23 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

23 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

— Mareşal hazretleri, bana bu hususta itimat edebilirsiniz. — Şimdilik size ihtiyacım yok, gidip istirahat edebilir- siniz. Yarından sonra çok ça- lışmak mecburiyetinde kala. caksinız. . Mareşal elini Buagemon'a uzattı. Ve sonra önündeki dosyayı tedkike başladı. Lüsi dö Kora bu muühave- renin bir harfini bile kaybet- medi. Hanri ile münasebet tuttuğu gündenberi sabırsızlıkla beklediği hedefine varmış gibi idi. Bunun için yüzünde bü- yük bir memnuniyet eseri vardı. Fakat Hanri, mareşalın yanın- dan döndüğü vakit, Hiç bir şey duymamış, hiç bir şey hissetmiyormuş gibi bir tavır takındı. Genç zabit, dönerken, par- mağını dudağına — götürerek süküt lüzümünu — işaret — etti. İçeri girdikten sonra kasketini giydi, ve kapıyı açarak Lüsi'yi çıkardı, arkasından da kendisi çıktı. Harbiye dairesinden çıktık- tan sonra Hanri, genç kadına Tortoni'ye gitmeyi teklif etti. Fakat Lüsi, kendisini Hanri ile birlikte bu zevk müessese- sinde görmelerini arzu etmi- yordu. Plânlarının tam bir şe- kilde muvaffak olacağı sırada, gayri melhuz Hadiselerin oyun- cağı olmak istemiyordu. Tesa- düf edeceği eski aşnaların bir hareket veya sözü, yüzbaşı Hanri'ye — kendisinin — hakiki mahiyetini belli — edebilirdi. Hanri nazarında kocasının ay- rılmış bir zengin ve serbest bir kadın kalmak - istiyordu. Bunun için: — Ah, dedi. Ormana ka- dar gidelim.. Daha güzeli, Lüsi'nin bu arzusu, Hanri için bir emir ve irade demekti. Lüsi'nin teklifini heman ka- bul etti, geçmekte olan bir arabayı durdurdu, ve araba- eıya Dofen yolule Akasya hiyaba nına kadar yavaş-yavaş gitme- Siyaset Edebi, Tarihi, macera romanı|nin devam ettiği hak- 55 Wlllikında haberler var.. Güba'lı iskrim şampiyonu- nun oldukça uzağında bir masanın 'yanındaki sandalya- lara oturdular. Birer çay, biraz bisküyi ısmarladılar. Aldoma'ya ehemmiyet bile vermedikleri halde; Küba'lı genç kendilerini biran - bile gözden kaybetmiyordu. Küçük bir yanlışlık ile çay bardağı devrildi, Lüsi'nin el- leri ve elbisesinin bazı yerleri çayla bulaştı. Lüsi ellerini yıkamak - için müsaade istedi ve tuvalet ye- rine gitti. Lüsi tuvalette iken, Aldomo mütecaviz bir vaziyet ile, Han- ri'ye yaklaştı ve: — Müsyü, dedi nihai bir görüşme için sizinle baş-bâşa kaldığımdan dolayı kendimi bahtiyar addediyorum. Hanri, Küba'lıya dostane mükabele etti ve oturması için- de bir sandalye gösterdi. Fakat Aldamo oturmadı ve sözüne devam etti: — Bir gün size madam Lüsi dö Kora'yı takdim eder- ken centilmence hareket et- miştim. Yanımda bulunan bir kadını harbiye bakanı mare- şalın erkânı harbiyesine men- süp bir zabitle tanıştırmamak elimde idi.. Ben böyle hare- ket etmedim. Fakat siz benim emniyetimi süüstimal ettiniz. Bir gün sizi bu kadının nez- dinde gördüm ve kendisini sik-sik ziyaret ettiğinizi de ha- ber aldım. Bu vaziyete müsa- ade edemem; tahkir edilmiş vâziyette olduğum için yarın size şahitlerimi göndereceğim. Dedi, Hayret içinde kalan Hanri, Küba'lıya izahat vermek iste- di, Lüsi'yi Aldoma elinden almak istememişti; Bu kadımı adeta gayri ihtiyari şekilde sevmişti. Fakat sonradan bu izahata lüzum görmedi ve: — Pekâlâ.. Müsyü! Dedi. Dütllo teklifini - kabul