26 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

26 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Sayfa 2 ŞN . Ü ğ |— nadan haber veriliyor: Girid'de ğ büyük bir feyan çıkmış ve 30 © bin kişilik müsellâh bir kuv: % — vet, bükümetl eline geçirmiştir. — Bu baber Atina'da şayu bu- he dur bulmaz, derhal asker gön: İ derilmiştir. — Son gelen haberlere göre, — Yunanlstan'ın muhtelif kasaba | Tarında da tevkifat yapılmış, balkı pleplalte karşıte şvik eden bazı cumurlyetçi zabitan yaka- İanarak — adalara — sürgün edil. miştir. | Istanbul 25 (özel) — Ma- | kedonya umumi valisi, bütün © Makedonya şehirlerinden gelen murahbhasların — talebi — üzerine — Kral Kostantin'in — cesedinin BSelânik'te defnini Yunan kabi- — Nesinden İstemiştir. İstanbul, 25. ZOMI) — Yu- — man başvekili M. Kondilis, Ida. rel örfiye ile matbuat üzerine — konmüş olan takyidatın genel A e F REr K Istanbal, 25 (Özel) — Pa rlsten baber veriliyor: Radikal Soşyallst kongresi, bougün öğleden sonrada konnş- O malara devam — etmiş ve M. — Heryo, uzun bir söylev vererek t (' demiştir ki: D — — Benim İtalyadan kork- — tuğumu ve İngiliz dostluğunda — Müfrit olduğumu söşliyorlar. — Bunlar birer hayaldir. Ben Ital O yanlırı severim. Zira genel — Bavaşta bizlmle yanyana harb |— etmişlerdir. Biz Fransızlar, De- . — mokratiz, — İtalyanların — idare !l:“ gekli me oluran olsun bizi alâ- li kadar etmez. — İngilizlere gelince bu ulus, Di aportmen bir uluştur. —Onlar, glyasada bile aporu severler. Bu — ulusun dostloğuna delma bür — metkârız. — Togilizler, — yalanın — İstanbal, 25 (Oıel) - Ar. — nara'daki Ttalyan kurargâhın- — dan 28 momaralı resmiğ tebliğ mneçredilmiştir. Bu' “tebliğ — aya- gıdadır: . İleri hereketlere am edi- — yoruz, Gelebi. bavalisinde ve © Danaroy civarında bazı mevakil — ele geçirdik.. Komutan Neru, — Palako ve Skalako köylerini — İşgal etmiştir, burada beşyüz — Habeş, tüfeklerile beraber tos — Mi olmuşlardır. Sembeli sultanı — Olovdile, askerlerimizle beraber ; Merliyerek — Gelebi'yi işgal et miştir. İği. Tayyarelerimiz, Ogzaden cep — hesinde Sasalbanık havalisinde — faaliyet — göstermiştir. Buradn ülen Bıl:q_ askerl bombar. li ' ve to ları İstanbul 25 — (Özel) — Atl- | Girid'de Isyan! 0,000 Silâhlı, Hükü- meti Ele Geçirdi.. Tevkifat Yapılıyor. Bazı Zabitler Sü- — rüldü. Hükümet Asker Gönderdi.. oydan birkaç gün evvel kaldı. rılacağını, fakat İdarel — örfiye- nin ilgasından evvel asayiş ve oDİzamın. muhafazası — için bir kararname neşredileceğini söy: lemiştir. Bu kararname, taçlı demok. rasl aleyhindekl neşriyat, kra- ha çabama — karşı — yazıla - cak yazılar hakkında — şçid detli cezaları havi oleacak ve bu cezalar latinaf bâkimlerin den mürekkeb beş kişilik bir mahkeme — heyeti — tarabından hükmolanacaktır. Istanbal 26 (Özel) — Atna |Bir İngiliz Kızı, Tribünden Komü- ve Pirede