26 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

26 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

î Sayfa 6 CANADOLU Japonlar, hertaraftan Çı Yeni goçmenler de müs ne bomba ve mermi 1la yagdırıyorlar — Başı 1 inci sahifede — pon harb gemileri dün akşam P: üzeri ve Çin mevzilerir etmiştir. Şanghay, 24 (A.A.) hayda bey teşkil şayia tekzib edilmektedir Şanghay, 24 (A A.) pon Amiralı Hasogova Royter Ajansının muhabirine natta bulunarak Auğusta £ sesi esnasında ne karadan de denizden hiçbir Japon to- punun ateş etmediğini söyle- miştir. Faciaya sebep olan mermi- ler hakkında henür müsbet bir netice yoktur. Tokyo, 24 (A.A.) — Dün akşam üzeri gelen yeni Sov yet sefiri Slavutzki, Japon- Sovyet meselesinin halledile- teğinden emin olduğunu mat buata beyan etmiştir. Sefir, Mareşal Blucherin garbi Mon- gölistana gideceği ve Sovyet lerin Çinlilere yardım edecek- leri hakkındaki haberleri tek- zib etmiştir. gece Şang l ile Ja- ne Şanghay, 24 (AA.) — Bu | sabah Japonlar bütün cephe lerde karadan, denizden ve havadan taarruza başlamışlar dır. Şiddetli bir bomba ve obüs yağmuruna rağmen Çin- liler ricat etmemektedirler Voosungda şiddetli muha rebeler cereyan ettiği bildiril- mektedir. Harb gemilerinin topları tarafından himaye edil- mekte olan Japonlar burada Çin hatlarına girmeğe uğraş maktadırlar. Fakat Japon kıt'alarının hü- cumlarına Çinliler büyük bir şiddetle mukavemet etmekte- dirler. Paris, 25 (Radyo) — haydan alınan son haberler, vaziyetin çok nazik ve vahim bir safhaya girdiğini bildiriyor. Japon donanması, Voşon ile Larkfon arasındaki bütün Çin sahillerini topa tutmuş ve muhtelif yerlerde yeni kuvvet- ler ve bataryalar çıkarmıştır. Japon tayyareleri de, keo ile Koton havalisini bom- bardıman etmişler ve büyük tohribat yapmışlardır. An- Japonyanın Londra sefare- tinden intişar eden resmi bir tebliğe göre, son harbde Çin- lilerden on bin kişi maktul düşmüş ve on beş bin kişi de yaralanmıştır. Şanghay, 25 (AA) — Lunkinde başlıyan çok kanlı bir muharebede Japonlar bü- tün kuvvetlerini kullanmışlar- dır. Bu muharebe, - şiddetle devam etmektedir. Dotronda çıkar- Japonların, on bin kişilik bir kuvvet dıkları, ihraç esnasında Çin kuvvetlerinin — açtıkları — ateş neticesinde bir Japon gam botunun battığı ve torpido- nun da hasara uğradığı bil dirilmektedir. Tokyo, 25 (Radyo) — Ja- pon imparatoru, bugün Baş- vekil prens Konoye ile Har- biye ve Bahriye Nazırlarını ve Erkânı Harbiyei Umumiye reisini kabul etmiş ve kendi- lerile müddet konuş- muştur. Bu konuşmalara büyük ehem- miyet atfolunmaktadır. uzun Şang: | | | bere | birçok top, tayyare ve pilot ha Dört yüz ordusu ( Radyo ) — bin kişili 30 fırkaya olduğu çin 25 (Radyo) çıka oğru. sarl Toky ların (Lioyo) ya &a dıkları ve cenuba d mağa başladıklar odan haber ve Solayı şimendifer hattı üze- rinde büyük muhare landığı söy Japon Tokyo, Nişi ga: P Başvekili F Ka niyor aşvekili ne diyoa? 