20 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

20 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Yazan: Arnold Galopen Önün için beyhade yere | endişeye düşmekte mana yok * tur. İsterseniz şimdi yukarıki | salona — çıkalım da ada bir Çay içelim olmaz mı? Demin de söylemiştim. Mir slay İle armızda geçen muhave- geçi bir .B şağı kattaki salonda yordu, plermer iği Burada havozun özerine müiş, zindan tatlı'bir fitılti ile enler | akan tünçtan bir beykel göze çarpıyordu. Yuakarı kata çıkan merdivenin etrafı rengürenk halılarla süslenmiş, Şbunların üzerine acaib allâblar, kılınç Ve mızraklar takılmıştı. Böyle bir dekor kurşısında Tramp'ın Vaziyeti — görülecek blrşeydi. Gözlerini etrafa öyle bir gezdi- Titi vardı ki insana gayri ihtiyari Yanlışlıkla Roma Senetosuna Biten Tanalı köylü bikâyesini hatırlatıyordu. — Biçare —adam; bulıların üzerine basmağa cesa: Tet “bile' edemiyordu. — Âdeta bir mabedde İmiş gibi buranın tükünetini iblâl etmekten çe- kiniyor “zannolunabilirdi. Dar- Tadağın veaçlarla - örtülü olan başının içinde ne gibi düşün: ©eler olduğunu tahmin — etmek bittabi çok zordu. Fakat dış hali, içinde bulunduğu garib Manzaralı yerin tesiri altında Bulanduğunu gösteriyorda. İnce ve müterakki bir zevk | Zabsulü olan bu mübitte kirli | elbinesi shâlâ mrtrada İdi. Ken di kendime Tramp'ın Hind'li görüb Merakla soruyordum. Bu Takımı tatmin eden gene Delya Prensesi me oldu. Salonda yamımıza gelen Prenses: — Biçare adam çok hoşuma Bitti. Çok hoğş 'bir bali — var.. Pakat ne kadar da kirli.. Sonru kocasına dönerek: — Demlaki udam nerede? — Tramp Attar'ın yanında: dır. Siz merak etmeyiniz. Attar Snün bötün İhtiyaçlarını düşü- Debilir. Bunun üzerine pronser; Üze- yattığı -büyük divanı '#karak çay hazırlamağa gitü. | Kında tuttuğu küçük joka T Serbet kalınca otrafta siç: 'Nağa başladı Bu sırada kapının çalmağa — başladı. tlektirik — cereyanına almış gibi âni bir earette ber Üçümüz de baştenaşağı titredik. O srada çaydanlığa sıcık ©9 şaltan prenses öylece kel Tuştı, Siyah İlem'elar — saçan Bözleri kocasının Süılıdnr dikilmişti. Bu hareketsizlik pek ; l":l:vııııı etti. Miralay — Ralf zili a0 Sanki maruz acı ANADOLU Günlük Sahip ve ' Başyarganı , Haydar Rüşdü ÖKTEM Unti ve yazı işleri Müdürü: Kemal Talât KARACA İdarehaneşi, — ç İzmir Ikinci Beyler sokağı * Halk Fırkası binası içinde Teltleraf: İzmir « ANADOLU | *lefon: 2776 . Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: | ürdiği görmediğini | — 20 Künunusani 935 Şimdi gelirim. Diyerek salondan çıktı. Bu tırada rezesl gıcırdıyan - bir kapının açıldığı duyuldu. Attar arkadaki — bahçeye Ba ikl kişi geçen mühavarenin husüle düyaluyordu. seslerko berikisini de gayet iyi çıkıyordu. esnada arasında gürültü Bunlarden — biri Attar, 1 Diks ldi. Biraz sonra Attar'a bazı emirler tanıyordum. h'un veren miralayın sesi düyüldü O anda miralay tekrar - salona girdi. ve: — İşlttiniz mi? dedi. — Evet. - Kim olduğunu da bittabi abladınız. — Evet. Mahvolduk, olunuz. Eğer Ben lü — Müsterih ve Attar buradayız. zumlu addediyorsanız bir tarafa sak lanabilirsiniz. Derhal dedim kir — Hayır miralar. prnn—ılıı ettim ve Saklan mağa İüzum yoktur. Esasen bu adamın bebi buraya kadar takib ettiği mubakkaktır. Be nim burada olduğumu biliyor. Yalpız Tramp'ı ne