25 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

25 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Soyadlarını Kütüğe Yaz- dıran Yurddaşlarımız. — Başı 1 inci sahilede — Soyadlarını alanların nüfus müdürlüğüne müracsatları, gün geçtlikçe —artmaktadır. Yalnız dün sabahtan akşama kadar beşyüz Bayan ve Bayın soyad- ları kütüğe — yazılmıştır. Son dört seat içinde soyad. ütüğüne yazdırmış olanları aşağıya yazıyorur: o Birinci Abdülâriz sokağında 20 nomarada Batib Otuabir, Kestanepazarında 63 yirmi Tarını nülus İzmir'de numarada Hasan manzade'de Murad Oruç, Böl bülhoca sokağında 2 numarada Ahmed Okiçli, İkinci sultaniye mahallesinde 607 — numarada İbrahim oğlu Özçelebi, Maliye memnru Şehameddin Öztekin, Yenitürkiye sokağında 29 nu- marada Ahmed ve efradı âilesi Özyer, Orhaniye mahallesinde Yusufdede caddesinde 172 bu- marada Ali Öztünalı, Güzelyalı 1134 numarada Ziya Özkor, Nafın fen memuru — Özsunay, Gözlepe Mısışli caddesi 377 numarada — Büseyin Özemek, Manfenlı harında 17 numarada Mitat Özuyanık, Kemeraltında tabafiyeci Ali Rıza — Özbilgiç, Ahırküyü — mahallesinde 123 numarada Mabhmud Özteyfon, Aydın demiryollarında Ahmed Üzüurma, Erkek muallim mektebindo Kadri Öz- metek, Karşıyaka'da — İstasyon caddesinde d1 numarada Fusd Örün, Burnava'da 33 numara da Hasan Rıza Özmen. B İtfalye — şoförü — Selâhiddin Bunlu, Nuszet sokağında 47 numarada Abdurrahmon Bulun- gör, Tabakahmed — sokağında Naznt birsenoğla, İkinci hu- kuk mahkemesi azasından M. İszmet bulur, Zühre tokağında 4 nomarada Sıdkı Bekir baba- oğlu, Hastamceçit mahallesinde 16 numarada Ahmed bohçadu- man, Keresteciler'de demir tüc- carı Ahmed Cemal bozaklar, Üçüncü Karataş muhallesinde 57 mumarada Ssid belel, Pezar- yerinde 59 numarada- İsmail bavursak, Askeri hastanesinde çavuş Sald. Bilâl bekke, Niza: miye sokağında Ahmed beycan, Mısırlı caddesinde 85 numarada Ali bigen yıldımm, Birinei sul taniye mehallesinde 45 nama- rada Husan baraç, Mübaşir AH badak, Karşıyuka'da Nuli bey tokeğinda Mustafa beldağ, oğla Hasan Müdafsathukuk mektebi moal- | limlerinden Babri balkuş, Alay- beyinde 191 nomarada Zeke- riya büldan, Vali Kâzımpaşa mektebi muallimlerinden Cahid beğenç, posta havale memuru Batice behrenk, Osmaniye ma- ballesinde 33 numarada bayci ğgü, Osman oğlu sokağında 1 numarada. Yusuf oğla Ali ba- yal, Dedebaşı caddesinde Sü- leyman buruk, Memduhiye ma. ballesinde 12 numarada Meh- med Ali karıtı — Mesrnro bilgütay, Üçüncü sultaniye ma ballesinde 138 numarada Meh- med Halid batuoğlu, Binbaşı Hamld hayülgen, Üçüncü enl- taniye mahallesinde 427 numu rada Ali bulanalp, Hengâm £o kağında 66 numarada Vasfi balbay, Beşir binaş, Mimar Kasım soökağında 3 numarada jılllı budârar, Yenitürkiye «0 klflnll'ı 17 osumesrada Ali ber: ve Onuunç, Os- | | küs Müftü sokağında 23 nu- marada Cemal Bilginoğlu. C İkinci yöksek sokağında 34 numarada Osman Caymaz, Kı zılçaulla caddesinde 5 numarada Mehmed Cavkaytar, İkinci Os