29 Ocak 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Ocak 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

yarusani 1940, 1940 AEŞAM. - Harbe ait resimler Garp cephesinde bir İngüliz ağır topu İngilterede hastabakıcı yazılacağı ri- yayet edilen sinema yıldızlarından Kay Francis | | “Garp ce cephesinde Cepheye 9 çocuk gönde- ren bir Fransız ailesi Garp cephesinde harp şiddetlene- cek mi? Biribirine zıd iki mütalâa Tebliğlerde “İşara şayan bir şey yok,, denildiği bir gün vukua gelen çarpışmalar Garp cephesinde bir Fransız keşif kolu Garp cephesinde siikünet devam edi- yer. Bir kısım asker! münekkitler diyor İar ki: «Gerek Maginot hattı, gerek Sieg- fried hattı o kadar kuvvetlidir ki iki ta yaf da büyük bir tasrruza cesaret ede- miyor. Kış geçtikten sonra da vaziyet değişmiyecektir. Binaenaleyh ami mu- harebeler garp cephesinde değil, başka noktalarda olacaktır.» kabul etmiyenler ve yakında hesinde mühim askeri hareket- ğını iddin edenler de vardır. başında Fransanın en tanın- mış askeri muharrirlerinden Charles tırma neticesinde Almanların köyü tet- kettikleri ve birkaç saat evvelki rebede ölen iki neleri bıraktıkları anla- sılmıştır. Zabit ve yanındaki efrat bu iki neferi sırtlayıp Fransız hatlarına g€- tirmişlerdir. O akşam Fransız istihbarat | servisi dosyasına garp cephesine gelen yeni bir Alman alayının humatasını kaydetmiştir. 3 — Asteğmen R. bir tank ile keşif hareketi sanasında tanktan inmiş, fakat | bir torpile bastığından torpil petlem İ ve zabit ölmüştür. Tankı idare eden ne- Manrice bulunuyor. Her gün askeri va- | ziyet hakkında Petit Parisien gazetesin- de bir mükale neşreden Charles Maurice son yanlarından birinde diyor ki: «Garp cephesinde bugünkü vaziyet muvakkattır. Bir kere kar firtinaları, | donler, şiddetli soğuklar bitince muhak- kak mühim askeri hareketler başlaya” İ caktır. Bunun için uyanık bulunmalıyız İkbahur yaklaştıkça dikkatimizi artır malıyız. Hatta ağlebi ihtimal lkbahar gölmeden, şubatin on beşinden sonra buzlar çözülünce sskeri hareketler de başlayacaktır. Harbı umumide garp cephesinde ekser büyük muharebeler şubatın sonlarında olmuştur. Cham- pagne muharebeleri, Verdin taarruzu çabatın sonlarına doğru başlamıştır. Bu defa da ayni tarzda bir hareket olması gok muhtemeldir.> Yine tanınmış askeri o muharrirlerden miltekait genera) Duval de bu fikirde- İ dir. General Duval ilkbaharda Almanlar taralından Maginct hattına karşı şiddet- li bir taarruz yapılacağını tahmin ediyor. Bu taarruzun Belçika ve Hollandadan geçmeden doğrudan doğruya yapılaca- ğı kanastinderir. Bu iki fikirden hangisi doğrudur? İlk- baharda garp cephesinde büyük müha- rebeler başlayacak mi, yoksa harp baş” ka cephelere mi intikal edecektir?.. Ya- kın bir istikbalde burası anlaşılacaktır. Üç çarpışma Garp cephesinde büyük muharebeler olmamakla beraber resmi tebliğlerde «İy'ura şayan hiçbir şey yoktur» veya- but: Keyif kollari faaliyeti olduz de- gönlerde bile şiddetli çarpışma” değildir. Bir Fransız gazetesi, İki tarafın resmi tebliğlerinin de mühim hüdise kaydetmediği günlerden birinde vukua gelen şu 3 hâdiseyi