25 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

25 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

| Sahife — 2 ÇNNN ', Pazar Günü Hava Şehid- Telyazı leri Ihtifali Var.. Yurddaşlar O Gün Ihtifalde Bulu- nunuz, Şehidleri Anınız! y —— Önümüzdeki pazar günü şehidlerimizin (Ihtifal günüdür, Bu münasebetle şehidlerimizin temiz ruhlarını anmak - için merasim yapılacaktır. Hazırla: nan programı aynen yazıyoruz: 1 — Toplanma yeri ve zamanı A — Üçüncü müddeda yazılı merasim kıtası ve diğer bütün askerf ve mülki âmirler, relsler zabitler, memurlar, C.H. Fırka- sı ve belediye heyetleri, mek tebler, cemiyetler, müesseseler vesair teşekküller ber — sımıf halk çelenklerile, doğruca Ka difekalesindeki Tayyare — şehlt- ilgine gidetek sant 10,30 da orada kendilerine gösterilecek yerlerde bulunacaklardır. B — Otomobiller, arabalar ve hayvanlar dolaplıkuyu polis karakolundan dabha İleriye geç- miyecektir. Buradan — itibaren meraslm yerine yaya — gidile- cektir. 2 - Merasim Katasının gidişi A — İhtifale gidecek üçün: cü maddedeki merasim kotası aat 9,30 da kışladan — hareket edecek ve Kemeraltı, Başdurak, Kesttelli, İkiçeşmelik, Mezarlık- arası, — Eşrefpaşa — caddesinden Şehitliğe gidecektir. B — Alayın geçeceği) yol Üzerindekl tcarethaneler, kah- vehaneler, dükkânlar: alay ge- çerken işlerini bırakıp mağa: zalarıma — önlerinde başı açık olarak alayı telâmlıyacaklardır. € — Yolda alaya girmek letiyenler kolun söluna — kulıla: bilirler, 3 — Merasim2 Cirecek Kuıtaların Yürüyüş Sırası. A — Merasim kumandanı tayyare alayı kumandanı kay- makam Bay Şefik, —muavini merkez kumandanı blobaşı B — Merasim kıtasının &- z zÜW Askeri bando Bir piyade bölüğü Bir topçu bölağü Bir tayyare bölüğü Bir muhabere bölüğü Bir deniz kıtası Bir jandarma kıtası Bir polls müfrezesi İzciler 10 Belediyo zabıita müf. rezesi, 4 — Merasimin Yapılışı A — Şehldlikteki merasim saat tam 1) de İstiklâl mazçı İle başlıyacaktır. Marştan sonra merasim kurtundanı hazır bü- lunanları gök — çşehidlerini ve bürün — şebidleri — selâmlamıya davet edecektir. B — Kıtalar kumandavları kıtalarına derhal (Dikkat) ku mandası verecek ve bu kuman- da üzerine askeri — kıtalar ge- lâm vaziyeti aldığı zaman bü. tön siviller de — şapkalarını çı: karmak suretlle selüma dura caklardır. Bu selâm durma blr dakika devam edecektir. 5 — Söylevler A — Bu merasimden sonra bava küvyetleri nemina bava alayından bir zabit tarafından. B — Tayyare cemiyeti ve cümhuriyet bhalk fırkası namı- na cemiyet relsi tarafından C€ — Memleket namına be- a— —— —— lediye heyetinden bir zat tara: findan — birer cektir. D — Söylevlerden sonra an- keri muzika tarafından cüm- huriyot marşı çalınacaktır. E — Muzika marşı bitirir bitirmez bir zablt kumandasın- du ayrılan bir manga aeker tarafından bavaya üç defa ateş edilecektir. Ü — Tam bu anda merasim yerindeki bayrak yavaş yavaş yarıya kadar indirilecek ve bay- reğin İnişini bildirmek için Kadifekale'den atılacak birlnel topla İzmir'dek! bütün daireler mücsseseler ve limanda bulunan gemiler bayraklarını yarıya