maniye maballesinde 34 muma- rada Mustafa Camlı, Baharat deposu sabhibi Şerafeddin Cüm- huriyot, İzar sokağında 6 nu- marada Cemal Cingöz, Burna va'da Topçu Halil Hilmi Canlı sü, Kuruçay maballesinde Hay- dar Kantarcılar'da mangaldi Süleyman Calşık, Em- »ddinde hademe , Korşıyaka tramvay caüdesinde 4â numa- rada HBakkı Cebeci, — İstiklâl maballesinde Kâtibçelebi soka gında Müstafa Con, Adliyede mübaşir Bekir Cenkel, Cusarer, Bostanlı'da Mekteb sokağında 15 numurada Zihni Çalım, Ab. dullabefendi maballesinde 183 numarada İdris Çatık, Devlet demiryollarında — yol — çavaşu Şükrü Çöl, Dareğaç gümrük memuru Nedim Çetinkalb, Bur nava'da tabsildar Ali Çirmiş, Seydiköy'de İbrahim Çığrak, posta M. Abdallah —Çorbacı, | Göztepede Receb ve Cemil Çe- liksur, Hacınliefendi caddesinde 4 numarada Rıdvan — Çovirir, Turoa sokağında 102 numarada Hüseyla Ali Çimen, Hucmali s0- kağında 10 mumurada — Naziro Çokyaşa, Eşrefpaşa'da Mahbınud oğla Nosret Çanlık, Kadıoğlu Abhımed ticaretbanesinde Niyazi Çağlı, Yıldız sokağında 22 nn marada Roceb Çakılkaya, D Alsancak'ta Selümet sokağın: da 5 numarada Akif Dayı oğlu, Devlet demiryollarında — kavas İbrabim — Demirtatan, — Şemsi Dinccan, Terzi sokağında 2 nu- marada Mustafa Dağlı, Küâğut- bane caddesinde 184 numarada Yusuf Ziya, Dermek, Halka- pınar'da Camidibi M. 202 nu- marada Temel Dincok, gümrük muhafaza memurlarından ö7 numarada Hasan Denlzeri, Mi- sakımlili mektebi başmuallimi Hasan Hilmi Dülek, Maliye memurlarından İsmall Bakkı Doğu, Onbaşı Hüzeyin Duga, Hacıhasan sokağında 96 numa- rada Hayri Dincbakır, Bay: | raklı'da 9 numarada - Fikret Deren, gümrük kâtiblerinden Hilmi Diril, gümrük kâtible: rinden Hösnü Dalağan, Dolaplı- kaya'da 22 numarada Enver Dökünkaya. G Tayyareci Âdli gözendor, Devlet demiryollarında — İzzet Görgördü, Muhakemat müdür- löğünde Osman gümüşçay, Ma- liye memurlarından Ali Rıza göctürk, Mehmed gözgürdüren, Süreyya gökçakın, İkinci Mah: nrudiye mahallesinde 49 numa rada M. Vasfi göüzükadara, Muhbasebelhususlye — memurla- rından Cemal günesen, Kılcı- mescid mahellesinde 45 numa rada Osman gürtan, Lütfü gö rüs, Kenan gözenoğlu, 32 nu- maralı polia Behzad geykubat, Asmalımesecld'de 22 numurada Mişon kızı Behora gözün, Kı- rım sokağında 36 — numarada Yusuf Comul:ddin gülşen, Do nanmacı mahallesinde Talâtbey sokağında 44 namarada Yusuf İzmir'de Spor İşleri Ligler, Yeniden Başlıyamaz, Dört Kulüb De Zaten ——— Sporcular arasında ikinci bir mes'ele: Tikler tekrarlanacak m? Liklerden çekilen dört ta> kım bunu mu yapmak İstiyor? Şimdiki halde liklere devam eden takımlar ve onların ila ride gidenleri için bu endişe, hakikaten vardır. Çünkü arada iddla edilen bazı cihetler haric olmak üzere çalışmış, çapala mış, gerek küvvetleri, gerekse şaneları İle İyi metlceler almış ve şampiyonadaki derecelerini ayar etmişlerdir. Elbette likle- rin tekrarı gibi bir keyfiyet bu kulüblera karşı bir haksız hık olur. Altınordu ve Göztepe bu endişede