kaydediyor: I — Bir Fransız müfrezesi, bir mü- lâzimin kumandası altında keşif fanli- yetine çıkmıştı. Müfreze işini bitirerek dönerken Fransiz hatlarına birkaç yüz metre mesafede bir Alman müfrezesile karşılaşmış, deibal muharebe büşlamış- tr. Makineli tüfek, el bombaları hareke- te gelmiştir. Sİlâh seslerini işiten Fran- sızlar başka taraftan bir müfreze daha göndermişlerdir. Bu müfrezenin ateşi karnında Almanlar şaşırmış, acele çe- kilmişlerdir. Muharebe Fransizlara bir yaralıya mal olmuştur, Almanlardan da iki kişi yaralanmıştır. 2 — Saint Cyr'den teğmen olarak yeni çıkan genç bir zabiti bir müfreze ile en ileri hatta tarassut mevkiinde iken yalnız bir Alman neferi görmüştür. fer, iki hat arasındaki bir köye d. gidiyordu. Genç zabit, bu neferi ya lamanın istihberat noktasından çok k metli olacağını takdir et ve beş nüllü ile siperden çıkarak usulca il meğe başlamıştır we köye vaklanrken şiddetli bir zlar muk. ateşle karşılanmıştır. Fra Te etmişler ve müthiş Hişaner olân nefer iki Alm, Zabit beş ki öğramadah sipe kaç rast sönta yeniden sil airafı araştirmağa başlamıştır. Bu-nr>e neferini yere sermiğtir toplayarak kiç zayiste fer zabitini bırakmak istememiş ve baj- ka bir torpile basmak tehlikesine rağ: men arabadan inmiştir. Nefer, zabiti al- dıktan sonra geldiği yoldan geri dön- müştür, Silâh altında 9 çocuğu bulu- nan bir baba Fransız gazeteleri silâh altında 9 ço- cuğu bulunan bir babadan bahsediyor- lar. Bu baba, geçen harbe asker olarak iştirak eden ve şimdi Pavis hastanelerin- den birinde çalışan doktor Gabriel Bi- doudur. Gabriel Bidçu tanınmış Fran- sz gazetecilerinden İntranslgeant gaze- tesirin harp muhabiri Henry Bidounun büyük kardeşidir. On bir çocuğu vardır, Bunlardan onu erkek, biri kızdır. Er- kek çocuklardan en genci 19, en yaşlı 36 yaşındadır. 19 yaşındaki genç henüz askere çağrılmadığı halde gönüllü yazıl- mıştır. Şimdi bir piyade alayındadır. Silkh altındaki diğer sekiz kardeşinden biri istihkâm onbaşı, ikincisi teğmen doktor, üçüncüsü piyade, dördüncüsü bir sıhhiye tzeni müdürü, beşincisi Ma- ginot hatunda telsiz onbaşısı, altıncın müstemleke alayında onbaşı ( (harbin iptidasında yaralanmış ve hastaneden çıkmıştır), yedincisi teknik sınıfta, seki» zincisi topçu mülâzimidir. On erkek kardeşten silâh altında bu- lunmayanı rahiptir. Afrikada misyoner olan bu rahip harp başlayınca derhal asker olmuştur. Fakat Müstemlekât Na- sin, misyonerlerin Afrikada cepheden daha çok iş göreceklerini düşünerek bunların Afrikada misyoner olarak kal- malarını towvafık görmüştür. Bu sebeple rahip dokuz kardeşinin yanına geleme- miştir. Ailenin biricik kızına gelince, 18 ya- şında olan bu kız ber gün sabahtan ak- sama kadar kardeşlerine yün ceket ve saire örmekle meşgul olmaktadır. On bir çocuğun annesi Kızılayda ve cephe- deki efrada hediye göndermek işlerile meşgul olmaktadır. Fransız gazeteleri bu aileden büyük hayranlıkla bahsediyorlar, AKŞAM Abone ücretleri memleketler: Bebeliği 2600, ağa aylığı yn zir Karuytar. “Zükiece 19 — Kasım 88 k Güneş Öğle İkindi Akşam Yata $0) 188 TD8 O44 ieğp iğ Ta i SMA İK vade ved