25 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

25 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Yazanı Arnold Galopen Siz uykuya daldığımı söylü- Yorsunuz. Doğrumu Allah 5$- kımna? — Evet üstad.. — Ne kadar zeman? Derhal divarda — asılı Sate baktım, yarımı beş geçi Yordu: — Çok uyudunuz. — amma üykunuzun ne kadar devam ettiğini kat'i olarak tesbit ede- Miyeceğim.. Ben saate bakarken o da gözlerile baktığım — istikamete bakıyordu. Saatin yarımı — beş Beçtiğini — görmüştü. — Kendi kendine: — Yarımı beş geçiyor.. Dedi. Sonra bana dönerek: Demek uyudum? Evet üstad.. Burada m? Koltuğunuzda.. Siz burada mıydımı? Evet.. Niçin uyandırmadınız? Birkaç defa uyandırmak için kolunuzu dürttüm- Fakat tyanmadınız. Hasta olduğunuzu zannettim, yanınızdan — aytıl Mmadım, Bu sözlerim, Dikson'nn ga ribine gitmiş olacaktı. Maama- fih bermne bahasına — olursa olsun, açık bir. cevab — vaziye- timi — fenalaştırabilirdi. Onun için sadece yüzüne bakmakin İktila ettim. Bu halimle “Sizde bir — değişiklik — görüyorum.,, demek İstiyordum. Dikson bu bakışlarımdan fena bulde canı sıkıldı: — Nasıl olar? Yoksa deli — mi olüyorum? Demek ne mir- alay, ne tüllü kadımı, ne de o siyah yözlü İrlyarı adamı gör- medim. Aynl zamanda siz de bunların hiçbirini görmediniz öyle mi Pil? — Hayır üstad!. — Demek rüya gördüm? — Zannederim. — Foakat Tramp orada - idi. Miralayın evinde., — Hangi miralayın üstad? Demindenberi bir miralaydan bahsediyorsunuz. amma ben öyle birşey görmedim. — Nasıl olur canım, Rodolf caddesindeki eve gitmedibiz mi? — Filvaki — polis. memuru Olivler böyle birşeyden beh- setti amma, sonra bu teeyyüd etmedi. Buanun üzerine Dikaon; oda- da bir aşağı, bir yukarı dolaş mağa başladı. Ben de sevincim- den âdota kalkıb — oynıyacak gibi idim. Ortaya attığım , böyük blöf ümidimin fevkinde tesir yal » vaziyeti kurtarmıştı. Muhakkak olan şey, Dikson'un ANADOLU —— Günlük Siyasal Gazete duran Sahip ve Buşyazganı Haydar - Rüşdü ÖKTEM Ümumt neşriyat ve yazı işleri müdürü: Kemal Talât KARACA İdarehanesi: " İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Firkası binası - içinde Telgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutumu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Al6 aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Heryerde 5 Kuruştur. c nüshalar 25 kuruştur. mus Ugra -112- 25 Kâyunusani 935 uyuduğunu zannetmeei idi, Bir müddet daha odada dolaştıktan sonra dedi ki: — Artk bu bahle kepandı. Anlaşılan üzerlme fenalık | miş olacak. Uykusuzluk, kokain fazla tötün içmenin — tesirleri.. Biraz sibbatilme etmek lâzım.. Haydi azizim Pil, biraz evvel sözü nerede - bırakmıştık. Ha Tramp Rodolf caddesindekl eve lltica etmişti değil mi? — Evet.. Ba sırada masanın üzerinde duran kâğıdları karıştırıyorda. Hali; fikren bambaşka şeylerle ılıeıneleı- de Gazete Satıcısı Tevfik Niçin ve Nasıl öldürüldü? Dün Şahilier Dinlendi İkimci kordondu küçük; Kar- diçali hanında — gezete — satıcısı bay Tovfik'i