yerden göğe kadar baklıdırlar. Karşı bloka — gelince, evvelâ Altay'ı ele alalım: A sahada, filli şekilde meağlüp olmuştur. Bu mağlübi. yetin — sebeblerini daha - evel izah ettim. Kadronun yanlış | taenzimi, İdarcsizlik ve şanasız. lk.. Altay İçin artık şampi- yonluk iİstemek bir bak değil, | bir bakaızlık olur. Bu netloe, onun İçin kat'i bir emriveki bulindedir. Belli başlı bir bak sızlığa uğradığını iddin edemez. Yani odun için bizami mahi- yette düzeltilmesi Icabeden ci hetler, ancak umumi şekilde- dir. Kendisine taallâk eden nokta ise hemen hemen- yok gibidir. Geriye diğer üç takım kalıyor: Bunu İstemiyor ——— — bu değildir. Nitekim Altay er- kânından biri bana. — Hayır! dedi- bisz. böyle birşey düşünmedik ve istemedik. Oyunların kesildiği yerden de yamı taraftarıyız. Keza, İzmir #por erkâmından bir arkadaş da dedi ki: — Bizlm isteğimiz ve İliraz larımız, lik maçlarının tekrarı üzerinde değildir. Biz. haksız lıklara ve hakemlere hiraz edi yoruz. Ve işlttiğime göre, diğer İki kulübün nazar noktası da böyle dir. Şa halde ortada kulan şudar: Liklere nereden İtibaren tek rar devam edilebilir? Şimdi futbol heyeti yarı var: lığını, yarı İstinad noktalarını kaybetmiştir. Çönkü dört kulüb bu heyete karşı cebhe almıştır. Kararlarınn” boyün - eğilmemek tedir. Niteklm takımlar, sahaya çıkmamakta ve hususi — maçlar yapmaktıdırlar. Binsenaleyh herşeyden evvel kongrenin İç- Umaa daveti icabeder. İster yeni | bir heyet seçilsin, ister ceki beyet mevklinde kalsın, ondan sonradır ki, liklerin nereden itlibaren tekrarlunabileceği bah- simevzüu — olabilir. Fakat ker halde, geçen hafta seremoni ile neticelendirilen maçların — tek- rarı icabedeceği muhakkaktır. Çünkü ihtllâflar, 0 — tarihten evvel başlamıştır. Maksad mu: İzmirspor, Şarkspor, Türkspor Bunların bakem ve heyet kararlarına karşı hakikaten tet. kiki icabeden cihetler vardır. Şampiyonluktan sarfınazar, cenö itibarile bile olsa, bu itirazları dinlemek İcabedes. Fakat bu İtirazların mahiyet ve aldiyeti de bir iki maç, bir iki hakem ceza çerçivesinden dışarıya çıkma. maktadır. Binaenaleyh banların talebleri de, liklerin tekrarlan- masını İcab ettirmez. Çünkü vukubulmuş mahdud hatalara karşı normal şekilde geçmiş, neticesi tesbit olunmuş maçla- rın yeniden başlamas., hem di ğer dörtlerin baklı bir ta- arraz, hem de spor İşlerini çığrından çıkarmak olur. Fikrimce liklerden — çekilen dörtler blokunun maksadı da -— göğul, — Gaziler lesinde Şemseddin gelmez, göztepe tram- vay caddesinde Cavid göktuna, Yıldıztepe sokağında 33 numa- rada —Abdurrahman — gürçalın, Osmanzade — mahallesinde 136 numarada İbrabim — gener, NI: zamiye sokağında 12 numareda Abhmed günartüç, İkinci kordon- da 194 numarada Resim genc- arab, Türan'da Menemen cadde- tinde 266 numarada Mostala Lütfü göksedef, İkincidede s0- kağında 28 numarada Mehmed gülgerez, Aliağa mahallesinde 34 numarada Hasan gülgeze, Kabile Necmiye güntürkün, Eckek lizesinde buhçevan Nazınl ; gölge noğlu, Aydin demiryo lunda memuz Remzi Cökgünül soyadlarını almışlardır. $ — İzmir merkez posta ba: vale memuru Bay — Ali Kemsl Akgünene, soyadımı almış ve kü tüğe yazdırmıştır. demki — yaziyeti tabit — şekline götürmektir, şu balde ihtilâfın başladığı noktadan bugüne ve yarına kadar olan vaziyeti de eski ana programın çerçivesine sokmalı, o maçlar tekrarlanmalı ve verilen cezeların İsabet de- recesl tetkik edilmelidir. Lik- lerde ileri gitmiş takımlarımı- zın hukukunu düşünmekle be- raber diğerlerinin de — nizami itizazlarının — İcablarını yerine getirmeliyiz. Fikrimizce bütün hüsnüniyeti, bütün — intizamı sarfederek bugünkü — vaziyeti kurtarmak, likleri cereyana sok- mak lâzımdır. Hastalığın kökün- den todavisi ise, bu, ayrı ve bambaşke bir hâdisedir. Eski Bir Alıtay'lı Bir Not Bir arkadaşımızın selâhiyetle yazdığı s#por hususatı - vesilesile bilhassa şanu tebarüz ettirmek isteriz ki, ANADOLU hbiçbir kulüb kapriaine, biçbir şahsi emole vasıta değildir. tamamen bitaraftır. Arkadaşımızın fikir. lerine mubalif olan fikirlere de sütunlarımız bütün samimi. yet ve memleket severlikle dul. ma açıktır. Gazetemizin İste- diği, genç — sporcularımız. ara- sında sevginlo, birliğin tocesücü, sporün — İnkişafı liklerin muntazam olarak ceteyanıdır. Ispanya Fransaya 2-0 Galib Paris 24 (Radyo) — Bugün Madrid'de Fransa ve İspanya mili? takımları karşılaştılar, İs panoya takımı oyunu 2 0 kazandı. Maamafih oyan itibarile Fran- sızlar yüktekliklerini — göster: ve 'Halk sa Alta -I mirspor Maçı Var. Alsancak'ta Da Türkspor - Göztepe Altınordu Bügün Alsancak — sahasında onüçüncü hafta liklerine de- vam edilecektir. Programa göre saat dokuzdu maçlara Göztepe Türkspor (B) takımları oyunu İle başlanacaktır. Saat onbirda K.S.K-Altmordu (B) tukımları, saat onüçte Göztepe-Türkspor ve Baat oönbeşte — Altınordu: K.S.K (A) takımları karşılaşa- caklardır. Bu maçlardan Göztepe-Türk epor oyunu sonuncu maç kadar ehemmiyetlidir. — Türkspor'un, diğer üç kulüple müştereken verdikleri tekrirde İmzası ol makla beraber lik maçlarına çıkacağı — söyleniyor. Bunun doğrulak — derecesi — bagünkü maçta belli olacaktır. Maç ya- pildiği takdirde Türkspor'un Göztepe'yi zayıf bir vazliyette bulacağından gene bir sürpriz yaratıması çok muhtemeldir. Bu maçı mütcakıb K.S.K. Altınorda takımları — kargılaşa- caklardır. İlk devrenin mühim karşılaşmalarından — olan — bü maçta K.S.K'ın alacağı netice | merakla beklenmektedir. Halk sahasında: Bugün Altay - İzmirspor ta- kımları arasında balk sahasında husus$ bir. maç — yapılacaktır. Programa göre maçlar şöyledir: Savt 9 Tepecik Türkyurdu, Kubrumanlar. Saat 11 de Altay - İzmirspor B. takımları. Saat 12,30 da Eşrefpaşa - 9 eylâl, Sant 14 de — Burnava - De- miryolu Hılkevi tarnava döml- finali, Borsa Borsada dünkü üzüm ve za: bire satışları aşağıdaki — şekil- dedir. üzüm Satışları Ç. Ahlıcı BaBa Bd 186 S. Süleyma. 13 25 15 47 H. Alyoi 16 16 36 P. Klark — 14 25 16 269 Incir Satışları Ç. Alıcı K A, -K 5. 