24 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

24 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Sayfa 4 P Mısır Kralının Yeğeni Ay Sonnunda Habeş Kuvvetlerinin T — 1,5 Milyona Çıkması Bekleniyor. İ nn — ele ae e İstanbal, 23 ( Telefon ) — Gelen bir habere mazaran Mısır Okralı Foad'ın yeğeni prens İsmali, Mısır'dan — Habeşletan'a geç “miştir. Geçenlerde bildirdiğim veçhile prena İsmall Habeşlstan'da “önemli bir vazife alıcaktir. O İstanbul, 23 ( Tolefon) — Habeş kuvvetlerinin, memleketin |her tarafından cepheye - gitmeleri devam ediyor. İtalyan kuvvet- |leri bügünlerde birkaç muvaffakiyot elde etmiş olmakla beraber — Habeş'lerit büyük kuvvetlerile kat'i tomaslarımı değillerdir. henüz yapmış p Tahmine nazaran ay sonuna kadar bütün Habeş askerleri cep — bede toplanmış olacaklardır. | çıkacağı tahmin ediliyor. Bu kuvvetlerin bir buçuk milyona Deniz Konferansı İçin )ngıltere nin Verdiği Haber Japon- Bi ç ya'da Iyi Tesir Yapmadı. Tokyo, 22 (A.A) — Rengo Ajansının bildirdiğine göre, Ja — ponya'nın Londra İşgüderi İngiltere'nin deniz konferansını | inci — kânunun ikleinde Londrada toplantıya çağırmak niyetlade olduğunu — telgrafla haber vermiştir. D Japon deniz çevenleri deniz konferansı İçin yapılan — çığırıyı | Boğuk bir surette karşılamıştır. Bu çevenler toplantı — tarihinin — bir heyet yollamak için çok yakın olduğunu İleri sürmekte ve “ayol zamanda konferansın — faraflı olarak tosbit — mektedir. J toplanma taribi İle edilmesinin doğru programın bir olmayacağına İşaret et — M. Laval'ın İzahatı - Elize'de Cumur Başkanının Huzu- runda Fransız Kabinesi Toplandı. ' İatanbal, 23 ( özel ) — Bugün (Dün) Elize sarayında Cumur — gelsl buşkanlığında Fransız kabinesi bir İçtima yapmıştır. J_ önemli beyanatta bulunmaştur. Bugün (Düo) akşam üzerl hariciye encümeni M. Laval, vaziyet hakkında İzahat vermiş ve M. Heriyo da toplanacak ve Laval vaziyeti eiyasiye hakkında burada da İzahat verecektir. îğ— Iskenderiye'de Bir Otel Hastane Oluyor. | — Kahire, 22 ( A.A ) — İskenderiye'nin en büyük oteli olan | San Stafans oteli direktörlüğü ile yapılan anlaşma — sonuncunda | —otel binası İngiliz süel makamlarının emrine verilmiştir. Burada sekerler Içi bir hastane kurulacak: Çurçil’in Çok Dikkate ' Değer Bir Soylevı Bız Ingiliz'ler Deniz Hâkiı Hâkimiyetini Bırakmak Niyetinde Değiliz ada olan bu memleketlerin | İstanbal, 23 (Özel) — Na polyon donanmasının — İngiliz — donanması tarafından — mağlüp edildiği terihin deoiz. barbı | yıldönümü — münasebetile Sir Vinston Çüurçilin iradettiği nu- tuk çok mübimdir. ; M. Çorçil, halihazır Habeş | İtalya barbının sonuna kadar -— İmgiliz doncanmasının Akdeniz | den çekilmemesinin elzem oldu.- O gunu söylemiştir. Çorçil bir aralık: | «230 senesindenberi Akde- nizde bir İngiliz hakicsiyeti teessüs etmiş bulunuyoruz. Ve hiçbir zaman, bu büyük deniz yolundan İngiliz barb gemi ve — filolarının gelib gitmesine mü- Mmanecat mevzuubahı olmamıştır. | — “Avrupada merkezi bazı dev. | İetler, bizim uluslar sosyetesi,, | otoritesini, münahedelerin mu- — bafazasını temin iİçin gösterdi. Gimiz gayreti, Mur, Sudan ve Filletindeki mevklimizin — mu- | Bufazası için gösteriliyor sanı- O wörlar. Hâlâ İnelltere himayo şimdiki vaziyetlerini muhafa zesı, İngilterenin Akdenizdeki bakimiyetinin bir eseridir. Bu- vu biçbir kimse fokâr edemez. “Biz İogilizler, ba bakimiyeti elden bırakmak - fikrinde deği- | liz! Avrupa — devletlerinin Af- rikaya gönderecekleri kara kuv- vetlerinin zaferi ancak bahri kuvvetlerin eseri olabilir!” de- miİştir. Türkkuşu Mektebi. Bunun İçin üye Kaydına Başlanacak. Tire ilçesinde ( Türkkuşu ) mektebi açılmak - için münasib bir arazi bulunduğanu yazmıştık, Bu mekteb içla Rusya'dan ya- kında öğretmenler getirilecektir. Yakında ( Türkkuşu) kulabüne üye kaydına da başlanacaktır. Üve rozetleri hazırlanmaktadır. Birinelteşrin 24 MNM ( Gündüz Telgrafları 'Italydn’lar. Habeş Kralının Son Kozu- nu Oynadığını Söy Söylüyorlar HabeşıstanaGeçtı Bir Italyan Casusünü Timsahlar Yüttu. Italyan ayyareleri Bombardımanlarına Devamdadırlar Italyan'lar Yeni Mühimmat Depoları Ele Geçirmişler. Bir Tanesi De Bombalarla Inhlak Etmiş. Bazı Kuyuları Habeş’leı' Zehirlemişler İstanbul 23 (özel) — Asmara'dan rad yo İle verilen İtal yan haberlerine ba kılacak olursa Tig. re — hadadlarında İtalyan tayyare fi loları Ambabolâki mıntakasını — bom- bardıman etmişler. dir. Ayal filolar Ma kana — ve Sokota mıntakalarına — da gecerek Tana gölü elvarındaki Gondar elvarını da bom bardıman etmişler- dir. Tayyarelar, mü- dafan kuvvetlerine rast gelmediklerin- den bazı yerlerde gayet alçaktan uçarak balk ara smda panik husnle getirmişlerdir Ogaden cephesinde — Sebelli havzasında İtelyan — tayyareleri Danyarey — cihetlerinde uçmuş ve hiçbir habeş kuvvetine tesa düf etmemişlerdir. Havaların çok fena olmasına rağmen, — İtalyanlar — Harrar'a giden yolları elde etmiye mu- vaffak olmuşlardır. Bo yollar: dan birisi de İngiliz somalisine glder. İtalyan kuvvetleri mühim su kuyularından bir. kısınını da elde etmişlerdir. İtalyan — kuvvetleri İşgal et. tikleri yeni yerlerde gizli mü: hlmmat ve silâh depoları bul- muşlardır. Bu ellâhların hepsl de Togiliz fabrikaları mamulâ- tındandır. Ceonab — cephesinde — İtalyan tayyareleri Satabanek, Dakadur ve Haradiği mevkilerini de bombardıman — etmişlerdir. Ba mevkilerde Habeş askori sevki yatına tesadüf edilmiş ve bun- lar arasında birçok telefat ver. dirilmiştir. Bombaların İsabetlle bir mü himmat deposunun da — İştial Napolide Doğu ettiği tesbit olunmuştar. İstanbul, 23 Çözel) — Adls - Ababa'dan haber veriliyor: Habeş Imparatoru balkın ar. zasu İle ordunun kumundasını eline almak üzere cepheye ha reket etmiştir. Bir rivayete göre İmparator Oenleye'ye, diğer bir rivayete göre de Ankobov'a gidecektir. Usul ve an'ane mücibince Kıbti baş papazı du İmparatorla bir: likte bareket etmiştir. İtalyan mahaflli; Necaşinin son kozunu oynadığı kanaatın. dadır. Adis-Ababada Habeş kabinesl akdettiği bir İçtimada, İmpara- torüun cephede bulunduğu sıra- larda memleketin ne — süretle Idare edileceğini tesbit etmlştir. Fransız Somalisinde İstanbul, 23 (Özel) — Bazı Habeş — kuvvetlerinla — Fransiz somalisinden aşarak bir İtalyan kıt'asının rüc'at hattını kesmesi üzerine İtalya hükümeti Fransa nezdinde sİyesi teşebbüsatta bu- lunmuştur. Bu teşebbüsat üzerine ve bitaraflığın mubafızı için Fran- mz tayyare Tiloları Habeş s0- Sovyet Takımile İzmir Muhteliti Karşılaşıyor.. 25, 27 Birinciteşrin Cuma ve Pııur Gün- leri Saat 14,30 Alsancak Stadyumunda İki maç için venzilâtlı biletlerden istifade ediniz. Fırsatı - kaçırmayınız. Tenzilâtlı biletler iİki maç için Tribün 7ö, saha 40 kuraştur. Duhuliye Bir bilet Tribün 50, saha 25 kuruştur. Biletleriniszi şuralardan alabilirsiniz: Tayyare pliyango satış yeri (Konak karşısında) Elbamra sineması Mektebli kütüphanesl (Kemeraltında) Sümerbank meğezası (Odun pazarı) Tilkilik eczanesi Eşrefpaşa Burbhan Küzım cczancet Karşıyaka tütüncü Haydar Burnava belediyesinden Boca belediyesinden... Maç günleri Stadyum gişesindende bilet satılacaktır. 