November 2, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

November 2, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

ahit $ (Baş tarafı 1 İnel sahifede) surette açık söylediği gibi, «bu mus- hedenin Harekete geçmesi, bu meşru gayeleri çiğnemek istiyenlerin bulun» İhası ile kaimdir., Esasen, Türkiye- nin giriştiği bu muazzam sulh hare- keti karşısında bütün dünya, bilhas- sa bitaraf memleketler hükmünü vermiştir: Türkler, dostluklarna ve- fakâr, o taahhüdlerine sadıktırlari Bunun içindir ki bizi, ne gayelerimi- #6, ne de seciyemize uygun olmayan emeller peşinde sürükleyememiş ol- maktan doğan infialile, hareket tarzımızı kendilerine göre tefsir ede- teklerin mütalâaları . düşünce ve duygularımızda en küçük bir iz bile bırakamaz. Türkiye, harbin sirayet sahasını genişletmemek ve sulha hizmet et- mek için elinden geldiği kadar ça- Uuşmaktadır ve çalışacaktır. Fakat emeklerimiz boşa giderse ecümhuri- yet orduları emir aldıkları zaman, vazifelerini hakkile ifa edecek kıy- mettedirler.» İsmet İnönünün hutkunda dahili İşlerimize ait kısımlar da çok dikka- te değer ve kalbe kuvvet verir mahi- yettedir. Milli Şefin, dahili mesele. lerde hükümete gösterdiği yol, için de bulunduğumuz buhranlı zaman- da, ve bu buhrana rağmen memleke- ti refaha ve saadete erişmekten alı. koymayacak yeni bir faaliyet progra- mıdır, Bütün memleketler müdafaa endi- şesi içinde çırpınıyorlar. Türkiye, vâ- tan müdafaası için her tedbiri al- Reisicümhurun nutku makta tereddüt etmemiştir ve icap edetse daha büyük fedakârlıklara katlanacaktır. Fakat ne Avrupada başlayan harp, na milli müdafaa tedbirlerimiz, memleketin İş faali- yetini geri bıraktırmayacaktır, Muh» terem Relsicümhurun tebşir ettiği gibi «msliyemiz, memleket müdafa- asının fevkalâde masrafları karşısın. da vatan imarını ve sivil hizmetleri durdurmayacak kudreti, göstermek. tedir» ne ziraat hayatımızda, ne ti- carette, ne Iktısadi tedbirlerde, ne de vatanın imar işlerinde hiçbir teşeb- büşümüz geri kalmayacaktır. Yolla. rm yapılmasına devam olunacak, sanayileşme haveketi eski hızımı asla bozmayacak, ticaret işlerinde daha geniş ve normal tedbirler alıma. cak. Hulâsa: Mimi birliğe ve ordumu- zun kuvvetine dayanan bir itimadla hariçte sulh ve emniyet; dahilde, dünyadaki fevkalâde ahvalin bozma yacağı, durgunlaşlırmayacağı, bilâ- kis daha fazla artıracağı ticaret, sa- nayi ve imar hareketi... Dün dinle. diğimiz güzel nutkun mümeyyiz vas- fı budur. Bu nutku dinlerken Millet Mecli. sinin heyecanlı havasında inşirah verici, canlandırıcı bir rüzgür esti. Millet vekilleri, yeni çalışma yılının başında, Milli Şefin kuvvet ve itimad ateşi İle dolu sözlerinde, her şeye rağmen asla yerinde durup kalma- mak, medeniyet idezline doğru daha hızlı adımlarla yürümek âzminin yeni kaynağını buldular, Vecmeddin Sadak Meclis Reisliğine tekrar Abdülhalik Renda seçildi (Baş tarafı 1 inci sahifede) seçimde 359 rey ile ve mevcudun it- tifakile Abdülhalik Renda riyasete ayrılmıştır. Bu netice üzerine alkışlar arasın. da kürsüye gelen Abdülhalik Renda şu sözlerle