27 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

27 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

AKŞA 21 Mart 1940 MK A ÇIÇEKLER| BİR KAÇ TAYÖR MODELİ Birçok derde deva olarak Lâstik eldivenler nasü temizlenir? kullanıla İlkbahar gelince yeni açan çiçekler yalnız göze hoş görünmekle, odaları süslemekle kalmaz. Birçok rahatsızlık- Jara deva olurlar. Menekşe, beyaz ley« Jâk, şeftali çiçeği, ve papatya en faj- dalı olanlardandır. Menekşe çiçeği dahilen ve haricen kullanılır. İçilince öksürüğü geçirir, tuvalet suyu olarak kullanılınca cildi yumuşatır, ve beyazlaştırır, Koyu renk MX ve kokulu menekşeleri intihap etmeli. Sabah erken toplanıp temiz kâ- dit ya tepsi üzerine yayıp güneşten ve toz topraktan uzak bir yerde kurut- malı, Tamamile kuruyuncaya kadar her gün altını üstüne çevirmeli Menekşe çiçeği çay gibi haşlanıp bol şekerli olarak içilince öksürüğü yumu- Şatır ve söktürür, Tuvalet suyu şöyle yapılır: Bir litre beyaz sirke almalı içine 150 gram kuru yahut yaş menek- şe çiçeği atmalı, bir ay (ağzı sıkı ka- palı şişede) muhafaza etmeli sonra tül bentten süzmeli. Yüz kıyanacak suya bir tas su içerisine bir kahve kaşıği bu menekşe sirkesinden karıştırmalı. Beyaz leylâk romatizma ağrılarında faydalıdır. Ağzı kapalı bir reçel kava- nozunun üçte ikisini beyaz ley- İk çiçeği ile doldurmalı, Dolun- caya kadar iyi cins zeytinyağı ilâ- ve etmeli, Çiçeklerin yağlanması için karışlarmalı, On beş gün güneşte bi- rakmalı, Çiçeklerin hepsi güneşi gö- rebilmesi için ara sıra kavanozu çevir- Adapazar Selma G, — Ev işlerinde kulla nulan lâstik cldivenler katiyen bei et mizlenmez ve yıkanmaz, Bunları € sabun ve su ile, el yıkar gibi, ında yıkayınız. Ellerinizi havhu ile F ri ipe mandal u havalarda giyilen £ balar üzerindeki çamur lekelerin mak için kolay bir usul yardır. Boğrulkr su ile yarıyarıya İspirto Karıştır. malı, Bü suya temiz bir sünger batırarak lekeleri silmeli 3 — En İyi salamura yapmak usulü bardak kaynar sicak 5 tuz atıp nek ve süzüp kullanmaktır. Sigaranın parmaklarda bıraktığı leke nasıl çıkartılır? YAR Sigara dur iz husule gelen parmaklardaki sari lekeje çıkarmak için oksijenli su ile #i olmazsa çamaşıra kullanılan ve gişe tilan çamaşır suyu alırız. Bir kap İçin: $u koyduktan sonra bu sudan da bir kahve kaşığı koyunuz. Bu su içinde parma larınızı yıkayınız, 3 — Boğan ve sarmisak kokusunun ağız- da kalmaması için iptida ağlı yıkayarak dişleri fırçalamalı, sonra ağıza bir çay ka- şığı şekeri atıp yemeli, Rivayete göre bu- nun gayet iyi tesiri varmış Başka kimseler maydanoz, anason Ya- hut karanfil tanesi çiğnerler, koku az 2a- manda zall olurmuş, Saçlardaki kepekler nasıl temizlenir? Şehremini Leman: 1 — Saçlarınızın faz- la kepeğini geçirtmek için saçlarınızı yı karken şu ilâcı şampuan gibi kullanmız. 200 gram ispirto ile 200 gram arap s&- bunu karışarak olan şampuan! bir eczane- de yaptırınız, Bundan bir miktar saçlarını. za sabun yerine dökünüz. Üzerine bir az sa akıtarak köpürtünüz. Köklerini oralayınız, bol su ile çalkayınız. 2 — Tırnaklarınızın çabuk kırılması Yu- muşak olmalarından ileri gelir, Tirnaklari- KERVRUB meli. Romatizmadan muztarip olanlar | (© Bu sene ilkbaharda giyilecek tayör- | etekle, düz ipekliden ceket yapılarak | uzundur. nizi makasin kesmeyiniz dalma törpü ile ağrıyan yerlere bu yağ ile masaj yap- | lerin biçimi ve çeşitleri pek çoktur. | dâha yazda da giyilebilir. | <4 — Balık srti kumaştan tayör, | biçim verimeniz tirmaklar se 3 malıdır. Bunların uzun, kısa, kemerli; bolero 2 — Gri üzerine beyaz çizgili ince | Önünde reverleri yoktur. Arkada da Bayi arala iz ya ekeni Şeftali çiçeği İaksatiftir. Rüzgârdan | gibi birçok modelleri vardır Hiden etek ve kısa bolero. Kol ka-“| belden yukarı kısım boldur lam ni iye Kana dökülen şeftali çiçeklerini toplamalı, 1 Ekose etek üzerine düz yünlü- pakları ve reverleri beyaz pikedendir, 5 Kahve rengi ile bej çizgili ku- | hangisi olursa olsun tırnakları gölgede kuruttuktan sonra kapalı tam kavanozda saklamalı, Bir bardak sıcak su veya sıcak süt içine bir çorba kaşığı (dolu dolu) şeftali çiçeği kay- Dalılır ve gece yatarken içilirse Jaksa- tif tesiri yapar. Papatya