ka- dar indireceklerdir. D — Gene tam bu snda bütün gemiler, fabrikalar dü- düklerini çalmakla; yürüyüşte bulunan iaşanlar ile nakil va- staları da olduğu yerde kal: makla ulu şebitleri selâmlaya: caklardır. E — Bir dakika bitince me- raslın yerindeki bayrak yerine çekilecek, bildirmek İçin atıla- cak ikinci topta yarıya İndiril: miş olan bütün bayraklar yer- lerine çekilecek, düdükler susa- rek, durmuş olan fosanlarla nakil vasıtaları yürüyüşe geçe- ceklerdir. Bu anda merasim kumandanı (Rahat) kumandasını verecek ve bu kumanda üzerine mera- simde bulunanlar rahata geçerek şapkalarını giyeceklerdir. 6 — Şehitleri selâmlayış ye dönüş A — Manganın — ateşinden sonra merasimde — bulunanlar aşağıdaki sira İle — şehitliğin önünden geçerek çebitleri se- lâmlıyacaklardır. 1 — Vilâyet, kumandanlık, teyyare cemiyeti, Halk fırkam, belediye, memurlar. 2 — Askeri kıtalar (Mera- sim kumandanının — tertibine göre) 3 — jandarme, polls, 4 — İzeller, mektebleor. 5 —Cemliyetler, mücsreseler, halk, 6 — Belediye zabıta mâüf. rezesi. B — Geçit resmi için şebit- Uğin Kadifekaleye bakan ka- pımodan — çıkılarak — şehitliğin ön kapısı önündeki yoldan geçilecek ve bu kopi - karşı: snda bulunucak olan muzlka- nın önünden — geçilirken sol taraftaki — gehitliğe — bakılarak usalü veçhile şehitler selâmla: naçaktır. C — Merasim — geçişi doğ- rudan doğruya şehltleri selâm. lamak maksadilo yapıldığı için bu anda — şehitlik içinde hiç kimse kalmıyacaktır. Dikkat: Merasim — yerinde alâkadar memurların gösterecekleri yer lorin ve sıraların - bozülmamıa- sını dileriz. Bay Atıt Ankara'ya Döndü İstanbul, 24 (Husust) — Zi- raat Bakanlığı müsteşarı Bay Atıf, ziraat bankatı İstanbul şabesindeki buğday - sutistimali üzerinde yapmakta olduğu tet.- kik ve teftişlerini bitirmiş, bugün Ankara'ya dönmüştür. söylev söylene- )uyumları Bulgaristan Vaziyeti Karışık Yeni Kabine de Düşecek mi? Komite- cilerin Tevkiflerine Devam Ediliyor ——— —— -— ——— İstanbul, 24 (Husust) — Sofya'dan gelen haberlere göre Bulgaristan'da henüz tam bir letikrar vardır denllemez. Yeni kabinenin de mevklinin sağlam olmadığı tahminlöri kuvvetlenmektedir, HBulgar komitecilerinin tevkiflerine devam edilmektedir. Bazı yerlerde tevkif edilen komlitecilor ye mensubları haplabaneleri doldurmuştur. Bazı duramlar sebebile yeni kabinenin de düşeceği anlaşılmış gibidir. neyi fırka Hiderlerinden Çankof'un teşkll etmesi muhtemeldir. Bu takdirde yeni kabi- 44 e ——— Japon Kuvvetleri Moğolista- İlerliyor. nı İstilâ Etmek İçin olduğunu bildirmektedirler, ja- pon küvvetleri Çin toprakla rında ilerlemiye başlamışlardır. Japon tayyareleri bir Çin şah: Yunanistan'da İtalya Aleyhine Hareket Var. Atina'daki Italyan Mektebine Dina- mit Atıldı. Karışıklıklar Oldu. İstanbul, 24 (Hususi) — Atina'dan gelen baberlere göre Yu: nunlstan'da İtalya aleyhine bazı hareketler görülmektedir. Ati na'daki İtalyan mektebine dinamit stılmış, bu yüzden bazı karı: şaklıklar olmuştur. Zabıta; derbal koruma - tedbirleri almıştır. İtalya sleyhinde bazı tezahürat ta yapılmıştır. Kumusyonculardan