6 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

6 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Altaylı B. Vahap (Eski Al. tay'lı birez da biz söyliyelim, dinle) başlığı ile bize şu mek- — tuba gönderdi : Altayın #o0 — mağlübiyetleri dolayısile mütecesir olmuş bir Altaylı adesf zaancttiğim ya- zına, şahama tarizkâr olmasına rağmen ses çıkarmamıştım. En aon (Yıldızlı) yazını okudul tan Soğra cevap vermeği gördüm. Altayb; ben senin yalnız en son yazdığın hakemler hakkın daki yazım yerinde, diğerlerini yerlade bulmadım. Altayın — mağlübiyetlerinden bahsederken ; — İdarosizliktir ve bu hata Vahaptadır. Ve idaresizlik Bur- sa'dan başlıyor diyerek : — Poenaltıyı Vabap atacaktı, Türkspor galip gelmiyecekti, Altınordu maçında takım doğ: ru olsaydı, şöyle böyle olurdu. Diyorsun ve tabli - işine gel- mediği için İzmirapor ve K.S.K. müvaffakıyetlerinden babsetmi- yörsun.. Tenkit, tenkit, tenkit. O kadaer ki Avusturyamın Hugomayzeli gölgede kalıyor. Ben Bursa maçları hakkında * efkârı ümümlyeye Tâzımgelen İzahatı vermiştim, tekrar etmi: yeceğim. Yalaız şünu hatırlata- yıtm ki dünyanın en İyi fatbol. cvsu denebilecek — İngiliz'lerin meşhur (Buruk) da İtalya, İn- giltere Tpaçında penaltı kaçır. mıştır. Binaenaleyh bu mes'e- loden bir daha bahsetme! Bur: sa'da ben de kaçırabilirdim. — Alımordu- Altay maçında takımböyle olmyacaktı Şükrü baf, Basri for oyulyacaktı. Piyorsun, Halbuki Basri, İz- mizspor maçı müstesnu, diğer iki oyun ve nihayet Göztepe maçını bile fena oynamıştır. Ba oyubları nazarı dikkate ala- ruk Basri'yi takımdan çıkardık. Böyle zamanlarda takıma göre takım çıkarmak Tâzımdır. Tür- kiye — birinelliklerinden — evvel Altınordu ile yaptığımız hususi maçta, Şükrü for oynamıştı, O zeman nerede idiniz, kıymetli tenkitlerinizi okuyamadık. Hem sonra, Şükrü ne kedaer zaman- dir. haf oldü, biz geçen sene zalf olan takımın defansını tak. viye için onn geri hatlara ver: dik. Belki de bir gün ben de gerlde oymıyacağım. İzmir'li Hugomayzel bilme- Hdit ki, Altay'da bu işi şirmdi- ye kadar olduğu gibi ben idare ediyorum. Kulübümün idare- cileri bu kabiliyeti bende gör müşler ve bırakmışlardır. Müu: vaffakıyetli zamanlarımızda bizi ve beni yasınla ılkı.lımıdıgıı gibi saba, hakem, talisizlik yü. zünden düştüğümüz bua vaziyet. te bizi ve beni tenkit etme! - Lüzüm gördüğüm zaman takı- — muımı değiştiririm. Şunu şurada, — - büna barada oynatırım, ben bu iz derel Eski Altay'lıdan öğren. “medim. Geçen yazında Göztepe- ye karşı çıkardığımız takımda senl dinlediğimizifzikrediyorsun. Vah, vah.. Her nanlsa — tamamlıyamadık değil mi? İemail Hakkı'yı orta- ya aldık ve mafivolduk. Gözte- p* ile berabere kulabildik, Yal. 