17 Şubat 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

17 Şubat 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

| sinde Türkün yaratıcıs Büyük Önder bilhassa yeni ekonomi esaslarını saymışlar, çok mu- kaddes direktifler vermişlerdir. - Bu dirkektiflerin en küçük bir noktasını bile gözden ayırmıyan — sayın başvekilimizin gene mec- listeki kıymetli vaidlerini ve o waidlerin bir bir tatbikine baş- Üânm Büyük eserlerini hep ba tırlarsınız. Büyük Önderimizin üti unda çok canlı olarak emrettikleri ekonomi işlerindeki esaslar asırlarca ihmal edilmiş olan vatanı feyz ve nimet dolu - bir atiye kavuşturmak için en | kestirme ve biricik çaredir. — 837 yihı 30 ağustosunda mu- talfer ordularına: “Ordular; he- / definiz Akdeniz, diyen ve gene bu gür sesle orduları coşturan ve bir haftada dağı, taşı altüst ederek hedefine kavuşturan o “fariht ve ulvi sesin büyük he- yecanlarını 937 senesi hitabe- inde de duyduk. Fakat bu defa vatan kurtul- muş, şanlı millet ve şanlı ordu “Mmevcud bütün manileri yıkmış Ve temizlemiş, taassubu, kötü n'aneleri dünya yüzünde hiç bir başbuğa nasip olmıyan bir kud- ret ve meharetle ortadan kal- dırmış beş senelik ekonomi plâ- nı büyük bir muvaffakıyetle tatbik etmiş olduktan sonra.... — İşte sayım Vekilimizin — bu defa Ege bölgesini ve Akdeniz kıyılarını teftişlerindeki büyük manayı belki işaret edebilmiş olduk. Ziraat, ticaret ve sanayi faaliyetlerini ve bütün nafıa lerini biribirinden ayrı düşü- nülmesi mümkün olmiyan bir öl bir millete müstakil — bir tüviyet ve kıymat veren siyasi varlık makinesinden devlet ve cir ve ekonomi hayat mâka- hizmalarını biribirine tâbi ve biribirine bağlı sayan ve bu tihazlar birlikte — çalıştırılmazsa hükümet makanizmasının diril- ü kuvvetini israf edilmiş te- edeh Büyük Önder bu hitablarile bütün dünya iktısad- larına en büyük ve en ölmez dersi vermişlerdir. Biz Ata- k Türkiyesinin kudretli ve “muvsflakıyetli bükümetinin eline verdiği bu kıymetli direktiflerin her kelimesi üzerinde büyük dikkat ve basiretle bütün “imamlarımız ve enerjilerimizle çalışacağız.. Büyük Türk ülke- sinin mukadder olan relah ve saadeti gözlerimizi o kudsi he- deften bir an bile ayrılmıyarak imar ve refah devresi- /nin hiç bir. engelden yılmıyan gönüllü bir neferi gibi bu Programla çalışacağız. Ve elbet muvaffak olacağız. Çünkü, ona büyük imanımız ve arkadaşları- “na ölmez sadakatimiz ve itaati- iz vardır. Muvaflak olacağız. Çünkü, 'bu yolrefah ve saadete Ve itilâya çıkan en kısa yoldur. - Ve çünkü o yolu dünyanın en büyük ve yanılmaz Başbuğu — Sayın Vekilimiz, Manisa sizi büyük sevgi ve sayğı ile ve en Cu i bir inanla kucaklamak- tadır. Çünkü onlar pekâlâ bilir. Teriki siz Atatürk yolunun bir omuzunda ay yıldızı ötekinde altı oku taşıyan bayraklarısınız. Bu ay yildiz, Türkün tarihlere nayan Şerefli mazisinin remzi şu altı ok ta, Türk Ulusuna vatanında yeni, şerefli, detli istikballer temin eden timsaldir. Bu mazi ezelden yor. Bu islikbal ebede or. Bu başlangıç ve son k üleminin ilk nefes alr n başlar. İasan hayatının esine kadar sürer, Biz ve mesud çocuklarımız