6 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

6 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Soyadlarım Kutuge Yaz- T e'İVI a zn Du VU mları dıran Vatandaşlarımız. Ş Dün arefe olması yüzünden nüfas müdürlüğüne soyadlarını köütüğe yazdırmak için müra esat eden hemen hemen yok gibi bir şeydi. Bayan ve Bay- lardan soyadlarını kütüğe yaz dırmış olanların adlarını bugün de yazmakta devam ediyoruz: B İthalât gümrüğü fambar me- muru Ahmed Fevzi başgut, İh- racat gümrüğünde hamal Yusuf beykoz, Hacıhüseyinler İstasyo munda Mazhar kutay, Karşıya- ka'da Donanmacı mahallesinde Rayegân sokağında 23 numara Müstafa buzoğlu, Buca Orta- mekteb müdürü Ahmed Cevdet bilsay, Hacımahmud — mahalle- sinde Şamlı sokağında Hasan Fehmi beugü, Karşıyaka Kemal. paşa caddesinde 104 numsrada Hamdi büyük taşğın, Müstahkem mevki kumandanlığında mülâ. zim Asım boray. Ü Üçüncü fatintak katibi Ka- mil canatan, Üçüncü istintak kâtibi Nuri canatan, İş bankası memurlarından - Ahmed Refik elvelek, Emrazı sariye hastane- sinde terzi Leman coşgan gün, Osmaniye — mahallesinde Molla: ahmed sokağında 17 numarada Hakkı candane,“Karantina mu- hacirin ı::d 78numarada Hakkı cenE, kordon n sokağında 171 ııııııııı&ıc:.:u “ Rahi coşgan er, Ballıkaya Ha: vemli efendi cuddesinde 10 nu- marada Ahmed canbulat, Em- lâk bankası — memurlarından Hamdi çiler, Kemeraltı 21 nu. - marada Behçet çetalkaya, H.H. memarlarından — Mustafa kök- getin, Falk çokal, Belediyede 82 numaralı memar Süleymean çalık, Halil Rifat paşa — cadde. sinde 45 nomarada Hüseyin çam, Halimağa çarşısında 52 mnumarada İzmall Vedad çelki, gardiyan Bekir Çetinbaş, Karşı- yaka'da Farak çulla, polle 87 B Yakub çırım, polis 103 Hakkı oılıı. Belediye M. 64 numa- zalı Hasan çaktır, gardiyan Fehmi çevikel, D, D. birinci gübe şeli M Şadi — çakalor; gümrük muhafaza motöründe makinist Vabab çulay. D Dolaplıkuyu'da 71 re y üi gear ee maliye şubesinde M, Emin doğaner, — İkiçeşmelik — küçük ıı[ıı sokağında Kenan doğun: er, polle 1 numaralı Ziya diz- men, Âydın demiryolları — cer rels muavini İsmall Sadeddin, demlrağ, gümrük kııııyoıuıııı - caddesinde 258 IııırıdıP;: leyman ve kardeşi " Hayreddin — demirkaya, Zirast bankası vez. — medarı Ali Rıza dayan, gümrük — muhafaza M. 2093 — Hüseyin — dilek, Göztepe'de Eşrefpaşa 0: — koğında 12 numarada - avukat — Ahmed Rıza düyar, Basmabane —yıı memurlarından — H. Fehmi dirikan, D. D, 7 Ah: - med Arif dikçir, Emlâk ban- — kası şöflerinden Sald dural, hlıııuuıııııu.&hıogıu — Başim derin, Muhasebel husu: — Hiye kâtibi Cemll duruarı, güm- Tük muayene memura Cevdet demiralan. "',D. D. imda memar Niysıt Eralıcı, İnhisarlar tütün fabri- kasında Mustafa Mehmed eryüz, polle 8 mumaralı Cemal ergü len, Falkpaşa'da Karakapı cad. desinde All oğlu Niyazi berişci Karşıyaka belediye — şubesinde sandıkemini — Hilel — ergüz, levazım müdürü Teovfik ersin, Balcılar'da 187 numarada kun- duracı Mehmed erdican, Devlet demiryollarında depo memuru Fuad erginman, Mubhasebel hu- tusiye süvari tahsildarı Ömer Fikri erturan, Tilkilik caddesin- de 292 mumarada Muzaffer erginarkan, Karşıyaka'da Seli- miye caddesinde 11 numarada Vasfiye kökkaya, Karşıyaka'da