25 (Radyo) göre, Japon ens İkonoyu dü Japon parti şeflerile muştur. Bu mülâkat, Çinde mul at nın genişlemesi ihtimalile alâ kadardır P: kanuş- cenubi huc tens İkonoyi — beyanatta yulunarak — Çin-Japon i fının ne zaman hitam bulac n şimdi. de- Çin entri den söylemek mümkün ğildir. kaları üzerine him tedbirler tir. Demi: Başvekil Diyet meclisine sadi ve askeri Maamafih şimdiden mü- ittihaz edilmiş 'ylülde toplanacak mühim “iktı- tedbirler hak kında tekliflerde bulunacaktır Mareşal Voroşilof Çin hu- dutlarında Şanghay, 25 (Radyo) - Japon mahafilinin verdiği ha Rusyadan Çine göre, gönderilmiştir. Mareşal Voroşilof ta tayya | re ile Çin sularına gitmiştir. Şanghay, 25 (A.A.)— Sent- ral Nevs Çin Ajansının haber verdiğine göre, Nankeu geçi dinin arkasında Çin kuvvetleri garb istikame tinde sonra de cenubu şarkiye doğru hareketi yaparak Japonları yan ateşine maruz bırakmışlardır. Şanghay, 25 (A.A.)— Sent- ral Hevs Çin Ajansı, Japon- ların dün saat 6 da Şanghayın 30 kilometre şimali garbisinde karaya asker çıkardıklarını fa- kat saat 14 te Çinlilerin muka- bil taarruza geçerek ihraç edi- len kıtaları geri püskürttükle- rini bildirmektrdir. Saat 16 da vam etmekte idi, Tokyo, 25 (A.A.) ghaydan Asahı gazetesine bil- dirilpiğine göre, Mareşal Çan- Kay-Şek Nankıni — terkederek sonuna kadar Japonyaya mu- aldırmış oldu- ğunu göstermek üzere yeni hükümet merkezini Setchoan eyaletinde Yoingfouda kurmağa karar vermiştir. Hü- mevzi alan bir çevirme muharebe de- kavemeti göze kâin kümet meroezinin resmen nakli 2 Eylülde ilân edilecektir. Paris, 25 (A.A.) — Epogue gazetesi bildiriyor. Bazı devletler İspanyadaki gibi Çine de müdahale ede- cekler mi? Bu imkânsız de- gildir. Fnkat biz bu oyuna iştirak etmemeğe gayret ede- lim. Ademi müdahaleyi her za- mandan ziyade temine gayret etmeli, Aube yazıyor: - Nişi | dudları- | | yerlerini tesbit | eski | da | inkâr eden | he Ö Aydın Valisi temel atarken Aydın, İlbay parti (Hususi) başkanı B Sıhhat ve direktörü Dr kaymakamı B. Y e birlikte evelki gün Söki öy kamunun; net tör Ha a , Yenihisar ve göçmen etmiş yeni ve göçmenlerle temas rek umumi vaziyetleri hakkın- Dün davul zurnalar çala: malümat — almıştır Akköy rak, bütün kköy ve yakın köylerin iştirakile yapılacak göçmen evl halkının yeni erinin te mel atma merasiminde ve te mele ilk taşı koyan ilbay, Ak- | köyden Doğanbey nahiyesine | geçmiş, oraya yeni gele menlerin de durumlarını ince liyerek, Atburgazı küyündeki göçmenlerle de Akdenizdeki işini kolaylaştıracağını Japonya kan- işe esaslı surette 4 'vet sulh kabili taksim | değildir. Bu bulaşık harb. has- talığından hakikatler maskesi altında bedahati ancak bile | mutaassıblar şüp- edebilirler. Bunun içindir | ki, tecavüzi harblere müsama- | ha edilmekle büyük bir İ işlenmiştir. Şimdi büyük Okyanus sa- hillerinde yeni bir yangın baş- En ufak bir ih en küçük bir kor- göstermiştir. tiyatsızlık, kaklık hâdisel Şanghay, 23 (/ Ajansının tamiri - kabil olmıyan r doğurabilir. ALA.) muhabiri Roy: ter bil diriyor: “Voosung mıntakasında vu kubulan başlıca muharebe ile sahil civardaki raya ihraç edilen kuvvetlerin iki mil ilerledikleri hakkında dün muharebe ka- bir Japon menbaından erlerin ydana çıkarmıştır. Bitaraf müşahidler Japonların ihraç hareketi esnasında bü verilen mevsimsiz olduğun yük zaâyiata düçar olacaklarını bildirmektedirler. Çinliler mükemmel surette hazırlanmışlardır. Sahil mitral- yöz yuvaları ile 150 ikinci bir