riyaset mevkiini işgal ey- Vemiştir Arkadaşlarım, «Tekrar relsliğe seçmek suretile hakkımda göslermek lüyfunda bu- lunduğunuz yüksek #tirmaddah dola- yü herbirinize ayrı âyri şükran ve minnetlerimi sunarım, Wazifemi ifa ederken bütün arka- daşlardan kıymetli o müzaheretlerini esirgememelerini bilhassa rica ede- rim.» Meclis “ikinci orelsliklerile idare âmirlikleri ve divan kâtiplikleri için yapılan seçimde reis vekilliklerine Dr. Mazhar Germen, Refet Canıtez, Şemseddin Günaitay. İdare âmirliklerine Hâlid Bayrak (Beyazıt) İrfan Ferit Alpaya (Mar din), Dr. Saim Uzer (Manisa). Divan kâtipliklerine de Vedit Uzgö- ren (Kütahya), Bekir Kaleli (Antep), Kemal Ünal (isparta), Cavid Vural (Niğde), Dr. Sadi Konuk (Bursa), Ziya Gevher Etili (Çanakkale). tihap suretile tecelli ettirilen itimat. tan dolayı gerek şahsen ve gerek ar- kadaşları adıma şükranlarını bildir. miş ve demiştir ki: «Buna lâyık olmağa çalışacağız. Bunda muvaffakiyette en büyük âmil müzaheretiniz olacaktır.» olup iyileşmesi için mutlak istiraha- te ihtiyaç gösterilmesinden “dolayı Vekillikten istifa eden Ticaret Vekili Gezmi Erçin'in yerine Aydın mebusu Nazmi Topçuoğlu'nun tayin edildi. dini bildiren Riyaseticümhur tezke- resi okunmuş ve önümüzdeki pazar- tesi günü toplanmak Üzere içlimaa nihayet verilmiştir. a maa Mesud bir evlenme İnhisarlar (oşube müdürlerinden Bedi Bektaşın kızı ve Anadolu ajansı © müdürü umumisi Muvaffak ve Hari- siye kâtibi umumisi Numan Mene mencioğlunun yeğenleri Bayan Nevin Bektâş ile Cümhuriyet Merkez ban- kası murakibi İzzet Sirmenin oğlu Zeki Sirmenin nikâhlan bugün böle diye dairesinde aileleri erkânın huzu- runda akdedilmiştir. Genç evlilere sandet temenni ederiğ, B. Molotof'un nutku (Baştarafı 1 net sahifede) bulunan Avrupa harbinin mahreki- fazla bitaraf devleti sokmağa çalı- şan İngiltere ve Fransa, bundan çok memnundur, Türkiye, acaba bundan nedamet edecek mi? Bunu keşfetmeğe uğraş- mayacağız. Komşumuzun harici si- yasetindeki bu yeni unsurldrı kaydet- mek ve hâdiselerin seyrini dikkatle takip eylemekle iktifa eyliyeceğiz, Almanyadaki inkisar Kopenhag 1 (AA) — <Politiken> gazetesinin Berlin muhabiri Molotof tarafından söylenen nutkun Alman hükümet merkezlerinde derin bir in kisar tevlid ettiğini yazmaktadır. Berlin hükümetinin Alman - Sovyet askert tesanüdü hakkında sarih ve Açık beyanat beklediği aşikârdı. Bu- nunla beraber Versailles muahedesi hakkındaki beyanat bir dereceye ka- dar memnuniyet uyandırmıştır. İngiliz gazetelerinin mutalâası Tonüra 1 — Molotof'un nutku hak- kında İngiliz gatezelerinin mütalâası şudur: «Sovyet Rusya bitaraf kal maktadır. Almanyada bu nutkun bü- yük bir dönüm noktası olacağı söy. denmişti, Böyle bir şey olmamıştır. Sovyetler Hitler işin harp etmiyecek- lerdir. Nazi bloku neticesiz kalmıştır. “YENİ NEŞRİYAT Güneydoğu XVI Cümhuriyetin 16 ncı yıldönümü müna- malümatı ihtiva etmek Üzere müfettişlik tarafından «Güneydoğu XVI. ismile kıy- ymetli bir eser hazırlanmıştır. Temiz bir baskı içinde intişar eden re- simli 459 küsur sahifelik bu eserde umumi