Te- minat İstenecektir. Ankara, 24 (Hususi) — Büyük Ulus Kurultayınca onaunmış olan bir yasaya göre kumusyoncular bazı kayıd ve şartlara bağ: lanacaktır. Söylendiğine göre kumusyoncular 5000 liralık teminat yermeğe mecbür — tutulacaklar ve bu teminatı gösteremiyenler kumusyonculuk yapamıyacaklardır. Türk Basım Kongresi Ni- sanda Toplanacaktır.. Ankara, 24 (Hususi) — Türkiye basım (Matbuat) kongresinin nisan ayında toplanması kararlaştırılmıştır. Kongreye Türkiye'nin her yerinden gelecek matbuat mümessillerinin — bulunacağı bu kongre de metleğe aid görüşmeler olacak ve değerli kararlar almacaktır. Türkiye matboaat kongresinin Başbakan İsmet İnönü tarafından açılması muhtemeldir. İstanbul, 24 ( Hususl ) — Uzak şarkta vaziyet gene çok karışmıştır. Gelen — haberler, ozak şark barışının — tehlikede Sar'ın Aima;ıya Mali Mes'elelerin Halli Için Müzakere Ediyorlar Bale 24 ( AA ) — Franuz Alman ve Sar mütahassısları bugüön Sar'ın Almanya'ya dön: mesl ile alâkadar olan mali mes'eleleri halletmek maksadile burada — toplanmışlardır. Müta: basaşlar üçler komitesinin Ro: mada yapmış olduğu İtilâfların tatbiki asullerini tatbik etmiş- lerdir. Mütabassıslar — uluslar kuru mu könseyinin kararı müucibin- ce 1ö şubat 1935 — tarihinden Htibaren dostano bir itilâf elde etmiye çalışacaklardır. Bale müzakereleri blttikten sonra üçler komltesi Napoli'da toplanarak mütabassısların ka- rarlarını resmen tasdik edecek ve İcabında kat'i bir fillâf vü cuda — getirmiye — çalışacaktır. Eğer 15 şubat tarihinde henöz ortada muallâk bir takım mee- eleler kalacak olursa — mes'ele üçler komltesi tarafından uluslar kuraümu konseyine arzedilecektir. | Muhafaza ıTeşkilîtı - nın Faaliyeti.. Ankara, 24 (A.A) Son yedi gün içinde muhafaza teş kilât tarafından — birlel yaralı 70 kaçakçı ile 86 kaçakçı bhay- yanı — yakalanmış 1790 — kilo gümrük kaeçağı 735 kilo inhi sar kaçağı, 452 adet paket tü- tön Üç tülek, iki tabanca 7T mermi, 48 mecidiye, 31 kâğıt lira ele geçirilmiştir. rini bombardıman etmişlerdir. Japonların maksadı, — Moğolis tanı istilâ etmektir. Pekin 24 (AA) — Royter muhabirinden: Yarı resmi bir raporu göre, Sahar'ın Japon'lar — tarafından bombardımanı esnasında — çoğu #ivil olmak üzere elli kişi — öl müştür. Kuyuan civarında Ja: pon takviye kuvvetleri görün müştür. Pekin'de neşredilen bir Japon beyanstına göre salı günü bir Japon alayı ile Çin milisleri arasında yapılan mu- harebede Japonların üçü — öl- müş biri yaralanmıştır. Beya- natta Çin mllislerinin — Ibti. lâflhı araziden — dağılarak — kay- boldukları bildirilmektedir. Yakında Kalganda müzake- reler olacağı da söylenmektedir. Fakat görünüşe bakılırsa mü- zakereye mevzu olacak — birşey yoktur. Zira Japonlar ibhtilâflı mintakayı tamamen ellerinde bulundurmaktadırlar. Türk Ta- lebe Birliği Yeni Idare Heyeti üyeleri Andiçdiler Kstanbul, 24 ( Hususi ) — Türk talebe Birliği yeni İdare heyetini teşkil eden gençler bugün Halkevinde bayrak üze rine andiçmişlerdir. Andiçme merasiminde — yüksek — tahsile devam etmekte olan epi talebe bulunmuaştur. Memlekette