20 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

20 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

2 ANUMLDAUUNUN Bir Tarafta MNN Sahite Sar mes 'elesi Kapanırken.. — Başı 1 inel sahifede — sinin tatbikine dahildir. Muna- hedelerin yeniden tetkikine de gÜ, Sar Almanya tarafından alusal bir mes'ele olarak, bal buki, Avusturya, İtalya, Fransa ve İngiltere tarafından ve İngil terenin tasdik ettiği Roma'da yapılan Fransız - İtalyan anlaş malarına uyguu olarak uluslar arası bir mes'ele olarak - görül: mektedir. Cenevre, 19 ( A, A ) — Sar hakkında dün hâul olan anlaş maların esaslarına dalr şu mü- temmim malümat veriliyor: Uluslar karümu konseyi ta rafından kuyda geçirile Roma anlaşmaları bu mes'elelerin en ehemmiyetli kummı — esasen prenslp itibarile halletmiş bu lumuyordu. Bu cümleden olarak maden — ocaklarının — yenlden satın alınmaları — İçin Almanya tarafından Fransa'ya ödenecek pöraoın miktarı — tesbtt Bu para - evelemirde Sav'da mütedaril akçenin değiş mesile elda etile et, Frinmz frankiarile, fazları da beş sene müddetle her sene bir miktar kömür vermek suretile ödene. cektir. Bündan başka Alınan bükü meti Sar'da muhtelif işlere ya tırılmış sermayelerden — dolayı Fransız husust termayedarlarına karşı borçlu bulüunmağı kabul etmiştir. Ancak bu borçların tahakkuku ticari müvazene ne- ticesinde hânl olacak fazlalığa göre İcra edllecektir. Bunun için oldukça geniş mikyasda ticari müvazenelere lüzum yardır. Fransa İle Almanya arasında ökonomik münasebetlerin ulur lar kurumu könteolünden hariç bulunduğu —müştereken kabul olunmuştur. Ulaslar kurumu bilâkis mazinin tasf iyesine veya yeni rejimin kurulmasına ald olun muştur. bütün diğer mes'elelerin balli | WNe muyazsaf alacaktır. Her iki | hükümet konseyin kararlarının mecburi — mahiyette — olacağını şimdiden kabul etmişlerdir. Nihsyet Sar — mıntakasının Vorsay tatbik sahasına dahil bulanan gayri sekeri hale ifra- | Bi diğer Ren arazisi içinde ol duğü gibi Almanya tarafından kabul edilmiştir. Cenevre 19 (A.A) — ter Ajansından: Uluslar derneği könseyi Sar: dan, — uluslar — küyvetlerinin 1.2,935 te çekilmesine karar vermiştlir. — İtalyan — kuvvetleri Hlk olarak çekileceklerdir. Cenevre 19 (ALA) — Rad Roy: | yoda söylediği bir bay Eden demiştir ki: Siyassmızın Avrupa'ya karşı birlcik İsteği “komşularımızla açık dostlük — bağlarının yeni den kurulmasını ve bunların yürümesini görmektedir. Sar seçiminden bebseden Bay Eden demiştir ki: Bu mes'elenin hballinin yeni bir devre açacağını ümld etmek mantıkuz birşey olmaz, Avrapa'nın mustarib — olduğua emniyetsizlik kaygusunu gider- mek-için gelecek aylar içinde durucu barış İçle başlıca unsur olan büyük bir İnanış duygasa yaratmağa çalışmulıyız. Sar ko mitesini önledikten sonra bay Eden demlştir ki: «Alman'ların bu yolda ver- dikleri eöze toanmamıza hakkı- mız vardır.» Cenevre 19 (ALA) — Havas ajanaından; Sar mültecilerinln İstikballeri İle uğraşmak için Cenevre'da bülunan sosyallst Hder — Maks Braun — Hirlstiyan — sendikslar mümessili Hofman ile beraber Cenevre'deki bütün uluslar ga zetecilerini toplıyarak, — Sar'ın Almanya'ya geçmeslni — istemi yenlerin korunmasının mühim bir mes'ele olduğunu töylemiş lerdir. Make Braun seçim neticesinde 20,000 kişinin hicret etmesi