30 Ocak 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

30 Ocak 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

(Baş tarafı 5 insi sahifede) (Bacon), (Faguet) ve (Gustave La- bon) dışında, Riza Tevfik, Baha Tevfik, Şehabeddin Süleyman, Cevdet ve alayı, (Göncourt) biraderler ve kg Bour- set) dışında, Halid Ziya ve alayı-. Ve 82 türkçe nazım kaideleri ve (vul- giye) Çerçevesi dışında, Orbaa Seye Kumul Ziya, Faruk Nafiz ve alayı. Taklidde bile dalma en âdi Yemekle mahir olan bizden evvelki ka emelere soralım: Nerede (Racine) den (Bawdelaire) e doğru bucak bucak açılan büyük gür? yerede (Balzac) tan (Proust) a doğ” mi kimim kavram inkişaf eden hakiki 70- Nerede (Sainte Beuve) den (Alsin) © doğru düğü Be di hükmü) “<a düğüm çözülen bedi ve) kei (Söcrate), (Platon). (Arme: ÜHeklereıy Bergman). (Freud) ve izgi çizgi motifle- ükmele tefekkiir? “© Kara- ve Olin diy Ye Pre Ka si hakiki sanat ve fikir gerçevesin- irili kımıldayış, vagonluktan loko- metil eeçiş müstemlekelikten istik- Kin “NÜN bizim nesil kadromuz için Bizim tesi kadromuzun, cihana hâkim aelâğ kileri ve iinde yaşadığı zamanı, bir 3 denli Una aksettirebildiğine mi iki Ve materyalist iki düşman elen ona: kaynağın derhal hurumasını biltil Yaşadığı, çilesini bilfil çektiğidir. Harp sonras ve Cümkhuriyet devresi nes- Hi eiriniı en orjinal ve istiklali şartlar # me bU ana kaynaklardan aldığı ve inşa et, esiyete ulaştırdığı, tesirlerle * ve etmekte devam ediyor. Sali ine bizim nesil, akla kara gibi, ll Far bir tezad içinde. Evet, bu böy- mek oi bu tezadı neslimizin zaafı san- smd b Bedia ei De bu > i etmekten kaçınmak, bence yal- niz ahmaklık olur. ii ” tezad neslimizin, yekün ifadesile Ne sadece geniş nesil çerçevesi içinde, uvveti, gerefi, kıymeti, haysiyetidir. Bi- Zim aramızda tezad varsa, meşhur (Ah- med Haşim - Yahya Kemal) geçimsizliği Gibi, nefsani sebeplerden değil, kosko- ca birer dünya görüşünden gelen tezad- dır. Yoksa dava bakımından baş düş- manı olduğum, peslimin çocuğu ve mek- tep arkadaşım Nazım Hikmeti ben, şahi- « ve nazmındaki saf şiir cevherile sev- diğimi burada ilân etmek isterim, Bizden evvelkiler, sadece fikirsizler sürüsüydü. Fikirsizlerin, hiç tezad olur mu aralarında? Yoklukta tezad aranır mı hiç? İşte neslimizin birkaç prototipi ara- sındaki bu tezad, işi geniş nesil çerçeve- sinde ele alacak olursak, ilk defa nesli- mizin düşünmeğe ve muhasebe etmeğe başladığını ifade eder; netice de zanfı- mızı değil, kuvvetimizi belirtir. Neslim bu zamana kadar asla vara- madığı üstün bir taktika icabı, âzası ara. sındaki hırlaşmayı bırakır da, bütün ku- tuplarile müşterek bir vahdet | içinde, yekpare bir nesil hücumuna geçer ve or. talığı hiçlik ve yokluk süprüntülerinden temizlerse, o zaman makamına kurulur ve anl davası olan içindeki tazada ge- Şer: onun kavgasını yapar. Hem de nasl biliyor musnuz? Tezadını başta ve sonda, cesaret ve | sez imiyetle avaz avaz haykırarak!... neslin yek'ar edeyim ki bu tezad, ayni için elma kl! Gephelerini yok etmek ba, nesil 1 ttuğumuz bu bir çift bom- olduğu akımından sadece kuvvetimiz velke ğin: her şeyden evvel bizdea & Yelki hiçliğin kafanna düşmelidir. Nes min hâkim hüviyeti bllrlaşıktan son Mg iribirimizin başına! Neslimiz için- kurcalı calist ve materyalist kaynakları de mii li dilmen zümredân, netice- bile meydan bizim olacakan vi sö içinde yal di. meslimden, dağmıklık Neslimizin daye ei bekliyorum. bite girişmekten çekindiği teker tes- Sim, (Nehal entimanei Üni if ede malüm! Fakat sarahatsız Mlüğümdz dimi kurtarmak için, iki zıd zü tan ken- örneklerile canlandıracak Mem > çağım: Birinci zümre ruhişular, ikinci zümee maddeciler grupu.. Her halde iki taraftan da, ballibaşiı tanıdıklarınız olsa gerek, Bir cesaret ve samimiyet daha göster. mek istiyorum. Eğer beni lütfen içlerine kabul ederseniz kendi Zümremi ferd ferd saymıyayım da, bütün dünya görüşümüz. le biribirimize zıd, fakat nasil ifadesile eindilik beraber olmamız iktiza eden kar. m zümreyi şahıslandırayım: ei Materyalist kaynaktan gelenler: «Nazım Hikmet, Burba: Belge, ket Süreyya, Sadri Erte: haddin Ali, Suad Derviş, İlhami Bekir>. M Bunlardan başka bir de, dünya görüşü safını tayin edemediği halde, meslimizin saf şür ve fikir kalitesine yükselebilmi bir ara zümre var; aktilmi Ziya, Sabahaddin Rahmi, Ah Asipirol necati yeı Edebiyatta yeni - eski meselesi med Hamdi Tanpınar, Ahmed Kudsi Te- ger, Kemaleddin Kâmi, Bedri Rahmi, Saki Faik>, örneklerden sonra, işinden Beni mazur iz, nesil kıymetimizi I — Bir büyük harp sonrası nesli var” dır ki, müsbet, meni geniş yekün hatlan içindedir. 2 — Bir gün bu memlekette hakiki bir tenkid kurulursa, öz türkçeye bağlı müs- takbel Türk edebiyatının, şiirde, rorman- da, piyste ve her şeyde ilk klâsiklerini bizim nesilde arıyacak ve bulacaktır 3 — Bu nesle bitişik olup da, (arzu- yu umumi) üzerine hâlâ Wbiyatına de- Sen wi m ve çürük şöhret- , topyekün bir hiçlikten başka bir değildir. o De hangi bir nesil iddiasna girişe- bilecek, yalın ayak, başı kabak her han- si bir bbüse yoktur. ve halisiyet nesli olan Büyük harp sonrası neslinin, umumi ne- sil ifadesile kendisini sanat ve fikir âlemindeki iktidar makamına geçirebil- mesi hiz İri mefhumunda muvakka- ten, nesil mefhumunda ebedi; birleş- esi imdir PE 6 — İlk ve biricik dava ve kalite nesli olan Büyük harp sonrası neslinin, kendi içindeki tazadı vurması, zaaf değil kuvvet, teferrüat değil Mir, Bence artık bundan böyle yapılacak bir iş kalmamıştır. Çalışmak ve eser ver» mekten ötürü! Türk cemiyetinde 40 ya- şına kadar her münevver bizim nesilden olduğuna yöre, okuyucumuzu ve taraf- tarımızı yetiştirmek, bunun için de bo- yuna eser vermek, gayemiz olmalı. Ha- kiki tasfiyenin biricik metodu da bu, Baki uhuvvet Tuvaletinizi yaparken Pudra altına dalma KREM PERTEV sürünüz. Pudrayı sımsıkı tutar ve akmasına mani olur. Yağlı ve yağsız olan tüp ve vazoları vardır. İst, Beşinci icra memurluğundan: 8939/4758 Unkapanında Yeşil tulumba caddesi ho- ca Yakup sokak arabacılar sokağında (7) No. lü Arap Recep ağanın evinde müstecir iken halen ikametgâhı meçhul bulunan müvezzi Bekir Sıtkı oğullarından Memduh. Balâhattin Kâmile kira bedelinden borcu- nuz olan (111) lira (11) kuruşun 9 10 taz- minat we fern masrafile ve haciz yolu ile tahsili hakkında 30/9/9371 tarihli 36/2616 No.lu haciz vesikasına mütedair aleyhiniz- da yaptığı icra! takip üzerine yukarda Yya- sıli adresinize gönderilen ödeme emrinin arkasına mübaşiri tarafından verilen meş- rahata yukarda yazılı İkametgibınn terkettiğiniz ve ikametgâhınızı bilen olmadığı kaydı görülmüş olmasına mebmi sabıtaca adresiniz telikik ettirilmiş isa de zabılnın verdiği cevapta mübaşirin verdiği meşruhatı wüeyyild bulunmuştur. Teb- linen Oicramnı oO#alep Oeden bu talebe göre muamele için Odosya omerei omakamma sevkedilmiş ve merci hâkimliğince de 20/12/9399 tarih ve 39/833 Ko. altında ve ödeme emrinin gazete ile ve bir ay müd- detle ilânen tebilğine karar verilmiştir. Hâ- disenin şekli ve cereyanına göre: İşbu ilân tarihinden iibaren bir ay içinde yukarda Yazılı borcu faiy ve masraflarile birlikte ödemeniz lâzımdır. Borcun bir kısmına Yeyahut tamamına veyahut alacaklının ta- eğ hakkına karşı bir itirazınız varsa gene ei tarihinden Yübaren bir ay içinde dut ire müracaatla bildirmeniz ve ya- Su, gain bahriren gündermeniz lâzım olduğu Bibİ yine bu müddet içinde İ, İK, tebliği makamına kalm olmak üzere keyfi- yet bir ay müddetle ilân olunur. (ML 236) 8 — Tersi koşan atletlerdir. 4 — Başına «H. gelirse coğrafya tablosu- dur - Teshin et. $ — Hastalık geçtikten sonra başlıyan devre - Nola, 8 — İnadcı - Bamıyanın başı. 7 — Tersi Mısırda bir nehirdir - Anado- luda bir vilâyet merkezi. $ —'Tersi posta paketidir -'Tersi taşıma- dır. 9 Eğlenceli bir gece 10 — Başına «Gs gelirse erken değil - Ki- şi - Sıdkının başı. Yukarıdan aşağı: 1 — Harabe zare. 2 — Boş gezen - Deva, 3 — Yamhanelerde kullanılan bir neyi kola markası, 4 — Nisyan eden « Kümes bayrunların- dan $ — Tersi göçmendir - Gaganın yarısı. 6 — Tersi öğütülmüş hububattır - Tenbel- lik, 7 — Bir yaşta bulunanlar - Tersi peridir. 4 — Tersi teshin yasıtalarındandır - Kim- sesiz. 9 — İçki sofrası. 10 — Su - Tersi patlayıcı bir maddedir. Geçen bulmacamızın halli Soldan sağa: 1 — Uko, Mesai, 2 — Mıknatisli, 3 — Us- Kurabak, 4 — Raak, Bikar, 5 — Uk, Relriss, 6 — Buse, İyr, 7 — Eyi, İsa, Le Lruj, Ser, 9 — Dubalar, 10 — Ek, Münasip. Yukandan aşağı: 1 — Umurubelde, 2 — Kısakuyruk, 3 — İ Okka, Sinb, 4 — Nükre, Şam, 5 — Mar.Lü, | 8 — Etablişman, 7 — Sibirya, Ra, 8 — Asa- kir, 9— İlkasile, 10 — Li. Relerip. CAFER FAHRİ nin eserlerinden i YENİ HARFLERLE Savaş ve Polis köpeği Tavuk hastalıkları Tavukları çok yumurtlatmak için ne yedirmeli? Ne zamas civciv çıkarmalı? Tavukçulukta muvaffakiyetin “m ? Tavukçuluktan nasi para kazanılır? Nasıl tavukçuluk yapılmalıdır? ESKİ HARFLERLE Mufassal yeni tavukçuluk , Kaşi beslemek usulü Av ve salon köpekleri Satış yeri: İKBAL (kitabevi ZAYİ — Fuüh malmüdürlüğünden wi- makta olduğum tekaüt maaşı senedi res- malsi ile cüzdanını ve nüfüz tezkeremi kay- bettim. Yenilerin! çikaracağından eskilerin hikmü yoktur, Mütekald Süvari I, mülâzim Yusuf Mazhar yerli Aspirin değildir. alınmiıztın. İT) Gayrimenkul satış ilânı SİNDE. ÇEKİLECEK İstanbul Emniyet Sandığı direktörlüğünden: Medihanın 16340 hesap No, sile Sandığımızdan aldığı derecede İpotek edip vadesinde borcunu vermadiğinden 3202 No. U kanunun 46 cı maddesinin ieabeden matufu 40 cı (omaddesine Boğaziçinde Anadoluhisarı eski Hamam sokağı veni Körlez caddesinde eski 10 (1359) liraya karşı birinel hakkında yapılan takip üzerine göre satılması yeni 1/1. 