bu kıymetli bayrakları bu mutlu ve nurlu yollarda daima gururla taşıyacağız. Kadehimi o — güneşli ilham kaynağının Atatürkün şerefine kaldırarak ona bu teşebbüsleri- nin — muvaffakiyetlerini — idrak edecek uzun ömürler dilerim. Gene “bu. mörüü “Fiyaretle yeşil yurdumuzu şenlendiren ve eşsiz önderimizin — direktilflerini muvaffakıyetle tatbika geçmiş olan Celâl Bayar hükümetinin kuüdretli mümessili sayın Veki- limiz Şakir Kesebir şerefine kadeh kaldırmağa davet edi- yorum. Valinin hitabesinden çok mü- tehassis olan Vekil de şu mu- kâbelede bulunmuşlardır: Vekilin nutku; Bundan 17 sene evel bölgesine ilk defa olarak gel- miştim. O sıralarda bütün halkı derin bir düşünce ve yarınla- rınâ &it bir karâarsızlık sarmıştı. Bu ziyaretimden âz'zaman sonra endişeleri tahakkuk etti. Feci bir işgal vukungeldi. Memleket büyük mahrumiyetlere ve tah- riplere uğradı, hatta kurtuluşunu bile ateşlerle karşiladı. Ben o sıralârda yurdun ayni ıztıraplara|| uğramış başka bölgelerinde va- zife almış bulunuyordum, gerek savaş zamanında gerek istirdât- | tan sonra buraları tekrar ziya- rete fırsat bulamamış, fakat uzak yakın bir alâka ile, daima kalkınma ve imar için sarfedi- len gayretleri takip etmekte idim. Bir çok kalkınma gayret- leri " gösterildiğini biliyordum. Ancak itiraf ederim ki bölge dahilinde bir kaç güne inhisar eden bu ikinci ziyaretimde gör- düklerim tahminlerimi çok ge- ride bırakmıştır. Eski ümitsizlik ve fütur yerine bugün bölgenin her köşesinde ve şimdi içinde bulunduğumuz Mi ve heyecan gör Büyük Önderin hayat verici idaresi altında tahakkuk — etti- rilmiş ciddi bir kalkınma ve imar manzarası tesbiline mu- vaffak oldum. Halkın büyük gayreti ve Cumhuriyet Halk Partisi hükümetlerinin daimi alâka ve dikkati ile elda edi- len neticeler hakikaton iftihar we itimat ile karşılanacak ma- hiyettedir. Eh feci tahripler görmüş olan Manisanın yerinde bügün yer yer güzel eserlerile yeni bir şehrin vücud bulduğu görülmektedir. Yüksek şahsiyeti hepinizin yakından malümu olan sayın Başvekilim Celâl Bayarın riya- set ettiği hükümetin bu eserleri memnuniyetle karşıladığına ve bütün imkânlarını kullanarak kalkınma hareketini kuvvetlen- dirmeğe hususi bir. ehemmiyet atfetmek kararında bulunduğu- na itimat buyarabilirsiniz. Vali doktor Lütli Kırdarın kısa bir zamanda bu eserlerin meydana getirilmesi hususunda değerli faaliyetlerini yüksek huzurunuza alenen takdir ile söylemeği bir vazife telâkki ederim. Kamâlizm prensiplerini iyi anlıyarak iyi tatbike — muvaffak olan valilerin etrafında toplan- mak suretile Manisalıların yakın bir istikbalde Mmazinin bütün yaralarını tedavi etmiş ve mem- leketlerini şen ve mamur bir hale getirmiş bulunacaklarına şüphe yoktur. İki gün evelİzmire geçerken ve; bugün Manisaya muvasalatımız: da gösterilen samimi hüsnü ka- bule gerek şahsen gerek her seyabatte —bana relakat cden İktısad Vekili Manisadan Bir aylık iracat' — dün Ankaraya hareket etti Odanın istatistiği neler gösteriyor? Şehrimiz Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 30 İkincikâ- vundan (i Şubat tarihine