edi- sini emretti! Yolda, arabanın atının yor- güunlük alması için Kaskad'da durdükları — vakit, — kalabalık görmediler. Fakat bu âz se- yirciler içinde Şövalye Aldo- mo kendilerini gördü ve soğuk bir tavırla evvelâ Lüsi'yi se- lâmladı. Hanri'yi görmemiş gibi başını çevirdi. Genç ka- dın, mırıldanır gibi: — Delilik buhranı devam ediyor! Dedi. ANADOLU Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umümi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi; ” İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk partisi binası içinde Telgraf: İzmir — ANADOLU Telefon: 2776 — Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, üç aylığı 500 kuruştur Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır Her yerde 5 kuruştur - nü geçmiş müsbalar 25 kuruştur. —e ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR yorum. Yalınız bu düellönün tamamen gizli kalmasını namu-, sünüz üzerine temin etmelisi- niz, Ben de ayni teminatı veriyorum. — Buhususta müsterih ola- bilirsiniz. Söz veriyorum! —Sonu var— Ti adyai l2 AAAT İspanya grevi Madrid, 22 (Radyo) — Bar- selona'daki grev devam et mektedir. Patron ve müstahdimin ara- sındaki — müzakereler henüz bitmemiş —olmakla beraber grevtilerin işe başlamak mey- linde olduğu anlaşılmaktadır. Üzüm satışları: Ç Aha S0 Kısi ll S. Emin 10 1025 6 Şınlak zade bira. 9 50 9 50) 3 8. Gomel 1025 10 25 20 517762 517782 5040 Kilo muhte. alıcı 38 50 38 S0| Zahire satışları: Ç Ci KS —K 900 Ton Buğday 6915 1 319 » 109 ,, bakla 24 B. pamuk 425 4:25| Bono'ya Savva 43 50 46 751 yül Habeşistan » Aşk Vaziyeti... Çete muharebeleri- Roma; 22 (Radyo) — Salâ- hiyettar, mahafil, Habeşistan- da çete muharebeleri devam ettiği hakkındaki haberleri tek- zib etmekte ve işgal edilmiş olan mıntakalarda sükün oldu- ğunu — bildirmektedir. İtalyan tayyarelerinin kontrollerine rağ- men Habeşistan henüz tama- men fethedilmemiştir. İşgal sa- hası yavaş yavaş genişlemek- tedir, Bir Vapur Kazası Oldu. Yolculardan 80 kişi yaralandı. Barselon, 22 ( Radyo ) — Palermo'dan bildiriliyor: Posta ADOLU, 11T LA Kudüs, 22 (Radyo) — Arap- lar, yahudi çocukları bakım avlerine ateş vermişlerdir. Et- faiye ateşi güçlükle söndürmüş ve çocukları muhakkak ölüm- den kurtarmağa , muvaffak ol- mMuştur. Kuküs 22 (Radyo) — İngi- liz Hiğlander — askerlerinden mürekkep bir kıt'a, Arap'ların pususuna düşmüştür. Arap'lar vapurlarından — birisi — sahile düşmüştür. 450 kişi mevcudu Palermo'ya getirilmiştir. 80 mecruh ta otokarlarla Fransız | hududlarına nakledilecektir. Bir profesörü sey g** p öldürdüler Haâdise, teessür uyandırdı Viyana, 22 (Radyo)>Mafrüf felsefe profesörlerinden -Boris Fiks, tabanca ile katledilmiş- tir. Bu suikast büyük bir tees- sür huüsule getirmiştir. Profe- sörün Barkley üniversitesinde mühim bir mevkii vardı. Zev- cesi de Amerikaladır. * Cenazesi Hamburg'a nak- Tedilecektir. Lüks tren Yakında Mosko- va'ya da gidecek. Varşova. 