25 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

25 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

'—A'-lfl 125 Kânunusani DNU de Ingiliz Casusları. Yazan: Coni Bohan Ruscuk'da komünist Sülman'ın bah- Tefrika numaran.(54, çeli evinde neler yapmışlar? Rişar; o aabah — Peter'le bu: Tuşmaştu. Vazifelerine — taallük *den yeni birtakım kararlar İttibaz ettller, Küçük, fakat braman olan Sırb milletinin Tİimdi yatansız — kalmasına saik olan 6 kanlı mücadele hakkın- 9ü önlerine çıkan kafileden Birşeyler anlamak istiyorlardı. Tam harckete hazırlanırlar ken onlardan ayrı bir. kısnın Tıhtima / geldiklerini gördüler. “Zerlerinde Alman, Avusturya, Bulgar gibi her cinsten ünifor: Ma vardı. Dikkat edince ara larında kürklü ve siyah şapkalı !İşman bir adam bulunduğunu Bördüler. Bunlar; vapur demir Alrken salapuryaları seyrettiler, Kürklü şişman adam — İngilizce | konuşmyordu: — Zannederim bu tuzak çok Tuvafık ceneral, Dedi ve ilâve etti: — Eğer İngilizler Gelibolu"- dan kaçsalardı. büyük İçin bunları da kallanabilirdik. Ürlt ederim ki pek yakında Tagiliz aslanları Misir'in — nasil Ayaklanıp ta — başlarına öreceklerini göreceklerdir. Hepei birden güldüler. İçle- Tinden birlel: — İnşallah biz de bu man: Zarayı temaşa — mazhariyetine Dall oluruz. Dedi. Rişar; mükülemeye da ha fazla dikkat etmedi. Haki- kutte bu duyduğu sözlerin haf talarca sonra gelen büyük tah | liyenin ilk haberi olduğunu o k Züman anlamamıştı. Ona sevindiren şey o kala: balık arasında tatlı bir berber gİbi mütemadiyen anlatan Bi. lenkronu görüşü idi, Bilenkron ile Rişar; bedef. lerinin yarıyolunu ayrı ayrı tekillerde katetmiş, ayrı ayrı dalâvereler çevirmiş, İki vazife. dardılar. Komünist Süleyman'ın Bahçeli Evi Kânunusaninin onunda Rus Çok'a varmışlardı. Fakat Rişar ve Peter o gün kuraya çıka- madılar. Kısmen tahliye İşinin fena cereyanından — ve bilhassa trenla henüz hazır -bulunma: masından dolayı bötün gün bu lanık nehir içinde bucaladılar, durdüler. Kaptan Şonk — fena halde — hastalanmıştı. Akşama yakın — debşetli bir titremeye tutuldu. Ona karşı — gösterdiği bir şükran karşılığı olmak özere Onova yanında kalacağını, ken ditine yardım edeceğini Riçar'a töyledi. Bu sebeple geminin kâğıdını ve yükün beyanname, lerini aldı, aktarma — keyfiyeti İle meşgul olmiya başladı. Bu; Rişar'ın mütahassıs ol madığı bir İş değildi, muama fih gemi vinçlerini — işletineyi öğrenmek iİçin sıkıntı çekmedi. Bu İş esnasında kaptana İstan hul'a gideceğini ve Peter'i de birlikte — götüreceğini — söyledi. Koptan Şenk bunu muvafaket stti. Yükleyeceği şeyler gelin ceye kadar Rusçuk'ta beklemiye mecbur olduğundan — ozumana kadar yeni bir makinlat — teda riki güç değildi. Tam yirmi çorap | sazamrz dört saat, geceli gündüzlü bü. tön mevcudiyeti İle eşyayı ih: reç eden vagonlara yükliyen Rişar yorgun düşmüştü. Tabliye sabiti; muktedir bir Bulgar'dı ve eğer lüzüumu kadar vegon alabilseydi oşyanın - boşultılma: sanı biran evvel ikmal edebile. cekti. Rıhtımda Bulger'in işine ka- rışarak mütemadiyon — ukalâlık eden ve herkese karşı küstah- hkta bulunan bir eürü