kadar bir aylık ihracata dair bir ista- tistik hazırlanmıştır. Buna göre, Kmanımızın bir aylık ihracatı şuduür: 130,8 ton üzüm, 18,2 ton inm cir, 1551 ton hurda incir, 189,1 ton pamuk, 186,9 ton palamut, 79,2 ton çavdar, 95,8 ton kumdarı, 153,5 ton nobud, 30,1 ton yulaf, 289,7 ton ke- pek, 409,5 ton küspe, 1821 ton tütün, 6,6 ton badem, 284 ton palamut hulâsamı, 37,6 ton miyankökü, 203 kilo kitre. Dikkat etmek lâzım Alsancakta miyankökü fab- rikasında amele Abdullah oğlu İbrahimin ayağına çivi battığı va tedaviyi ihmal ettiğinden il- tihaplandığı anlaştlınış, kendisi hastaneye kaldırılmıştır. Bıçak taşımak İkiçeşmelik caddesinde Muh- tarda bir bıçak bulunmuş, zabı- taca alınmıştır. VK | VAT KAT T ARETRKKACAR GA ( İZMİRDE ENİ ADA AHMET ETİMAN KİTAPEVİNDE SATILIR Adres: Konak C. 58:60 Akhisar Marmara na- hiyesinde satılık tarla ve mera Manisada Buldanlı Ali kızı Bayan Fatmanın Akhisarın Mar mara nâhiyesi civarında Yalçı demekle maruf 5000 dönüm mutasarr:f olduğu tarla ve me- rası pazarlık surotile * satılıktır. Talip solanların Bayan Fatma ile vekili umumisi Akhisar dava vekillerinden Hüzeyin Hüsnü Özkurda müracant etmeleri ilân olunur. D. 15 DOKTOR M. Şevki Uğur Dahilt hastalıklar mutahassısı İlincibayler sokak No. 82 Telefon No. 3286 arkadaşlarım namına teşekkür- derimi arzederim. Bu sakşam böyle güzide ve sevimli bir sofra etrafında biz- leri toplamış va duygu ve dü- Şüncelerimi söylemeğe fırsat te- min etmek suretile gösterilen misefirperverlik ve nezaketten dolayı da ayrıca minnet ve şük- ranımı tekrar etmek - isterim. Atatürkün — bütün — memlekete bayat ve refah temin eden fe- yizli devrinde Manisa ve Mani> salıların mütemadiyen mesut ve şen ler görmelerini temenni Cdu::'bııi dinlemek lütfünde bulunmuş olan — sizlere derin sevgi ve saygılarımı sunar ve Atatürkün — şerefine kadehimi kaldırarak hep birlikte sıhhati. ne içmeğe davet ederim. Vekilin alkışlanan bu nutkun- dan sonra Moris Şinasi hasta. nesi başhekimi B- Dr. Mecdet Alkin üzüm türküsünü söyledi, alkışlandı, sonra Gökçen Efe merhum hakkında — Yazdığı bir şiiri okudu, defalarca alkışlar. dı. Vekilin buradaki — tetkikleri çok iyi intibalar bıraktı. Türkiy#îl Bankası. I daimt encüme- ninden: Bayındır. Merkez — okulunun ihata duvari yapısı 1578 lira 27 kuruş açın tuütarile 15 gün müd- detle açık eksiltmeye konuldu- gundan isteklilerin 2490 sayılı yasa hükümlerine göre hazırlı- yacakları teminatlarile birlikte 7 Mar 988 pazartesi günü saat 1i de İl daimi encümenin baş- vurmaları, 17 — 26 489 İzmir sicili ticaret memurluğundan! A Aron J. Galimidi ticaret uavanile İzmirde M'rikelân ha- nında 26 numarada esans ve- saire ithalâtı ticaretile uğraşan A, Aron J. Galimidinin işbu ticiret uavanı — Ticaret kanunu hükmlerine göre siclin 2188 numarasına kayd ve tescil edil- di dön olunuz, 485 Kiralık hane Karantinada bahçesi büyük mükemmel bir hane kiralıktır. Talip olanlar Karantinada bak- kal Bay Nezre müracaat etme- leri ilân olunur. İzmir Birinci icra memurlu- Yundan: Beşir Korkutun Taş Hüseyin zimmetindeki alacağından dolayı tahtı hacze alınan