16 Kasım 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

16 Kasım 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

iO Tesrıhısanı "CumhuriŞet HASAN KUVVET ŞURUBU Terkibinde külliyetli miktarda iyot tanen ve fosfat mevcut olup ensicei uzviyeye sür'ati temessülü sayesinde, kansızhğa, vereme istidadı olanlara ve bilhassa emrazı asabiye ve zafiyeti umumiyeye tesiratı şifaiyesi vardır. Genç kızlarla çocuklarda tesiratı nafıası pek seri olup renksiz, hasta'ıklı, zayıf, sıraca veya kemik hasta.darına müptelâ çocuklar az zaman zarfında diş çıkarırlar. Çabuk yürürler. Tombul tombul olurlar. Suiitiyatla sabavetini ve gençliğini suiistimal eyliyenlere, ademi iktidara pek müessirdir. Kanı tezyit ve tasfiye, hazmı teshil, renge tazelik ve veçhe taravet bahşeder, Bez, evram, cedirt Çocuklann yüz ve başlarmdaki çıbanlar, ergenlik ve ekzemada pek müessirdir. Hasan kuvvet şurubu Avrupa'da birinciliği ihraz eylediği gibi bütün âemi tababette takdir tevlit eylemis, ecnebi ve memleketimizin etibbasının raporlarını kazanmıştır. Şişesi 60 büyük 100 kuruştur. Deposu: Hasan ecza deposudur. Eczacılara ve toptancılara büyük tenzilât. Aitmetl Pariki Limantmızdan hareket edecek vftpurlar SEYRİSEFAİN Merzefe acenta: Galata Röprübaşı B. 23ff; Sube A Slrkrei Mühiirdar s*de H. 2, 2741 Irabzon Postası E. ŞULMAN İSTANBUL • OAL.ATA Pcrf*«b« Pızırı, Tlurcl Hıı, 2617 TCLCPONt 43SOO (Karadeniz) çarsamba 18 de Galata nhü mından kalkar. ^ VAPURLARI KARADENİZ POSTASI teşrinisani günü akşamı Sirkeci'den hareketle (Zonguldak, Inebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon ve Rize'ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci Hanındaki acentalığma müracaat Tel: 21515. Hantalzade vapurları TURKİYEDE YAZ1 ve KOPYA KÂĞIDI Bl R t N C İ ŞİRtDt FABRİKA5I MAKİNELERt vapuru 17 VATAN PERŞEMBE Maliye Müfettiş muavinliği imtiham Maliye Vekâleti Teftiş Heyetinden: Maliye Müfettiş muavinliği için 1 mart 933 tarihinde imtihan icra edilecek ve muvaffak olanlar arasından on talip, Müfettiş muavini olarak ahnacaktır. Imtihana girraek istiyenlerin memyrin kanununun dördüncü maddesinde sayılan evsafı haiz olduktan maada kânunu sani 933 te yirmi altıdan açağı ve otuzdan yukan yaşta bulunmamaîarı ve bir mektebi âliden mezun olmaları şarttır. Imtihana talip olanlar 1 subat 933 tarihine kadar Ankara'da Maliye Vekâleti Teftiş Heyeti reisliğine istida ile müracaat edeceklerdir. tstidaya şu vesikaların raptı lâzımdır. 1 Nüfus tezkeresi ve ikametgâh adresi, 2 Keridi el yazılarile tercümeihal hulâsası ve evvelce başka memuriyetlerde bulunmuşlarsa müddet ve sureti hizmetlerine dair resmî vesika, 3 • Askerliklerini yaptıklarına veya tecil edildiklerine dair askerlik şubelerinden verilnrıiş vesika, 4 Mektep şehadetnamesi veya mezuniyeti mutazammm tasdikname, '«bütün bu evrakın Noterlikten musaddak «uretleri verilebilir» $ Hastalıkları bulunmadığına ve yolculuk zahmetlerine mütehammil olduklarına dair hükumet tababetinden verilmiş rapor. Vekâletçe imtihana kabulü tensip edilen talipler tahrirî ve çifahî olmak üzere iki imtihana tâbi tuhılacaklardır. Tahrirî imtihan Ankara'da ve İstanbul'da ve bunda muvaffak olanların şifahî imtihanı da An kara'da yapılacaktır. İmtihanlar