Cumurliyetperverler tarafından yapılmak — İstenilen iki miting müsaadesi Yunan iç işleri bakamı — tarafından verll. memiştir. M. Çaldaris: İstanbul, 25 (Özel) — Sabık Yanan — beşbakanı — Selânikten Yanyaya gitmiştir. M, Çaldarla, krallık lehine propaganda yap- maktadır, ——— e— - Radikal Sosyalist Kon- — gresi Dün Dağıldı. — HBeryo; Eski Ittifaklara Dönecek Olursak harb Muhakkaktır. diyor. düşmanıdır. Söz verdikleri zaman her suretle sözlerine sebat derler. Togilizler, Italyanlardan kork- tuklarından dolayı değil, barışa rayetkâr — olduklarından - son günlerde ihtiyatkâr hareket et. tiler, Uluslar kurumunun — metod. leri dalresinde yürürsek, teh- Hkeden kurtalacağız. Akal tak. dirde cekl İttifaklara dönersek, mütlak sürette barb olacaktır. Uluslar sosyetesinin böütün ka- rarlarına rlayet etmek, hal ve Istikbalimiz için bayırlıdır.,, M. Heryo, Almanya'nın tek. rar uluşlar korumuna getiril: mest — lâzungeldiğini de - söyle" miştir. M. Beriyo, şiddetle alkışlar mış ve kongreye nihayet ve- rilasiştir. -— — İMtalyan'lar 28 inci Resmi — Tebliği Neşrettiler. Tiğre'de hatlarımızı - genle- letmekte devam ediyoruz. Habeş'lerden müteaddit grab- lar, hatlarımıza yanaşarak atla- rile, tüfeklerile ve bediyelerle toslin olmak İstediklerini beyan ediyorlar. Bugüne kadar Tiğre cephesinde teslim olanlar, 8 bin kişiye baliğ olmuştur. Zi- rei hayat İmtizama — girmiştir. Köylü işlerine başlamıştır. Ti. caret, tabli durumunu — iktlsab eylemiştir. Amelemiz; 130 ki- lometro imtidadında yol yap mışlardır, her tarafa sa akıtıldı. 85 bin hayvan, erzak maklet. mekledir. Yapılan yenl yollardan, top Tarımız ön batlara nakledilmiştir. Takaze cepbesinde Ras Bu:- las kuvvetlerimize bücum — et- Gü nünTelyazıHaberleri Habeş Imparatoru, Radyo Telefonla Dünyaya Hitab Ediyor. Imparator, Kanımızın Son Damlasını Akıtıncıya Ka- dar Vatanımızı Müdafaa Edeceğiz, Diyor. İstanbol 25 (özel) — Habeş İmparatoru tayyaro İle Adls Ababa'ya dönmüştür. Cebheye tekrar gideceği söyleniyor. Adis Ababa'da bulunan (Pari Suvar) gazetesinin özel aytarı, ba gece radyo İlki Fırka luılyan telefonla Paris'tekl gazetesine havadislerini verdikten sonra, Habeş imparatorunun radyo telefon başında bulunduğunu ve bültün dünyaya hitap edeceğini blidirmle, mikrofonu İmparatora vermlş- tir. Bunun üzerine Habeş imparatoru, bütün dünyaya radyo telefonla uzun bir söylev vermiş ve ezcönüle çu eözleri söylemiştiri — Habeş ulusu, vatanının müdafaası için ellâbımı öline almıştır. Biz, vatanımızı düşmandan kurtarmak İçin kanımızın son damlasını akıtıncaya kadanr çalışacağız. ——ırırrj 4-.