'nız bay Hugomayzol, merkez. “de kimin oynatılacağını yazma- l' onuttuğu İçin — şapırdık — ve '_ — yanlışlık yaptık.. Bir dahaki yezıda bize gü: - | ıol bir. takım tertib etmenizi | lözümlu | dileriz. Onıııllıde Buca ve Şarkapor maçı var. Son yazınızda bir de yıldız diye birşey tütturdunuz -Benim Fusd'ın, Sald'in. ismi geçiyor ve deniyor. ki: — Zavallılar sönüyorlar. Ve ilâve ediliyor: — Gerçi takım onbir. kişi oynar ama, ne olursa — olsun bu yıldızlar takımlarında - bir | kuyrukla yıldız gibi batımları- nn arasından seyrilip - bomba gibi kaley — irmelidir. Kendi: >onu - söylüye: yim, kudreı a İtibarile çok İyi v. mpret'eylin. Eğer buügünlerde — oyLıyaraıyorsamı ki (Zannetmem) bekle, Tik muçla rında oniki maç daha oynadı- ğımıza göre muhakkak - bir: ikisini fevkalâde, diğerlerini de iyi oynıyacağım. Ve herhalde bana fenadır diyemiyeceksin. Sonra ben yıldız filân değilim. Bu memlekette bu İşe başlamış ve bu vaziyete — gelebilmişim. Yalnız senin tenkidine maruz kaldığım için kendime acı- yorum. Fuad'a gelince, her zamanki gibi ayağı biraz sakat olmasına rağmen mükemmel fatbol oy- nuyor. Her zaman tehlikeli ve iyi bir oyuncu.. Sald epi zamandanberi basta, Biriki maça yataktan — çıkıp geldi. Form itibarile biraz dü- şük, yarın dözelir. Herzaman senla — istediğin gibi kuyruklu yıldız olacak döğll yaf.. Sonra onları çok İyi tanırım, Yıldızlığı filân kabul — etmez: ler. - Değerli Hugomayzel'im; sen badema yazılarını — şunu, bunu tenkitten ziyade, en son yazdığın yazı gibl yaz. Daha geçen sene bü tenkit — ettiğin adamları avncun — patlarcasına mubakkak alkışlamışındır. Şim- di onları bugün yıldız. yaptın ve gene bugün yağ kandiline benzettin, İnsaf.. Hangi yabancı takım İzmir'e geldi de Alsancak alanını mü- tecasir terkettin.. O güzel gün- leri yaraten ba şimdiki sönük kandiller değil miydi? Eski Altaylı, bak sana yazı mevsuu vereyim. Acaba bizim — futbol sahasını tetkik ettin mi? Tabit bayır.. Bir takımın muvaffa- kıyetsizliğini, yalmız takım teç- kilinde aramal, Alanı bir gez, bir baştan öbür başa gidinceye kadar terlersin. Çünkü orası Afrika çöllerine benzetilmiştir. Üzerinde, değil koşmak, yürü- mek bile zordur, Top eize değil, siz topa tâbi oluyorsunuz. Yıl- dizken kandil - olan Fuad'ın ayağı ba yüzden sakatlanmıştır. Korner atamıyan — oyuncularla birtakım — kulüpçülerin — alay ettiğini işitiyorsun, neden on- ları tenkit etmiyorsun? Alanımız uluslararası olmuştur, uzatılmış — genlişletilmiş, — fakat ne yapalım koörner atacak yer kalmamış, neden bu İşleri ya- panları tenkit etmiyorsun? Ha- kemlerden bereltet versin en S00 yazında bahsettin Bay Ri- zanın ki biraz hafifçe sen geri pasıldan yapılan gölleri - olsayt addeden hakemlere, hızını — al: madığı için çizginin dışarınna çıkan oyuncuyu İçeri almıyan bakemlere dabha rastgelmedin geliba öyle mi? Bunlar!la uğraştığımız yetmi- yormuş gibi sen de bize çatı- yorsun, düşüncelerin, arzun da YA İt Üit Cevab Verıyor. Alsancak ve'Halk Sahala- rında Bayram Turnavası. Bugün Altay - Göztepe, Altınordu - K.S.K. Karşılaşıyorlar.. Dön, Altay, Altnordu, K. $. K. Göztepa kulübleri mu rahhasler: toplanarak bayram için Alsancak — saha.