6 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

6 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

İ amus ğru “Halbaki zabıtanın beran Tram | 6 Kânantsani Yazan: Arnold Galopen “Wam 102 ae — , Künunumani 934 Fakat Alon Dikson'un” Tramp Vasıtasile tü - miralay — Broks'a kadar yardığı — fikrazin ifade tarzından anlaşılıyordu. — Belki de birkaç saate kadar miralayı tevkif edeceklerdi. Manasız yere Taymis kenar: larında dolaşmayı - gülünç — bu: layordam. Ben birtakım fara: Ziyelere istlaat ederek Öteye beriye baş varürken — Alon Dikton boş durmamış, yapaca- gn yapmıştı. Londra kiber Mahfellerinde büyük akisler yapacafı süylenen hâdise, Alon Dikson'an, tehminim hilâfına Tremp'la fazla ehemmiyet ver Mediğini gösteriyor. Böyle bir metice, gayri ihti: yari, tüylerimi ürpertti. Derhal düçar olduğum şaşkınlığı belli etmemek İçin bu havadisi ve Ten gazetenin adımı sordüm. Foka, kelimeleri ağzında çiğni yerek Deyil Meyil olduğanu töyledi. Böyle bir vaziyette Foks'an Tramp ile uramızda bulunması | büsbütün canımı — sıkıyordu. Pi arayıp tevkif etmek — için Teymis sahillerinde araştırma- İara teşebbüs etmesi pek müh- temeldi. Kendi kendime bu adamı başımızdan — defedebilecek — bir çare düşünüyordam. Halbuki herif bilâkis bizden ayrılalamak için birtakım sebebler buluyor- dü. Başka birşey yapmanın İmkânı — olmadığınm — görünce herşoyi tesadüfe bırakarak - be: Taberce şöyle birkaç kadeh Şarab içmeyi tekiif ettim. Bu teklifi yaparken de ko- lamla Tramp'ı — dürimüştüm. İbtiyar filezof maksadımı an. hyarak derbal kabal etti. Bu vaziyet karçısında Foks l4 htiraz edemedi. İlk önümüze Btlen meyhanede birkaç kadeh Yüvarladıktan sonra Foks, biraz hava almağı teklif etti. — Esa- Sen herşeyi tesadüfo birakmış Oldüğum İçin kırmızı sakallı terserinin bu teklifini . derbal kabul ettim. Fakat hiç intizar t#tmediğim halde Tramp dışarı tkmaktan İstinkâf etti: — Ben buradan hoşlandım. Siz dışarıda — biraz hava - alır, tekrar gelirsiniz. Dedi. - Foke; Teamp'in itira: Zinı zabitanın - eline geçmek korkusuna — hamlederek — bu tehlikenin dışarıda olduğu ka: meyhane — dahilinde de Mevcad olduğunu söyledi İse de birtürlü ikna edemedi. Nihayet tar ve maçar Tramp'ı — orada Barakarak biz dışarı çıktık. ANADOLU EE aa ee Sağ Günlük Siyasil Gazete Sahip ve Başyazgamı Haydar ÖKTEM Umumi neşriyat vo yarzı işleri müdürü: KEMAL KARACA Tdarehanesi; " İzmir İkinci Beyler soka; (*:r Halk ruıı.uı:îu.ı idısı 'elgraf': İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 « Posta katusü 405 vi ABONE ŞERAİTİ: B 1200, Alır 700, Ü; aylığı 500 ı"'m'g eti Yabancı memleketler içim senelik abone ücreti 27 liradır. Fokı; yolda, köprünün — #al- tında oturdağunu — söylüyordu. Bizi bu halde görenler, acaba hakkımızda ne gibi bir fikir ediniyorlardı?. Foks, kırmızı sakalb, müstekreh yüzlü bir ihtiyar idi. Üstelik bir ayağı da sakat olduğundan pek feci bir şekilde topallıyor idi. -Benlim kıyafetim yasımdaki —adamın- kinden geri kalacak bir — vazi. yette — değildi. Doğrusn - çok mükemmel bir çift teşkil odi yordük. Yolda pekâz lükırdi. söyle. mek süretile Fokk'un — ikamet: gühmna gelmiştik. Burası evvel ce Tramp ile bereber geceyi geçirdiğim yerdi. şılan Tramp oötelde oda ladıktan — sonra miras kalmıştı, Evvelce tarif ettiğim gibi buraya, rıhtiım — merdivenleri vantasile çıkılıyordu. Foks'an yatak odası vazifesini gören yere yaklaştığımız zaman, bu- ranın yabancı bir adam taru- findan işgel edilmiş olduğunu gördük. Biz yaklaştığımız zamın bu adam, uykudan uyanır gibi gözlerini oğuşturmağa başladı. Kıyafeti, bu gibi yerlerde te- sadüf edilen serserilerin kıya- fetinden çok düzgündü. Kendi kendime bu adamın buraya ne gibi bir maksatla gelmiş olduğunu soruyordum, — Acaba Foks'un yerinl elinden — almak mı istiyordu. O takdirde şid. detli bir mücadelenin vukuu gayri kabili letinab idi, Bu gibi basit insanların mücadelesinin feci bir şekilde hitama ermek ihtimali vardı. — Sonu Var — yarı Anla- kira: 14 burası Foks'a | Lindbeğ’in Çocuğunun Davası Zavallı Ana Gözyaşı Için- de Şehadette Bulundu. Kocası Lindberg De Çocuğunun Na- sıl Kaçırılaığım Anlattı. Çocuğu kaçırıp bilâhare öldürmekle suçlu Ricbard Hauptmünn Flemiogton, 4 (A.A) — Ba- | yan Lindberg muhakemenin celsesine ilk defa İştirak ediyor. Hopmanı ilk defa olarak &örü- yordu. Jüri heyeti sekiz erkek ve dört kadından mürekkeptir. Erkeklerden biri makinist, ikisi çiftçi, birl sigorta memuru, biri işçi, biri terbiye mütahaeası, kadınlardan üçü evli biri duldur. Bir şabit Lindberg'ln - evini tarif ettikten sonra bayan Lind berg şabadet yerine geçerek yemin etmiş ve bir mırıltıya benzer sesle bildiklerini anlat mıya başlamışlır. Çocuğun kaçıcıldığı gönü an latırken bayan Lindberg'in göz lerl yaşarmıştır. Kocası o aralık sibirlli bir bareket yepmıştır. Bayan Lindberg çocuğan reslm- lerile elbiselerini tanımıştır. 45 dakika süren şehadeti ea nasıtda Bauptman sinirli bu- lunuyordu. Hayatımın en acı dakikaları olon bu şehadetl ea pasında bayan Lindberg'in gös terdiği cesarete hayran kalın- miştır. Bayan Lladberg koca- sından cesaret almak İster gibi mütemadiyen ona bakıyordu. Sonra bay Lindberg şahadet ye rine geçmiştir. Bay Lindberg — merdivenin döşmesinden çıkmış olması ih. timali olan gürültüyü nasıl duy- duğunu, çocuğan Basıl kaçırıl. mış ve fidye İstiyen mektubu natıl bulmuş olduğunu anlat. mış tüfeğini ahp çıkarak baş hizmetçisinin — gidip —muhtara haber verdiğini söylemiş, pen cerenin altında bir adamm ayak izlerini gördüğünü ilâve et. miştir. Bay Liadberg yarın da dinlenccektir. Türkçe Karşılıklar Fransa'aın en meşhür ustro nanlarından Siniyarel yeni yıl içinde neler olacağı hakkında kendisinden soran — Fransız ga — 198ö yılı tçinde tyi ve körtü çok mühim ve Büyük Hüdiseler — olacaktır. — Framsa, 1935 yılında “alyasi — Birçok mağlübiyetlere uğrıyacaklır. İtalya'ya gelince, hazlran, temmuz, ağustos ve eylül ay- ları Bay