Karşıyaka Donanmacı mahallesi Fethiye sokağında kâin İ/i eski ve $ yeni numaralı 180 santim irtifa- anda bir duvarla çevrik 123 metro terbünde bir kıt'a arsa 300 lira kıymeti muhammene ile 18 Mart 938 tarihine mü- sadif cuma günü saat 11 de açık artırma suretile satılığa çı- karılacaktır. Bu artırmada satış bedeli muhammen - kıymetinin * 75 şini bulmadığı takdirde ea çok artıran talibinin taah- hüdü baki kalmak şartle satış 15 gün daba uzatılarak ikinci artırması 2/4/938 tarihine mü- sadif cumartesi güaü saat 1lde yapılacaktır. Bu artırmada dahi satış bedeli muhammen kıyme- tini bulmazsa en çok artıran isteklisine ihale olunacaktır. Bu gayri menkul üzerinde herhsngı bir şekilde hak talebinde bulur V nanlar işbu iömn tarib neşrsn- den itibarem yırmı gün zarfında ellerindeki vesaikle birlikte da- ireye müracaatları lâzımdır. Ak- si takdirde hakları tapu sicilile sabit olmıyanlar paraların pay- laşmasından hariç bırakılacak- lardır. Satış peşin para ile olup ta- liplerin 6 7,5 pey akçasını ve- ya milli bir bankanın itibar mektubunu hamil bulunmaları dlâzımdır. Müterakim vergi, ten- viriye ve tanzifiyeden olan be- lediye rüsumu artırma bedelin- den tenzil olunur, $ 2,5 dellâliye müşteriye aittir. Şartname 26/2/938 - tarihinden itibaren herkese açık bulundur rulacaktır. Taliplerin icra münadisine ve 38/6235 dosyaya müracaatları lüzumu ilân olnnur. 488 Şark Sanayi kumpanyasından: Fener Tip 5. 90 cm 85 80 75 70 Bozkurt Tıp 6. 85 80 75 n.. 639 1— Yukandaki fiatler, fabrikada teslim ve bedeli peş ödenmesi meşrut 36 metrelik bir top için olup asgari 1 bal mi 25 satışlara mahsustur. 2— Behmly(ı"ımbıürp)ve prese masralı olarak 100 kuruş müşteriye aittir. 3 — İstasyona veya mağazaya naklini istiyenlerden beher balya için 30 kuruş araba nakliyat ücreti alınır. 4 — 1-24 top almak istiyen müşteriler yukarıdaki Hatlere yüzde 2 zamla mal alabilirler. Yukarıda gösterilen bez fiatleri Vekâletin tesbit ettiği fatlere uygun ambalâj ve nakliye masraflarımn da muvafık olduğu tasd.k olunur. Kelebek Tip 9. Ticaret odası vesini mühürü İzmir vakıflar müdürlüğünden; 1 — Mezarlıkbaşında Alipaşa caddesinde kâin 13/137 ve 14/135 No. h dükkânların yerine yenden yaptırılacak 1175 lira 63 kuruş keşif bedelli dükkânın inşası 30/1/938 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — İhalesi 19/2/938 cumartesi günü saat 10 da İzmir vakıflar idaresinde yapılacaktır. 3 — Bu işe ait şartname ve keşif, proje ve plânını istekliler her gün vakıflar idaresinde görebilirler. 4 — Muvakkat teminat miktarı 89 Tiradır Eksiltmeye girecek. letin ten hat makbuzunu ve kendisinin bu gibi işleri mu- vaffakıyetle yaptıklarına dair vesaik ile kamisyona mürâ- aat etmeleri. — 30 5 10 17 814 H daimi encümeninden: Memleket hastahanesi civarında Arapfırını caddesindeki mest- cit kurağının kuduz hastahanesine Hrağı ş: 1471 lra 89 kuruş Aaçın tutarla 15 gün müddetie açık eksiltmeye konulduğundan i 2490 sayılı yasa hükümlerine göre hazırlıyacakları ktem natlarıle birlikte 28 Şubat 938 Puzarlesi pünü sart 11 de il daimi encümeaine baş vumaları, 9 18 414