müfettişlik teşkilâtile bu muntakanın coğ- rafi durumu, şimdiye kadar yapılan İşle- rin rakamlara dayanan izahı, kaydedilen İlerleme hareketlerinin tafsilâtı kolaylıkla. takip eğilmektedir. Birinci umumi müfet. tişliğin bn kıymetli eseri tebrike Jâyıklır, Doyçe Orrent Bank Dresdner Bank Şubesi. Merkezi: Berlin Türkiyede Şubeleri; İstanbul (Galata) Deposu: Tütün Gümrük İzmir Her türlü banka musmelâtı Türkiye Radyodilüzyon Postaları Dalga uzunluğu 182 Ko./a. 120 Kw. T.A. P,3L7 m. 9465 Ke/e 20 K.G TÜRKİYE SAATİLE Her gün yalniz kısa dalga 31,7 im. P483 Ke/& postamızin neşredilmekte ölin ya bancı dillerde haberler saatleri aşağıda Gösterilmiştir: İranca saat 13/00 ve 1845 de Arapça saat 13,15 ve 19,45 de Fransızca saat 1345 ve 20,15 PERŞEMBE 2/11/9399 1230 Program ve memleket saat ayarı, 125 Ajans ve meteoroloji haberleri, 1250 “Türk müzigi: Çalanlar: Kemal Niyazi Sey- hun, Cevdet Çağla, Şerit İçli, | — Okuyan: Müzeyren Senar, 1- 'Tatyos - Suzlnak peş- revi, 2- Refik Manyas - şarkı: (Zev- Kin ne ise), 3- Arif bey - Suzinak şarkı: Beni bizar ederken), 4- Nuri Şeyda - Suzi- hak şarkı: (Sevdim seni ben), 5- Kemal Ni- yazi Seyhun: Kemençe taksimi, 8- Zeki Arif - Suzinak şarkı: (Sevdim seve, 7- Arif bey - Buzinek şarkı: (Aşkınla yanmakta- dır), 8- Suzinak saz semaisi, $- Halk türkü- sü: (Bülbül ne gezersin çukur ovada), 10- Halk türküsü: (Rafa İlncan koydum), 1330- 14 Müzik (Karışık hafif müsik - PL) 13 Program, 1805 Memleket saat ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 18,25 Müzik (Radyo caz orkestrası), 19 Konuşma, (Zi- rant saati), 19,15 "Türk müziği: Çalanlar: Kemal Niyazi Seyhun, Cevdet Çağla, Şerif İçli, Hasan Gür, 1 — Okuyan: Mustafa Çağ- lar, İ- Feralınak peşreyi, 2 -Meleksat - Ferahnak şarkı: (Titrer yüreğim), 3- Ni- kozos - Ferahnak şarkı: (Bir tıflı yosma odasın), $- Bimen Şen - Ferabnâk şarkı: (Ruhumda açdı), 5- Hasan Gür - Kanın taksimi, 6- Gülizar şarla: (Sinemde bir tu- tuşmuş), 7- Gülizar türkü; (Esmer bugün ağlamış), 8 Halk türküsü: (Yavru kurban), 9- Hüseyni türkü: (İçdim suyumu), 10 - Hüseyni saz semaisi, 7 — Okuyan: Safiye Tokay, 1- Tanburi AN ET. - Kareığar şar- kı: (Bir taraftan âşıkı derdi gamı), 2- Arif bey - Karcığar şarkı: (Bir goncaya bir ha- Te nigâh eyledi), 3- Şevki bey - Uşşak gar- kı: CAşkolsun o Tindane ki), 4- Arif bey Uşşak şarkı: (Baki yetişir uyan), 5- Bimen Şen - Uşgak şarkı: (Bahar erdi, 20,15 Ko- nuşma (Doktorun saati), 2030 Türk mü- siği (Fasıl heyeti), 21,15 Müzik (Küçük or- kesira - Şef: Necip Aşkın), 1- Grlt: Marş, 2- Grit: Mayıs ihtişamı (vals), 3- Mendel- #sohın: Venedik Gondol şarkısı, ilkbahar şarkısı, 4— Tech : Güftesiz şarkı, 5- Pritz Köpp: Yaz akşamı suiti, 6- Eminerish Kalınann: Kontes Maritsa operetinden Pot puri, 7- Gretehaninow: Ninni, 8- Gerhard Wirkler: Donna Şikita (İspanyol uvertâ- rü), 22 Memleket sast ayarı, ajans haber- leri, ziraat, eaham - tahvilât, kambiyo - nu- kut borsası (flat), 22,2) Müzik (Küçük or- — - yukardaki porgramın devamı), 22,35 Müzik (Öperetler - PL), 23 Müzik (Cazband- PL), 2325-2330 Yarınki progtam ve kapa” miş. BULMACAMIZ - Soldan saka: 1 — Bir erkek ismi - Muvufakat et. 2 — valide - Dolayıslle söylenen “doku- 4 — İnkiyad. $ — Göz üstündeki kıllar - Musul civa» rında bir harabe, 6 — Tamir eden - Sirkal et, 7 — 'Tersi bir sayıdır - Sonuna «Da gelir. 