzetli olduktan başka üst kalın kâ- bukları olmadığı için pek çâbuk hâş- Janirlar. Bu suretle #teşten de ikti- sat edilmiş olur. Madeni eşyayı nasıl parlatmalı Evdeki muslukları, kapıların tutu- Jan yerlerini ve hemen bütün made yi eşyaları temizlemek için hazır sa- tın alnan toz veya sulu ilâçla önce silmek, sonrâ da parlatmak icap eder. Bu iç yapılırken eller kirlenir, simsiyah olur. Halbuki bu işi kolaylaştırmak ve pek ez bir masrafla bütün madeni eşyaları pırıl pır) yapmak kabildir. Nalburlardan (tripoli) denilen toz- dan 20 gram almalı, içine 70 gram su ve 10 gram arap sabunu atarak ezmeli, karıştırmalı. Pamuklu bir bezi yahut torşonu bu mahlüta batırıp madeni eşya bunun- la temizlendiğine ve ne kadar çök parladığına hayret etmemek (kabil değildir. Bu mahlüta batırıp kurutulan tor- şon da aynı vazifeyi görür. Yüzün cildini muhafaza Sonbaharın yağmurlu ve rüzgârlı havalarında yüzün cildine çok itina etmek ister, Rütubet ve rüzgârın te sirile cild çatlar ve kırışır, Haftada bir şu ilâcı yapmak çok iyi neticeler verir: Taze bir yumurtanın akını telle vu- rup köpürtmeli, içine koyu bir po- mat oluncaya kadar süzülmüş bal katmalı, Temiz yıkanan yüze bu pomadı sürmeli ve kanape yahut şezlonga uzanarak yarım saat yatmalı, Sonra Tık su ile yıkamalı ve gül suyu bir pamukla silmeli, yumurta akı cldi çe şıklara m. olur. Teni besler, gül suyu ise şeffaflaştırır. — arala |