çiçeği bunlar arasında en faydalı olanıdır. Papatya çay gibi haş- lanarak mide sancısında içilir. Gözle- re banyo yapılır, saçların rengi açıl ması İçin baş yıkanınca papatya su- yu ile saçlar çalkanır, yüzdeki kırmı- alıkları geçirtmek için yüz papatya menkuhu ile yıkanır. Papatya çiçeğinin asıl faydası işti hayı açması, aperitive olmasıdır. Bir fincan çok sıcak su içine bir çorba ka- şığı papatya çiçeği atarak yirmi da- kika çay gibi haşlamalı. Süzdükten sonra acı olan bu çayi yudum yudum yemekten yarım saat evvel içmelidir. Portakal suyu Yazın kullanılmak üzere taze por takal suyunu muhafaza etmek istiyen- ler vardır. Bu basit fakat dikkatli ya- pılması lâzım olan bir iştir. Portakalları çeşme altında yıkadık- tan sonra kesmeli ve suyunu sıkmalı, Ağızları sıkı kapanan bira Şişelerin- den alıp tertemiz yıkamalı, portakal suyunu şişelere doldurmalı, ağizları- nı sıkı kapamalıdır. Büyük bir tencere içerisine eski pe çete veya havlu gibi şeyler koymalı, Şi« şeleri üzerine dizmeli, şişelerin arası- na da peçete veya havluların bulunması lâzımdır. Soğuk su ile tencereyi şişele- rin ağzına kadar doldurmalı, Ateşe ko- yarak yarım saat pişirmeli, Ateşten in- direrek ayni su içinde soğumağa bı. rakmalı. Sonra kurulayıp raflara diz- meli, öylece muhafaza etmelidir. Bu tertip dikkatle yapılır ve bilhaş- sa şişelerin ve portakalların temiz ol- (masına itina edilirse portakal suyu taze olarak uzun müddet durur, Bun- dan gerbet ve dondurmalar yapılınca taz6 gibi nefis olur. Nevraljiye karşı İlkbahar nevralji sancılarının en fazla hissedildiği mevsimdir. Bu san- cıları hafifletmek için bir şişeye eter koymalı, ve içerisine eritebildiği kadar kâfuru atmalıdır. Bu iâçla sancılanan yer ıslatılıp masaj yapılırsa çok isti- fade edilir, dön ceket, Bu kostüm ipekli ekoseden — Karolu,kumaştan tayör, Ceketi l maştan tayör. Arkası kemerlidir. Fransada üniformalı kadınlar: an kadınlar yardımcı hizmetinde çalış için bir kurs açıldı dan anlamak lâzımdır. Bir de şoför ka- dırlar bir kolorduya dan kısa ve çabuk muhabereyı bilmeleri bulmak, rüzgürlern istikametini mak gibi, şeylerdir hem amelidir. Zabit dersleri anlatmakta, Fransada da kadınlar orduda yardıra- | bağlı oldukların- iptida dershanede sonra erazi üzerin başlıca gördükleri iş mhhiye otomobille- rini kullanmaktır. Sıhhiye otomebillerin- mlar gözönüne alınarak hizmetlerde çalışan üniformalı kadınlar işin Pariste bir kurs başı kadınlara ders v haritadan anla bakarak saati tayin den çoğunun şoförü de tatbikat yapılmaktadır ok kadınlar da cepheye yakın mıntakada sivil halkın tahliyesi ve nakli Yukardaki resi açılmıştır. Bir yüz- ektedir, Dersler ak, güneşe, aya <de ders verirken, aşağıda bir mene- gibi işlerde kullanılıyorlar. Bu işleri hak» verirken, kara tahta önünde ve hari- kile görmek için eroziyi bilmek, harita- | tada çalışılırken görünüyor. Güzellik maskeleri Yüze, su ile ezilen bir takım pudrâ- lardan yapılmiş, güzellik maskeleri koymak Avrupa ve Amerikada çok tâ- ammüm etmiştir. Bunlar hazır olarak bulunmadığı zaman evde saf madde- lerle hazırlamak kabildir. 90 grem arpa unu, 35 gram bal, bir yumurta akı almalı, Yumurta akımı telle vurup köpürtmeli, sertleştirmeli içerisine balı ve arpa ununu karıştıra- rak bir krem yapmalı, Yüz yıkandık- tan sonra bu kremi yüze sürmeli bir iki saat bırakmalı, yahut gece yatar- ken sürerek öylece uyumalı, Sabah ılık su ile yüzü yıkamalı. Rür- gâra maruz kalan yüzün çatlamasını, kızarmasının ve gerilmesinin önüne geçmek için çok iyi tesiri vardır RUJ GUTTARE'iN büsasi ve sıhriimiş tetkibi sayesinde serbestçe yemek, İçmek banyo yapmak ve öpmek kabil olduğu yüz- binlerce kadının şehsi tecrübelerile artım itiraz kabul etmez bir hakikat olmuştur. Bu eşsiz FRANSIZ müstahzaranın husus si sureti istlmaline dikkat ediniz. Dudaklam rınıza sürdükten boş dakika sonra hasl olan yağlı tabakayı hafifca siliniz. Geriye Kalan renk dudakinra tabii ve cazip bir gü zellik temin eder, Her yerde arayınız ve enk kartelâsından çehtenine giden rengi seçiniz, artık baski bir Ruj kullanmayacaksınız. Ufak modeli: 35, büyük model: 100 ve reşanfı: 70 kuruştur, Umumi deposu: Onlata, Aslan Han.