8e raci demektir - Başma <A. gelirse ari- zaaktan emir olur. 8 — Kazalarda vergi tahsil eden müessese, 9 — Tersi gailedir - Maddeten değil 19 « Küme okuyucuları - Emeller. Yukarıdan aşağı: 1 — Sahip olmak. 2 — Nisyan eden - Başına «P» gelirse kam lan seş çıkaran çalgıdır. 3 — Musallat olanlar, 4 — Nota - Bir et yemeği. 5 — Tersi asarı atlka demektir. 6 — Bir nevi burçak - Kani olma, 7 — Kasık - Yoketme. 8 — Kısa kılıç - Başına eK» gelirse esdi zaman gelinlerinin eline yakılır. 9 — Yat ve gözlerini kapa - Bir tesviyesi 1 — Ok, iç, Hali, ? — Dolmakalem,$ — Uyurken, Ka, 4 — Nuza, Sefer, 5 — Narh, Çı, 6 — Tat, Amiral, 7 — AĞ, Etkin, 8 — Rihtim, Nan, 9 — İl, Eca, 10 — Fışkırmak, Yukarıdan aşağı: 1 — Odun, Tarif, 2 — Koyunağıl, 3 — Lügat, 4 — Imrar, Etek, 5 — Çak, Halıcı, 6 — Kes, Mimar, 7 —, Hanecik, 8 — Al FPı- rında, 9 — Leke, Asa, 10 — İmarplâmı, Yer değiştirecek kiracılara tavsiye! Akşam'ın KÜÇÜK İLÂNLA. RI'nı dikkatle okursanız kendi. nize en elverişli yurdu yorulma. dan bulabilirsiniz, MEŞRUTİYETTE SARAY ve BABIÂLİ Yazan: SÜLEYMAN KÂNİ İRTEM — Tercüme, fktibas hakkı mahfuzdur. Tetrika No, 114 Niyazi: beyin ölümü - Hazırlanan tevkif Ohri, Resne taburları Arnavutların nefret ettikleri Cavit paşa kolordu- sundaydılar. Niyazi bey Resne tabu- runa kumanda ediyordu. İstibdada karşı dahilde ilk isyan bayrağını çe- ken, 31 martta Resne milli taburile Hareket ordusuna iştirax eyliyen Resneli Niyazi bey saf bir cevher gibi İttihad ve Tarakkinin sinesinde par- Jaklığını muhafaza etmişti, Arnavut fesati hareketi başladığı sırada Ma- nastırdan çikanlar onun İlk hareketini taklid etmek istemişlerdi! Başkımcılar onun İttihad ve Terakki cemiyetine sadakatta daim olduğunu gördükçe kendisine fena halde tutu- Tuyorlardı. Daha 31 Marta tekaddüm eden ih- tilâflarda İttihad ve Terakkiye muha- Mf gazeteler onun da cemiyetten çekil diğini ilân ederek İttihad ve Terakki- nin en mühim uzuvları tarafından terkedilmekte olduğunu halka inan- dırmâk istemişlerdi. Niyazi bey gaze- telere gönderdiği 3 mart 1325 tarihli şu mektup ile bu haberi tekzip etmiş- ti: (Serbesti ile Serbest İzmirde fırkal Ahrara intisabıma dâir bir fıkra gör- düm; külliyen yalan ve fesad âmizdir. İşte matbuatımızın halini görmeli, Matbuatımızdan buna mı intizar ede- cektik? Vatanımızı kurtaran, ağızlarımızı açtıran İttihad ve Terakki cemiyeti değil mi? Ona taarruz küfranı nimet değil midir? Bu cemiyetin maksadı saadet ve se- Iâmeti vatandır. Ömrüm oldukça İt tihad ve Terakki cemiyeti muhtereme- sinin en âciz bir azasi sıfatile muhte- zem mületime hidematı fedakâranede bulunacağımı ve bu azumı ölümden gayri hiç bir şeyin tagyire imkim ola» mıyacağını kemali fahr-ile ilân ede- rim, Safdii ahalimizin terbiyei ahlâka, çok ihtiyaçları vardır. Matbuattan hiz- met beklerken