yapacağız? Tramp'ı sakladık, herbalde — bulamıyacaktır. Mm. Broks'u teakin ediniz ve yanında bulunmak xa uğramamasına Onu viz dalına retile bubrana dikkat ediniz Miralay bu son cümleyi he Düz söylemişti ki solada bir ayak serl duyalda. Broko der. hal gelen yerinden misafiri salon kapısında karşıladı. Sonu var — Borsa —— .. /0 Borsada dünkü üzüm ve za hire satışları aşağıdaki — şekil. dedir. üzüm Satışları Ç. “Alhıcı KS KS 80 Alyoti bira. 17 20 19 L Reciyo — 16 16 50 17 H. Alyoti — 16 16 66 Zahire Satışları Cinsl Kidenik 8 Buğday 20 Arpa 15 Mısırdarı Nobut Mercimek Ç 2017 69 ı7 113 5 Susam Fasulye Pamuk Palamut 300 18 24 128 Çocuk Bakımı Hakkında öğütler Çocuk — Esirgeme koramu (Hiııııyelcllıl) atnelere çocuk: larının. — bakılması neullerini gösteren öğütler buıılııîıı.m, Bu öğütler aüt çağındaki be- beklere birinci aydan başlayıb 12 ioci aya kadar ne şekilde bakılacağımı bildirir. İstiyenlere ber ay için bir öğüt parasız olarak — gönderilir. - Ankara'da çocuk - esirgeme kuramu baş 53 180 — 440 Alığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yahancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır. Heryerde 6 Kuruştur. — İzltü geçmiş nüshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR kanlığına bir mektubla - çocu gen - kaç aylık — olduğunu - ve bir de adres bildirmek kâfi- dir. Kurum: çocukların terbiye ve bastalıkları hakkında aoru: susllere de parasız cevab D. 3 lacak verir. | nta'li'merkez kazasını Bayan Saa-| | det Kaymakçı, Bay eczacı Hüs | Büseyin | Bayan | bay Abdülinh - Karayası, | Necip. | Buldan kazasm bayen Süheylâ fırlıyarak — yeni | | gükran telyazısı çekilmesini tek- Kongresi Vilâyeti Toplandı Geçen Yılın Faaliyeti Konuşuldu. Murahhas ve Heyetler” Denizli merkex kaza idare heyeti Denizli, (Hasusi) — Denizli | C.H. Fırkası vilâyet toplanmıştır. kongreet Kongrede - Da nü, Bay Osman Bayrakdar, Bay | Köse, kuzası Perihan Buy Hamza, Bay Nuri Yumuk, Acı» payam kazası Bay Salih Sücüllü, Bay Rasim Sürücü, Karcili, — Çivril Kadriye Rıdvan, bay Osman Çorbacı, buy Ali Aydin, Çal bayan Nesime Yasuf, Tavas day Ömer kazası Bayan kazası bay bay Süleyman Rüştü, Bay Hüseyin, Sarayköy — kazası Şevki, bay. Telâr Tarakçı, bay Tevfik temsil ediyorlardı. Kongreyi vilâyet idare heyeti Bay Esad Kaymakçı güzel Bir söylevle açtı, kongres vlü — açılmasından — ötürü Ata« türk'e, Başbakan General İsmet İbönüne, C.H. F. genel kötübi Bey Receb . Peker'e saygı ve başkanı lif etti. Bayan Süheylâ Şevki (Buldan) eda. alarak Türk ka dmına siyasal ve medebi hak larını vereb, bu şerefli mevki- lere getiren ve yurd İşlerine karıştıran Atatürk'e şükranları- nın yazılmasını diledi.. Ba tek lifler alkışlarla onaylandı. Bun- dan sonra kongre başkanlıkları ve yazganları seçilerek birinci başkanlığa Bay Esud Kaymakçı ikinci başkanlığa Bayan Peri- han Nazmi yazganlıkları Bay Hüseyin Köse (Denizli) | Baüy Hamza (Tavaa) seçildiler. ve Kongre Bay Esad Kaymak- ci'nin buşkanlığında yetinin iki senelik ve hesabını kanuşarak — onay- ladı. - Başkanlığın - teklifi - üze- Bine hesab, dilek ve nizam en- eümenleri seçimi yapılarak ba- | yan Perihan (Tavaz), bay Ham- | za (Tavas), bay Nurl Yuamuk | (Tavas), bay Abdullah Karayazı | (Çal), bay Necib (Çui), bay Ra sim (Acıpayam), bay Ömer Kur cılı (Acıpayam), Besab