aç, #debslr Alman nakliye zabitleri yardı. Rişar bunlara ukalâlık etmremelerini ihtar etti. Bunlar kumandan da Rişar tarafını il tizam ettiğinden biraz çeklş- meyi müteakip sükünetle işle rine devam — edebildiler. Fakat hemen hemen bötün eşyanın Ibracı hitem bulduğu — sreda bit sabah Rişar büyük bir ak- siliğe ağradı. Genç ve Türk | Şubesinden: Mevkli — Sokağı Merkez Yıkık minare Cayl ferah Havuabaşı Balıkçı başı Müsabaka çingene mezarlığı, Bayraklı — Bölbül sokak « Haliliye Menemen ceddesl Burnava c. Ayva a. “ 38 « v 38 » Vişme ». Muradiye Menemen c. İnelell ». Şeftali ». Burnava c, voya peşin para ile 25.1.935 bin lira veya daba — fazla olan müracaatları Hertürlü Banka Bir senelik mevduata Altı aylık Manav kuyu — 2.5 hlise barap bağ Bilâ 3.6 hissa 5 Yukarıda evsafı yazılı Yunanlı emvali Vadesir hesabı carilere Gniformasını lâbis bir zabit arkasında bir yaver olduğu balde rıhtıma geldi. Rişar; Al- man eskerlerinin onu selâmla dıklarını görerek — oldukça bü yük rütbeli olduğana hükmetti. Rişar'ın yamına geldi ve kibar bir eda ile Almanca olarak beyannameleri görmek İstedi Hini söyledi. Rişar beyanname leri verdi. Bunları dikkatle gözden ge- çiren ve mavi bir. kurşun ka lemile bazı İşarot yepan Türk zabiti; yaverine verdi ve ona Türkçe birşeyler söyledi; Rişar: — Lütfen kâğıdı lade ediniz, Onlar olmaksızın - birşey yapa: mam ve beklemiye zamanım da yoktar. Dedi. Törk zabitl> gülerek: — Şimdi efendim' Dedi ve çekilip gitti. — Sonu var — | Türkiye Ziraat Bankası Izmir oyun | Cinsi No. Kıymeti Hane 68.80 500 Arsa — 42.1.46 300 “ 82.84 nekit 5 Dükkân 2.2 800 Arsa 62 500 » 42421 200 Bahçe yerl 72 nakit — 100 Tarla ” 500 Dükkân 25 800 900 Hane 18 Arsa 20 K 2 ö 22,28 700 200 600 300 500 9 600 T 900 13 100 a 100 7 200 15 100 900 300 300 500 800 46 800 gayri mübadil bonosu teribinden iİtibaren açık arttırma Hane Arsa Ha patışa çıkarılmışlır. Malım satıldığı seneye ait Devlet belediye vergi ve resimlerile salr masraflar müşteriye sittir. Kıymetl iki emvalin ket'i İbaleleri lstizana tabidir. İbale 13.2 935 — terihindedir. Taliplerin yüzde yedi bu: çok depozitolarile ihale günü swat 14.30 da Zirmat bankasına 229 Sermayesi: 1/,000,000 T.L. Merkezi: İZMİR Subeleri: ödemiş, Salihli, Turğutlu aanan Alasehir, Tire.. Muamelâtı Yapar.. İzmir birinel Tera memurla. gundan: 260 Safiye borçlu bulunan Mehdiye hanım İle Salih efendinin uhdesinde kayıtlı bulanan tepunun 6 12 932 tarib ve 95 sahifesinde ve iklçeşmelikte 1012 numaralı hananin 8 se bim itibarile beş sebim ve hua- nenin umumuna 3000 İra kıy met tabmin edilmiştir. İşbu hane hissesi tarihi ilândan ltl- ve baren otuz gün müddetle açık | artırmıya — çıkarılmıştır. — Talip olanların kıymeti mühammine- nin yüzde 7 buçuğu nisbetinde pey akçesi ve milli bankanın teminat mektubua vermeleri ve artırma — 3.3.93ö — tarihine te sadüf eden pazer günü emat 11 de dalrede lera Müşterilere aid 28-11667 nu maralı dosya icra olunabileceği gibi fazla izahatı lüzime dahi verilir talipler bu hususun da ireye talik olunan sçık artırma şartnamesini —İlân — tarihinden itibaren okuyabilir. Hakları