Müssolini için en fena aylardır. Hitler'e gelince, Alman “üll- leti, kendisine itimad besle- mekte devam - edecektir. Hitler Fransa ile barbetmekten dalma çeklalr. Bayramlık Zengin şekerleme, çikolata çeşitlerini Memurlar Kooperatifinin Umuma açtığı Kemereltin- daki yebi mağazasında bula cakanız. İzmir'in bu büyük bukkaliyesi Urfa Sadeyağlarını 95öten 85 kuraşa indir Miştir. Teneke ile BO ku Tüştur. Törkçe - karşılıklur zetecilerine şunları söylemiştir: | lamak (misafire ikram man.) 15. tilemek, 16. tapınmak, 17. — tap- lamak, 18. tapmak, 19. tağmak, 20. uğulcamak, 21. yükünmek (hürmetle iğilmek man.) Hürmetkâr — 1. saygılı, 2. tapusak Hürmetli — 1. büyük (tezyif makamında) —2. okkah (tezyif makamında) Hürmete lâyık — Sayın Hürmetsdiz. — ayağaız Hörriyat — 1. başına buy- rüklük, 2. başlı başınalık, 3, bos- tangılık, 4. erkinlik, 5. erik, irik, 6- koyurtgan,, 7, poşlük, &, salgara Hürriyeti tabdit etme — ör- kelemek Hürriyet kesbetmek — pojon- mak Hürrlyeti vermek — pojotmak Hüösnü ( büşün ) — böyü, 2. iyilik, 3. görk, 4. görkey, 5. güzellik, 6. iyem, İlem, körk, 8, közkük. 9. sür, sürün Hösnü hal — temen (selâmet, embiyet asuylş man.) Hüsnü idare — 1, iğitme, 2. İyl kullanma, 3. teceme Hüsnü ifa etmek — 1. İyi yapı? mak, 2. matlamak, mettamak Hüsnü imtizaç — X. arı dirlik, 2, cakalasma, 3. İyi geçinme, 4. uzlaşma. Hüsnü kabul etmek — 1. İyl karçlamak, 2. taplamak. Hüsnü muamele etmek — I. barımlamak, 2. Iyi davranmak, 3. irgelemek, 4. uçkalamak (dostça muamele man.) ——— Hüsnü muaceret — 1, diçlık, 2. dirlik, dirilik, düxenlik, 3. iyi geçlame, * kirtidirlik, — uygun dirlik. Hüsnü nozar bakışlı. Hüsnü tablat — eper. Hüsün vermek — — güzelleştir: mek. Hüveyda (aşikâr, ayan;) Hüzal — 1. alkınmıa, 2. arık- hk, 3. bitkinlik, &. sızlanu, Hösale uğramak — 1. - hena- zimek, teaezimek, 2. —kaşgamak, kavşamak, 8. taranmak, Hüözo, (hüzün) — 1. beyret X. bosus, 3. bun, munm, 4. bunuz, 5, gönül darlığı, 6. İç üzüntüsü, 7. karanglığ, 8. kaygı, kaygu, ©. kunuğuş. Hüzün iras etmek, yalkulamak Hözünlemek, sürilmek. I Iblil, — eldik yolu Iktife — Çetmek), — . cardına düşmek, 2. ardınca * varmak, 3, arkasından gitmek, 4. İzine üy mak, 5. uymak. Tegat, — 1 emekçi, 2. ırgat, 3. deçk. İrk, (damâr man.) damar. İrk, (;race" man) — 1. kök, (amıl, menşe man.) 2. oymak (kabile man.) 3. toy. 4 uruk, (İrk) an cemi (soylar) soylar sop- lar), (kökler), (damarlar). Be'at (otmek), 1. ağdırmak, 2. yücelmek, 3. yükseltmek. İsfırar, sarama. Tega (emek), — 1. sahibi — an dinlemek, ——— ——— ——— —— /—T —a ee Hürüç, — 1. çıkmak, 2. Çıkış, Hunalüt — kanlı, 2. kata bü- lanmış, kan. bulaşmış. Hunab, hubabe — 1. göz yaşı, 2. kanlı su. Hunaşam, bunbür — 1. kan içiei,,2. ikan dökücü, 3. kazilı Ba sözün iki münası var : | — kana bulaşınış, 2. keo döken, Hünefşan, hunhar — kan e- çan, kan yağdıran. Hunlu, — 1. kanh, 2, kad laomuş. Hunrla, — 1. kan dökücü, 8. kan döken. Hudnakk, — 1. boğak, 2 toncukma, Huannakı