16 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

16 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

9eA mam . Şi SA0 B T O BurG & w ÜLA Ğ aa ee Dramam Larere MT Z SAA STT MNMKT AUA aa zzi NO OD 5*|Pamuk çekirdeği | Izmirharici askeri satın alma ilânları geldi Ziraat Vekâletince, vilâyeti- İ Niz pamukçularına tevzi edil- |tek üzere 20 ton daha pa- Buk çekirdeği gönderilmiştir. ı'lıınlı birlikte şimdiye ka- gönderilen pamuk tohu- Ru, 150 tonu bulmaktadır. Bu 20 ton tohum, ziraat hüdürlüğünce, geçen seferki iatta noksan kalan mın- ra gönderilecektir. To- kümların ambalâj ve nakliye hasrah olan 2 kuruş, vilâyet esinden — tesviye — oluna- İzmir mıntakasında bu? yıl Pamuk ekimi için büyük ha- frlıklar — vardır. — Bilhassa mova, Nazilli, Tire ve ha- Valisinde şimdiden tarlalar sü- üş, yerler hazırlanmıştır. Ziraat Vekâleti, pamuk müs- fahsıllarına bir kolaylık olmak itere Avrupadan getirttiği çift Fizgili pamuk tohumu ekme Makinelerinden 80 — tanesini hıir ve havalisi için ayırmış Ve buraya göndermiştir. Bu Makineler, müstahsıllara Ziraat Bankası — vasıtasile 145 lira Maliyet fiati üzerinden satıla- Makineleri SO liraya, çok sağ- » garântili, yedekleri çok Orak biçme - tertibatı da takı- labilir. İbrahim Külâhdaş Manisa Bergama mahkemei başkâtipliğinden: Esas: A. H. 937/46 » Karar 5 Bergamanın Rahmi bey ma- hallesinden kandil oğlu ahmed ( asliyesi kanunu medeni 132 inci mad- desi mucibince iddianın subut 14/1/937 tarihinde ka- Târ verildiği cihetle lüzumu olunur. 1189 Akhisar asliye hukuk — ha- ğinden: izafeten akhisar nü- fos memurluğu tarafından ak- hisar asliye hukuk hakimli: he müracaatla durasıl kö- mehmed “oğlu İbrahi- Min gaipliğine hüküm veril: =le cari muhakemede: Ka- medeninin 32 inci mad: desine gazete ile ilânat icra- Sına karar verildiğinden ber- Mucibi karar mumaileyh İbra- hayat ve mematından Malümatı olanların Akhisar Âsliye Hukuk —mahkemesine tacaatla haber vermeleri Deniz Levazım sann alma komisyonundan: Tahmin edilen bedeli 78750 lira olan 1500 ton mazot 1/Mayıs/937 tarihine rastlıyan cumartesi günü saat 11 de kapalı zârf usulile alına- caktır. Muvakkat teminatı 5187 lira SO kuruş olup şartnamesi 394 kuruş mukabilinde komisyondan hergün verilir. İsteklilerin 2490 sayılı kanuna tevfikan! tanzim edecekleri kapalı teklif mektuplarını en geç belli gün ve saatten bir saat evveline kadar Kasımpaşada ;bulunan komisyon başkanlığına vermeleri, 16 21 26 - 30 1186 Kapalı zarf usulile eksilt- me ilânı Denizli Belediyesinden: 1 — Eksiltmeye konan iş: Denizli belediyesine aid mezbaha ve müştemilâtı inşası | keşif beli (12797) lira 66 ku« ruştur.) 2 — Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır. A) Eksiltme şartnamesi B) Mukavele projesi C) Bayındırlık işleri genel şartnamesi D) Tesviyci turabiye, şosa ve koprüler inşaatıma dair fenni şartname E) Hususi şartname F) Metraj cedveli, keşif cedveli G) Proje İsteyenler bu şartnameleri ve evrakı Denizli belediye reisli- | ginde inceleyebilirler. 3 — Eksiltme 8/4/937 tarihinden itibaren otuz gün olup 7/5/937 tarihinde Cuma günü saat 16 da Denizli be- lediye dayresinde teşekkül edecek belediye encümeni huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. $ — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin ( 975 ) lira mu- vakkât teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesi- kaları haiz olup belediye encümenine göstermesi lâ- zımdır. a) Nafia vekâletinden 937 senesi yapı işleri için alınmış müteahhidlik vesikası b) Tıcaret odası vesikası. 6 — Teklif mektupları yukanda 3 üncü maddede yazılı saatden bir saat evveline kadar Denizli belediye day- resine getirilerek eksiltme komisyonu reisliğine mak- buz mukabilinde verilecektir. - Posta ile gönderilecek mektupların nihayet 3 üncü maddede yazılı saate ka- dar gelmiş olması ve diş zarfınım mühür mumu ile kapatılmış olması lâzımdir. Postada”olacak gecikme- ler kabul edilemez. 9. 