tapu — sicilile sabit olmıyan — İpotekli alacaklılarla diğer alâkadarların ve İrtifak hakkı sahiplerinin bu baklarını ve bu hususta faiz ve masrafa dalr olan — lddlalarımı müsbitelerile 20 gün İçinde İc- ra dairesine bildirmeleri akal halde hakları tepü - sicilince sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacak. ları ve tayin edilen zamanda aztırma bedeli gayri menkulün yüzde 75 ni bulmadığı takdir. de en son artıravın taahhüdü baki kalmak üzere artırmanın 15 gün daha temdid edilmek suretile 19.3 935 tarihine tesa: dâf eden salı günü enat 11 de geyri menkulün en çok artıra na ibhale — edilecektir. Şayet İkinci artırmada gene yüzde olunacaktır. evrakı Şerlfe hanımlara | tozca sokağında | Bornava satın alma komisyonunda iha- leleri yapılacak olan asker ilânları Bi. ko, dan: 1 — Buarsava ve Güezlemirdeki Burnuva - Askeri su. kıt'alar için ikibia kilo gex pazarlık süretile almacaktır. Mavakkat teminatı 38 liradır. 1.935 cumartesi günü eaat 14 te ki aakeri satın alma komlayonunda yapılacaktır. Şartnamesin! görmek istiyenler her gün ve talip olanla: ria ilân edilen gün ve saatta müracaatları Burnava Askert sa, al Miktarı Kllo 202,000 Arpa — Kıt'a ihtiyacı İçin kapalı zarfla ekslitmiye konulan va 19.1.935 tarihinde ihalesi yapılmcak yukarıdaki arpayı vermeğe İstekli çıkmamıştır, e — İhalesi açık ekçiltime İle - 30.1.935 çarşamba günü eat 15 te yapılmak Özere ön gün müddetle talik edilmiştir. — Muvakkat temikstı 606 Uradır. — İsteklilerin belli gün ve saatte ko. na mürecaatları ilân alnnur, ko. dan: Cinsi elen Manisadaki As. al, dan: 1 — Burnavadaki kıt'a Ihtiyacı olan 100 ton kümürünün özerindedir. Burnava Askeri sa, al, ko, linit — maden tonu —10 lira 29 kuruştur. Talibi Daha acuza vermek istiyenlerin 26.1.Y35 cümartesi günü sast 10 da Burnavadaki müracastları. beher Ba. al. ko. 259 Silâhları Bı- İrakma İşler?,. Bay Henderson 2 Komiteyi Top- lantıya çağıracak.. Cenevre, 23 (A.A) — Bay Henderson'un — pek — yakında silâhları bırakma konferansının iki komiteslai yeni silâh imal ve ticareti İşlerilefmeşzal olan komite ile silâhları bırakmaya aid dalmi blr komlayon Ibdası ve silâhların kontrolü mes'ele. lerl İle meşgol olan komiteyi — toplanmaya davet etmesi ihti- | mal dahilindedir. Bu davetin bu ay nihayetinde yapılacak diplomatik — görüşmelerle bir alâkası yoktur. Da 75 bülmezsa 2280 No. lu ka Dun muciblace satış gerl bıra kılacaktır. Satış peşin para İle dir. Mal bedeli ahınmadan tos Him edilmer meal bedeli veril mezae ibale kararı feshedilir ve kendisinden evel en yüksek teklifte bulunun kimse araet miş olduğu bedelle almağ | razı ihale edilir. O da veya bulunmazsa olursa razı ona olmuz lera dalresine hemen 15 gün müddetle artırmaya çıkarılır. Bu artırmayı slâkadarlara teb lğe hacet olmayıp yalnız Hân- la İktifa olunarak en çok ar tırana İhâle ederek her - iki ihalede birinci ihale edilen kimse iki ihale arasındaki fark- tan ve diğer sararlardan maes'ul olduğu ve tapu haromnın ve * 2 buçuk dellâliyenin müşteriye ald olduğu ilân olunur. T OBETYE ZVRAAT | | BANKASI ı BiRiKTiREN RAHAT-EDER