bıçakla yaralayıb öldürmekle suçlu bay Faik oğlu Hazan'ın duruşmuasına dün #eğırcezada devam edilmiştir. Düukü duruşma- celsesinde âmme bukuku şahitlerile mak. tulün kardeşleri ve müdafan şahidleri olarak bay Cavid, Bakkı, Yaşar, Avram, Mehmed AlI, Abdullab, Salih sabri, Fey- zulleh, Hüseyin, İhsan, Alâlddin meşgul olduğunu gösteriyordu. ve All dinlenmişlerdir. " Şahid Mesusi LÜ bğire' maleba Alon; DT AYA Ve BANDAŞ Dikson bu suretle beni İşgal gelmemişlerdi. etmek İstiyormuş. — Mubhayere- Âmme hukuükü — şahitleri; hararetli bir noktasında birdenbire — yerinden mizin Dikson; kalkarak: — Rica ederim, biraz bek. leyiniz, dedi, müthiş bir surette suzadım. Bir bardak — su içib şimdi gelirim. Yukarı kat merdivenlerinden çıktığını duyuyordam, On — dü- kika sonra gerl geldi. Bilmem bana mı öyle geldi, yoksa bir hissikablelvuku — bissi mi — 1di? vak'ayı gördükleri gibl anlat moşlar, — suçhü Hlasan'ın sattığı gezetelerin besabını — vermek için baytin yazıhanesine gittiği sırada Tovfik tarafından başına bir tel İle vurulduğunu, sonra Feyzullah, Hüseyin ve Tevfik tarafından üzerine hücum edil. diğini, kavgadan sonma Tey. fik'in yaralundığını ve - sende: leye sendeleye karakola — gitti. Aşağı kattaki kattaki kapı ya- | gini, orada öldüğünü söyle- vaşça açılıb kapanır gibi ol | mişlerdir. muştu. | Şahidlerden bir kısmı vak'a- — Sonu var — îayyare Düştü. Roma, 24 ( AA ) — Abtre- man yapmakta olan bir deniz tayyaresi düşmüştür. Pilot pa- raşütle — kendisini kurtarmış, haf ifçe yaralanmıştır. Tayyarade bulunmakta olan bir yolcu İsc ölmüştür. 172 dan evel bir kahvede Foyzul- lah'ı gözünün üstü berelenmiş olarak gördüklerini, ne oldu: ğunu sorunca Hazsan'ın yaptı ğim söylediğini adlatmışlardır. Şahit Bay Bekir bulaunama maştı, zabiteca arattırılıb bul. durulmasına karar - verilmiş ve duruşma başka güne - bırakıl- maşlır. Tepecik Cinayeti Muhakemesi.. Tepecik'te amumhaneler ara- sında bir kavga yüzünden Bay Hasan'ı öldüren — Abdülkadir oğlu - Büsaü'nün doruşmasına dün Ağırcezada devam edil miştir. Dünkü celsesinde suçla Hüsnü şuvrunun tam olmadı gını iddia etmiş ve müşabede altına — alınmasını — İslemiştir. doktaru — tarafından — müayene- sine karar verilmiş ve daruş manın devamı başka güne bı- rakılmıştır. Karısını öldüren Salihin Muhakemesi. Urla'da Kizılbahçe'de karısı Bayan — Rukiye'yi — kıskançlık yüzünden öldüren Salih'in du- ruşmasına dün Ağırcezada de- vam edilecekti. Cinayet bukkın- da Hadest alınmak üzere Tor- balı'da bulunan bir şahid için Torbalı mahkemesine - talimat gönderilmişti. Şebidlerin ifadesi henüz alınmamış ve gelmemiş olduğundan — duruşma — başka güne bırakılmıştır. Bayan Sıdi- ka'nın ölümü. Dava Son Saf hadadır. Seydiköy'de Emerez denilen yerde Giridli buay —Mebhmed'in kınıı 60 yaşında bayan — Sıdı- Türkçe Karşılıklar —oa200— ae ——— — Mabkemece evelemirde adliye | Denizli'de milen kazanmıştır. Vilâyetimiz, kırkdört Parias, 24 (AZA) — Berlia den gelen bir haber, Bay Gö ring'in Lehlistan'a