21 (ALA) — Po- lonya, Fransa, il Al- manya ve Sovyet şimendifer- leri mümessilleri akdettikleri könferansta Nord — ekspres adındaki lüks trenin güzergâ- hıni 1/7/936 dan itibaren Mos- kova'ya kadar uzatmağa karar vermişlerdir. Şimdilik bu tren haftâda üç defa işliyecektir. Varşova üzerinden Paris-Mos- kova yolculuğu 45 saat ve Moskova'dan Paris'e dönüş te d3 saat bir çeyrek sürecektir. Amerika deniz tecimi Vaşington, 21 (A.A) — De- nizcilik tecimine muavenet ka- nunu dün Senatoda kabul edilmiştir. Amerika Muhariplere eşya gönderecek.. Vaşington, 22 (Radyo) — Amerika hükümeti muhariplere karşı gönderilecek eşya üzerine konmuş olan ambargo ve bü- tün menfi tedbirleri -kaldırıl- mıştır. Bu karar İtalyan maha- ilinde memnuniyetle karşılan- mıştır. Hariciye müsteşan M. Kor- del Hul: — Ambargo'nun kaldırıl- ması, zecri tedbirlerle alâkadar olmıyan ayrı bir karardır. Harbın bilfiil bitmiş olması hasebile bu ambargonun de- vamı lüzumsuz kalmıştır. Demiştir. Dö Bono'ya nişan: Roma, 22 (Radyo) — Kral Viktor Emanoel mareşal Dö nişanının bü- İngiliz'leri şimal ve cenubtan sarmışlar, neticede büyük bir müsademe vukua — gelmiştir. Üç İngiliz tayyaresi de Arap- Oların kurşunlarile zarar gör- müş, fakat üssülharekeye dö- | »nebilmiştir. -Yaralılar- hasta- neye kaldırılmıştır. 'Alman'ların | Propagandası.. Eski müstemlel müstemlekeler incil neşrettiler. Börlün 21 (ALA) — Huvas afan- | & muhabirinden: Studgartdaki kitahı mukaddes tetkikatı cemiyeti tarafından ya- kında eski Alman müstemlekesi olan şarki Afrika yerlileri için Suheli dilinde bir incil noşrodile- eektir. Ö her ciltte ithaf maka: manda aşağıdaki ibare bulunacaktır. “Büyük harp esnastıda göster miş oldukları sadakatlar dolayı şarki Afrika yerlilerine Almanya: mn minnet ve şükranın nişanesidir.,. Bu tercümenin hususi bir chbem- miyeti hait olması gü — sebepten ileri geliyor: Subeli dili elli milyon kadar yerli sârafindan konuşulmaktadır. Hemde yalnız şarki Afrikada değil, İtalyan somalisinde, İngiliz Kenya- sanda, Ouganda, Portekiz Mozam- higinde, merkezt İngiliz Afrika- sında ve Belçika Kongosunun bir kısmında. Maksim Gorki | Cenazesini 700,000 işçi selâmladı. Edip- ler, nutuklar verdiler| Moskova 21 (A A) —— Sövyet- ler birliği halk komiserleri meclisi ve komünist partisi merkez ko- mitesi, Gorki, Leningrad ve Mor- kava şehirlerinde devlet hesabına birer Gorki âbidesi yapılmasına kurar vermişlerdir. Moskova 21 ( AA ) — Gorki- nin cenaze merasimi dün Kınl meydanda yapılmıştır- Moskovanın on binlerce işçisi ile Sovyetler bir- liğinin her tarafından gelen heyet. ler meydanda Gorkiye son tazimde bulunmuşlardır. Halk komiserleri meclisi baş- kanı M. Molotof, Moskova Sovyet başkanı M Bulganin, muharrir Aleksi Kol Toj ile Moskovada bu- Tanmakta — Olan Andre jid nutuk söylemişlerdir. Görkünin kaülü Kremlin sara- yına könmuş 700,000 işçi son ta- zimi ifa için külün öcünden geç mişlerdir. | kararı HOL İngiliz askerlerinden ve Araplar:- dan yeniden birçok yaralılar var! Filistin'de Arap'larla Ingiliz durmadan çarpışıyorlar Araplar Yahudi çocuk bakımevini ateşlediler, üç Ingiliz tayyaresi zorlukla kurtuldu. Kudüs, 22 öîadyo)— İngi- liz askerlerile Araplar arasında Nablüs civarında büyük bir müsademe olmuştur. İngilizler Araplar'ın dağ sırtlarında ve mağaralarda giz- lendiklerini haber aldıkların- dan âni bir tarama - baskını yapılmıştır. Bu münasebetle çıkan mü- sademede bir İngiliz, on Arap yaralanmıştır. Tülkerini'de bir İngiliz müf- rezesile müsellâh Arap'lar ara- sında bir müsademe olmuş üç askerle birçok Aarap mecruh düşmüştür. İngiliz'lerin ittihaz ettikleri HAB 