kelbi, — basak. Hünsa, — 1 cadlık, adsık, (uzvi bir moksan yüzünden zev- ciyet hayatına kabiliyetsiz kadın man.) 9. emerök, 3. ersalik 4. kizdeke, Hup, — X. çıyak, 2. gökçek, 3. görklü, 4, güzel, 5. öget. Hurafe, — 1, Temm, irim, (f man.) 2. semaka, 8. sanıka, d, Orosa, uğrasa, aarasa, 5. yanı İş. Bürde, — . kırmt, 2. kü- çük, küçürek, 3, ufuk, —ofacık, 4. ufarak, uparak, 5. üyak. Hürdebaş, etmek, — 1. aran taçan etmek, 2. kıtıp dökmek, 3. ufalamak, 4. ufaltımak Hurdehaş olmak, — 1. darma- değin olmak, 2. ebrimek, eprl- mek, 3. hölsümek. Hurdeyat, — 3, kanık dökük, 2, öteberi, 8. ufak tefek. Hutgit, — L.çavaş, 2, çoğaç, 3. göveç, d. uvaç, 5. gün, 6. gü- neş, 7. kayaş, 8. kün, Asırda' Fal.. 1935 Yılında Büyük Hâ- —diseler mi Olacakmış?. — 4 Ay, ltalya Başbakanı Bay Musso- lini'ye Fena Gelecek, Balkan'lılar- dan Birine Suikast Yapılacakmış!?.. İngiltere barlci siyasetin: de hiçbir değişiklik olmıyacağı gibi dahili ahvalde düşmedi: | ginden farklı birşey göremiye: ceğiz. İngiltereyl idare edenler, | acan ahvaline karşı — ibtiyatkâ- rene alyaşetlerlal — birakmıya caklardır. İspanya'da bu yıl asabiyet devam edecektir: Bununlu be: raber cümhuriyet — alayhtarlığı tekrar etmiyecektir. Yenl dünyada busene mühln Tika'lıların allâhlanıma — aleyh- tarlıkları bu yıl fazlalaşacaktır. Amerika ile Avropa urasındaki siyüsi Mwünasebetler — müşkül safbalara girdesi mühtemeldir. | Balkin — devletleri, Bu yıl içinde yalnız mali buzı — şıkın, Olar — geçireceklerdir. — Belkan devletlerinden — birinin * Büyük adamlarından biri — sulkast ne: tecsinde ölecektir. Havagazı Şirket Müdür ve Mas- lahatgüzari Ankara'da Şebrimiz buvagazı şirkelisla tesisatramt belediyece satın alin- ması etrafında Bayındırlık Ba- kanliğınden hebüz bir buyrullu gelmemiştir. Şirketin “müdürü * Bay borl. mer İle maslashatgüzari Bay Mustafa Ankara'da bülunmuk- tadırlar, 121 3. fırlayış. Huruç etmek, — 1. çıkmak, . tapkmak — (düğa — çıkmak, Heyi çıkarmak mau.) Huruş, * L bağırma, bağinip ça- gırma, 2. göürültü, gürültü /panır- dı, 3. kaynayış, kaycama (guleyan man.) 4. taşkınlık, 5. tüşene Çodp dsan.) Huraşen — L küyünçao, Küy maşık, . taşkın. Hasran — 1., kor, 2 uzdtma (Kaybetmek, #lyün ermek man.) 3. yas, 4. yasar kalna Husranda kalmak — 1, eli böş kelmuak, Z. korkılinak, 3. korlea- mak. Husuf — 1. wy tutalma, Z. ey tatalu, 3, dünma (donuk, davuk, tanok) d. tatulma, Husul — 1. buülgü, 2. öleük 3. türeme. Husvle gelmek — 1. olmuk, 2. töremek (doğmak, meydana gel mek man.) 3, türemek, 4 ye tişmek. Husule getirmek, — 1. buştar. k, 2. oldurmak, 3, öntürmek, 4. törüzmek. > Husumet, — 1. çekiştüle, 2. datgınlık, 3. döğüş, dövüş, 4. düşmahlık, 5. kevga, 6. kekteşmie 7, tebislik, 8. uğraş, 0. yağaaç, 10. yağılık, 11. yavçılık, 12. yav- lak, 13, yavuç. Husutaet etmek, — 2. dünl: mak, 2. döğüşmek, dövüşülek, 3. kıdmak, 1. öceşmek, 5. yüğtün- mak, 6. yağıkmak, 7. yağılamak, 8. yatlamak. dabhili büdiseler olacaktır. Ame-