26 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

26 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

İzmir Muhteliti Dün 2-1 Yenildi. Türk.Rus — bayraklarila — çevril- miİşti. Fotoğraflar çekildi, balk e- lâmlandı ve Altınorda'la Mus- tafa'nın idareşinde oyuna baş- landı. Sast 16.. İzmir takırm çöyleydi: Necdet (İstanbul Galatasaray) Cömli, Ali, Âdil, Hakkı, İbra: him (Eski Karşıyakalı), Busri, Sald, Vahap, Fuad, Hamdi.. Sovyet takımında yalnız meş- huür sağaçıkları ile diğer bir oyuncü yoktu. Bu suretle ml- safir takım, bir mevi Moskova mühteliti balini alıyordu. Dünkü oyunun genel kritiği göyle yapılabilir: Misafir takım teknik, sür'at, topa hbükimiyet — bakımından Temirtakımına çok falktir. Yal. nız oyuna sert, favalü boldür. Misafirlerin faikiyetini csas hibarile tabit ve makul görmek lâzımdır. Nihayet, — kalabâlik bir milletin, uzun zaman hazır: lanmış ve #sporu, yarı yarıya meslek haline — getirmiş - olan bir takımıdır. İzmir takımı — İse, kıymetli birkaç elemana — malikiyetine reğmen, hakkile yetiştirilmiş değildir. Senelerdenberi antre- nör yüzü görmemiştir. Fortlerin spor çalışmaları da çok eksik: tir. Bütün bunların bir takım üzerindeki tesirleri düşünüle- cek olaursa, İzmir — takımının, hem çok küçük bir takviye İle elde ettiği meticeyl İyi ve güzel bulmak lâzıtdır. Misafirler takım balinde çok kuvvellidirler. Bilhassa soldan inkişaf eden bücumları daima (tehliköler yaratmıştır. Müdafan ve defdhs, Fund — ve - Vahab üzerine çok mücesir olmuşlardı. Sol açıklarının — syrılışları, topa bakimiyeti dün yirmi iki oyuncu urasında kendini der- hal . Kalecileri do soğukkanlı, iyi bir oyuncudur. Bizim takımımız dün, kendi kudreti derecesinde ve hasım takınm üzerinde — yapabileceği azami tesir nlsbetinde oymudı. Birinci huftayımın yarısına kadar oynayıb yerini bilâhara Tstanbuldan: Necdete - bırakan Basri muvaffak olamadı. Çünki Basri, iyi bir sağ içtir ve bu Benç seğ açıkta oynıyamaz. Salt dön takımda yok gibiydi. Paslarını ekseriya karşı takım oyuncularına veriyordu. Vahap oynadı. Fakat cansız, enerjisiz ve çekinkendi. Misafirt muha- eimlerin enerjisinin yarısı, bizim mubacimlerimizde olsaydı, ne- Hce belki böyle olmazdı. Fusd, dün beklenen oyu: Bunu veremedi. Şutları, sıy- rılışları hatâlı idi, Adil ve Hakkı bozuk, İbra- ANADOLU Günlük.. Siyasal Ganete Sahip ve -Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yanı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: c.mr.n..m : İzmir » ANADUI.U ı'ı.r-ı' e 3776 « Posta kutusu 405 ABONE - ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Aln aylığı 100. Üç aylığı 500 kuruştur. AIIADOLU IA'I'BMSI.N DA him çok İyi, Cemil birinci baftayımın ilk sıralarında iyi, sonraları zarersız, fakat Ali ve kaleci Necdet çok mükemeldiler. Güneş ve rüzgür aleyhimize idi. İlk 'akın bizde, fakat der- hal kestiler. Kalemize inmiye başladılar. Yer tutuşları, mu- hacimleri takviye edişleri, geri, İlerl pasları birdenbire kendini gösterdi. Fakat sert ve favullül Dakika 5.. Aleyhimize bir korner verildi. Top bizim nısıf sahamızdan — çıkmadan solaçık- ları topu tekrar geriye Çevlire- zek sıkı bir şüt çekti. Cemil bir kafa vürüşüa yaparak topa geriye çevirmek istedi, fakat top küçük ve belirsiz bir falso ile geriye gitti, kelecinin sağ tarafından ağlara takıldı. Ken- di kendimize ve onlar hesabına ilk gölü atmıştık. Ros'lar 1 bizimkiler 0 Onlar — hâkimiyeti — aldılar. Oyanları sertleşti. İki Firikik. ten sırtısıra İstifade edemedik. Dakika 13. Soliçleri iniyor, Cemi'li allatlı. Tehlike var. Sıkı bir şüt çekti. Neodet, mü- kommel bir atılışla kurtardı, Basri, bir türlü karşısındakini atlatamiyor. Beş dakikada on- lar eleyhine 3 ofsayd verildi. Bilhassa sağ açıkları mütemadi. yen ofsauyd.. Dakika 16. İniyoruz. Top Fuad'da.: Şür, fakat kale üz- tünden avutta! Dakika 19.. Hamdi'nin seri ve sert bir İnişi. 