7 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

7 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

Bir Gece Masalı Yemeğin sonunda idiler. Sıra meyvaya gelmişti. Lâf arasında bir Ahmed adı geçti. Genç kadınlardan biri: — Kim bu Ahmed? Diye sordu, — Güzel bir Arab delikan- hsı. — Al Anlatın bakalım! Herkes iri yarı bir adama doğru döndü. Adamın yüzün- den zeki ve enerjik bir Insan olduğu anlaşılıyordu. Fazla 1s- rar edilmesine mahal bırak: mâdan: — Anlatayım, dedi. Evvelâ dekor: Sina dağlarının yay- laları. — İşiniz neydi oralarda? — Bir tetkik seyahatine çık- mıştım. Tabit yerlilerle bera- ber dolaşıyordum. O Ahmet de bunların arasındaydı. Bir akşam Sina dağında çadır kuı'muşlırdl. Gece olu- yordu. Bedevilerin — birçoğu uyumuştu. Ben pipom ağzımda aşağı yukarı dolaşıyordum. Birdenbire uzakta bir şeyin kımıldadığını gördüm. Bir hay- van mıydı bu acaba? Yoksa bir insan mı? Nöbetçiye ses- lendim. Kafile reisini uyandır- | hava karanlık bile dilar. Fakat olduğu için dürbünle görmek kabil değildi. Kum tepelerinin üstünde birdenbire gölge tekrar gö- ründü. Biraz daha iyice fark- ettik. Hayvan değildi. İnsan mı? Yüz adım kadar yakla- şınca bunun bir kadın oldu- ğunu gördük. Kadın koşa koşa geldi. Bedevilerin — reisinin — önüre atıldı. Ellerini ka'dırarak: — Allah! Allah! Diye figan etmeğe başladı. Re'sir yanına gittim. — Bu kadın kim? Diye sordum. — Absallah, dedi. Bizim bu taralkar geçtiğimizi gör- müş. Elini cenuba rak gösterdi: — Buradan ayakla on saat süren bir yerden kalkmış gel- miş. : — Ne istiyormuş? Arap gülmeğe başladı. Fa- kat —Arapların gülüşü çok manalıdır: — Âhmed için gelmiş. Bu sırada genç kadın ayağa kalktı. “Genç “kadın,, — diyo- rum. Çünkü onu güzel bir kız zannetmiştim. Hayır, bu yüzü gözü buruşuk yaşlı bir ka- dındı. — Ahmed oğlu mu bunun? — Hayır, oğlu değil. — O halde ne istiyor? — Onunla evlenmek. — Ne? — Onu tam kırk beş se- nedenberi bekliyor... Masanın hepsi birden kahkahaları at- tılar, — Ne deli kadınmış! — Hiçte deli değil. On beş yaşındayken ona koca olarak Ahmet düşüyordu. — Ne demek bu? — Aşiretin âdeti mucibince her kadın ilk defa, en yakın amca veya dayı — oğlu ile ev- lenirmiş.. Absallah, onbeş ya- şında iken amcasının oğlu Ahmet üç aylık bir çocuk- muş... O güne kadar kırkbeş sene beklemişti. Yani kadın altmış yaşında idi, Ahmet te — kırk beş yaşında. doğru uzata- etrafındakilerin Absallah, onbeş yaşına gel- diği zaman Ahmet erkek ol- muş sayılabilirdi. Fakat kız hem çirkindi, hem de yaşlı idi. Ahmet onunla evlenmiye- ceğini söylüyor. İşin felâketi Absallah ta başkası ile evle- nemiyecek derecede Ahmed'e tutkundu. Ahmed kaçıyor, © - kovalı- yor. Bir gün Ahmed izini kay- bediyor. Zavallı kadın ümit- | sizlik içinde çırpınmağa baş- hyor. Nihayet bir gün evel kö- | yünden bir kervan - ğeçiyor. Yoldan geçen her kervana | sorduğu gibi, onlara da koşup Ahmed'i soruyor: — Ahmed'i gördünüz mü? lar hep “hayır,, dır. Fakat bu sefer bedeviler Ahmed'i bizim kafilede gör- düklerini söylüyor. Kadın sa- atlerce koşa-koşa bize yetişi- yor. Kafile reisine: — Ahmed'i zorla bakalım, ne cevap verecek, dedim. Adam, ehemmiyetsiz bir şe- yin üzerine fazla düştüğümü anlatmak ister gibi yüzüme | baktı ve güldü. Sonra, hatı- nmı kırmamak için, Ahmed'i arattı. Fakat Ahmed yok! Her taraf alt üst edildi. Yal- nız yerlerde ayak izleri bu- lundu:, Ahmed; cenuptan — doğru kadınin