Son Hava Vaziyeti Avkara 24 (ALA) — Ziraat Vekâleti meteoroloji — enstitü. sünden aldığımız — malâmata göre son 24 sast İçinde yur- dun Trakya ve Ege - alanları kapalı ve diğer yerleri yağışlı geçmiştir. — Yağışlar — Akdeniz kıyılarında yeğmar Orta Ana- dola ve Doğu Anadoluda kar şeklindedir. En çok yağış on milimetre olarak — Rize'de muştur. Orta Anadolunun batı kis- mından maada yerleri ve Doğu Acadolusu tamamile karla — ör- tülmüştür. Düne nazaran haeva üç de- rece — etrafında — ölçölmüştür. Bu gece en düşük — suhunet tafırın altında Kars'ta 19, - SI. vas, Yozgat ve Çorum'da 10, Erzurum'da 9, Ankara'da 6 derecedir. Düne ald en yüksek suhünet sıfınn — üstünde 15 derece olurak — Antalya'da kay- dedilmiştir. | Küçük Duyumları | likmekteblerde Sınıf Hocalığı Yerine Grup Usulü Konacak.. İlkmekteblerdeki sınıf hoca: hğı usulü — gölecek - yıldan İti- baren bu usül kaldırılacak ve yerine grub usulü konacaktır. Bilhassa, İlkmekteblerde mu- siki ve beden terbiyesi — mual- Ümlerinin ayrı ayrı ve müle basma olmalarına dikkat edile- cektir. Hkmekteb — moallimlerinden soyadı alınış olauların soyadla mnın — slcillerine — İşaret — edil- mesl için bildirilmesi hakkında költür. müdürlüğünden — İlk- mektebler başmualliklerine bir bildirim gönderilmiştir. Kültür Bakanlığınca Kaldırılan Tahsisat.. Kültür Bakanlığı şimdiye kâ* dar başmunllimlere ve İlk ted risat müfettişlerine verilen me4- kam tahslsatlarının kaldırılma: sına karat vermiştir. Başmual' Hmlere on, müfettişlere otu£ Hra makta makam tahsisat! veriliyordu. Maksad tasarruf tur Fakat henüz emir gelmemiştir: Dava Kapandı Şehrimizdeki bazı üzüm Ih racat tecirleri tarafından cekl İzmir postası gazetesi — sahibi ve neşriyat müdürü Bay Halil Raşid aleyhinc açılmış — olan neşten hakaret davasının görül” meslne dün nakzen devam edi- lecekti. Davacı - tacirler, Halil Raşid'in İzmir gazetele* rinde kendilerine tarziye vermit olmanı — üzerine davalarında! feragat ettiklerini bir dilekçt e mahkemeye bildirmiş olduk” larından dünkü — duruşmadt | hâkim devanın düşmesine ke' Tar vermiştir. Türk - Yunan Ticaret İşleri.. Triparti Sevkiyatı Için Talimatna- me Hazırlanıyor.. Türk - Yanan ticaret anlat” masında, — diğer - bir üçünel memleketi alâkalandıracak ** kilde Telparti ihracat için bazi hükümler bulunmaktadır. B hükümlere göre, Türk ve Y nan merkez bankalarının - yah nız. Triparti sevkiyata mabstf olmak üzere bir . talimatnami? hazırlamaları İcab etmektedi” Öğrendiğimize göre, İkl mef kez bankası arasında bü İf için görüşmelere buşlunmışt!”* Talimatname esasları çidlıJ özeredir. Anlaşmanın ııılııkıııdıııh"ı Triparti — sovkiyatı — üzerind! muamele yapılmamışlır. Mab sab İşi; — talimatnamenin —©i masından sonra olacaktır. Amerika'da Zorlu Soğuklar.: Nevyork 24 (A.A) — M mesoda elli senedenberi g memiş soğuklar olmuştur. De, rece sıfırdan aşağı 46 tir. Bİ” leşik Amerika'da soğaklar YÜ zünden — ölenlerin sayısı düf sabaha kadar 60 idi. — Ve BİL tikçe de artmaktadır. Nevyorkt” | 20 santim derinlikte kar vâf dir ve kar — yağmakta. devt” ediyor.