menfaat: şahsiye do- layısile bilâkis fikirleri zehirleniyor. Vatanı seven bunlara ehemmiyet ver- mez, fakat günahlir. Artık yeteri Matbuat ve erbabı mefsedetten in- saf! İttihad ve Terakki öemiyeti âciz azalarından kolağası Resneli Niyazi * Zavallı vefakâr Niyezinin cemiyete gösterdiği bu şiddetli merbutiyet şim- di onun hayatına mal olacaktı! Niyazi bey muharebede hümmayı rTÖaciaya tutulmuş, kurtulmuş ise de çok zayıf düşmüştü. Avlonyadan Brin- diziye geçmek, oradan İstanbula git- mek istiyordu. Hastalıktan kurtulduğu $ırada bir gün çadırında ziyaretine gelen kolor- du erkânı harbiye reisi Remzi bey ile (1) derdleşirken şu sözleri söyle. mişti. — Ben biliyorum ki, öleceğim! Ba- na öleceğimi rüyada haber verdiler, Sizden bir ricam vardır: Beni bu al çaklar yanında, kemiklerimi Arnavut- luk toprağında bırakmayınız! (2) Resneli Niyazi beyin Arnavutlara husumeti yoktu. O yalnız Başkımecıla- ra muhalifti, Başkımcılar ise öteden- beri onu aralarına almak isterlerdi. Buna muvaffak olurlarsa Niyazi be- yin Osmanlı Meşrutiyet hareketinde | oynadığı rol ümümen malüm bulun» duğu için Meşrutiyet inkılâbında Ab- dülhamidi teslimiyete icbar eden Ar- navutların Firzovik “içtima: olduğu gibi şimdi İttihad ve Terakkiye muha- lefet hareketinde ilk parlak've cesu- rane adımın da İttihad ve Tertikkiyi terk ile Başkımcılığa iltihak eden bir Amavud tarafından atılmış olduğunu #lân edeceklerdi. Bu kendileri için ma- nevi bir kazanç ve iftihar sermayesi olacaktı. Niyazi de bir Arnavud kâhramanı sayılacaktı! Halbuki Niyazi bu yolda kendisine yapılan teklifleri reddediyordu. Baş- kımcılar da onun bu reddini Arnavuğ milletine bir hiyanet addediyorlardı. Avlonyadaki Arnavutluk muvakkat * (1) Niyazi bey Meşrutiyetten evvel Rap neden dağa çıktığı vakit Remzi bey üçün- cü avcı taburu kumandanlığile Rösnöde bu- Yunuyordu. Dostlukları buradan başlar. (2) Genersi Remrlnin hatıratından, listesi hükümeti azasının umumen Türk or dusuna ve hususen Niyazi beye kargı besledikleri hainane niyetler malüm bulunduğu için Remzi bey ve arkadaşı ları Niyaziyi Avlonya yolile gitmekten vaz geçirtmeğe ve sahile gelen yelken- lilerden birisile İtalyaya geçmeğe i- na eylemeğe uğraştılar; muvaffak ola» madılar. Niyazi bey Avlonyaya gitti. Niyazinin ölümü askeri döktor Na. #if beyin miralay Kâzım beyden -ge- neral- nâklen bana anlatmış olduğu- na göre şu suretle vaki olmuştur: Niyazi İtalyan vapuruna binmek üzere iskeleye yakın bir yerde sırtın- da adi bir kaputla yükler üstünde 0- turmuş, Arnavutluk muvakkat hükü- metinin vizesini bekliyordu. Yanında- ki birkaç arkadaşı bu muâmele İle uğ- raşmak üzere ayrılmışlardı. Yağmur çiseliyordu. Biraz ötede KAzım bey de evrakınm vize edilmesine intizaren dolaşmakta idi. Niyaziyi yükler üstünde kıvrılmış gibi bir vaziyette görünce: — Nasılsın Niyazi bey? Diye sordu, oda: — İyi değilim; rahatsızım beyimi Cevabını verdi. Bu sırada başları koçeli boş, alt müsellâh Arnavud peyda oldu; etraf- ta dolaşmağa başladılar; Kâzım beyin de'yanından geçip yüzüne dik, dik bak. tilar. Kâzım bey bu