-10 gaa ——— Avam Kamarası b“gün Dağıldl" Alman Kazandı. nist beyannamesi Atmış!. Istanbul 25 (özel) — Londra'dan bildirildiğine göre Avam kamarasının dünkü toplantısında tribünlerin birlade oturan bir gene kız; saylavyların sıralarına yüz kudar komünlet propaganda kâğıdı atmıştır. Kır; toplantı salonundan dışarı çıkarılmıştır. Istevbul 25 (özel) — Londra dan baber veriliyor: Avam kamarası, kralın söyleyi dinlendikten sonra dağıtılmış- tır. Yenl seçim, İkinel teşrinin d ünde ve birel kânunnn 3 nde Avam kamarası uçılacaktı, Ingiliz Drıitnavtı Anafi- loya İltihak Ediyor İstanbul 25 (Özel) — İskenderiye'den haber verildiğine göre mezkür llmanda bulanan Rezohsyon dritnavtının — Akdenizden angfiloya iltihak etmesi takarrör eylemiştir. Habeş'ler Akınlara başladılar İstanbul 25 (Özel) — Habeş orduları, Harar mıntakasından Sebeli'ye doğru akın etmeğe başlamışlardır. İstanbal 25 (Özel) — Alınan haberlere göre bugün Habeş ve İtoyyan kavvetleri arasında ofak tefek savaşlar olmuaştur, Italyanların Son Vaziyeti Nobel Mü- kâfatını Bir İstanbal, 25 - (Telefon) — Stokbolm'dan bildiriliyor: No: bel mükâfatını Ttrazbarg - jco- Birinelteşrin 26 NL Dış Bakanımız Ankara'ya Geçti. İstanbul, 25 (Telefon) - Ce- nevrede bulunun Dış Bakanı- mız Tevfik Rüşdü Aras bu se- bah İstanbul'a geldi ve hemen Ankara'ya geçmiştir. Trablusgarb'tan Askeri Çekiliyor'... Istanbul, 25 ( Telefon ) — Roma'dan baber veriliyor: İn- giltere'nin; Süödan hududunda Trahlusgarb — kısmında — tahçid edilen İki fırka Ttalyen aske- rinin geri çekilmesi hakkında- kl teklifi Ttalya tarafından uygun görülmüştür. Buradak! fırka Ttalya'ya dönecektir. Fır' kasın bir kısmını almak için bir vapar tahrik — edilmiştir. Ttalya hükümeti, bugün buna dalr resmi bir tebliğ meşret' miştir. Joji prafesözü Alman İstemani İRoma, Konuşma kazanmıştır. Çin'de Muhtariyet Idaresi Yayılıyor. Istanbul, 25 (Özel) — Sot ya'dan bildirildiğine göre Japon kaynaklar” Çin'de Sarı nehir havallsinde başlıyan muhtariyet Teklitlerini Bekliyor. İstanbal, 25 (Özel) — — Ro- ma'drn haber veriliyor: Roma'da sulh konuşmalarının bir esasa İstinad etmediği kana- ati vardır. Roma; konuşmua ve teklifler beklemegtedir. Yalan! idaresi bilbassa Hopeyi kıs- lngi"e'e.mıı"ı mında sör'atle İlerlemektedir. Bergama'da Peştemallar. Bergama, (Özel) — Halke vinin delâleti İle bugünlerde bir toplantı yapılacak ve esasen kalkmış olan peçelerden arta kalan tektük çarşafların da kaldırılması kararlaştırılacaklır. Konya'da Bir Define Bulunmuş Konya, 25 (özel ) — Kon- ya'da telgraf memuru Hasan'ın evi tamir redilirken evin teme- Bin Habeş Muharibi Aksumda Ital-| ae bir küp altın bulunmuştur. yan İleri Karakollarına Hücum Etti istanbal, 25 (Telefon) — İstefani ajansının Axmara'daki mubabiri bildiriyor: Gazetelerin cepheye göndermiş oldukları mubabirleri; bi kadar Habeş muharibinin (Aksum) uu önün- de İtalyan ileri karukollarına taarroz ettiklecini, sert ve kanlı bir savaştan sonra Habeş kuv- vetlerinin çekilmeğe mecbur kaldıklarını haber - veriyorlar. Habeş'lerin geri çekilmelerine sebeb; Eritre'den cebheye ka: dar yapılmış olan yollardan