'Top ortada.. Fuad, Vahab paslaştılar. Heye- can başladı, fakat kurtardılar. Dakika 25. Sald'in bir pası- ni Fuad kaçırdı. Hamdi yetişti, şöüt 'çekti. Rus — kalecisi avut gizgisi Haricinde zorlukla tüta- bildi. Burada bir fırsat daha kaçırdık, Dakika 27. Basri'nin yerine İstanbul'dan Necdet girdi. Da kika 30 hücumdüyız. Top sağ açık Nocdet'e geçti.. Top kaleye yaklaştı. Karşısında kimse yok. Gol müahakkak.. Vahab, mer. kezden buraya kadar gelerek Necdetle çarpıştı ve, bu da kaçırıldı. Onlar bu akınlarımıza daha sık mukabele ediyorlar. Kaleci Necdet, — fevkalâde — oynayor. Sert çekilen şütlerin, Necdet'in avaçlarına ve göğsüne çarp: masından — mütevollit — sesleri, herkes duyuyor. Dakika 36.. Bakkı topu Va: hab'a, Vahab ta Fuad'a verdi. Penaltı çizgisi dibinde elle tut. tular, bunu da atamadık. Der. hal mükabele — ettiler ve bunu birkaç akınları takib etti. Alı, İbrahim, Cemil ve koleci, bu akınları kostiler. Buğaziçinin En Değerli ve Şerefli Yerinde Bugün Kö- Dakika 37.. Nocdet ortaladı, top Fuadın göksüne rasgeldi, içeriye girerken Rus kalecisi tattu. Bu deakika biter bitmez, Hamdi soldan İndi. Faad, Va- hab arasında bir paslaşma oldu. Vaheb iki oyuncuyu atlatarak müsald vaziyotte bulunan Nec- det'e güzel bir pas verdi. Nec- det bunu köşeden ağlara taktı, 1—1. Misafirler tesyiklerini artırdılar, fakat netice değişmedi. İkinci devre: Takımlar ayni kadro İle çık. tılar. Üçüncü dakikada Cemil'in hatalı bir vuruşile topu onların sağiçine atması, bir göle — mal oluyordu, kornerle kurtardık. Dakika 5.. Mubacimlerimiz indiler. Vahab, müsald fırsatta atamadı. 13 üncü dakikada da Vahab'ın güsel bir estantanesi kalecinin kucağında.. Onlar gene hâkimiyeti aldı. lar, Topu hiç tutmadan, sert hamlelerle mütemadiyen kale. mize iniyorlar. Dakika 14.. Solaçıkları şahet bir inişle yıldırım gibi kale. mizin karşısnında gözüktü. Sıkr bir güt çekti. Necdet, gene bir fedakârlıkla kurtardı. Alı, İbrahim güzel.. Dakika 20.. Vahab'ın geri. den aldığı bir pasla İndiğini görüyoruz, uzaktan çektiği şür, direklerin üstüne avuta gitti. Haflerimiz yorulmiya - başladı. lar. Muhacimlerimiz — İşliyemi: yorlar. Aynl zamanda İyi mar. ke edilmişler. Yirmt üçünnü dakikada Nec. det'in mükemmel bir ortalayışı, kalecinin ellerinde ölüyor. Derhal indiler, Gol tehlikeşi yar. Orta muhacim - kaleci - ile karşı karşıyal All yetişti ve kornere atarak kurlardı. Seğ içlerini değiştirdiler, Dakika 30 solaçıkları - (Kü- çük oyuncu) topu yakalıyarak müusvin ve müdafileri atlattı, All yetişirkaen topu sağaçığa geçirdi. Sağaçık çok - yakından, takımın ikinci yo galibiyet va- yısını çıkardı, Misafirler 2 - İz- mir 1... İbrabim çıktı, yerine Şükrü girdi. Kargılıklı akımlar de- vamda.. Onlar gene bükim., Bizim defans bozulmağa — baş. ladı ve metice gene 2 - 1 ola rak aleyhimize bitti. .. Bugün saat 9 da da İsmir tenlea kulübünde tenleciler karşılaşa. caklardır. öbetçi Eczaneler Ba akşem Başdarak'ta Sıh. bat, Kurantina'da Eşref, Ke: merz'de Kamer ve Eşrefpaşa'da Eşrefpaşa eczaneleri açıktır. Satılık TyE R. Seyyum'la Italyan'lar Çarpışıyorlar.. eTi Çoi İtalyan'ların gaz kollandıklarını