ında bir turnava bazırlamışlardır. Kura çek'lmiş netlceye göre bir program hazırlanmıştır. Bugün saat 13 de Altay— Göztepe, eat 10 de Altınordu— K.S.K. takımları kuargılaşacak- lardır. Beraberlik gibi blr va- ziyet bâünl oluraa kura çeki- lecek ve her iki oyunun Ga- Hbleri, bayramın üçüncü gönü final maçı yapacaklardır. Gayrifedere takımları sında da bir bayram — tunavası tertib edilmiştir. Turnavaya 8 takım İştirak etmektedir. Halkevi idaresinde olan bu maçların programı şöyle teabit edilmiştir. Bayramın birinci pazar gü- nü (Bugün) Saat 13 te Hacı Hüseyinler — Kabramanler Saat 15 te Türk Yurdu — Parkspor. İkinci günü : Saat 13 te Bayraklı — Demir yola Saat 16 Burnava — Hilâl Üçüncü günü birinci ve ikin: el günün galipleri arasında dö- mifinal yapılacaktır. Bu maç: ların finali de haltaya cuma günü bitirilerek 8 kulübün tur- nava şampiyonu meydana çe kacaktır. Lik Maçları A.ordu K.S.K. 3-Ş. spor 0. Cuma gönü onuncu hafta liklerine devam edildi. Havanın çok soğuk ve yağışlı olmasına rağmen son maç yapılırken sa: bada epey kalabalık vardı. Oyan- lar vaktinde başladı ve intizam içerisinde başarıldı. B. Takımları: Saat 9 da Şarkspor - K.S.K. B takımları ilk oyunu yaptılar. ara- yersiz. Antrenör istiyorsun, sa- ban yok. İyi oyun İstiyorsun, bakemin yok. Velhasıl hiçbir şey yok, Bütün bu yokluk İçe: risinde bizl kandil yapıyorsun. Hiç olmaszsa yıldıs deme de ne olduğumuzu — bilelim. — Allehın ayazında oyundan sonra bir sı: cak su bulamıyan bizlere scak kalöriferll odada yazıyorsun. Eğer yazılarını, biz soğukta koşarken yazmak mecburiye- tinde olsan eminim ki gazeten de spor sütünu boş kalır, Bü- tün bunlara rağmen bu kandil- cikler seni kendilerini alkışla- meağa mecbur edecekler. Bekle gene görüşürüz eeki Altay'lı. Altay kaptanı Vabab Öz Altuy Yazı faslalığı — dolayisile Al- tay'lı Bay Vahab'a vereceğim cevabı bayram ertesine bırakı- yorum. Bay Vahab'ın kaydettiği son kısımlar (Yani saha, duş mahalleri vesaire) benim notu- ma dabil noksanlardır. Ve on- ların münakaşasını - zaten ya- pacaktım. Eski Bir Altay'lı Gd sire Vdt SAai 5 1 . Izmirspor 0, Heriki taraf noksan kadro ile oyuna çıktılar. — Netfcede daba güzel oyuyan K.S.K. küçükleri oyunu 83 gibi İyi bir farkla kazandılar, Saat B1 de Altınor- du-İzmirspor B takımları Hakkı (Göztepe) bvin idaresinde karşı laştılar. Altınordü enaa — ta- kımından eksikti. İzmirspor bu maçı İyi bir oyandan . sonra 52 kezanarak — Altınordu'nun bu puantajdaki mevklini alarak Alıay'dan bir puan farkla ikin eiliğe geçmiştir. A. Takımları: Saat 13 de K.S.K - Şarkspor A takımları kerşılaştılar. Oyün Iyi geçti. Şarkspor defansı çok çalıştığı halde for hattının bo zük olmalı yüzünden kalesini gol yemekten kurtaramadı. ve oyun 30 K.S.K.lı gençlerin gelibiyeti e birti. Sıra İzmirapor - — Altınordu maçına gelmişti. Altınordu sa bada her zamanki tam kadro- su ile, İzmirspor da orta yar: dımcısından noksan olarak gö- züktü. Oyun seri başladı, saha- Di çamurla elması topün yer- den sürülmesine imkân vermi- yor ve oyun daeha ziyade orimn lar da oyaryordu. İlk zamanlar da Altınordu'nun az süren taz yiki atlatıldıktan tonra oyunda bir beraberlik bâsl — olmuştu. Böylece bir müddet geçti. Ni- hayet İzmirspor'luların — tehli- keli birkaç hücumu görüldü. Fakat bütün çalışmalar oyunun şeklini değiştiremeden — devre 00 beraberlikle bitti. — İkinci pertide oyon daha beyecanlı geçti. Hakemin fayüllere müsa- mahası ve oyunu iyi İdare ede- memesi İzmirspor'un aleyhine oluyordu. Bir aralık Altınordu defansında bir karışıklık oldu. Fakat gol yapılamadı. Nihayet 25 inci dakikada Altınordu lehine — verilen bir coza vuru: şunu İbrahim kurtarınca oyun- daki bereberlik — bozulamadı. Bir müddet #sonra Altınordu- Tular sağdan İndiler ve İzmir- spor müdaflilerinin ibmali yü- zünden İlk ve son gollerini yaparak oyundaki muvazeneyi bozdular, Bu gol İzmirspor'u gayrete getirdi. For hatının anlaşama- ması ve Sabri'nin gerilere ka dar girib yardıma koşması hü- cam battinın İTâyıkile anlaşa: mamasına ve binnetice mücesir olamaması sebebiyet — veri yordu. Atılan kornerlerden İs- tifade edilemiyerek oyun İler- liyordu. Bir aralık Altınordu defansının, vakit geçirmek mak- sadile; topa dalma avata attığı görülüyordu. — Bugün cidden iyi bir oyun oynayan İzmir- spor, berabere kalması - çok mühtemel olan bu maçta böy- lece 1—0 mağlüb olarak saha- dan ayrıldı. Altınordu. 1—0 galibiyetine rağmen bu maçta kendisinden ümid edilen oyu- nDu gösterememiş, fakat pavan- tajdaki birincilik mevkilni gene muhafazaya muvaf fak olmuştur. Halk sahasında Halk sahasında Demiryolu — Kahramanlar — arasında — bir revanç maçı yapılmıştır. Geçen hafta şampiyonluğu tasdik edi. len Demiryolu bu maçta iyi bir varlık göstermek — suretile rakibini 7—2 mağlüb etmiştir. | yoksa reşmi Altınordu Idare Heyetinin haberi Yokmuş Olabilir, Fa- kat Hâdise Vâkıdir.. Evelki günkü nüshamızda Altay - Altınordu. maçı tasav vurlarını aklın bırakan profes. yönelce bir teklifi bahsetmiştik. Dün Altınordu. mes'ul Tahhasmı Bay Mahmud'dan aldı gumız bir. mektubta, bu - tek: l€le idare — heyetinin — kat'iy- yen alâka ve münascheti bu lunmadığı bildirilmektedir. Filbakika bu sözlerin bir oyuncu — tarafından — ve eolâhi yet haricinde — sarfedildiğini, bir mahiyeti ol madığını biz de öğrendik. Al kulübünden bekledi. bu idi. Bun- kaldığımızı iti mevzuu mu tınordu ğimiz de zaten dan memnun raf ederiz. Yeni Neşriyat : Kültür 29 unca sayısını çok değerli ve illatili yazılarla çıkerdı. Ya: zıların hepsi taze özlü ve şim diye kadar hiç dokunulmıyan mevzulara dokunmaktadır. Doktar Soladein *Sihirbazın değneği,, - yazısında - ruhçulara ve bâlâ ruhlardan umudu olan- lara tapan bir yazı — yazmıştır. Rahmi Balaban ,,Tarihin Âmen: tü“sü yazısında ferdle topluluğu ele alarak çok (beyecanlı netl. ce ve telkinlere varmaktadır. Daktor Bilginen ise ba sayı: dan başlıyan ve , İnkılâp ve Adam* — başlığım — taşıyan İlk yazıtını neşretmektedir. Bua ya- zı çok İlmi bir totkikin ürünü: dür. Çok açık ve serbest, sü- rükleyici bir kalemle yazılmış: tır. Bu yazı İnsanın, İnsan ru: huna ait yeniliklerini değişti. recek ve bu alanda yeni kav- ram ufuklarını açacak bir um- dedir. Âsım kültür “Camurcu de- veci Ömer,, başlığı altında köy hayatına, köylülerin ınkılâbı kavrayışlarına ve inkılâp - ola. ganlarının köylü ruhunda yap: tğı değişikliklere ait İntibaları köylerden