26 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

26 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

| rıTelin Ediyor.. 'Her Türk'ün Kalbi, Atatürk'ün Sağ-|Defterdar İhsan | hk ve.Kudret Dileği He Doludur. Yukarıda Muğlada'ki a BHK aşağıda da Bergama'daki mitingden iki intiba ı Bergama, (Özel) — Telgrafla | Yeçhlle 'burada sul- kasdcıları tel'in için — yapılan mitinge 20,000 kişi Iştirak et- ralştir. Miting öğle vakti yapıl- Muştır. Evvelâ Mebmed Ali, tonra İlçe sekreteri Riza Din. ser çok heyecanb — sgöyleyler vermişlerdir. Halk; — Hpinler ipe çekilmelidir! Diye bağırmış, miting heye- tinin derbal Atatürk'e sevgi ve bağlılığını bildirmesini İstemiş: Ür. Tolgraf huzirlanmıca - balka #künmüş ve halk; — Hemen şimdi tolgrafha- Reye? Avazelerile mukabele etmiştir. BPorsa'da; »Parsa, (Özel) — Köyümüzde 1500 kişilik bir halk kafilesi, Âtatürk'e sulkasd yapmak İsti- | Yen alçaklar aleyhine bir nü- Mayiş yaparak mel'unlara nef- retlerini yağdırmış, parti baş- kanı Ismall Atalay, — üyeden Ahmed Dirik, Başmuallim Sa- dik Çıinar: heyecanli — söylev. | lerle balkın hisalyatına — tercü: Mman olmuşlardır. Kaymakçı'da Kaymakçı, (Özel) — Büyük | Şefimize karşı saikasd - tertib edilmiş olması burada heyecan Ve inflal uyandırmıştır. büyük bir miting yapılarak sulkasdcı. lar tel'in edilmiştir. Bu me- yanda kredi kooperatlf 1i müdü- tümüz Avoli Turan beyecanlı Bir aöylev vermiş ve Atatürk'e, köyümüzün derin bağlılıklarını bildiren telgraflar çekilmiştir. Muğla 25 (Özel) — Mel'un tulkasd hakkında Muğlalıların Defret ve ikrahlarını bildirmek Bir Kadının Haysiyeti DEFİ maksadile Cumuriyet alanında bir miting yapılmıştır. Metinge binlerce halk katılmış ve coş- gun — gösterişler — yapılmıştır. Halkevi başkanı ve bir genç tarafından ateşil söylevler söy- lenmiş ve ceniler içden gelen bir bınç İle tel'in - edilmiştir. Bu hâdite Muğlada çok derin bir nefret uyandırmıştır. Urla'da: Ulu çefimize el uzatılmak Istenildiğini duyan — Urla'lılar toplanarak bu mel'un toşebbösü nefret ve İstikrahla karşıladık: darını — heyocamlı bareket — ve ve sözlerle İlân ettirir. ve mel- unların cezalandırılmasını yük- sek makamlardan telgrafla iste- diler ve faniliğin Üüstünde bu- lansn Atatürk'e kürşi bağlılık. larını ifadeye çalıştılar. Şarbay: Kemal Güllübahçe (Söke) den: Doğanbey kamununa bağlı olan köyümüzün 900 — halkı, kadın, erkek ve çocuk köyün meydanında — toplanarak — Ata. türk'e bağlılıklarını göstermeğe savaştılar, Kamunbay, öğretmen hakkı birer #öylevle halkın his- lerine tercüman oldular. Türk'ün gözbebeğine el uzat- mak iştiyenlere karşı nefret ve tstikrabımızı bildirdik. Muhtar Hasan Cinkuya Tuzburgaz (Söke) den: Bugün 200 nüfasumuzla top: lanarak Atatürk'e çözülmez bağ: hlığımızı, bain ve mel'an sul- kaştçılara da — nefretimizi — blil. dirdik. Doğanboye bağlı Tozlubar. gez köyü muhtarı Davud