getirilen topların cebbo İlerl: sine kadar getirilmiş ve Ha- beş'leri şiddetli bombardıman etmiş olmularıdır. Uçaklarda Habeş'leri kovalamıştır. İtalyan ların Habeş arazisine girmeleri barışçıl bir şekilde devam ediyor. Yerli birer sübayın İdareşinde — yirmişer — kişilik groplardan müörekkeb İtalyan kuvvetleri İlerlemekte ve ban- ların arkatından — elvil kuvvet- ler — yürümektedir. — Uçaklar; uçuşlar yaparak Habeş balkına beyannameler atmışlardır, Tiğre'deki İtalyan — mevzlle: rine haber gönderen kırk şeb; kendilerinin bulunduğa yerlerin İtalyan — kuvvetleri — tarafından işgal edildiklerini görmek İste. diklerini bildirmişlerdir. Kuzey cephesinde Habeş tah- şidatı devam — etmekte ve ya kında bir Habeş taarruzu bek- | lenmktedir. Ras Seyyum; küy: — vetlerini teksif etmekte ve Ta: gabe nehri etrafınsa toplamak. tadır. Makalle önündeki Istih kâmlarını da kuvvetlendirmiştir. Burada Habeş ve İtelyan kuv: vetleri arasında kısa devam eden bir savaşta İkl taraftan da bir miktar zaylat olmuştur: Zorlama Tedbirle- rinden Evvel Uzlaş- ma Teklifi Yapılacak.. İstanbul, 25 ( Telefon) — Londra, gazeteleri, zocri tedbir. lerin tatbikinden evvel bir an- laşma yapılması için İtalya ve Habeşlstan hükümetlerine tek- Hf edilmesi uygün olacağını yazıyorlar. Arasında Askert Anlaşma Yok! İstanbal 25 (Özel) — Mınr kabinesi relal, Mısır bükümet! ile İngiltere arasında askeri bir mukavele imzalandığı baberle- rini kat'i surette tekzib et- miştir. Mısır başvekiline göre, böyle bir mukavele ne hazır: lanmakta ve nede müzakere edilmektedir. Napoli'de Fırtma İstanbul, 25 (Özel) — Napoli olvarında çıkan büyük bir fır- tına yüzündev 24 ev yıkılmış ve birçok evlerde zarar gör- müştür. Nüfos zaylatı yoktur. Arnavutluk'ta Yeni Kabine Seçildi.. İstanbal, 25 (Özel) — Yeni Arnavud kabinesi Mehdi Fraşar! başkanlığında teşekkül etmiştir. Adliye bakanlığı başbakanın ühdesindedir. Hariciyeye Faad Aslani ve maliyeye Rok Gera geçmiştir. TETAYYARE Sineması Senenia ea büyük, en muhteşem filmi başladı. Yalnız Cumaya kadar devam edecektir, KARIOKA Çok kuvvetli bir. musiki — GCörülmemiş danslar — Nefla bir aşk macerası — Mlami'nin cennet gibi tabil dekorları — fevkalâde tayyare numaraları OYNIYANLAR: Dolores DEL RİO — Ginger ROGERS — Fred ASTAİRE AYRICA: FOKS dünya bavadisleri !hken İsahatlı) — MİKİ (Karikatör Komik| YALNIZ BU FİLME MAHSUS SEANS SAATLERİ Cama 15 - Cumarlesi 17 — 19 — 21,15 13 — 15 tenzilâtlı talebe seansı Fiatlerde Değişiklik Yoktur. Perşembe . 90 — 40 — Bugün saat 3 de Pozar, Pazartesi, Sahı Çarşamba 11,30 da başlıyacaktır. 15 — 17 — 19 — 2115 BO Kuruştur: Asri Sinemada iki filim birden 1 — Niyağara çellalesinden ufak bir kayıkla geçen akıllar darduran, kalbler çarptıran, binlerce zorluklara göğür geren (Bil Buld) in 2 — Şöhreti bütün dünyada gök. Filminde Yarattığı Harikalar D ölüm Canbazları