alınmış, beyecanlı bir yazı yazmıştır. İrfan Hazar'ın şiirle yazılmış çok güzel bir hikâyesinden başka, tanınmış, — Avusturya'lı yarzgan Stefan Svvelg'ın “Eski ahlâkın içyözü* — hakkındaki ikinci yazısı, Sovyet'lerde çocuk Vitater, Aytekin kültürün ,Al. manya'da Maarif“ »ve İzmir «Ülusevinde inkılâp faaliyotleri,, yazıları var. Kültür, ünyedeki yazılar yazan bir cönktür. Okuyucularımıza bilhassa su: narır, «Gürbüz Türk Çocuğu,, Çocuk — esirgeme kurumu tarafından heray muntazaman Çıkarılmakta — olan — ,Gürbüz Türk — Çocuğu“ —mecmussının 96 1ncı sayısı değerli yazılarla çıkt. Mocmuada — doktorların anne ve babaları alâkadar eden kiymetli yazıları vardır. Her anne ve babanın bu mecmuayı okumasını tavaiye ederiz. “Bayındırlık Çığırı.,, Fethiye hukuk hâkimli Bay İsmet Yahşi bu ad altında tet- kike müstenit bir eser neşret- Borsada dünkü üzüm, İnci: ve zahire satışları aşağıdaki şekildedir. üzüm Satışları G Aker OKS KK 159 S. Süley, 12 17 121 M. Mihalef 13 13 75 101 M. Alberti 13 u 85 Alyotl bir. 12 13 59 Y. L Tulâr 12 14 88 Ş Rıza ha. 12 13 45 K.A.Kâz. 12 5 42 A. Hüsnü 18 25 36 8. Emin 13 5 Vitel 13 5 T L Rasih 12 8 Gar.z. Ali 13 14 L. Reciyo 14 6 Ç Krispin 13 6 H. Alyotl 12 8 Kooperatif 12 2 821 Zeylinyağı Satışları Kilo 9660 Muhte, alıcı 23 50 Zahire Satışları Cinsl K.,S. K. $. 410 4& 50 375 3 7Ö 450 & Sü| 525 85 20 2 5I 51 65 25 12 Burçak 10 Börülce 00 p. çekirdek 2 50 127 pamnk N 48 Alaşehir Yolları Hakkında Manisa'dan Bir Tavzih 28:12:934 Günlemeçli gaze- tenin İkinci sabifesinde Alaşehir kazaşı yollarına dair garip ve Karip olduğa kadar esef ve hay- reti mucib bazı neşriyat gö- rüldü, Bir sene zarfında Alaşehir. Kula yolu için lJâzım olan her törlü tertibatta bulunulmuş ve birkaç ay sonra biraz bozuk olan yolun eilindirajına başla- nilmiış ve yol ikmal edilmiş bulunacaktır. Denizli-Buldan yolunda her türlü vessit ürızasız ve rabhatça soyrüseferine müsalttir. Nazilli ve Ödemiş yollarına gelince: Ba yollar muntazam ve mevcut plân ve profiline göre esaslı tesviye İle ve pek iyi bir sürette ikmal olunmaktadır. ve komşu vilâyetler hududuna bir kilometrelik mesafe kalmıştır. Komşu İzmir vilâyetinin yolu yanlış yerlerden yapıldığı ma: hallindeki tetkikatla anlaşılmış ve Manisa valisi Bay Muarad bizzat hududa kadar birkaç defa gitmek suretile yolan Ödemiş tarafına ait güzergüln tebdil ettirilmiştir. İzmir vilâyeti yo- lanun hududa gelmesi epeyce zamana mütevakkıf bulanduğu da görülmüştür. Manlsa vilâyetinde diğer se- melere mazaran yol - faaliyeti komyşu vilâyetlerde olduğundan çok fazla bulunduğu muhakkak- tır. Binaenaleyh gözününde bu: lunan bu vaziyet karşısında ga- zetedeki tağlit edimliş neşriya- tın yalanbığı pek açık - bulün- müştür. Matbuat kanununun maddel —mahi una — tevfikan Aşbu yazımızın aynl sötuna ya- zılarak — neşrtedilmesini — dilek. lerim, Manisa Nafıa başmühendlai H. Bilik ——— miştir. Mobarrir bu kitabında, memlekotin genel bayındırlık işleri hakkındaki düşüncesini anlatmakta ve esorini Iktısat. çılara ithaf etmektedir. Karlile: rimize tavsiye ederiz,