ve banun üzerine cenupta Ha. beş kuvvetleri başkomutamı Na- elbon'nun kuyuları zehirlemek için emir verecğini bildirmek. tedir. Sü bakanı Mülügetah'ın ku- mandasında bulunan ve Desele- ye dört gün evvel Adls-Ababa: dan hareket etmiş olan 70.000 kişilik ordu şimdiye kadar 150 kilometre yol almıştır. Yol üze- rindeki köylerden binlerce asker ordaya iltihak etmektedir. Makalle'nin İtalyan'lar tara- fından zaptedildiği Adis Ababa da resmen yalanlanmaktadır. İstanbul, 25 (Özel) — Ro- ma'dan — verilen bir — habere göre general Maravini orduları, Aksum'un cenubundan yapılan büyük bir Habeş tasrrozunu pürkürtmeğe çalışmakladır. Bu taarruzu Ras Seyyum idare et- mektedir. İtalyan mebafili, ba lik ta: arrozun büyük zaylatla ve Ha. beşlilerin — püskürtülmesi İile birinel sahnesinin bittiğini td. dia etmektedir. Büa gzafer, yeni yolların tan: zimi ve haerb cebhesinin en ileri saflarına topçu kuavvetle- rinin getirilmesi sayesinde elde edilmiştir. İtalyan'lar, Ras Seyyum we kerlerinin Sefa ve Takası hat- Una — çekildiklerini de — ilâve etmektedirler. İstanbul 25 (Özel) — Parlı- ten hbaber veriliyor: Italyan tayyareleri, Akten Bikat civa- mındaki — mevakli tayyarelerle bombardıman etmişler ve Ingiliz Somalisinden — cebhane ve mü- himmatla dolu olarak gelen kamyonları — tahrib etmişlerdir. Bu bombardıman esnasında Ha- beş mevzilerinden İtalyan tay- yarelerine şiddetli aleş - açıl- Mıştır. İstanbul, 25 (Özel) — Ro- ma'daki Habeç - İtalyan —ihti- Mfına dalr konuşmalar, umumt bir itilâf elde etmek imkânını kolaylaştırmıstır. Bu bususta deha İyl netlce- lere doğru gidildiği anlaşılmak- tadır. Her ikl tarafın arza ve metalibatı da tesbit edilmektedir. Memurluk istiyenler Maliye memarluklarına talib olanların İmtihanları dün saat 14 te Halkevi salonunda yapıl- mıştır. İmtihana otuz kaedar genç girmiştir. mür Depoları Olarak Kirada Bulunan iki Parça Arsa: Istanbul Evkaf Direktörlüğünden: Değeri Lira Kr. 11292 00 Pey parası Lira Kr. 864 90 12306 00 923 96 10ö - 119,8 1 Kopı No. — Harlta No. Eski Yeni 105 .119,2 3 Miktarı 3242 Metre murabbamda olan ar- sanın bütünü. 3588 « 2 . « Yukarıda kıymet, emlâk ve barita mumaraları yazılı olan ve 119 namaralı yalıdan ayrılmış bolunan Kuraçeşme'de bir yanı tramvay caddesi, bir yanı deniz ve bugün kömür depoları olarak kullanılan iki parça ursa uyrı ayrı satılmak üzere 22.10.935 günlemecinden başlıyarak kapalı zarf usulile arttırmıya çıkarılmıştır. Üstermesi 7.11.936 günlemecine rastlıyan perşembe gönü saat 15 te Istanbul Vakıflar direk- trlüğü komisyonunda yapılacaktır. İstekliler arttırma ve eksiltme yasamı uyarınca biçilmiş değer- lerinin « 7,5 gu nisbetinde pey paralarile teklif mektaplarını muhtevi sarflarını belli saattan evvel komlsyona vermeleri, şartlarını öğrenmek letiyenlerin her gün mahiülât kalemine gelmeleri, 3523 w — Serbest — sütünleri Elektirikli Tramvay Ihtiyacı Nakil — vasıtaları derdi ile, saçsaça, baçbaşa çeklinde uğ: raşmak, İzmir'in almına yazıl: mış bir karabahtazlık gibidir. Yıllarca — ve yıllarca, köhne tramvay urabaları içinde. biçare hayvanların ikide bir çifte stan ayaklarına baktık. Sanki tallimiz — bir — istihale — dev: resi — göçieriyormuaş gibi, şim di de 'otobüs derdine düştük. Tramvay otobüsten bir ci hetle daha İyi idi; Biçolmazsa İntizamı, temlz. Uği, disiplini vardı. Ray Gstün de daba rabat bir vasıta idi. Medeni bir memleketin, döne dolaşa,'bugünkü çalışma slstemi, idaresizlik, Iâöbalilik — vesalre yüzünden, —atlı tramvayı retle