müda- | Japon kıt'a- ları ilk hatta girerken arazinin dolu idi. metre geride faa hattı vardır. | oğlu hertarafına serpilmiş olan ma: yinler infilâk etmiş ve Japon kıt'aları ağır zayiâta uğrmış- lardır. Bazı — müşahidler — Japon- ların Gelibulude - İngilizlerin yaptığı hatayı tekrar ettiğini söylemektedirler. Fakat Japon- | lar ihraç hareketini hazırlanan pl3n mucibince ve pekâ yiatla tatbik edilmiş olduğunu beyan etmektedirler. Z za- hsil vazıypte geçmışlı__r umumiy yerleştirile mamen müstahsil dir. apılmadı. Bunların evlerin Vilâyetin vaziye kı takib ve kontrol göçmenler de müstahsil e geçme dirler Bu havaliye tütün işle birkaç bin Şimdi bu nlerden de - İ Bu sebe ler — gelir mek üzere her yıl gelirdi. şler- göçmer gelri sahibi olmuş tan da tigale başla Doğanbey kamunı leştirilenlerin çok iyi tabiatın zengin ve işlenmemiş vaziyetleri de olacaktır. bü yurddaşları her erdire- evherleri türlü refah servet | mürekk, Burada da | | şacak, günü Ateş takımı ile final | « Tabanca satarken Fevzipaşa bulvarında Davi kızı Elizin bir tabanca satmak istediği — görülerek yakalan- Bıçak taşımak başında oğlu Mehmedin bıçak lanmıştır Hırsızlık teşebbüsü Mezar! üzerinde bir bulunduğundan yaka- Karşıyakada Menemen cad- | Ali, | desinde Hüseyin - oğlu Yaşar oğlu Mustafanın evine girerek eşya çalmak teşebbü- nde bulunduğundan yaka lanmıştır Oğlunu tehdit etmiş Karşıyakada Ankara paza- rında İsmail oğlu Osman, oğlu Kemali biçakla ettiğinden yakalanmıştır. Esrar satmak Mimar Kemalettin nel cadde- sinde oğlu Ahmed, Osman oğlu Mustafaya csrar satarken yakalanmışlardır. Şakalaşırken Kemeraltında Sül Ziya, Ahmed şaka ne an oğlu araladı lanmıştır. yaralamış Ja Bostanlıda, Ah- Cavit, oğlu 3 yaşında Mu- 7 yaşında ıstafa harremi taşla kulağından ya- dığından yakalanmıştır. Dükkâna taarruz Kuyumcular çarşısında terzi Ahmed, sarhoş olduğu halde Ahmed oğlu Hüseyinin dük- Mehmet | tehdit | hmedi | kânına taarruz ettiğinden ya- | kalanmıştır. Hakaret Birincikordonda, H. Avni, bir iş yüzün- den Ahmed oğlu hakaret Süleymau Hamza ve Mirzaya yakalanmıştır. Bayraklıda bir vak'a Bayraklıda Mustafa oğlu Said, Muhsin İshk ve Harun - oğl hakaret ettiğinden oğlu Emine den yakalanmıştır Dövmek Yeni Kavaflar Abdullah kızı Kezz » karısı Mahideyi dövdüğünden yakalanmıştır. çarşısında Ali | Rumen Tenis er | takımı gelıyor Onumuzdekı hafta. | lar içinde rehrımızde 1 mühim maçlar var |17 Gelecek - haftalarda mizde mühim Tenis maçlar yapılacaktır. Rumen amatör oy niscileri 6 cuları ylülde Alyans İzmirli teniscilerle milli tenis takımı Macar te İzmire gelecekler ve kortlar karşılaşacaklardır. n başka İtalyan, Yu- Bulgar teniscilerinden eb 14 kişilik bir kafile Pazar günü e gele pacaklardır futbol maçı var nan v Bugün Alsancak dömifinali yapıla: takımları: ile fuar ku, caktır mızdan En kuvvetli olan Yamanlar Alsancak spor takımı karşıla- bunların galibi de Pa: zar maçını yapacaktır müsabakaları tenisçi Tenis Romanyanın en iyi mürekkep bi Eylül r gurüup 3, 4 | lerinden 1 gelerek ve Sinci günlerinde İzmir, | İstanbul ve Anlcarınııı seçkin | tenisçilerile mütcad ddit müsa- | bakalar yapacaktır. Bu mühim sakalar lübü kortlarında yapılacaktır. İzmir