1/2. 1/3. 1/4. 1/5. 1/6. en yeni 15 No.lu İki masura suyun nımf hissesini şamil kayden beş dükkân: olan (halen 4 dükkündir) maa bahçe ahşap sahilhanenin tamami bir buçuk ay müddetle açık arttirmaya pılmaktadır. » Baliş tapu sicil kaydına göre ya- » Arttırmaya girmek isteyen (610) lira pey akçest verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabal olunur. Birikmiş bütün ver- gilerie belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve telliliye rüsumu borçluya ittir. Arttırma şartnamesi 1/2/0460 tarihinden itibaren tedkik etmek İsteyenlere Bandık Hukuk İşleri servisinde açık bulundurulacaktar. Tapu sell kaydı ve sair Jürumlü Mmabat (a şartnamede ve takip dosyasında vardır, Artırmaya girmiş olanlar, bunian tedkik eğerek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkinda her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci artluma 21/3/M0 tarihine müsadif perşembe günü Cağsloğlunda kâln Bandığımızda saat 10 dan 1? ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi het teklif edilecek bedelin tercihan alınması o icabeden gayrimenkul mükellefiyetile Sandık slacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 5/4M0 tarihine müsadif cuma günü aynı mahalde ve aynı suale son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok artlıranın üstünde bira. kılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan slâkadarlar ve irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden iibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri Yizımdır. Pu suretle aklarını bildirmemiş olanlatla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malimat almak İsteyenlerin 8958/1532 dosya numarasile Sandığımız Hukuk İşleri servisine müracaat elmeleri Yüzumu ilin olunur, 4 DİKKAT Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek isteyenlere mu- hamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin $$ 40 nı tecavüz etmemek üzere ihale nin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. (160) I — Şartname ve nümunesi mucibince 150 top parşömen kâğıdı açık eksiltme üsulile satın alınacaktır. ZI — Muhammen bedeli 1650 lira muvakkat teminatı 173,75 liradır. II — Eksiltme 31/1/9549 çarşamba günü saat 16 da Kabataşta levazım ve mübaysat şubesindeki alım komisyonunda yapalacaktır. IV — Şartname Ye nümunc her gün sözü geçen şubeden parasiz alınabilir. V — isteklilerin eksiitme için tayin olunan gün ve santte © 7.5 güvenme paralarile hanmaları ilân olunur. racaat eylemeleri. İstanbul 3 öneli isra memurluğundan: | İ © Mukaddema Şehzadebaşında Serezli 80- | İ kağında 15 numarada mukim iken halen İ ikametgâhı meçhul bulunan Rauf Alanyalı- ya; Tesisatı elektrikiyo Türk anonim şirks- tinin 20/12/6497 tarih ve 1546-51160 numa- rah tesisat mukavelen«mesi