Uzun Pazar gününden itibaren Milli Emlâk Işleri —. - ——— Bu Işleri Yoluna Koymakla Meşguldür. Defterdar İhsan Orfanlı dün öğleye kadar Milli emlâk - di- rektörlüğünde muhtelif evrak ve dosyalar — üzerinde — tetkik. lerle — meşgül olmuştar. Milli emlâk dicrektörlüğünde İşlerin seri bir şekilde yürütülmesi noktasından yapılan ba tetkik. ler hakkında defterdar dün bir müharririmize demiştir. ki; — Bütün dosyaları, perişan evrakı elden geçirmek, kayıtlara tatbik etmek ve kayıd dışında kahan musmeleler varsa — bun. ların İcabettirdiği muameleleri tabzim ve ifa etmek zaruretini hissediyorum. Çok esashı ve yorucu mesalyi İstilzam edecek mahiyette bulunan bu — işlerin mahiyetlerine göre en cezri ve kısa yollardan salim bir. şekle | konülması için lâzımgelen ted. birleri düşünmekteyim. Bun. lardan salâhiyete müsald olan ları hemen tatbike başlatacak, küdret ve — selâhiyetim — dışına çıkacaklar hakkındakl —noktaj pazarımı da sür'atle Bakanlığa arzederek — İcablarını — temine çalışacağım. Şeref Tellâlları —— .—— — Baştarafı 1 inci sahifede — nun adamları tarafından takib edil. mesinin temini yönlerinden pekçok memnun olduk. Bu güzel karar ve kanun bü. yük bir dikkat ve ehemmiyetle tat. bik edilirse çok faydalı sonumçlar elde edileceğine inanımız vardır. Sırası gelmişken - ilbaylarımız. dan, ilçebaylarımızdan, daire direk- törlerimizden —ve işyarlarımızdan bir de şunu dileyeceğiz: Milit mücmseselere, merki sahibi insanlara mensubiyetlerini ileri sü. rerek çadun bunun, çu veya bu işini takib eden bazı (Şeref tellâl. ları) na ber (Muakkib) den daha çok dikkat etsinler ve böylelerine aslâ yüz Vermesinler. Çönkü bu yolda çalışan insan. lar; ayni zamatıda ekmek yedikleri mücssesenin ve mensub oldukları kimselerin de - şereflerini - Kendi menfeatlerini korumak için * perde ve alet yopmaktan çekinmiyorlar demektir. z Halbuki ne müceseselerin, ne de şeref ve mevki sahibi insanla, zın böyle işlerden haberleri bile olmasına imkân yoktur. Bunun için ilgili makamlar; bu kabil şeref tel. Tallarına karşı uyamk hattâ merha. metsiz davranmalıdırlar ki mikrop (Muakkibler) in yanında bu (Yılan) peref tellallarının da başları ezil miş olsun. Bugünkü Güreş reşçilerinin de - başka bir gün - kendi —aralarında böyle bir müsabaka İsteyip İstemediklerini soracaktır. » Şehrimizde .b.ıılnııı Sovyet Rusya sporcuları kafile başka- nı; Tat ajansı — muhabirine di- yevde — bulunarak Türkiyede bulundukları müddetçe Türk- lerden — gördükleri dostça mu: kabeleden çok müteşekkie kal- dıklarını, Türk hükümetinin ekonomik ve kültürel alanların. da yeni ve önemli varlıklar yaratmış olduğunu — ve yarat: makta devam - edeceğini söyle- miştir. İşçi ve Esnat Balosu Parlak Olacak.. Denizde De Fener Alayı Yapılacak Ve 150 Çocuk Sünnet Edilecek! -- Cumuriyet bayramının ikinci günü akçamı C H, P, işçi ve esnaf karumları genel bürosa