geldiğini görünce şi- | mişti... aa AAT Y KOT EER PT S lİzmirşarbaylığından Senelik kirası 200 lira be- deli muhammenle Alsancakta Birincikordondaki eski itfaiye garajı binası baş kâtiplikteki şartname — veçhile bir sene müddetle kiraya verilecektir. Açık artırma ile ihalesi 21/ 8/936 Cuma günü saat on altıdadır. İştirak için on beş Kiralık muvakkat teminat mak- buzu ile söylenen gün ve saatte encümene gelinir. ' VF 14 M IZ "Basmahane civarında Kâzım Özalp bulvarı yakınında bir helâ ile beş pisüvar yapılması işi 460 lira bedeli keşifle 14/8/936 Cuma günü saat 16 da açık eksiltme ile ihale edilecektir. Keşif ve şartna- mesini görmek üzere baş mü- hendisliğe — müracaat edilir. İştirak için otuz dört buçuk liralık muvakkat teminat mak- buzu ile söylenen gün ve sa- atte encümene gelinir. 304711 2358 (aa HMA EERME LAT Burnava Askeri Satın Alma Komisyonundan: Mahalli Miktarı Umum tahmin Muvakkat Münakasa Tarih Kilo Yulaf veya arpa Burnava 300,000 Yulaf veya arpa Gaziemir 54,000 Yulaf veya arpa Ödemiş — 90,000 270,000 54,000 48,000 Cinsi Yulaf veya arpa Söke Yulaf veya arpa Aydın Yulaf veya arpa Tire Şimdiye kadar aldığı cevap- | male doğru kaçmağa başla- | ANADOLU - Çeşmeylıcaları Büyük Türkiye Otel ve Gazinosu Açıldı “BÜYÜK TÜRKİYE,, oteli yeniden tamir ve telvin edildi. Her türlü konförü cami, tertemiz takımları ile saygılı misafirlerinin emrine amadedir. Yataklar banyosu ile beraber 100 kuruştur. GAZİNO san'atında mahir bir aşçı başının pişirdiği temiz, taze ve nefis yemeklerle bu sene iştihar edecektir. Muntazam servis - Taze ve temiz meşrubat ve mekulât - Ucuz fiyatlar - Elverişli tabldot, Türk Hava Kurumu Büyük Piyangösu. 21 inci tertip biletleri satılıyor Üçüncü keşide 11-8-936 dadır Büyük ikramiye 35.000, mükâfat 20.000 liradır. Ayrıca 20.CK)'0. 12.000 ve 10.000 liralık büyük ikramiyeler vardır. Biletler hukümet önünde direktörlük gişesinde ve bi- lümum bayilerde satılır, * .v. Izmir C. M. U. liğinden: İşmir ceza evinin 936 mali yılı sonuna kadar yirmi bir bin sekiz yüz lira muhammeh bedeli mahküm ve mevkufların ikinci nevi 960 gramdan ekmek ihtiyacı kapalı zarf usulile r.kıilkmeye konulmuşsa da yapılan teklifler komisyonca haddı lâyıkta görülmediğinden artırma ve eksiltme ihale kanununun 40 1mncı maddesi mucibince yeniden eksiltme yapılmasına ka- râr verilmiştir. 1 — Eksiltme 15-8-936 cumartesi günü saat evinde müdüriyet makamında yapılacaktır. 2 — Teklif mektuplarının bir saat önce müdüriyet maka- mında komisyon başkanlığına teslim edilecektir. 3 — Talipler herzaman şartnameleri Ankara, İstanbul. C. M. U. liklerile cezaevi müdüriyetinden alıp okuyabilirler. 2269 12 de ceza den: Güzelyalı mahallesinde Şefkat ve Reşadiye sokaklarının bir- leştiği noktada bulunan bilâ numaralı arsa mübadeleye tâbi Rumlardan Nifli Yorgiden kalma olarak hazine adına yazıl- mıştır. Bu arsada alâkası bulunan kimselerin ilân tarihinden - itiba- ren iki ay müddetle ellerindeki vesaikile birlikte Saçmacı ha- mam sokağında 20 numaralı binada kadastro komisyonuna müracaatla ne gibi hakları varsa bildirmeleri 2613 sayılı kar nunun 25 inci maddesine uyu'arak ilân edilir. 