28 birinciteşrin cumartesi enat 16 te Alsancak Stadyum Lüreş. Rus ve Türk güreşçileri urasında. (Biletler stadyum gişesinden elınır.) Afrika'ya İtalyan sevkiyatı mali hudatları üzerinde uçarak tetkikatta bulunmıya başlamış lardır. Bir İtalyan Casusunun Akıbetli İstanbol, 23 - (Özel) — He- beş'liler ble İtalyan tayyaresl tarafından Habeş çölleri k. na- rına iadirilen bir casusa yakar lamışlardır. İkinci bir İtalyan casasu de Habeş'lilerin önünden firere çalışırken timdahlar tarafından yutulmuştur. Kuyular zehirleniyor: İstanbul, 23 (özel) — Habeş: liler tarafından Fransız Somalisi hudadanda — sarılmış - olan ve büyük zorluklarla Eğltre'ye dö: nen İtalyan kıt'aları, Dankali- deki sa kuyu ve sahrınçlarıma Habeş'liler tarafından zehirlen- diğini görmüşirdir. Deyli Telgrat ve Italya. Istanbul, 23 (özel) — 'Deyli Telgraf gazetesinin karıştırıcı neştiyet yaptığı — Iddlesile Ital- İ ya'ya girmesi yasak edilmiştir. Italyan Tayyareleri 3000 Kişiyi öldürdüler. — Baştarafı 1 inci sahifede — toprüğin kuraklığı ve Danakili- lerla — garalmaz -durümundan ötürü böyle bir hareketla im: kânsız — olduğunu — söylemek: tedirler. İtalyan'ların muvaf fakiyeti: Asmara, 23 (A.A) — Yabancı gazete aytarları de (Gneral'nin) alınmasına büyük bir önem vermetedirler. Contlinantal telgrafına göre, Ttalyan'lar artık Scebelli vadi: tine bâkim bulunmaktadırlar. Royter Ajansmın tahminine göre, şimdi yağmakta bulanan yağmurlar Ogaden cephesinde Heri hareketlere engel olmak- tadır. Fakat topraklar karuyanca Işgal hareketl devam edecektir. Habeş kampları: Aduna, 23 ( AA ) —- Geçen Hleri karakolların bulonduğu yüksek arazide tüfek ateşi te Bi edilmiştir. Düşman — bölgesinde yapılan hava keşi fleri seonuncunda Te- caze ötesinde ve Goöndar yakı- Dında önemli düşman kampları bulaunduğu anlaşılmıştır. İtalyan hatları yakınında düşman kamp: ları yoktur. İngiliz Menevrası Istanbul, 23 (Özel) Cebelüt- tarık'tan bildiriliyor: Cebelüttarık'ta toplanmış olan İngiliz barp sefinelerinden bir kızmı manavralara — İştirak için hareket emrini almışlırdır. 3000 Ölü: İstanbol, 23 (Özel) — İtal- yan kuyvvetlerinin bugünlerde Makalle istikametinde bazı mü- him mevzileri Işgal suretile İler- lemek İstediği anlaşılmaktadır. Bir tayyare bombardımanı ne- tlcesinde Harar'ın yanısı barap olmuşturr. Habeş'liler bu bom bardıman neticesinde 3000 den fazla elvilin öldüğünü ve yaralan- dığını haber varmektedirler. Mühimmat geliyor: İstanbul, 23 (Özel) — Ha beşletan — namına mühimmat nakletmekte olan İki Franuz ve bir Almen vepuru Cibutl'ye vasıl olmuştur. İstanbul, 22 (Özel) — Ital- ya'nın doğa Afrika genel ka- mutanı mareşkl Balbo, o hava- Hde siyasal suçlar hakkında bir af ilân etmlştir. astanbul, 22 (Özel) — Ttal- yan gemilerinin 24 — saattan fazla tagiliz Umanlarında dur- mamaları bakkındaki — Togiliz emri, İtalyada, fazla kesin bir todbir olarak karşılanmaktadır. Ayni zamanda resmi bir ilânı vaziyeti olmadığı da İşaret edil- mektedir. i Hükümet bütün İtalya ge- meleri sövarilerine, Togille ge- milerine karşı çok — ihtiyatlı bareket ederek bir hâdiseye sebebiyet vermemelerini bildir. miştir. Tagiliz gemilerinin Ital: yan'lara selâm — vermedikleri tekzib ediliyor. İstanbul 23 (Özel) — Habeş kavvetlerinin, şimal cebhesinde önemli — bazırlıklar — yapmakte oldukları Adis-Ababa'dan Fran- z gazetelerine - bildiriliyor. Delilik Dİlâcı Bulunmuş! İstanbul, 23 (Telefon) — İddiaya nazaran bir - İngiliz doktora, deliliği tedavi etmek içla bir Ilâç keşfine muvaffak olmuştur. Uşak'ta Kültür Işleri Uşak, 22 (ALA) — — Öğret menler bir. toplantı yaparak köy öğretmenleri için bir sey- yar kütübhane kurmayı karar- Taştırmışlar ve bunun için he- men çalışmalara başlamışlardır. Bu kütübhamneden uzak köy- lerdeki — öğretmenlerin de ko- laylıkla faydalanmamı — sağlana: caktır. $ İ