Yenılşçipaşa sokağında 42 nu- marada Zelihe gülsen, Burna- va'da Yavaz sokağında 14 nu- marada Veysel gözüpek, Mem- leket hastanesinde M. Mahmud gülüne, Denizyolları Acentesı Me, Rifat güneri, San'at mek. tebi muallimlerinden Hayati ve babası Mahmud görkey Maal- Hm Salm gökdeniz, Namık Ke mal sokağında 31 numarada Nosret genlik, Belediye ayar memura Mes'ud ve âilesi efradı gürekin, Ağırceza başkâtib mu- avini İbrahim Hakkı gülnar, Gedik oğla Muzaffer ve dilesi gedik, Burnava'da bando mu- allimi Hüsnü güçer. H Karşıyaka belediye memuru Ahmed hepşen, belediye — tan. zifat kontrola Mehmed hasırcı, polla 92 Hikmet hoşgün, Mirali mahallesinde 64 numarada hü- seyin bergöl, belediye kantar. cılarından Şükrü haskan, Yusuf ve dilesi haraççı, polls 81 Sey- feddin helâgü, sabık jandarma K. Nurl hünler, İkinel Süley. maniye Mışırlı caddesi 30 nu- marada Enver' hügül, binbaşı Beşir hanpalat, gümrük — alay aembar memuru H, Cabid hazar- hun, Karşıyaka maliye şubesln- de vezmedar Abdullah hankay, tamaşalık'te M, Esad huntürk, belediye kantarcılarından Meh. med hasbek, D. D. kaleminde yazı İşleri müdürü —Mustafa bendel, Aziziye mahıllesinde havlucu sokağında 17 numara- da Hasan bışım, Damlacık Dere soksğında 9 numarada hüseyin hürüz, Selvilimesçit 160 numa:- rada H. hüzmmü hoke, belediye tahelidarı Edib hün Er, I İnhisarlar veznedarı Mustafa Nurl Işık, Salhceza zabit kâtibi Naci Ilgar, Karşıyaka'da Salih- paşa caddesinde 107 numarada Zöhdü Işıl soyadlarımı lardır. $ — Ödemiş tayyare cemiyeti mubhasebecisi Bay Ahmed Celâl Me kardeşleri Bay Bezmi vo Bayan Müşlfika soyadı olarak (Törün) almışlardır. Tayyare kâtibi Ahmed Nuri de (Baydar) soyadını almış ve nüfus kütüğüne yarzdırmıştır. Yeni Arkadaş Ankara, 4 (A.A) — Üç yıl danberi şehrimizde her perşembe çıkmakta olan (Ankara baftası) gezetesi dünkü sayısı ile Çan- kaya adı oltında ve büyük kı- tada İntişar etmiye başlamıştır. Gazete, yakında akşam gazetesi olarak bergün çıkacağımı — bil. dirmektedir. almış- Acaha Neler Bulundu?.. IstanbulTelefonŞirketin- deTetkikat Yapan Heyet, FeciNeticelerleKarşılaştı t e ee l b İstanbal, 5 (Bususi) — İstanbul Telefon şirketini teftiş eden heyet, feci netlceler çıkarmıştır. Meydana çıkarılan bu işleri, lerle ilân etmesi muhtemeldir. Bayındırlık Bakanlığının gazete- Iran - Iİrak Hudud Ihtilâfı Akvam Cemiyetine Git- mek İçin formül buldular Siririn ee COŞ İstanbal, S (Husust) — Şehrimizde bulunan İran hariciye veziri Kâzımi Han ile Irak hariciye nazırı Nurl Paşa, yaptıkları bir mülâkatta, budud ihtilâfi işini akvam cemiyetine teklif et mek üzere bir formül bulmuşlardır. Arnavud'lar Yunana Mü- G, Kâzım özalp'_in Teşekkürü İstanbul 4 (ALA) — Ku- rültay — Başkanımız General Kâzım Özalp yılbaşı dolayısile her taraftan moktubla ve tel yazıslle aldığı tebriklere — te- şekküre — Anadolu —Ajansını memur buyurmuşlardır. Saylav Seçim İşi Başlıyor Ankara, 5 (Hususi) — İçeri İşler Bakanlığı, bayram erte- sinden itibaren yoklamasını bi tiren vilâyetlerin saylav seçim işine başlamalarını — tebliğ et miştir. Gümrüklerde ' |Yeni Teşkilât.. Ankara, 5 (Hususi) — Güm: rük ve İnhisarlar Vekâletinin yeni teşkilâtı, Amerika'dan