2488 İzmir harici askeri satın alma ilânları Bornova Tümen Sat, Al. Ko. RS: 1 — Ödemiş'teki topçu kıtasının senelik ihtiyacı olup açık eksiltme suretile münakasaya konulan - (62000) - kilo samanın ihale tarihi olan 29/7/936 Çarşamba günü saat 11 de yapılan münakasasına talip çıkmadığından on gün temdidile açık eksiltmesi yeniden 10/8/936 pazartesi günü saat 11 de yapılacaktır. Umum tahmin tutarı (930) lira olup muvakkat temi- natı (70) İiradır. â Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. İsteklilerin muayyen vaktinde Bornovadaki askeri satın alma komisyonuna gelmeleri. 2339 Bornova Tüm. Sat Al. Ko. Rs: 1 — Gaziemirdeki kıt'anın senelik ihtiyaçı olup açık ek- siltmeye konulan (40000) kilo samanın ihale tarihi olan 29/7/936 Çarşamba günü” saat 11,30 da yapılan mü- nakasasına talip çıkmadığından ön gün temdidile açık eksiltmesi yeniden 10/8/936 pazartesi günü saat 10 da yapılacaktır. j Umum tahmin tutarı (600) lira olup muvakkat temi- natı (45) liradır. Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. - İsteklilerin muayyen vaktinde Bornovadaki askeri satın alma komisyonuna gelmeleri. 2440 2493 Saat Gün şekli Kapalı Açık Açık Kapalı Açik — Açık teminatı 1125 tutarı 15,000 2,700 4,500 13,500 2,700 2,400 £ 24/B/936 24/8/936 24/8/936 Pazartesi 10,30 Pazartesi 11 Pazartesi 11,30 Pazartesi 15 Pazartesi 16 24/8/936 Pazartesi 16,30 1 — Tümen birlikleri için yukarıda miktar ve mahalleri gösterilen yulaf veya arpa hizâla- rında gösterilen şekillerde münakasaya konulmuştur.Talipler hem yulaf ve hem de arpa için ayrı ayrı fiat teklif edebilirler 2 — Münakasaları hizalarında gösterilen tarihlerde yapılacaktır. 3 — Umum tahmin tutarlarile muvakkat teminat miktarları hizalarında yazılıdır. 4 — Şartnameleri hergün komisyonda görülebilir. , 5 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3üncü maddelerinde yazılı vesikalarla birlikte teminatı muvakkate makbuz veya banka mektuplarile birlikte muayyen vaktinde Bur- navadaki askeri satın alma komisyonuna gelmeleri ve kapalı zarf usulile yapılacaklar için teklif mektuplarını münakasa saatından bir saat evvel komisyona vermeleri. 7-12-16-21 Sıy.fa A Başvekil, komünizmin kafası kırıldı, diyor. — Başı Tinci sahifede — lalara ajanlar göndererek ve matbu beyannameler dağıtarak — askerleri soyal bir harba teşvik etmiştir. Komünizm ayni zamanda kültür müesseselerine de sokülmüş — ve memleket gençliği üzerinde fenu tesirler yapmıştır. Komünizm dev. let memurları arasında da propa- gandasına devam ederek onlar da devletin —asasları yıkılması lüzem gelen yegâne düşman oldı atini uyandırmaya ç M. Metaksasın — beyannamesi bundan soura memleketin içinde bulunduğu ekonomik — müşküllerin mazinin fena idaresinin bir neti- cesi olduğunu kaydetmektedir. Hiç- bir siyasal engi olmuyan — şimdiki hükümet Yunan sosyal dünyasının maruz kaldığı tehlikeleri farketmiş ve derhal fakir ve işçi tabakalar Tebine tedbirler almıştır. M Metaksasın hükümetin — bütün beyannamesi bareketlerine itiraz eden ve bir kımm gazetele- | mazhar olan taraf- w işaret etmektedir. â şeflerin itiraf ettikle- rine göre, ümumi grev kosyal reji- mi devirmek müaksadımı takibeden umami bir ihtilâl tezahürünün baş- Tangicinı teşkil edecekti. Milli ve sosyal felâketlerin vu- kuunu tebşir eden bu vaziyet kar- şıtanda hükümet harekete geçmiş ve örfi idare ilân ile parlâmente- nun feshi kararlarımı — krala tasvib ettirmiştir. Hükümetin mes'ul şefi ol- mak itibarile memleketi kür- tarmak için kendisine lâzım İzmir kadastro müdürlüğün- :z:len selhiyeti bu şekilde elde etmiş olan M. Metaksas infilâkin önüne geçmek gibi tğır bir vazileyi deruhte et- mek kararında