23 /6/ 936f E R YELSiİZLE şiddetli tedbirlere rağmen Fi- Tistin'de vaziyette bir tebeddül yoktur. İngilizler, yeni bir ka- rarla müsellâh olarak tutula- cak her Arap'ın ceza görece- ğini ilân etmişlerdir. Arap komitesi, İngiltere hü- kümetine bir protesto vermiş ve bunda nefyedilen Arap'lar- n serbest birakılması - istenil- miştir. Kudüs, 22 (Radyo)— Filis- tin'de, haliharp vaziyeti ilân edilmiştir. Bugün Tülkerimde vukubulan şiddetli bir müsa- deme neticesinde, İngiliz po- lislerinden iki kişi ölmüş;*bir çok ta yaralanmıştır. Arap- lardan yalınız ön yaralı vardır. Çü — — Fransadaki grev gittikçe hafifliyor. halki için yeni bir Biy Ingiliz gazetesi Belçika ve Londra, 22 (Radyo)— İngi- liz gazetelerinden birisi Fransa ile Belçika'nın dahili vaziye- tinden birinci.sahifesinde yedi sütun. üzerine neşrettiği - bir yazıda bu iki —memleketin * şiddet, ihtilal, ademi emni- yet , memleketi. halinde ol- duğunu yazmıştır. Fransız siyasi mahafili bu haberi yersiz bulmakta- ve Fransa'da asayişin grevin aza- met ve fevkalâdeliğine rağimen hiç bir vakit bozulmamış ol- duğunu bildirmektedir. Esasen grev bitmek. üzerec- dir. 18 gündenberi müstahde- min işgalinde bulunan Paris büyük mağazaları da açılmıştır. Paris, 22 (Radyo) — Bü- yük —mağazalar — amelesinin grevi, dahiliye nazırının hâkim neticesinde sona er- miştir. Amele öğleden sonra mağazaları tahliye — etmiştir. 26 bin kişi bugün işe başla- mışlardır. Paris, 22 (Radyo) — Fran- sa'da umumi bir mahiyette komünizm aleyhtarı belirmiştir. Birçok yerlerde vatanperve- rane nümayişler yapılmıştır. Fransa vaziyetini fena görüyor Marsilya'da 20,000 kişilik bir içtima ile Bolşevik'ler aley- hine nümayiş yapılmıştır. Marsilya. 22, (Radyo) — 30 Binden fazla amele, gazetele- rin ve bilhassa Poti Marsey gâzetesinin — davetine — icabet ederek işe başlamışlardır. Paris, 22 (Radyo) — Dün gece Şanzelize'de meçhul as- ker abidesi civarında toplanan bazı kimseler tezahürat yapmak istemişlerse de zabıta bunları dağıtmıştır. Birkaç genç gü- rültü çıkarmak istediklerinden yakalanmışlardır. İngiliz - Rus Deniz müzakereleri Londra, 22 (Radyo) — İn- giliz « Rus deniz koönferansı İngiliz -Rus ekisperleri arasın- da bugün de devam etmiştir. Bu eksperler arasında bugün Sir Samuel Hoar ile Rusyanın Londra sefiri M. Nelski de hazır bulunmuştur. Müzakerat devam etmekle beraber henüz bir netice elde edilmemiştir. Fakat müsbet bir neticenin elde edileceği muhakkak sanılmaktadır. 1Temmuzda zecri ted- birler kaldırılacaktır.. Eden Habeşistan ilhakının sosye- tede talik edileceğini söyledi. Londra, 22 (Radyo) — İngiliz gazeteleri ile zecri tedbirler lehtarları ve aleyhtarları ve mühalifler, mücadeleye devam edi- yorlar. Dış bakan Lord Eden, bugün toplanan Avam kama- rasında beyanatta büulunmuş ve Uluslar sosyetesinde yalnız zecri tedbirlerin kaldırılıp kaldırılmaması mes'elesinin konuşu- lacağını, Habeşistan'ın ilhakı ise atiye talik edileceğini söylemiştir. İstanbul, 22 (Hususi muhabirimizden) — Uluslar sosyetesi Fransız hükümeti ve M. Ma- zarik tarafından çelenkler b d assamblesinin önümüzdeki toplantısında, İtalya aleyhine tatbik edilmekte olan zecri tedbirlerin kaldırılmasına karar verilecek ve 1 temmuzdan itibaren.de zecri tedbirler filen kald scaktır K İra