ge- tirilen mütabassısın raporu dal rtesinde hazırlanmaktadır. badele Teklif Ediyorlar.. Ankara Aksi Takdirde !Aradaki Anlaşama- mazlık Sürüb G'decekmiş.. İstanbul, 6 (Hususi) — Ar- navutluk hükümetinin naşiri efkürı olan (Besa) gazetesi, Elen hükümetinin, —Arnavutluk'taki Elen akalliyetlerinin tazyik gör- düklerinden bahlsle uluslar der- neğlne mürucamt etmesi mes'e- | lesinden şiddetli makaleler ya- zarak Elen bükümetine hücum etmektedir. (Besa), yazdığı son makslede Türkiye İle Yananle tan arasında olduğu gibl Arna- vatlok'la da mübadeleyo girişil. mesini ve akel takdirde iki memleket arasındaki akalliyetler münazaslarının dalma devam edip gideceğini ileri sürüyor. Yeni Yıl Münasebetile Atatürk'le Mazarik Ara- sında Telgraflar Çekildi Ankara, 5 (A.A) — Yeni sene münasebetile Relsicümhur Atatürk ile Çekoşlovak relslcüm. bhuru Mazarik arasında — aşa- Çıdaki telyazıları teati — olan: müuştur: Türkiye reisicümhuru Kemal Atatürk'e Ankara Yenl sene Türkiye'nin refahı ve relsinin eaadeti hakkındaki samimi temennilerimi zatıdev: letlerine arzetmek için güzel bir fırsat olmuştur. Çekoslovak relsledmhuru Mazarik Cokıılovıkyı relalcftmbhuru M. Mazarik'e Yeni sene münasebetile gön- dermiş olduğunuz telgrafnameyi büyük bir zevk ile aldım. En bararetli — teşekkörlerimle bir. Hikte şahsi saadetinizle Çekoslo. Kâzımt Han Cenevre'ye Gitti. İstanbul , & ( AA ) — İran Dış işleri Bakanı Kâzmmi Han Milletler cemiyeti toplantısında bulanmak üzere bu akşam saat 9,20 de hareket eden ekapresle Cenevre'yo gitmiştir. Kâzımi Han istasyonda vali ve belediye relsi Mahiddin Üstün: daeğ ile polis müdürü ve kon- solosluk erkânı tarafından uğur- lanmıştır. yakya'nın — saadeti hakkın. daki temennilerimi kabul bu.- yurmanızı rica ederim, Türkiye Relsleümhoru Kemal Atatürk İstanbal, 5 ( Hususi ) — Fransız huriciye mazırı Bay Laval bu aabah İtalyan baş- bakanı Bay Mussolini ile iki saat kadar görüşmüştür: Bir Haftada Tutulan Kaçakçılar.. Ankara, Ö (ALA) — Geçen bir bafta içerisinde muhafaza toşkilâtı tarafından ikisl ölü ve İkisi yaralı 32 kaçakçı ile bi- risl yaralı 13 kaçakçı hayvanı yakalanmış ve 444 kilo gümrük kaçağı 365 kilo inhisar kaçağı 9016 defter sigara kâğıdı 24 mecidiye ve 2661 madent kuruş ele geçirilmiştir. Fransa C, Amerika Parlı 4 (ALA) — Framsa ile cenubi Amerika arasındaki ilk merhalesiz. İrtibat kânunusanl ayıma ikinci onbeş günü zar- fında josef Lehbra tayyarcal ta- rafından temin edilecektir. Bu tayyareyi Rossl İle Kodos idare edecek ve bunlar hava şartları müssit oldağu takdirde hattı mustakim üzerinde cihan mesa- fe tekorunu kırmağa teşebbüs edoceklerdir. üniversitesi. Ankara, 5 (Busasi) — An- kara üciversltesi projesi bazi- rana kadar hazırlanacaktır. Kültür Bakanı İstanbul, 5 — (Hususi) — Kültür Bakanı Bay Zeynel Abidin, yakında şehrimize gele- cektir. C.H.F. Kongreleri Muğla, 4 (ALA) — C. H. F. Vilâyet kongresi — için kazalar- dan gelen murahbaslar bugün yerlerine dönmüşlerdir. C. H. F. Kongreleri. Burdur, 4 (A.A) — Dünden- beri Cümhuriyet halk fırkası vilâyet kongresine devam edil. mektedir. Varolsun. Burdar, 4 (A.A) — Samsan baro reisl avukat Bay Halll tarafından Burdar'un fakir ço- cuklarına — sarfedilmek — üzere yüzelli lira verilmiştir. Tokad'da Yol ve Köprü Faaliyeti Iyi Neticeler Vermiştir Tokad, 4 (A.A) — Kış bas: tırmış, vilâyet yolları üzerin. deki İşler tatil edilmiştir. 