bulunduğunu ilân etmektedir. Elen milleti sükün içinde çalışmak ve yaşamak istemek- te ve sosyal rejimiğkuvvetlen- dirmiş olan hükümetin, kralın himayesi altında memleketin refahına çalışacağı emniyetini duymak istemektedir. Grev tam bir muvaffakıyet- sizliğe uğramıştır. Çalışma hiç bir yerde inkıtaa uğramamış- tır. Atina şehrinin normal ha- yatı devam etmektedir. Bu sabah gelmiş olan birçok tü- rist âsarıatikayı gezmişlerdir. Bütün memleket dahilinde ayni sükün hüküm sürmektedir. Atina, 6 (Radyo) — Dikta- törlüğün ve idarci ürfiyenin ilânına reğimen burada vaziyet pormaldır. M. Metaksas, fakir amelenin daimi yardım göreceğini ve 8 saatlık mesaiyi tatbik ede- ceğini ve ameleye âzami had üzerinden yevmiye verileceğini vadetmiştir. Buhün Pire'ye birçok türist ş gelmiştir. Bütün Yunanistan'da sükün hüküm sürmekte ve hüküme- tin aldığı tedbirier her tarafta memnuniyet uyandırmıştır. İdare sistemindeki tahavvü- lât, gerek siyasi mehafilde ve gerek efkârı umumiyede hüs- nü kabul görmüştür. M. Zaviçyanos maliye ba- kanı ve kabine ikinci reisi ilân edilmiştir. M, Perikli Haryati müsteşar olmuştur. M. Papa Vasili har- —— biye müsteşarlığına geçirilmiş- tir, M. Alevizatos sıhhat ba- kanı, M. »Dimitrakos mesai bakanı olmuştur. Atina, 6 (Radyo) — M. Me- taksas'ın kralla müşavereden sonra ittihaz ettiği tedbirler iyi neticeler vermiştir. Bugün çıkmağa — başlıyan gazeteler, bu tedbirlerin lüzu- mu müttefiktirler. Hükümetin vaziyete — hâkim olması umumi asayiş için çok faydalı olmuştur. üzerinde Parti şeflerinin, memleketin geçirmekte olduğu müşkül va- ziyet üzerine bir müddet için siyasi münazaalara nihayet ve- recekleri ümit edilmektedir. Amiral Kondoryotis ve Aetos muhripleri Selânik limanına demirlemişlerdir. Hükümetin Selânik'te ittihaz ettiği mü- him tedbirler, asayişin komü- nistler tarafından ihlâline mey- dan vermemiştir. Bütün ko- münist rücsası Mmuvakkaten tevkif editmiştir. Askeri sı- nıftan tevkif edilen yoktur, üçüncü Selânik kolordusunun resmi bir. tebliği: Silâh taşıması herkes için memnudur. İçtimalar muvak- katen menedilmiştir. Sabah- | leyin saat dörtten evvel so- kağa — çıkılmıyacaktır. Yalan haberler neşri cezayı mucip — olacaktır. Bunlara muhalif ha- — reket edenler — divanıharbe — aerilecektir. Denmektedir. Selânik'te bugün hiçbir ga- zete neşredilmemiştir. İstanbul 6 (Hususi muhabi. rimizden) Yunanistanda diktatörlük ve fevkalâde ted: birler devam etmektedir. Bü- yük candelerde askeri kuvvet- leri devriye suretile -gezmek- tedirler. Yunan generalleri, diktatör- lük kararını muvafık gördük- lerini bildiriyorlar. Atina,, 6 (A.LA) — Atina- nın resmi daireleri ile sevkül- ceyş noktaları polis kuvvetleri — tarafından muhafaza edilmek- tedir, Fakat payitahtta vaziyet normaldir. sürmektedir. Mersin müddeiumumisi Marsin müddeiumumisi Naki, Ve sükün hüküm bir ay izinle şehrimize gel miştir. * KA EEST L A Ucuz, temiz, taze ilâç ve tuvalet çeşitleri Sıhhat Eczanesi Hamdi Nüzhet Küçük salepçi hanı karşısında 4 Izmir Vakıflar direktörlüğün- den: Müfti esbak Ahmet Sait vakfı mütevelliliğinden Müfti esbak Ahmet Sait vakfından Namazgâh caddesinde 43 No.lı dükkânın senelik kirası 60 lira bedel üzerinden on gün müddetle açık artırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 15/8/936 cumartesi günü saat 11 dedir. İstekli olanların Vakıflar direk- törlüğüne müracaatları ilân olunur. 7 11 15 2503 v ll