encüme- | nine, bayan Saadet Kaymakcı (Denizli), bay Taelât Tarakcı (Buldan), bay Tevfik (Buldan), bay Osman Çorbacı (Çivril), bay Hüsdtü ecezacı (Denizli), | bay Salih Sucullu (Acıpayam), | bay Ali Aydın (Çivril), Dilek encümenine; bayan Nesime Ya- saf (Çal), bayan Kadriye Rıd- | van — (Çivzil), bay — Süleyman idare he- Tapörunu Rüöşdü (Sarayköy), bay Meh- med Kemal (Tavas), bay Or- man Bayrakder — (Denizli) ni- zamı encümenine ayrıldılar, En- cümenler toplanmak - üzere bi. rinci celse kapandı. Saat 16 de bay Esat - Kay makcının başkanlığında , ikinci celse açıldı. Encümenlerden ge- len. mazbatalar, dilekler, bütçe ve| memleket İşleri ozun uzadıya konuşularak onaşlandı. Günde liğin bitlrilerek vilâyet idare heyetl ve büyük kongre mnrahhasları - seçimleri konuşulması yapıldı. Vilâyet idare Eşat Kaymakcı, bay. Naili Kü Nesime. Yusuf, Hüsnü heyetine bay çüka, boyan bay Niyazi Güral, bey eczacı, bay Mümtaz Sarı Ah bay Müftü oğla, Sami ve beyan Müşerref, , buy Ah med oğlu, Fevzi bey Büsovü mar med oğlu, bay A avnkart, bay Osman Bayraktar, bıy Ke k bay Essd Kaymukcı, bay Naili Küçüka, bay - Hamza, büyük kongre müralıbaslıklarına seçi lerek aant 18 de köngreye ni hayet verildi. mal cezacı, “ye üyeliklere . Kongre - murahbasları - şere at lokantasında 60 ki. şilik bir, azık yerildi. . Samimi konuşma vo kayaaşmalarla saat eğlenildi. Göztepe Spor Kulübü Kongresi Göztepe #por kulübü — yıllık toplantısını perşembe — akşamı Güzelyalı"ı H. 6. biaasında yapmış, geçen yilın — İşlerini tasvib ettikten sonra Atatürk'e ve büyüklere tazimat — telgraf ları çekilmesini kararlaştırmaştır. Fabri reisliğe istifakla Gene rel Küzim Dirik. İdare heyeti: Bay Fehmi (Simsaroğln), buy Turan Dirik (Mübendls), bay Alâeddin (Sa şirketl memurla: rından), bay Aziz (Mühendis), bay Murtaza (Bank Doyçe Or- yent memurlurından), Bay Şerif | Altay- Buca P lamı Üüzerine Çepeni | (30) Yarah Var, Zabıta Onbiş Ki- _LğgğMağlâî'îCuma Günü Yarıda Kalmıştır.. Futbol Heye i ti Istifaya Karar Ver- miş. Herşey Alt-üst Oldu.. Lig maçları, nibayet cuma nü akamete oğramıştır. Pro grnm — mucibince, cuma günü ve Şarkapor-İzmir- sporsmaçları. vardı, Buca takumı aaat İĞte saha ya çıkmıştı, Altay takımı oyu- DA girmeyince lmkem Bay Zeki seremosi ile Buca'yı galib say- mıştır. Müteakıb maçı yapacak takımların da sahaya çıkmama hakem - seremoni düdüğünü çülerak boer iki takı tm mağlüb telâkki etmişiir. Takımların bu bareketi, doğ rudsn düğrüya furbol heyeti ve sön oyanları jdare edea ba kemlere karşı prote-to mahiya- Çünkü görülen hak> sızlıklar fatbol heyetisia tindedir. ve Sporun Cilvelerinden 'Halk Cim Londos'la Ha- lâkaydisi, yavi kulübler arasın- do şiddetli itiras ve infinllece açmış, fatbol heyetinin kendisine mevdu vazifeyi yap- madığı, bilâkle taraftarlığa sap- vğu iddlalarım tevlit etmiştir. Bu yüzden lig maçları da akim kalmıştır. Fatbol heyeti, takımların bu hareketini kendisive karşı bir itimaderzlık- telâkki ederek isti- faya karet Vermiştir.' Şu - hala göre İzmir'de yeniden heyetler — seçilmesi ve belki de — liklerim yeviden başlunana: lcabedecektir. Bunu teetsüf etmemek, . elden gelmez. Çönkü oyunların |cere. yan ve idare itarzları — İâyikile takib edilebilir. vefutbol heyeti, Atirazlara, snizanlara mabal bı: yol | rakımıyabilirdi. kemi