anması ve İstemesi kadar feci birşey olamaz. Göklere el oçarak; vaktile birçoğumuz da otobüsleri müdafan — etmiştik. Fakat ne çare?. Şimdi bizim vaziytemiz. — Ey Tanrı, biz dola lete: miyoruz, başka birşey yağdır! Diye daa ederken başımıza teç yağınıya başlamasını andı: rzıyor. - Otobüsler milli servete girmiş, seri vasıtalar amıma, kaç para eder ki, gün geçtikçe onlardan memnun kalanların sayısı da (10)lar hanesini geç- mez oldu. Artık kat'iyyelle anlaşılmış- tırki, İzmir, bir ayak önco elektirikli tramvaya kavaşmak ibtiyacındadır. Nafıa, belediyo ve çirket, formaliteleri — kısal- tarak, mütekabil hüsnü niyet ve menfeat mülâhazaları içinde, bunu başarmalıdırlar. Herhengi bakımdan — tetkik edersek edelim, İzmir şehrinde, otobüsün — elektirikli tremvay ile mükayese ve tramvaya ter: cih — edilemiyeceği — netlcesine varırız. Her şeyden evel, rahat, ucuz, otoriteli, disiplinli nakli vasıta- larına muhtaç olduğumuzu kim- v0 inkâr edemez! Avrapa'nın birçok — çehirle- rinde — otobüsler - tercih edili: bat- SaR aN Aİİİ Bi eeet aayee ga n ee AAA Liseler ve orta okullar alım satım — ——— yormuş. — İzmir, bir Avrapa — Türk Hava Kurumu Tayyare Piyangosu Ş | SAYI LIRA 1 Makâfat 20000 1 Ikramiye 25000 ı 15000 £€ 12000 1 wt 10000 2 4000 4000 16000 9000 10000 25000 15000 12000 176000 * (2000) & — * (1000) 30 (500) 60 (150) 100 (100) 500 (50) 500 (80) 600 (20) L 800 Zayi j İzmir Esnaf ve Ahall ban: kasından — köy sandiğımız ma> miha 3943 defter sırasında — kayıtlı 50 hisse ve beşyüz lira kıymetli hisseye mukabil 5[0[ ilâ 5200 numaralı birer ve — 5201 ilâ 6300 numaralı İkişer — Hralık cem'an 300 lira kıy: metli makbozlar zayi olduğun: — dan yenisini alacağız. Eski ve — zayi makbuzların hükmü olma: — dığını İlân ederiz. $ Bergama: Kadıköy köy — sandığı namına mubtar , Salih Yılmaz DB şehrine benzer değildir, kaldı. rumları safalt olduktan, otobüs şirketleri — Avrüpat bir — çekil aldıktan senra, amenna, biz de — razıyız. Fakat ©6 vakite kadar — İzmir'e — elektirikli — tramvay lazımdır. Bir Karüniz komisyonu başkanlığından: 5 Cinsi Ebazı Lacivert kumaş 375 metre 680 M. 150 çifi — 200 Ç. 200 T. Ayakkabı Takım elblse dikim ücreti 150 takım İzmir erkek öğretmen okulu talebesi İçin mevcad - örüeklere — göre alınacak yakarıda miktar ve tasınlanan bedelleri yazılı lâci- — Ençoğu Bebherinin Tatarı tısınlanan flati Kuruş 3890 390 700 Lira 2067 780 1400 vert kumaş, ayakkabı ve elbise dikimi, üstermesi 1935 — ikinel teşrin ayının onbirinci pazartesi gönü sant onbaşte kültür direk- törlüğünde toplanacak komleyonumuzda yapılmak üzere on yedi — gün müddetle açık eksiltmeğe konulmuştur. İsteklilerin — şartları anlamak ye örmeklerini görmek üzere hergün öğleye kadar kız İlsesine ve üsterme gün ve esatinde yüzde yedi buçak pey akçelerini mal sandığına yatırarak alıtları —— İle komlsyona baş vurmaları. Türkiye Cumuriyet Merkez bau- - 3516 26 30 8 7 kası İzmir şubesinden: Bankamız 28 *10' 935 göününden İtibaren Birinci ludoıdıu yeni blorsında çalışmağa başlıyacaktır. 3518 $i İzmir Muhasebei hususiye müdüı? lüğünden: İdarel hüsusiyenin cibayet ve tahellâtında kullanılmak üzere —— 700 cilt tahsildar makbuzunun tab ve imali 20 gün müddetle — açık ekelitmiye çıkarılmıştır. Şeralti görmek İstiyenlerin her gün M. hususiye müdüriyeti varidat ka- lemine ve pey sürmek tiyenlerin de ibale günü olan 2 inci Teşrin ayinin 21 incl perşembe günü deposlto veya bank mek- tabu İle vilâyet encümenine müracaatları. 3522 öğrenmek ve nümuneyi — — d |