giderek kont Potokl tarafından tertib edilen ava iştirak edeceğini bildiri yordu. Varşova'dan gelen - bir huber ise bu seyahali tekzih etmemekle böraber - Bay -Gö ring'in Biyolceva'da rekisicüm bur — tarafından terlib edilen ava gelmiyeceğini tasrih etmek- Bun ve gıyaben İdama mahküm olan Yunus oğlu berber Salih'in duruşmasına dün — ağırcezada devam edilmiştir. Dünkü duruşmada şabid ba yan Şerife gelmediğinden velce sorga hâkimliğinde alın: miş olan ifadest okunmuştur. Dauruşma son safbaya girdi ginden ve başka — dinlenecek şebid de kalmadığından — gele cek duruşma celsesinde müd- delumumi tarafından İddia ser. dedilmek üzere mahkeme başka güne bırakıldı. ev # Türkçe karşılıklar Müntehib Seçildi. —a » ——— Devizli, (Husasi) — Denizli merkezile köylerin iktnel tebib seçimi bitmiş ve Cümburiyet Helk fırkan namzedleri kâ İntihab — mntakasına ikioci müntehib çıkarmıştır. Bunlardan yirmibeşi kadındır. Bal: kımız seç'me çok büyük bir alâka göstermiştir. Şark Misakı Mı, Avlanmak Mi? Göring'in Yapacağı Seya- hat Dedi-kodu Çıkardı. 'Bay Hitler, Bay Göring'i Hususi Bir Işle Tavzif Etti, Deniliyor: “aaa —— — —— Kuklea — 1. bebek, 2. kavar: çak, 3. kuğürcak, 4. kurçak, Kule — I. dinok, 2. sırgen. Kulci cibal — dağ argacı, 1. baroak (melce, meva man.) 2. cergi, 8. cerge, *. cöğmen, 5. erge, 6. kelif, 7. kepe, 8. koruntuluk, 9. turlak, Kumsuda (etmek) — 1. basta mak, 2. başlamak, paştamak, 9. başlılak etmek, 4. buyurmak (ferman etmek, emretmek man.) Kumandan — 1. bastık, baaçı, 2. baş, 3. başbuğ, 4. başlançı, 5. başlığ 6. bay, 7. beğ, bey, 8. bayrak, 9. elteber, 10. paş, paşçı, paşlağucu, 11. eü başı, 12. tar: han, 13. yoruç, 14. yoruçı, Kumandanlık — başlık, Kumandın olmak — 1. başat- mak, 2. başa geçmek. Kumar — 1. atka öoyün, 2. oyun, 3. otuş. Kumarcı — 1. oyüncü, 2 ütüşçü, Kumardu kazanmak — 1, at mak, 2. ütmek. Kumarda , yenilmek — 1. utul- mak, 32. utuzmak, 3. ütüz, 4. ütüzmek, 5. ütülmek. Kumar oynamak — utuşmak, Komaş — 1. abrak, 2. gorum, 3, postav, 4. turga. Kumaş yüzü — yüz. Kumusyonculak — kötörmüö. Kur'a 1, bice, 2. bicik, bicek, 3. çek, 4. coral, 5. ibicek, 6, ok (vaktile okla kur'a atıldığı için). Kurban — 1. boğaslağu, 2 1. abra, 2. kölürgü, 3. takılga, tayılga, 4. tirki, 5. yaluk, 6. yaradu, 7. yolu, B. yolak. Kurban bayramı ram, Kurban kesmek — taymak. Korbanlık — yağışlığ. Kurban olmak — kurumsağmak. Kurna — 1. çonar, 2. soku Kurb — 1., man. 2. yakın, 8. yan. Burbiyet — L kınaş, 2, ya: kınlık Kurretülyan — 1- göz aydın- D, 2. gözbebeği, 3. karağ, karak. Kurs — 1. buta, 2, çörek, 8. teker, 4. tekere, 5. yuvarlak Kuriye — 1. İlgarcı (eltı. pos: tacı man.) 2. talar (eskiden mek- tub götürüb getirme İşi tatar at- hlarına — verildiğinden altı diye kuriye memurlarısa bü söz âlem olmuştur), 8. ulak Kusur — 1. ağdık, 2. ağdırı, 3. ağman, d. alık, 5. çüzür, 6. eksik, 7. eksiklik, 8. min, 9. tözür, 10, usal, 11. yağır, yenır, — Ula bay- 12. yazık Kusura bakmamak — 1, gör- memezlikten — gelmek, 