Mâzımgeldiğici söyliyerek gaze- tecilerin Sar'a gidib —vazlyeti gözlerile görmelerini rica et. miştir. — Sözlerini — bitirirken Maka Bramn, seçimin sulh mua- hedelerinde düşünüldüğü — gibi hür olarak yapılmadığını bir daha tekrar etmiştir. Cenevre 19 (A. A) — Ulur- lar derneği konseyi hususi cel- se helinde toplanmış ve Sar akalliyetlerinin korunması İşini görüşmüştür. Polonya mümeesili Varşova- dao aldığı talimat üzerine bu müzakerelerde — bulunmamıştır. Çönkü Polonya hükümetinin söylerde | Polonya'ya akalliyetler muahe | desinin tetbikini amaktadır. Filomuz Istanbul'a Döndü İstanbul, 19 ( Husust ) — Karadeniz'de bulunan filomuz bugün İlmanımıza dönmüştür. Filomuz, limandaki İngiliz zırh- haile selâmlaşmıştır. Ay Tutuldu İstanbul, 19 (Hususi) — Bu akçşam ay tatalmuştur. Telvazn Iuvumll.annı Cenevre'deki Mühim İçtima Roma Fransız-ltal;an Andlaşması Bal- kan Misakına Karşı Mıdır? Balkan Nazırları Cenevre'de Mühim Toplantı Yaptı..| İstanbol, 19 (Hususi) İtalysn Fransız Roma andlaşmasının Balkan İilâfına karşı olacağı ve bünün için Akdeniz misakımın akdi lâzımgeldiği Balkanlılarca kabal edilmiştir. Bunun için Yunan dış işleri bakanı Bay Makelmos Balkanlılar namına Fransız diş İşleri bakani 'Bay Laval ile görüşmüş ve bundan sonra da Balkan hariciye nazırları Cenevre'de mühim bir Iİçiima yapmışlardır. 441344 —a Rusya'daki Mukabil Ihtilâlin Muhakemesi Mahkeme Kararını Verdi. Zinoviyef'le Kamenef Gibi Dünün Ma- ruf Simaları Da Mahkümlar Arasında! Bay Stalin bir meratimde. Moskova, 19 (A.LA) — Roy- ter Ajansından: Zinoviyef, Kamenef ve mu kabil ihtilâl ile Kirof'un öl- dürülmesi İşlerine karışmaktan mazbün onyedi kişinin suçları tahakkuk etmiştir. Zinoviyef on, Kamenef beş sene, ötekiler de muhtelif hable cezalarına çarp- tırılmışlardır. Moskova 10 ( AA ) — Tas Ajansının bir tebliğine göre, âli mahkeme Moskove mukabil Kız Talebe ve Askerlik. İstanbul, 19 — (Hususi) — Yüksek mekteblerde bulunan kız talebenin de askeri derslere devamı, Kültür — Bakalığınca onaylanmıştır. BUVU güzel kızın arasında seçilen en güzel 200 kızın iştirak ettiği senenin en şen filmi.. Roma Çılgınlıkları. Amerika ve Avrupa'lıların gözbebeği olan büyöük san'atkâr Eddie CANTOR tarafından çevrilen bu filim seyirelleri kabkabalara gerk ediyor.. ADĞ AMAD ilimde Romanın meşhur esir pazerları — Dillere destan olan Roma hamamları — İmparator sarayının debdebe ve haşmeti içinde çevrilen entirikalar — Aşk — İblirss — K auçlık — Kötülük ve iyilik AYRICA FOX Dünya Havadisleri Hergün : Perşembe Seanslar : 13 ilâve seansı... vası. Cuma : 15 — 17 — 19 18 — - 21,15. 15 — 17 talebe se Ihtllâl merkezi mensublarının mübakemesini bitirerek bu mer: kezin hükümete karşı çalışmış olduğunu tesbit etmekle bera- ber — fenliyetinin — bir derecesine vardığım goımn.mı elnayat * | kinof, Muhakeme Moskova merke zinin kurucusu ve en fsâl idsreciel olmakla Zinoviyefi on, ayol merkezin en faâl szan olmakla de Gertik, — Kuklin, Sakofu gene on ve merkezin fanliyetinde derece derece med baldar bulunan Sarof, Evdo Bakacf, Gorsenin ve JCarkofu sekiz, Pedrof. Gvzberg, Taerasof, Perimof, Anisef ve Falviloviçi ve Kamenef, Baskirof va Provoya beş yıl hapse mahküm Fetmiş ve bua- ların — bütün şahst — mallarının, ;müsaderesine karar vermiştir. Diğer