Istanbul ve Ankara'da Maliye Teftiş Heyeti dairelerinde icra olunacaktır. İmtihan programı: 1 Maliye A «Bütçe» ihzari, tasdiki, tatbikı ve kontrolü», muhasebei umumiye kanunu ahkâmı B «Vergi nazariyeleri, teklif usulleri, vasıtasız ve vasıtalı vergiler, «Sedüler vergiler, veraset vergileri, istihlâk üzerinden alınan vergiler, çümrük, lnhisarlar» harçlar, vasıtalı ve vasıtasız vergilerimiz, tarh ve tahsil usulleri, C «Maliyemizin varidat ve muhasebe teşkilâtı.» D «tstikraz nazariyeleri, tahvil, A mortisman, Türkiye düyunu umumiyesi, 2 tktisat: «tstihsal, tedavül, inkısam ve istihlâk bahisleri» 3 • Malî ve ticarî hesap: Faizi basit, faizi mürekkep, iskonto, faizli hesabı cariler, 4* Hendese: Satıh ve hacim mesahaları, 5 Ticaret usulü defterisi «esaslı ve pratik malumat» 6 Hukuku idare, ceza muhakemeleri usulü kanununun tahkikat usulleri ne müteallik hükümler, memurin muhakematı kanunu, kanunu medenî ile borçlar kanununun ve ticaret kanunlarının ahkâmı esasiyesi, 7 Türkiye'nin tabiî, iktisadî coğraf yası ve malî tarihi hakkında malumat, 8 Fransızca «iaılâ ve tercüme» İmtihan neticesinde Müfettiş muavinliğine alınanlar üç sene nihayetinde chliyet imtihanı geçirerek Maliye Müfettişliğine tayin ve bir sene staj görmek üzere Fransa'ya izam olunurlar. Müfettiş muavinliği imtihanına iki defa girip te kazanamamış olanlar, üçüncü defa imtihana kabul edilmezler. Mevcudat ve matlubat Hissc senederinin tesviyesi talep edilmetniş olan kısmı Kasada ve bankalarda mevcut nukut Kisa vadeli «vanslaı ve röporlar Tahsil olunacak seneder Cüzdanda mevcut kmnetler Borçiu hesabı cariler Rehin mukabilinde avanslar Kabul tarikile borçluiar Gayrirrı ' ul mallar ve mobilya Mütelernk 31 temmuz 1932 tarihindeki malî vaziyet lsterlin Ş. R 5,000,000 Osmanlı Bankası 3,982,451 10 4 700,768 17 8 5.6I2.677 16 10 2.796,111 12 2 4.476,542 2 7 1,571,536 14 1,054,128 8 10 658,410 18 II 8 11 2?,y 10.584 10 3 Kuyuda muvaiık oldugu taadik olunur Müdür E. Hodler Düyunat Sermaye Nizamnamei dahilt raucibince ifraz edilen ihtiyat akçesi Mevkli tedavölde bnlnnan banknotlar Görüldügünde ödenecek senetler ve vadeli senetler Alacakh hesabı cariler Vadeli bonolar ve hesabı caniet Kabuller Miiteferrik Haftalık Muntazam Izmir postası îsterlin lO.OOO.üot) P. Seyyar vapuru Her çarşamba günü Saat 17 de Sirkeci nhhmından hareketle Gelibolu, Çanakkale, ve Izmir'e gider ve gelir. Yolcu bileti vapurda veriiir. Tafsilât için Eminönü Rıhtun Han No. 5 Telefon: 21977. 1,250,000 373,231 2 10 254,178 10.991,812 1.72:,886 1,054,128 271,347 10 7 1 4 15 4 8 10 II 4 25,916,^84 10 3 cJtnmnl Müdfir Muavini A.H. Reid TAVİLZADE VAPURLARI Ayvalık ekspres postası Ne yapsanız I Emlâk ve Eytam Bankası Ilânları Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Sirketinden: > I Pudramız sabit kahr Lâtif ve nermin çehrelerin teshir rttiği erkekler pek çoktur. Bu sırra vâkıf olan kadınlar heı vakit krem köpüğü ile kaııştınlmış pudrayı kullanrnağa itina ederler. Rüzgârlı ve yoğrr.urlu havalarda veya pek sıcak bir baio salonunda saatlerce baki kalır. Krem .6 pöğü, pudrayı gayet yapışkan ve gayrimer'i kılmakla beraber parlak, yağlı ve kaba gösteren burun kırrn'zılığını da izale eder, T o k a l o n pudrasında, krem