tenis ku- Grevciler Kardinal tarafından teşvik görüyorlar Montreal, 25 (Radyo) — Mensucat fabrikalarında çalı- şan onbin amelenin grevi de- vam etmektedir. Grevcilerin, kardinal tarafın- dan teşvik gördükleri söyle- niyor. Varşovada arbede Varşova, 25 (AA) — Bi- | alystok civarında Bransk Pod- laski pazar yoerinde mülrid sağ cenaha mensub gençler - ile | Yahudiler arasında bir arbede olmuş, 50 kişi ağır surette yaralanmış ve birçok mağaza- | lar tahrib edilmiştir. Terfi Vilâyet iskân memuru B. Zühtünün maaşı 22 liraya, di- ğer memur B. Mustafanın ma- aşı 100 lira ücrete çıkarılmıştır. Akhisar - Nazilli maçı Akhisar spor kulübü futbol takımı evelki gün Nazilliye gelerek Nazilli Mendres spor takımı yapmış, ikinci devre sonunda Akhisar- hlar bir gol çıkararak maçı sıfıra karşı birle kazanmışlar- dır. ile bir maç Bir cinayet Çinenin Karpuzlu kamunun: nunda Alıhan köyünden Kâ- mil oğlu 17 yaşında Mustafa- nın develeri ayni köyden Mustafa oğlu Osmanın bahçe sine girmiş, bunu haber alan Osman develeri bahçeden çı- karmış ve Mustafa kavgasına başlamış, kavga kı: zışmış, Osman, Mustafayı tah- ra ile yaralamış bundan muğ- ber olan Mustafa da biçağını çekerek Osmaanı kalbi üze- rinden yaralıyarak öldürmüş- tür. Katil Mustafa adliyeye verilmiştir. ile ağız sahasında | | Üzüm satışları | Ç, Alıc K. S |341 F. Solari — 12 75 262 K. Taner 14 25 206 İnhisarlar — 11 25 Vitel 15 Albayrak —1i M. Arditi 13 50 M. J. Taran. 12 5 5 Ş. Rıza H. 13 Alyoti bira. 15 76 Paterson 12 Arditi 2 z. Abdul. 14 Remzi 4 S. Ergin 15 Â H. Nazli 14 Hasan Mus. 12 50 14 J. Taranto 12 50 16 50 Iı_(apı.m Tev. 12625 12625 Ü, Kurumu 22 22 J. Ko 13 15 A, R. Üzüm. 14 4 G. Abdul. 10 50 10 5i Mani.B. B. 13'75 14 İncir satışları Alıcı K. S. A, H. Nazl 75 7 İzzi ve Ali 50 M. J. Taran. 9 Ş. Remzi — 12 A, Karuho 9 Ş. Rıza Ha. 11 50 K. S. 19 18 12 20 5i 15 17 21 15 M 15 2 17 14 17 15 V. 25 50 S0 50 25 7 |». | b A 6 3125 3 625 30 Susam 17 7K.D vi 3645 Kilo Yapak 52 58 915 ,, T.B.içi75 25 77 335 B. Pamuk 40 41 B. Mitat Peta Yıllık mezuniyeti sona eren 3 625 vilâyet encümeni başsekreteri Bay Mitat Peta, vazifesine baş- lamıştır. Memuriyet İcra dairesinde on lira ma” aşlı bir kâtiblik boştur. Bu | kâtiblik için talibler arasında 31 Ağustos salı günü adliye encümeninde bir imtihan aç lacaktır. Londrada mühim konuşmalar — Başı 1T inci sahifede — malarına devam eylemiştir. Bu mü” lâkatın, Akdenizde seyrüseler edtf İngiliz posta gemilerinin emniye ve selimeti ve Çin-jepon harbi il€ alâkadar olduğu söyleniyor. Başvekil, hafta sonunda — Y Morula — giderek kral tarafındif kabul edilecek ve umumi vaziyet” bir raporla krala bildirecektir 5 — Hava tehlikesini b lenlerin arasına katılmıyat” lar! Acele ediniz. Yurd si? ödeve çağırıyor. Türk Hava Kurum” İş meselesi Sahilpark gazinosunda Be kir oğlu Mustafa bir iş Mtf elesinden Ali oğlu Nuriyi bat” tonla dövdüğünden — yakalâ” mıştır. Dövüşmüşler Keçecilerde İnkılâb - 50f ğgında Mehmed kızı Bedi edriyi ve Yusuf oğlu Ali Rıza bir, birlerine hakaret ettiklerind” yakalanmışlardır. Sebepsiz dövmüş! Tepecikte, Ahmet — di Mehmet, Mahmut oğlu Mü, tafayı sebepsiz dövdüğü” yakalanmıştır. x Rülar | | di a içir F Yor hıh V Tak