16 - 23 - 30 1103 Devlet demiryollarından Sağlık heyetimizce yapılacak muayeneleri neticesi hizmeti- mize elverişli çıkmak, Türk tab'asından bulunmak ve 35 yaşını geçmemek- şartile idaremiz Ankarada - çalıştırlmak üzere iki ressam ile işletmeler ihtiyacına göre lüzumu görülecek mahal- lerde istihdam olunmak üzere 6 şube şefi ve 15 kısım şefi hizmete alacaktır. Ressamlık ve kısım - şefliği için Ankarada yol dairesinde, İstanbulda Haydarpaşa işletmesinde İzmirde de işletme mer- kezinde 28/4/937 çarşamba günü müsabaka imlihanı yapıla- caktır. Ancak şube şefi olarak alınacakların imtihanları ayni günde yalnız Ankarada yapılacağından bu istekte olanların muayyen olan günde bizzat Ankarada yol dairesine müracaat- ları lâzımdir. Şube şefi olarak alınacakların yüksek tahsil gör- müş olması lâzımdır. Mühendis olanlar imtihansız alınır. Diğer talipler ve Nahıa fen okulu mezunları arasında imtihan yapılır. Kısım şefi ve ressamlık imtihanına gireceklerin en aşağı tahsil şartı ortadır. Nafıa fen okulu mezunları bu hizmetler için imtihansız alınır. Diğerleri arasında yapılacak imtihanda san'at okulları ile lise mezunları tercih edilir. İsteklilerin dilekçelerine aşağıda gösterilen vesaikide eksik- siz olarak iliştirerek en geç 26/4/937 tarihine kadar doğrudan doğruya adı geçen işletme müdürlüklerine ve Ankarada yol dairesi reisliğine müracaat etmiş bulunmaları gerektir. Bu ta- rihten sonra yapılacak müracaatlar kabul edilmez. 1 — Diploma veya noterlikten suret. 2 — Hizmet vesaiki “En son ve evvelki hizmetler için. 3 — Polisten tasdikli iyi ahlâk belgesi. 4 — Hüviyet cüzdamı “Nüfustan tasdiki,, 5 — Askerlik vesikasi “Askerliğini bitirmiş ölmak veya alâkası bulunmamak şarttır,. Şube şefi olanlardan yüksek okul mezunlarına bidayette 97 yüksek bir mektepten mezun olmakla beraber yabancı bir memleketten yüksek bir ihtisas diploması bulunanlar 130 lira ücretle hizmete alınır. Ve tatbik olunan esaslar dairesinde terli eder ve zam görürler. Kısım şefi ve ressam olarak alınacaklardan yüksek tahsil görenlere 97 lise veya muadili meslek okulu mezunlarına 67, orta tahsil görenlere 57 lira ücret verilir. Garp lisanlarından birini bildiği ayri bir imtihanla belli olanlar bir derece daha yukan ücretle alınabilirler. Hizmetimize gireceklerin terfileri ve görecekleri - otomatik zamlar idaremiz için tatbik olunan kanunu mahsus hükümle- rine tevfikan yapılır. Ankarada kendilerine vazife verilenlerin alacakları mesken bedeli yukarıda gösterilen ücretlerden Sayfa 7 . NEOKALMİNA Grip, Nezle, Nevralji, Siyatik, Baş ve Diş ağ rıları, Artritizm BEŞTRDERA A TT PERERLN H Yakında çıkıyor İzmir gazete: lerinde çalışan beş muharrir arkada. gn hazırlamakta oldoğa bu mü- kemmel eserde Egenin tarihi, coğ: rafi malâmatımı, istibsalâr, ihracat, kültür, bayındır: lık bareketlerini bol tesimli olarak balocaksınız. Türkçe- B Fransızca Bu kadar mü- kemimel bir eser, Egede — ilk dela gliyor” Egedeki Asanatika, — hara- beler, meşbur şe- birler — hakkında aranılan malümat bu eserde kolay: ca bulunucağı gi- bi yerli ve ecne- bi bütün mücüse. selerin, hatta kü- çük esnaha dabi $ adeosleri - buluaa- saktır. Eserin tertibis ne Ticaret — mat. basaında — başlan: maştır. Tafsilât Aaadolü matbur. sıada 2 fonaan alşaabil İzmir 1 inci iğfa me. de Mehmet — Emin Piyale Emlâk ve Eytam bankasından; ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmir: de göztepe tramvay cadde sinde 615 No. lı, tramvay caddesine nazır bulunan de- mir parmaklıklı bir kapıdan bahçeye girilir. bahçe tahmi- nen 1400 metre murabbamda olup içinde ön kısmında 4 hurma 2 limon çiçeği bir frenk elması ve bazı muhtelif ağaç- lar mevcuttur. arka tarafında ise iki asma, portakal, şeftali ve bir ayva ağaçları bir su kuyusu ve bir fiskıyeli havuz, bir tavuk kümesi ve bir mut- bak ve çamaşırlık ve helâsı vardır. mutbakta — kumpanya suyu ve elektrik tesisatını ha- vidir. çamaşırlık üstünde iki oda vardır. »hane ise mezkür bahçenin tam ortasına mebni olup ön ve arka kısımlarında cümle kapısı mevcüttur. arka cihetindeki kapıdan içeri gi- rilince zemini mermer taşla mefruş bir salon ve solda iki oda mevcuttur, bu iki odanın arasından basamak merdivenle yukarı kata çıkılınca dört oda ve bir de sandık odası ve büyük bir salon mevcut olup ve cephesinde ve bina bo- yunda üstü açık etrafı demir parmaklıklı bir balkon da mevcuttur.. hanenin damlar kısmı yağlı boya ve tavanları bağdadidir. tramvay cadde- sine nazır bulunan cümle ka- pısına çıkmak için beş ayak mermer merdiven mevcut olup etrahı demir parmaklıklıdır. 