köpüğü hususî bir usul dairesinde havalandınlmış en mükemmel pudra ile fennî bir surette kanştırıltnıştır. Tokalon pudrası, kadmlara, erkeklerin nazari takdirini celbeden taze ve narin bir cilt ve genç bir yüz temin eden yegâne pudradır. Istanbul üçüncü icra memurluğundan: Haydarpaşa'da İbrahimağa mahallesînde Saraçlar çeşmesindeki tuğla harmanında mevcut ve birinci açık arttır masında kıymeti muhammenesi bulunmıyan birinci, ikinci, üçüncü cinsten tahminen 200,000 tuğla 20/11/932 pazar günü saat on dörtten sonra ve ikinci açık arttırma suretile satılacak far. Taliplerin mahallinde bulunacak memuruna müracaatleri ilân olunur. tstanbul ikinci iflâs memurluğundan: İstanbul'da Ankara caddesinde Guzel ts matbaası »ahibi Vahram Demessesyan Efendi hakkındaki alacak tet kikati hitam bularak sıra defteri tanzim ve alacakblann tetkikleri için dairede hazır bulundurumuştur. Mukayyet ala • cakhlann ikinci topJanma için 7/12/ 932 çarsamba gönü saat 14 te ikinci iflâs dairesinde hazır bulunmaları ilân olonur. Samsun Belediyesinden: Kapalı zarf usulile münakasaya konulduğu halde talip zuhur etmemesi hasebile Belediye Encümenince pazarhkla ihalesine karar verilen su ve elektrik fabrikalanna muktazi 200 250 ton mazot için yevmi muayyeninde yapılan pazarhkta verilen fiat haddi lâyıkta görülmemesi hasebile tarihi karardan itibaren pazarlığm bir buçuk ay daha teaıdidine karar verilmiş olduğundan talip olanların pazarhk için 20/12/932 tarihine musadif salı günü saat 15 te Belediye Encümenine müracaatleri ilân olunur. Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünden: Zabıta memurlarîna yaptîrılacak elbiseler için nümune ittihaz olunan kumaşların piyasada kâfi miktarda mevcudu bulunmaması do layısile aşağıdaki şartlar dahilinde mezkur elbiselerin imali yeniden münakasaya konulmuştur. 1 Oniformalı polis, komiser ve merkez memurları için 4462 ilâ 4639 takım (caket, pantolon, şapka) elbise ve 1290 adet kaput, sivil memurlar için 275 ilâ 310 takım (ceket, yelek, pantolon ve palto) elbise yapılacaktır. 2 Bu elbiseler yerli mamulâtından olacaktır. 3 Münakasa kapalı zarf usulile yapılacak ve ihalesi münakasa müddetinin hitamı olan 26 teşrinisani 932 cumartesi günü saat 14 te Müdiriyeti Umumiyede mün'akit komisyonca icra edilecektir. 4 Şartnameleri görmek ve izahat almak istiyenler bu komisyona ve Istanbul Emniyet Müdürlüğüne müracaat edebilirler. Hissedaran tarafından vaki teklife binaen esas nizamnamemizin 14, 34, 44, 45, 49 uncu maddelerinin tadili zımnında hissedaran umumî heyetinin 17 birinci kânun 932 cumartesi günü saat 11 de Anka ra'da banka idare merkezinde fevkalâde içtimaa daveti İdare Meclisimizin 14 ikinci teşrin 932 tarihli içtimaında karargir olduğundan ticaret kanunu ahkâmı ve esas nizamnamemizin mevaddı mahsusası mucibince keyfiyet ilân olunur. Tadili teklif olunan maddelerin tadil metinleri: 14 üncü madde: Her iki tertip hisse senetleri hâmile muharrer ve tdare Meclisi azasından iki zatla umumî müdürün imzası ve şirketin mührünü muhtevi olacaktır. Şu kadar ki bu hisse senetleri bedelleri tamamen ödeninciye kadar nama muharrer ve devrü ferağları ticaret kanunu ahkâmına tâbi bulunacaktır. 