tarafından panayır yerinde bir (İşçi — ve esmaf balosu) vezile cektir. İşçi ve emnafın o gece sabaha kadar eğlenecek caz ta. kımı alaturka vaz, dava!, zurna ve bando muzika bulandurula. cak- tombalalar — çekilecektir, Hava fişenkleri yakılacaktır. Bayram münasebetile salı gü- nü İzmir'deki bütün fırınlar kapalıdır. Fırıncılar — pazartesi günü iki günlük ekmek çıka: racaklardır. Ona göre ekmek tedariki lâzımdır. Genel büro; Çankaya vapa rüna totmuştar. Bayramın ikin- ci gecesl denizde büyük fener- alayı ve şenlikler yapılacaktır. Genel büro ve İşçi ve esnaf- tan fakirolanların 150 çocoğunu sönnet ettirecektir. Bu çocuk lara elbiselerde hazırlanmıştır. Doktor ve beraberlerindeki #önnetçiler; camuriyet bayra mında büa çocukları kendi ev letinde sünnet edecekler, çe- ker de dağıtacaklardır. Panayırdaki — balo gecesl de ikl çocuk sünnet ettirilecektir. Tire bandosu da getirtmek İiçin teşebbüste boulunmuştur. .. C. H. P. işçi ve — esnaf ku- rumları federasyonu — namına bastırılan rozetler genel böroya gelmiştir. Üzerinde ay yıldız. ve partl ümdelerini — gösteren altı ok resmi vardıa. Bunları fede. rasyon memurları — göğüslerine takacaklardır. Londra, Hamburg, Mar- silya ve Nevyork'ta.. üzüm, İncir ve Zeytinyağlarımızın Satış Fiatleri Ne Halde? —-. Londra, Hamburg, Nevyork ve Marellya borsalarında üzüm, incir ve — zeytinyağlarımızın dünkü salış flatleri hakkında Türkofise telgrafla — aşağıdaki haberler gelmiştir. Üzüm: Londra borsasının umum — flatleri İzmir peşin 37.50, vadeli 20 42, İran peşin 27-36, vadeli 16 28, Kalifor: Bİya tomson naturel seçme Poşim 27-35, tomson natorel teçme vadeli 24 24, tomson Daturel fantazi vadeli 26-26, tomson altınyaldızlı eketra veç me vadeli 28-28, tamson altın yaldızlı fantezi seçme peşin 43.43, tomson altınyaldızlı fan- tezi vadeli 29-29, Girld peşin 42,59, vadeli 32 4d, Korent peşin 4570, — wadeli 30 45, Avnstaralya eski mal peşin 35, yeni mel peşin d-60, Kap pe- şin 38-38 şillndir. Hamburg borsasında: Türkiye malı 7 No. vadeli 10,5, 8 No, 11, 9 No. 12, 10 No. 15, 11-18 Türk Hrasıdır. Yananlatan Kan- diye vadeli 15 florin, Korent amalyas secme 32 mark, İran taltana 33 38 gilla, Kaliforniya sultana matürel 5.85, baker 5.80, gelden balached - 5.55 dolardır. Nevyork borsasında İzmir sultana 12,5, yeni mal Potin 13,5, Sanfransisko kaba 3-4 dolardır. İncir: Londra — borsasında: — İncir flatleri; genuin natnrel peşin 29, vadeli 81, ekatra peşin 32, vadeli 2022, akeleton peşla 60, vadeli 45, eravvn — peşin 62, vadeli 47,6, crovvn 65, vadeli 50,7, crovvn peşin 7, yadeli 35,10 Hbrelik 4, crovwn peşin 50, vadeli 36,5 crowvwn NE ADASI Baş Rolde -— peşin ö0, vadeli 38,6 erovva peşin 56, vadeli 41,7, crovvn peşin 64, vadeli 50. Nev-York — borsasınde: Tür. kiye malı 50 İlbrelik torbada pesla 17, yeni mal 15 şilindir. Marsliya borsasında: 12 - 15 kiloluk