2, göz yummak Kusur etmek — 1. ekelklik kılmak, 2. sürçmek (mec.) &. yazmak Kasurlu — 1. çarlu, 2. düşük, 3. yazukluğ Kusarsuz — 1. dözün, 2. eğ. niksiz, 3. eksikalz, . sağ, 5 5. teltiksiz Kutni — ekmek (pamuklu bez erdik, ertük, 4. erdini (baba, pa: | gizlerik. halılık man.) 5. — yanut semen man.) Kıymetli — 1, abaylı, 2, ağır (giranbaba man.) 3. ağırlığ, 4. çuş (girenbeha man.) 5. — değerli 6. düzün. Kıymet takdiri — kesim, Kıiymetasiz — 1. slu, 2. değer- diz. 3. teptek, 4, acaz, 5. uçuz, 6. yinik. Kiyye — bürcan, Kibar (kibir) — 1. çalım, 2. kırış, 3. kurum. Kibirlenimek — 1. algarınak, 2. böbürlecmek, 3. büyüklenmek 4. çalımlanmak, çalım satmak, 5. kanırmak, 6. kasalanınak, kosar lanmak, kasılmak, 7. kosezinti, B. sezlş. Keşfetmek, — 1. açmak, 2. anlamak, 3. bilmek, 4. bulmak, 5. bulup çıkarmak, 7. oranlamak (tahmin, niebete vorup takdir man.) 8. yivlemek. keşfiyat, — buluşlar. Keşif kolu, — 1. çeri kılavazu 2. gözcü, 3, körük, 4. közetçi, 5. öndünç, ©. yizek, Keşide (etmek) çekmek, Keşmekeş, — 1. atışma, 3, çe kişme, 3. kargaşa, kargaşalık. Keşt fgeşlügüzar etmek) — 1, dolaşmak, 2. gezib dolaşmak, 3. gezinmek, 4. gezmek, Ketif (kitf) — abıtmak, 2. giz: lemet, 3. ört bas etmek, 4. ört- mek, 5. saklamak, 6. yaşırmak. Ketom — I. ağzına pek, 2. ağrı sıkı, 3. imik, 4. yaburgan. Ketumiyet — 1. açmazlık, 2. (bedel, NOSUUGURULURURULSUVOCCDCGUCCOOATUREUN UDU 129 ) Ikinci ayrılıış ve 129 tedir. Maamafih birçok Fram- sız. gazeteleri - bu. sayabatin - si- yasi bir ehemmiyetl olub olmu- dığını — ve bilharsn- Alman ve> Lebistan'ın Şark misakı hak: kında kat'i bir vaziyet almak' üzere bulonub bulönmadıkla- rını tedkik etmektedirler, Ekselsiyor. dişor kl; Bay Cörlng'in Mareşal - Pil: südeki nezdinde Hitler tarafın- dan hususi bir İşle tavzif edil. miş olması kuvvetle — mühte: meldir. Bulgar'lar Andlaşma- ya Çağrıldı.. » Söfya, 24 (ALA) — İtalya ve Fransa elçileri dış İşleri bu- kamına — giderek — Bulga: Roma sndlaşmalırına İştirak et meğe resmen davet etmişlerdir. 169 Kevkeb — 1. ıldız, 2. yıldız, 3. yalduz. Keyetmek — 1, İş (mes'ele, hu- #08 madde man.) 2, nicelik, 3. nitelik, 4. yaraşı, Hal ve keyfiyet, niteklik. Keyfli. — 1. — öğrünçtüğ, zağlı. Keyfe mettelak, — 1. değme, değimde, 2. gelişi gözel. Keyvan, — okuy (zohal yıldızı mean.) Keza, — . böyle, böylece, bu. non gibi, 2. da, dahi, 9. geme, 4. öyle, üylece, G. şöyle, şüylece, şanun glbi. Kezalik, — 1. böylece, 2. bu. nun gibi, 3. gene, gine, &. öyle: ce. 5. göylece, 6. yine, Kezzab, — 1. aldakıcı, 2. ya- hancı. Kıdem, — 1. bayatlık, (ezell- yet, kadimlik.) Kıdem kazanmak — ıı—dl. Kıdemli — 1. baş eski, 2. emekdar, 3. en eceki, 4. eeki. Kıdve — 1. baş, 2. başçı, 3, Heri gelir. d. önde, en önde, 5. uyulacak. Kıhf — 1, baş çanağı, 2. baş kemiği, 3. baş tağrısı, 4. kafatası 8. 5. sağrak, Kılâde — 1. boğmak, 2. — bo- yunluk, Kıllet — azlık. Kılükal — 1. dedikoda, 2. söz, 3. söz say. Kınnab — 1. boğçu, 2. Ip, 3. slcim. Kıpti — 1. çingene, 2, karaçı,