heriflerin bu ha“ reketlerinden kuşkulandı; kendisine bir sulkasd mürettep olmasından şüp- helendi. Vize muamelesi geçikiyordu; bu da onu #sabirsızlandırıyordu. Niyazi is hiç birşeyin farkında değildi. Keçeli Arnavutlardan birkaçı uzaklaşıp göz- den kayboldular; kalan üçü Niyazinim, etrafını aldılar, Biri arkasina geçti; iki el rovelver patladı. Niyazi bulun» duğu yerde yükler üzerine büküldü. O anda vefat etti. Katiller telâşsız ço- kilip gittiler, Silâh sesine yetişen yol arkadaşları Niyaziyi bu halde görünce feryada başladılar. Muvakkat hükümetin jan 'darmaları geldiler. Vazifdleri yalm olâkı görmekten ibaretaniş gibi hiç alk dırmidilar. Kâzım bey kendisinin de böyle bir tâirruza uğramasına mey- dan bırakmamak üzere artik Vize muâ- melesini beklemiyerek vapura gitti. Bu jandarmaların hizmet ettikleri hükümetin bir kararı icra olunmuş gibi davranmaları da gösterir ki, Nis yaziyi öldüren kurşunları taşıyan ro- velver Avlonya Arnavutluk muvakakii hükümetinin pârmağile tahrik edil miştit (Arkası var) .. 91 numaralı #ofrikamda 1910 s*nesiuda bir Osmanlı - Rumen İttifakı gaylasının meydan aldığını, bu şaylanın Bulgarlam Bırplarla ittifakı taelle sevk husuzunda mdessir olduğunu, böyle bir ittifak müza- keresi geçmiş ise neden akim kaldığı am laşılmadığını yazmış ve bu mesele hak» kında malümatı olanların bildiklerini öz taya koymalarını rica etmiştim. Babıâllde uzun seneler mühim bir mevki işgal etmiş bulunan birzat abiren “bana Hakkı paşanın Berlinde vaki beyanatına #stinaden- şu mnalümatı verdi: «Hakkı paşa 1910 da Köslence tarikila Parise gidiyordu. Büldeşten geçerken Ro- manya nazırlarile Temaslarda bulundu. O günlerde Bulgaristanda hazırlıklar görülüm yordu. Romanya ile Bulgaristanın aralar iyi değildi; Babıâli bu vaziyetten İstifade edebilirdi. Hakkı paşa Rumen naxırlarila mülâkatlarında: — Bülgaristanın kuvvetlenmesi ve geniş- lemesi gerek Osmanlı, gerek Romanya deye letlerinimn zararnadır. Vakıâ aramızda biş ittifak mevcud değildir, Ancak ittifak bu- lunduğunu işae eylemek Babıfilinin olduğu kadar Romanya hükümetinin de menfaati ne uygun düşer zannederim. Mütalâasını İleri sürdü. Romanya hükü- meti bu nokta! nazarı kabul eti. Bunun üzerine Hakkı paşanın Bükreşte Romanya hükümetile tedafül ve tecaüzi big ittifak akdettiği işme edildi. 'Bu ittifak sözleri Bulgar hükümelini öld- den endişeye düşürmüştü ve Bulgarlar big müddet için yelkenleri suya indirmişterdi, Ancak Bulgar Kabinesi durmayıp ittifakın mevcudiyet ve ademi maevcudiyetinden Kons dizine Iiminan verecek haberler almağa Şöm kalıyordu, Akım beyin Sofya sefareti ösnan sanda Osmanlı sefarethanesi oyraktnın ağ rilması bu #bepledir. Bulgar hükümeti Osmanlı ve Rünlen deys Jetleri arasında ittifak bulunmadığına böye lece emin olduktan sonradır ki, Balkan hüğ« bini intaç eden siyasi ve askeri hnurlıklar rına germi vermiştir.» Bu izahat müphem kalmış bir noktayı tenvire hizmet itibarile kıymetli ve şükrani çalibtir. Şimdi artık bunun bir de dışir kayıdlarile tevetki kalmıştır. Bakalım bu da ne vöklt nasip olacak? Kisi İriöm,