sandık 125 130,10 ki- loluk 135 franktır. Hambnrg borsasında: Türkiye malı vadeli 11,6 Türk llirasıdır. Zeytinyağı: Marsilya borsasında: Tunus cinsine göre birineli cif 300-400 ikinci — 375-385, — infigenble 390 400, Cezayir çinsine göre cif 355-365, İtalya cinsine göre 460 460 franktır. Hamburg borsasında: Hazır mal 240 poçeta, İtalya hazır malı 510 liret, Fransa hazır mal 510 franktır. C. H. P. Genyönkurulu Ankara 24 (AA) — CH.P. genyönkurulu 24-10 1935 per- şembe günü haftalık toplantı- sını yaptı. Edirne Hlyönkurul üyeliğine getirilen Abmed Fa zılın üyelik ödevi onaylandı ve partinin iç İşleri görüşüldü. B Belirsiz Genç Adam Bir Cinaye- tin Kurbanı mı Olmuş? Alsancak'ta Akdeniz — soku ğında müskirat âmili Ziya'nın şarap deposa İçinde çıkarılan fskeletin bir erkeğe nidiyeti tabakkak etmiştir. Çünkü İake: letin meydana — çıkarıldığı - çü- kurda erkek elbisesine ald bası düğmelerle bir kol düğmesi bu- lonmuştur. İskeletin dişleri genç bir adama ald dişler olduğu da anlaşıldığından lekeletin; — bir dinayete kurban giden - blr şa- hısa aid olduğu neticesine va- rılmış bulunulmaktadır. Kemikler tamamen yıkattırı- larak tartılacak ve bu — suretle kaç yaşında bir şahsa aid olduğu anlaşılacaktır. Kemiklerin öze- rinde bıçak ve kurşun yacası olup olmadığı da tetkik edile- cektir. Cesedin; buraya Işgalden evel mi, sonra mı gömüldüğü henüz anöz anlaşılamamıştır. Tütün Kuşadası'nda Fiatte Anlaşamadılar. Tütün mübaycası henöz ha- raretlenmemiştir. Bunun sebebi- kumpanyaların birbiriai kolla- maları ve iyli tütünleri biribirin- den önce almak İstemeleridir. Bugünlerde Seyköy, Akhisar ve Ödemiş'te piyasanın — açılması bekleniyor. Buralarda mahsul çok gözeldir. Amerikan kumpanyaları Kuş- adası'nda tütün piyasasını aç- mak — istemişler ve kilo başına 8B0—90 kuruş fiat vermişlerdir. Fakat tütün üretmenleri 150 raştan aşağı tütün satmıyacak- lsrını bildirmişlerdir, bu yüzden Kuşadası tütün piyasam açıla: mamıştır, Diğer tütün mıntaka: larından yeni gelmiş baber yoktur. .»: Kâmiliye Hlbaylıkça Bu Yol Ye- niden Yaptırılacaktır Naci adlı bir yurddaş, ilbay Fazlı Güleçe bir mektab gön: dermiş, Tepecik ile Şehitler arasındaki Küâmiliye yolunun bozukluğundan şikâyet etmiştir. İlbay Fazlı Güleç; bu yolu biz- zat tetkik ile şikâyeti baklı görmüştür. Fakat büdcede tah- elsat yoktor. Önümüzdeki — yıl büdcesinden yaptırılması husu- sunda alâkadarlara emir veril. miştir. |4,5,S Vasnndaki' Çocuklar için Yusuf Riza Okulu Çoçuk Yuvası Ehliyetsiz ellerden, (Tasgeleye bırakılmış bir halden vavru- larını kurtarmak İstiyen Ana ve Babalar çocuklarını bu mo- dern yuvanın mütahasmıs ellerine terketsinler. Yalılar ve Alsancak semtlerinden çocuklar vaya otomobille gelip giderler. Kestelli caddesi No. 80 evlerinden yu- Telefon: 2914 * NEVYORK METROPOLİTEN OÖPERASI * MUGANNİYELER.NDEN GRAS MOR Yalrız Bugün Türkçe Sözlü