15000 lira kıymetli olan bu evin geçen sene yapılan satişi 2280 No. ı kanuna, tevfikan Cu n taksit borcu ödenmediğinden bu hüküm ortadan kalkarak yeniden mülkiyeti açık (ar- tırma suretile ve 844 numa- ralhı Emlâk ve Eytam ban- kası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak - şartile artırması 21 / 5 / 937 cuma günü saat 11 de icra daire- miz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde sa- tış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun meriyete girdiği tarihten sonraya mü- sadif olması hasabile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar- tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası ka- nunu hükümlerine göre yapı- lacağından ikinci artırma yok- tur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde iki- buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak bakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- sile faiz ve masrafa dair olan iddialarımı işbu ilân tatihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri ica- beder. Aksi halde hakları tapu si- cilince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar. 10/5/ 1937 tarihinden itibaren- şart- name herkese açıkır. Talip olanların yüzde yedibuçuk te- minat akçesi veya milli bir banka — itibar mektubu 37/1019 dosya mir 1 inci icra memurluğuna müracaatları ilân olunur. 129 Emlâk ve Eytam banka- ve | yazılı gayrimenkulün nuümarasile | İzmir 1 inci iera me, dan: Kapani zade aliyenin Emlâk ve Eytam baekasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmirde Sal- hane tramvay caddesinde de- niz tarafında 430 -sayılı eve kapıdan — girilinçe sağda bir oda, bu odadan diğer odaya geçilir bir salon, salonun sa- gında denize nazır iki oda ve helâ ve üst katta merdiven arasında bir ve yukarıda de- nize nazır iki oda helâ ve caddeye nazır bir oda vardır. bodrumda taşlık iki oda mut- bak aşağıda salon kapısından çıkılır bir taşlık deniz - tara- finda yüz metre murabbamda bahçesi, deniz hamamı ve bahçede ayrıca sokağa — met- hali sanisi vardır. suyu ve elektrik tesisatı — olan :6000 lira kiymetili bu evin müb- kiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 21 / 5S / 1937 cuma günü saat 11 de icra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu arlırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun — mer'iyete girdiği tarihten sonraya mü- sadif olması hasebile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar- tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır, Satış 841 numaralı Em- lâk ve Eytam bankası kanunu hükümlerine göre yapılacağın- dan ikinci artırma yoktur. Sa- Uş peşin para ile olup müş- teriden yalmız yüzde ikijfbuçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gâyri men- kuül üzerindeki haklarını husu- sile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi hâlde hakları tapu sicilince malüm — olmadıkça paylaşmadan hariç - kalırlar. 10/5/1937 tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Ta- lip olanların yüzde yedi buçuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/8031 dosya — numarasile İzmir 1 inci iera memurluğuna müracaatları ilân olunur. 846 Emlâk ve Eytam banka: sından: 37/8031 icra dosya numa- rasile satılan, yukar-da evsalı alıcısı isterse, bankamızca bu gayri menküle konulacak — kiymetin yüzde ellesine kadar - umumi şartlarımız — dahilinde — ikraz yapılabilir. < cr ae mene Brrurnmr z carma 37/1019 icra dosya numa- rasile satılan, yukarıda evsafı yazılı gayrimenkulün — alıcısı isterse, bankamızca bu gayri- merkule konulacak — kıymetin yüzde ellisine kadar umumi şartlarımız dahilinde ikraz ya-