934 malf senesinin (İlk «ltı ayında 33 kilometre 308 metre yenl. den şose yapılmıştır. Ba me- yanda 640 metrelik — Niksar köprüsü, 90 metrelik Zidi köp- rüsü, 94 parça köyü Erbes merkezine bağlanması dolayı- âlle ökonomik bakımdan büyük faldeler temin etmiştir. Bu içlerden (başka 34 adet beton mrsa ve kârgir köprü ve menfez yapılmıştı. Bilhassa on gün evel ikmal edilen Nik- sar ovası yolu asırlardan beri bütün kış mevsiminde merkez İle alâkasını kesmek — mecburi. yetinde kalan Niksar'lıları çok sevindirmiştir. Evelce iki saatte büyük zorlaklarla - geçilen To- kad.Turhal yolu son altı aylık çalışmadan sonra tamamile ona- rılmiş, ba mesafe 46 dakikada katedilebilir bir duruma sokul: mufştur. Günün Küçük Haberleri C.H.F. Vilâyet Kongresi.. C. H. F. vilâyet kongresinin önümüzdeki — çarşamba gönü toplunacağını yazmıştık. Fırka vilâyot idare heyeti dün son toplantısnı yaparak — koöngre hazırlıklarını Ikmal etmiştir. G. Fahreddin ve Bay Fikri (Altay) Ordu müfettişi birinci ferik General Fahreddia ile kardeşi Bay Fikri (Altay) soyadını al- mışlardır. Buna dalr dün Ankara'dan nüfus müdürlüğüne bir tel ya- zısı gelmiş ve soyadı. nüfus kütüğüne yazılmıştır. Belediye Encümeni Belediye daimi — encümeni dün öğleden sonra belediyede toplanmış, bitiken işler hak. kında kararlar vermiştir. Avukatların Gezintisi., Türk Avuakatlar birliğinin to- elsi yıldönümü — münasebetile döün akşam birlik tarafından İsmirpalas salonlarında elli kişilik bir ziyafet verilmiştir. Adliyede Tayinler. 1750 kuruş maaşlı Seferihisar mabkemesi başkâtibliğine Ağır- ceza zabıit kâtibi Bay Sıdkı, onun yerine ayni mahkeme kâtiblerinden Bay — Hüs yin Hüsnü, 1400 kuruşluk — sabit kâtibliğine Müddelumumilik ka- tiblerinden Bay Salih de ter- fian tayla edilmişlerdir. Biralık Arpa Brüksel'de bir firma müracat etmiş, bilbassa biralık arpa ve yağlı tobumlar Özerine ticaret yapmak istemektedir. Türkof te; alâkadar ihracatçıların adresle- rini göndermiştir. —— Tokat'ta Yeni Bir Eser Kuruldu Tokat, 4 (AA) — Valimi- zin bizmat alâka ve uğraşması sayesinde Cümhüriyet meyda: nında yapılan büyük genel kü- tüphane, Helkevi ve C, H. F, binasının İnşantı ikmal edil- miştir. Yakında zengin bir programla açılış resmi yapıla- cak olan bu modern bioanın en büyük odasm ve üç büyük salonu ve bir büyük — taraçası vardır. Bina otuzdört bin liraya mal olmuştur. Bü yekün içinde son sistem kalorifer tesisatı da dabildir. Kütabya, 5 (AA) — Dün biri onaltı kırkikide — ikincisi önsekiz otuzyedide cenubdan şimale doğru iki hareketiarz olmuş birincisi Iki ikincisi beş taniye sürmüştür. Bay Rahmi Bala- ban'ın Konferansı Bergema, (Hususi) — Mual- lim Bay Rahmi Balaban, Hal- kevimizla vâki ricası üzertine, İzmir Halkevinde vermiş ol- duğu “Halkcılık,, konferansını burada da tekrarlamış, kalaba- lık bir halk kitlesi tarafından alâka ve dikkatle dinlenmiştir. Bay Rahmi Balaban, vüki davet ve rica ile Kınık nahl- yesine gitmiştir. Konferansını orada da verecektir,