taraftan içerlişleri ko- miserliğinin busust komilsyonu Zinoviyef mukabil ihtilâl mer- kezinin faaliyetile alâkadar ol- mak özere 49 kişiyi kamıplarda dört ile beş yıl arasında mev kuf bulundurmaya ve yirmi dokuzökişiyi de İki İlâ beş yıl aratında mühtelif yerlere sür- meğe karar vermiştir. altı Bir Şebeke İstanbul, vetilmişlerdir. — İstanbal, | af çıkmıştır. Bu haberlere göre, | fatifa ettikleri bildiritmektedir. Aydın'da Yeni Fırka Idare 'Heyeti Seçildi. Aydııı 18 (Hususi) — Cüm: huriyet Halk fırkası Aydın vi | İâyet kongresi bugün çalışma- sımı bitirdi. Bogünkü kongre | çalışmaları çok hararetli fakat çok samimi oldu. İdare heyeti, 49 mümessllin ittifakla verdik leri reylerle seçildi. Yeni idare heyeti toplanarak başkanlığına tekrar bay Btem Kadri'yi seçti. ANADOLU — Aydım vilâ yet fırka heyetini kutlular ve muvaf fakiyetleri dileriz 19 (Hususi) — Esrar ve eroln satan mürekkeb bir şebeke yakalanmıştır. Esrar ve Eroin Kaçakçıları Istanbul'da Yedi Kişilik Yakalandı. yedi — kişiden Bonlar, ihtisas mehkemesine Gene Ihtilâf Mı Var? Bay Çaldaris' Arasında İhtilâf Var.. 19 (Hususi) — Atina'dan gelen haberlere göre, Ya nan başkanı bay Çaldarit ile fırkasının müfridleri arasında ihti- le Müfridler ihtilâf yüzünden barılarının Mahkeme Izmir'de De Çalışacak.. 19 ( Hususi ) — | İstanbul, Türk.Yunan hakem mahkemesi, bazı davaları İzmir'de Atina'da fçörmeyi kararlaştırmıştır, Istanbul'da Zelzele Oldu. İstanbul, 19 (Husust) — Dün şehrimizde iki zelzele hissedil- | miştir. Günün Küçük Duyumlari Vilâyetin Yeni Büdceesi.. Vilâyetin — yeni yıl - büdestl |nin geçen yıl bülcesindeki vatli dat ve müstrafa göre müvalt neli olacağı — valilikce kestirlk miş olduğundan vilâyele dairelerin büdeeleri onu göf' hazırlanmaktadır. Büdceler; her dairede hasif landıktan soura — valiliğe veti lecek ve evvelâ vilâyet — dali encümeninde tetkik edileceki ondan sonra vilâyet genel BU rultayına — gönderilecek ve Bö rultayda görüşülecektir. Bay Kâzım İzmir bükümet — doktorlef kadrosuna Hlâveten — herhan, caki bükümet doktoru Bay Bf zım taylo edilmiştir. Poliste Konterans Polls memurlarına miııı-*, te olan mesleki konferani dün de Halkevinde devam miştir. 52 polisin tekib .ıdf dünkü konferansı Emniyet dürlöğü birinci kımm başl Bay Yaşar Albaroz vermiştif Şehrin Imarı Belediye başmühendisi Bü Cahid Çeçen: şehrimlzin plâmı tatbikalı kakkında İ İşleri Bakanlığına ve Bayın hk Bakanlığı fen heyetine İf hat vermek üzere dün Al tcenile Ankara'ya gitmiştir. Kemalpaşa Malmüdürü Kemalpaşa kazası malmü: Bay Ali Rıza maaşile Mal Bakanlığınca Çal kazanı müdürlüğüne tayin ve mel dilmiştir. öz Türkçe | Karşılıklar.. L Yazımızın çokluğundan (U Türkçe karşılıklar) lomıl bugün knyıınıdık Özür dilerk A Denizli'de * * ş Ikinci Müntehi/ Ce Ğİ v Seçimi Başladı: Denizli , 19 ( Husust ) & Denizli'de ikinct müntehibi! seçimine bugün - başlandı. Ö münasebetle — çalgılar çıl'l' şevlik yapıldı, halkımız kı' ia Cümhuziyet halk — ft natizedlerine - veriyorları M'i müzdeki salı günü Denisli lâyetinta her tarafında #) bitmiş olacaktır. | Baytar Heye- timiz Atina'da.. İstanbul, 19 (Hususi) — bayter heyetliniz - tetkikat Atlna'ya gitmiştir. Bay Fethi İstanbol, 19 (Husost)— ra sefirlmiz Bay Fethi bi şebrimize gelmiştir. Kânunusani