mücibince zim» metinizde müddeabih alacağı olan 37 lira W kuruşun haciz yolile tahsli hakkın dairemize vaki müracaat ve tak'p üzerine bu suretle berayi tebliğ tarafınıza gönde- rilen ödeme emri ikametgâhı bazırınızın meçhuliyeti hasebile tebliğ kılınamamış ol» duğundan bü husustaki tebiiğatın bir ay müddetle iNânen tebliğine icra hâkimtiğin- es karar verilmiş olmakla tarihi ilândan #ibaren müddeti mesküre zarfında 39/2629 dosya mumarasile mezkür borcunuzu ver- mediğinis veya oranın tehirini müsteizim kanuni bir itiraz dermeyan etmediğiniz ve yine bu middet zarfında borcunuza yel#- eek mal beyanında bulunmadığınız veya ha kikata muhalif beyanda bulunduğunuz tik- âirde hapsen tazyik ve cezalandırılacağınız- dan keyfiyet malümunuz olmak ve bu hu- sustaki ödeme emrinin tarafınız tebliği makamına kalm bulunmak üzere ilânen teblig olunur. CM, 2285) Esan harioden getirilmiş, inb- et şekline konmuş ve Avrup& mamulâtının fevkindedir. birlikte mezkür komisyona gelmeleri ilân olunur, İstanbul Yükcüler Cemiyetinden: 26/1/1940 tarihinde Cemiyetimizin toplantısında ekseriyet hasıl dan 12 Şubat İ940 Pazartesi günü sant onda esnafımızın hanında Cemiyet merkezine gelmeleri ilân olunur. Satılık eşya Beyoğlu dördüncü sulh hukuk (O hâkimliğinden Terekesine mahkemece el konulan ölü Avniye sit Beyoğlu Tünel neyden 2 numaralı saatçi dükkânında bulunan vitirin camlı tezgâh, camlı bir takım masalar açık arttırma suretile 3İ /1/940 tarihinde saat 14 da satı lacaktır. İsteklilerin yukarıda gösterilen gün ve saatte mahallinde hazır bu «Gid olmadığın- Sirkecide Mizanoğlu dolap ve Harp Akademisi Komutanlığından: Harp akademisine yavmi üç lira ücretle bir elektrikçi almacaktır. Nsfin Vekâletin- den tasdikli üçüncü derece ehilyetnameyi haiz olması şarttır. i Taliplerin 10 şubat 040 tarihine kadar Yıldızda Harp akademisi komutanlığına mü- 4D Sualtanahmed 1 inci sulh hukuk malik: mesinden: Fabriye ve Cemaleddin ve C lâleddin ve Melâhat ve Nuriye ve Salme ve Firdevs nam diğer Rabla ve Bahaeddin ve Şahabeddin ve Fatma ve İbrahim ve Aliye- nin şayian ve müştereken mutasamı! ol- duklanı İstanbul Çelebioğlu Alâeddin. ma- hallesinin Sultanahmam sokağında 486 kü- tük ve 306 ada ve 8 parsel ve eski 54-50 ve yeni 21 kapı numaralı 31,50 metro murab- basında üstünde sâlon ve taraçası bulunan Bultanhamamı Kebabcısı namlle imöruf 9700 Ira kıymeti muhammineli Kârgir ma- Bazanın izalel şuyuu zımnında füruhtu ta- karrür ederek icra kılınan açık arttırma neticesinde: Mezkür gayri menkulün tama- mu (12255) lira bedel mukabilinde müşteri- sine İhalel katiyosi icra kılınmış ise de be- dali ihale teslimi vezne edilmediğinden iha- lenin feshile on beş gün müddetle yeniden açık arttırmaya vazolunmuştur. Şartnameri diranhaneye talik kılınmıştır, Satışı 20/2/9040 tarihine müsadıf sah günü saat 14 den 18 kılınacağından talip olar- ların kıymeti muhâmminesinin © 75 unis- betinda pey akçesini hâmilen o gün ve sa- atte İstanbul Divanyolunda dairet mah- susasnda Bultanahmed 1 iel sulh huku mahkemsi 089/32 numara 1le müracaatları İlân olunur. (M. 2287) Bahçekapı Salih Necati