Parçalıyacaklarmiş şiyi Tevkif Etmiştir. —— e— Amerika'nın Filâdeifiya şeh rinde devam etmekte olan pro- fesyonel terbest güreş Mmüsaba: kalarının - birinde — dünya ağır siklet birincist Cim Londos ile Amerika'nın maraf - güreşçile; rinden Cak Müskern arasında yapılan karşılaşmada Cim Lon: dos hasmını her babasına olursa olaun mağlâb etmek için güreş nizamına — mugayir — favüllerle hasmını ezdiği halde hakem göz yummuştur. Bunun devamı üzerine “oyanu seyreden halk bağrışarak hakemi birkaç defa protesto etmiş ve bundan son- ra da minder üzerine hücumla Cim Londos'u ve bakemi par- çalamak istemiştir. Bu hâdiseye meydan vermek istemiyen polis Me ahali aratında kanlı vak'sler Halkevi Dö- imifinal Maçları.. Balk sabasında Halkevi Tur- nevası dömifinal maçları Cama günü yapılmıştır.. Saat 9 da, Kalramanlar B takımı iyi bir oyanla Bayraklı (Telebe yurdu müdürü), bay Mostafa (İobisar ambar müdürü. Divan heyeti: Avukat bay Nüari - Fettah, tüöccer bay Rabml (Filibeli), tüccar bay Cevdet (Alâiyeli), bay Vedat Tevfik. Genel kaptanlığa bay A. Öz girgin (Tüccar), denizcilik içleri | genel bay Âdil Boğa, Yeni heyetlere muvaffakıyet ler dileriz. kaptanlığına |Kasığından Yaralamış İkiçeşmelik — caddesinde — İz. mir'li tabak Şerif oğlu Meh. med eski bir husumet yüzün- den Ali oğlü Mustafa'yı biçak- la sol katığından yaralamışlır. Mmuhasib bey Üebmed Hamis, | 0:0 beraberlikle birti. | oyanu İyi idare etmiİştir. Oyun, | gelecek hafta tekrarlanacaktır. B takımını 0 2, Parkspor, Hilâl'ı $ 0 yendiler. Âltay'dan bay Muharrem'in idaresinde geçen Bürnava - De miryolü maçı hararetli oldu ve Hukem, Daha sonra Türkyurda takı: mı, Hacıhüseyinler takımı ile yaptığı dömifinal karçılaşma- s101, Söliçleri Fethi'nin gayreti ile 60 yapımıştır. Fethl 6 gel atmıştır. Mektepliler Ligi: Perşembe günü mektepliler liginde Zirsaat möktebi 43 Ka- rataş ortamektebini; Buca orta mektebi'de 0-2 Ticaret mekte- bini yenmişlerdir. vükoubulmuş ve her iki taraftan 80 kişi kadar mecruh — düş- müştür. Cim Londos ve bakem polisin fevkalâde — gayretile ya- kayı kurtsrabilmişlerdir. Müte cavizlerdem. onbeş küşi kadar yakalanmış — ve — haplshaneye sevkedilmiştir. » ı Gülle Atma Rekoru Yılbaşı — münesebetile — Los Anbgelos'da yapılan spor resml geçidinden , sonra heyetler hu: zurunda etletizm müsabakaları da yapılmıştır. Ba hususi mü- sabakalarda dünyaca maruf pu- vanla gülleei Teadorotos gülleyi 18,60 metre atarak yeni bir dünya vekoru yapımış isö de lera edilmiş olduğundas fede: reyonca bu rekor kabül edil- | memiştir. >e>> - Rusya'dan Gelmiş Bir ördek.. 'Torbalı'da — Cellâd - gölünde avcı buy Kara Ahmed tarafın- dan cavlanmış, olan — yöşlibaylı | bir ördeğin ayağında (Moskova D 24877) yamılı alimiyon- bir levha bulunmuştar. Bu levbanın Moskoya'da muhacir , kuşların verelere kadar, gittiğini, tetkik eden bir ilim heyeti, tarafından kuşun ayağına takılmış oldağu anlaşılmıştır. Buz; kuşun ; aya- kindan çıkarılan levha . baytar müdürlüğüne gelmiş ve bayiar müdörlüğünden İzmir Savyet konsoloslağana gönderilmiştir. Buna dalr Ziraat Bakanlığına da malümat verilmiştir, Metresini Döymüş , Aziziye —sokağında anctresi lamall kızı 22 yaşında Lemanı, dösta Selânik'li Hüsmmü düğ, müştür. Hüsnü; 138 İlraşının da Leman tarafından çalındığımı iddla” etmiştir.