34, 44, 45 inci maddeler. Gerek bina ve gerek üzerine bina yapılmak şartile arsalar mukabili yapılan ikrazlara azamî on beş sene vade verilebilir. Ve borç muayyen taksitlerle ödenir. Mevcut veya insa edilecek bina mukabilinde verilecek meblâğ bina ile miktarı kâfi arsanm tahmin edilen kıymetinin yansından fazla olamaz. Emlâk tahmin edilirken tesbit edilecek safi varidat ikraz edilecek meblâğın senelik faiz ve kumusyon miktarmdan dün olmamak lâzımdır. Hükumet kefaletile ve ipotek muka • bilinde yapılacak ikrazlarda ipotek edilen mahn muhammen kıymetinin tamamı keza on bes sene müddetle verilebilir. 49 uncu madde: Banka altı azadan müteşekkil bir meclis tarafından idare olunur. Azanın ikisi Maliye, ikisi Adliye Vekâletleri tarafından tayin ve diğer ikisi hissedarlar umumî heyetince B tertibi hisse senetlerine malik olanlar tarafından intihap olunur. B tertibi hisse senetlerini ih raç ve füruhtuna kadar bu iki aza da Maliye Vekâleti tarafından tayin edilecektir. . vapuru her perjembe 17 de Sirkeci'den hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığ'a azimet ve avdeı edecektir. Yolcu bileti vapurda dtt veriKr. Adres: Yemiş'te Tavilzade Mustafa biraderler. Telefon: 22210 SELAMET Alemdar zade Mehmet BüLENT VAPURU 16 tejrinisani çarşam ba Zonguldak, tnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Mepavri've azimet ve avdetle ayni iskelelerle Görele ve Unye'ye «S yarak avdet edecektir. Acentan Alâiye han No. 1 Tel. 21037 vapuru İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: tdaremiz için pazarhkla «250» ton Marinlâve kömürü 18000 kilo benzin ahnacaktır. Taliplerin şartnamelerini almak üzere her gün ve pazarlığa iştirak etmek üzere % 7,5 teminatı muvakkate akçelerini hamilen 26/11/932 cumartesi günü saat 14 te Galata'da Mubayaa komisyonuna müracaatleri. Pendik Belediyesinden: Pendik'te tskele caddesinde yaya kaldırımları ve sathı mail leri adi kaldmm ve ortası şose yapılacağından buna lâzım olacak taş, kum ve su belediyece temin olunacaktır. Yalnız taşlann kınlması ve tefrişi ve kum serpmesi ve silindiraj işlerini açık münakasa suretile 15/11/932 tarihinden 5/12/932 tarihine kadar 20 gün müddetle münakasaya konulmuştur. Kıymeti muham • menesi 2337 lira 90 kuruştur. Talip olanların 5/12/932 pazartesi günü saat 14 te yuzde yedi buçuk teminatı muvakkate mak buzile birlikte belediye dairesinde müteşekkil daimî encümene müracaatleri, fazla izahat ve şartnameyi görmek istiyenlerin her gün Belediye dairesine mü • racaatleri ilân olunur. tstanbul ikinci iflâs memurluğundan: Müflis Ketenciler'de 34 numarada kırtasiyeci ve hırdavatçı Zafiri ve Kosti Pandırmali sirketine ait borçlann tetkikatı bitmis ve sıra defteri yapılarak alacaklılann bakmalan için dairede hazır bulundurulmuştur. Alacaklılann ikinci toplanması 8 kânunuevvel 932 De'sembe günü saat 15 te yapılacağından ala • caklan kabul edilerderin hazır bulun • malan flân olunur. Liseler Alım Satım Komisyonundan: Istanbul Erkek ve Kız Muallim Mektepleri talebesi için alınacak elbiselik lâcivert kumaş 30/11/932 tarihine musadif çarsamba günü saat 16 da ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur, nümuneleri görmek için İstanbul Lisesi kalemine ve talip olanların ihale günü Maarif dairesinde Komisyona müracaatleri.