701 P. paci 4 4 15 Zahire Satışları Ç. Cinsi K A-.E'S 198 Buğday vm «© 78 Mısırdarı 4 4 15 Kumdarı 425 4325 9 Bakla 5 5 69 Kumdarı 4 75 291 Sasam 1 s0 11 7ö 627 Palamuat 200 415 75 P. çekirdek —3 3 700 v 3 3 120 B.pamuk — 65 50 56 Yukarı Mahallelerde Kapanan Çeşme açıldı Belediyenin yakarı mühalle: lerden birisinde yaptırdığı ge nel çeşmelerden — birinden su alan halkın çeşmeyi her vakit açık biraktıkları ve böylece fatla su sarfına sebeb olduk- ları görülmüş, çeşmenin suya kapatılmışti. Mahalle halkı; bir daha çeşmeyi açık bırakmıya- caklarını vadetliklerinden çeş- meye tekrar su saliverilmiştir. 4 75 - K.S.K. Karşılaşacaklar: | Sast 1ö,30 da Altay - İzmir- spor . birincileri .. Bir habere unazaran da Altay İzmirspor genç takımları karşı- Taşamıyacaklardır. Bunün ye: rinde diğer bir maç vardır. ve Altay penç takımı Buca'da bir maç verecektir. Altay - İzmirspor birincileri maçının hakemi de bay Makatır. Görüşler Sezişler. Yazan: Ecrzacı K. K. Aktaş Hayatın Sineması.. Geçen gün tuhaf bir hikâye dinledim. Dostlarımdan biriain yetişmiş bir kızı, sinema mev- zularından birisile adamakıllı alâkadar olmuş. Orada geçen bir aşk macerasmna kendini kaptırmış. — Kızcağız, — perdede masom bir. kızın duygüularile alâkadar olmak şöyle dursun, âdeta aktirisin hislerile, daha doğrusu — ainemanın — masalıle hasta olmuş.. Filmin mevzau çok - acıklı imiş.. Zavallı abla, bu — işten çok rahatsız olmuş, Çok tuhaf, gençler, babusus genç - kızlar baştanbaşa his oluyorlar. Dün- yayı olduğu değli, olmadığı gibi görüyorlar. Hayatın bir sinema olduğunu bilmiyorlar. Ah o abla, bana gelso onunla, oDun toy, temiz duygularile başbaşa kalsak, kendisine şunu söylerim: — Eh ablacığım! Bu perdede gördüğünüz vak'alar hep bir teneke kutuda saklanan birbiri üzerine kıvrılmış jilâtin kur- delelerden ibarottir. Vakıâ bu kurdeleleri çevirirken bunlarin karşımada o masum ve — sizin acıdığınız İasanları da — görür- sünüz. Fakat, o adamlar o vak'aları mahsus yaparlar. Ve sizlerin duygularımızı gıcıklıya- rak para kazanırlar. Ortada ne his, ne safiyet ne de masumi- yet vardır. Ortada bir - ticaret vardır. Filmin rejlsörü o sah- mneleri yaparak — senin param alacaktır. Sinemanın hayatına bakarken, bayatın slnemasına da birlikte bakmak — gorektir. Açkta, sevdada, mnhabbette ve herşeyde İnsan hirsi — vardır. (Amar — pilâtonik) — dediğimiz sevdalar bile baştan başa lasan hıradır. — Zavallı yavra! Siz sinemalarda filim eyrederken belki filmin sahibi de sizi seyrediyor. Hayatı genç iken anlamak — kimseye mukadder değil ki sana olsun, diyecek. #o.. Hakkın var. (Acaba, Ke- mal Aktaş amca, sen hla oyan ları oyaamadın. un?| — dersen beni eneturursun yavrum, Bu bir devirdir. Sen de &ıran ge- Hace sinemanın bayatile, haya- tin #inemasını göreceksin, yav- rum.,. Ortamekteblerde Lise ve Orta okulalarda im- tihanlardan on beş gün evvele kadar derslere devam edileceği hakkındaki kayıt kaldırılmıştır