3 Ekim 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

3 Ekim 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

3 Birinciteşrin 1936 CUMHURIYET II kullanınız. Leke yapmadan Grip, nezie, baş ve diş ağniarımn kat'î üâcı K E S K i N Kaşeleridir. ASRî S A Ç B O Y A Ssabit bir renk temin ederI Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Bakırköy Emrazı Akliye ve Asabiye hastanesi için lüzumu olan 1,500 takım pijama açık eksiltmiye konulmuştur. 1 Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu Komisyonda 7/10/936 günü saat 15,30 da yapılacaktır. 2 Beher takım pijama için 280 kuruş fiat tahmin ve takdir e dilmiştir. 3 Muvakat garanti 315 liradır. 4 Istekliler şartname ve nümuneyi hergün Komisyondan gö rebilirler. 5 İsteklilerin cari seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektubile belli gün ve saatte Komisyona gelmeleri. (1463) Çatlıyan bir duvar gibi! KANZUK Saç eksirî Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâleti Iskân Umum Müdürlüğünden: 1 Orta Anadolu vilâyetlerine yerleştirilen göçmenler için Eberhard fabrikasının «Konya 2. E. 5. W» ve Rudsak fabrikasımn «S.P.5.S.T.» markah pullukları tipinde olmak üzere 5000 aded pulluk imali pazarlıkla eksiltmiye konulmuştur. Bu pullukla rın nümuneleri, fennî ve idarî şartnameleri İskân Umum Müdürlüğünde mahfuz olup talibler resmî tatil günleri haric olmak üzere hergün saat 9 dan 17 ye kadar müracaatle niimu neyi görSr ve şartnameleri meccanen alabilirler. 2 Pazarlıkla ihalenin 15/10/936 perşembe günü saat 15,30 da Sıhhat Vekâletinde Hususî Komisyonda yapılacağı. (1751) Açık Badanasız ve boyasız bir duvar çabuk çürür. Yer yer çöküntüye uğrar. Gözlere sakil görünür. İyi pudralanmamış bir yüz de, sonunda iyi badana edilmemiş bir duvar manzarasını almağa mahkumdur. Orada da badanasız bir duvar gibi çatlaklıklar, çöküntüler peyda olur. Eyi pudra bir sır örtüsüdür. Pudraların en miikemmel olduğıınıı söz ile değil mahnı bütün dünyaya beğendirmek suretile isbat eden VE NUS markasını her yerde arayınız. Umumî deposu: NUREDDİN EVLt YA ZADE TİCARETHANESİ Bahçe kapı, İstanbul. Eksiltme İlânı Edirne Nafıa Müdürlüğünden: Saçların köklerini kuvvetlendi rır. Dökülmesine mâni olur. Ke • pekleri izale eder. Neşvünümasını kolaylaştırarak hayat kabiliyeti • ni arttırır. Lâtif rayihalı bir saç eksiridir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU İSTANBUL İstanbul 4 üncü icra memurluğundan: Üç yeminli ehli vukuf tarafından heyeti umumiyesine (8410) lira kıymet takdir olunan Kadıköyde Caferağa mahallesinde Bahriye sokağında eski 29 yeni 1 numarah sağ tarafı Fehime, sol tarafı Bahariye caddesi arkası Vahid bahçesi ve kısmen Sefer Badi bahçesi Mustafa hane bahçesi cephesi Kapa macı oğlu Sokağı ile mahdud kayden 785 arşın 18 parmak mahallen 355 nıımara murabbaında görülen ve 135 metro murabbaı binayı üst tarafı bahçeyi teşkil eden iki bab tevsili haneden ancak 1 numarah muayyen hanenin ta mamı dairemizde satılacaktır. Posta T, T. Binalar ve Levazım Müdürlüğünden: 1 Satın alınacak olan 10 ton 2 m/m bronz tel kapalı zarfla ek siltmeye konulmuştur. 2 Muhammen bedeli 7500 lira ve muvakkat teminatı da 563 liradır. 3 Eksiltme 27/10/936 tarihinde saat 15 te Ankarada Posta T. T. Umumî Müdürlüğünde toplanacak Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. 4 Talibler teminatlarmı idaremiz veznesine teslim edecek ve alacakları makbuz veya kanunen muteber teminat mektubunu ve şartnamede yazılı belgelerle teklif mektubunu ihtiva edecek olan kapalı ve mühürlü zarfları mezkur tarihe müsadif salı günü saat 14 e kadar sözü geçen Komisyona teslim edeceklerdir. 5 Eksiltmeye iştirak edecekler müteahhidlik yapabileceklerine dair vesika göstermeğe mecburdurlar. 6 Şartnameler Ankarada Levazım Müdürlüğünden, tstanbulda Levazım Ayı !yat Muavinliğinden parasız olarak verilecektir. . «815» (İ147) COMOGENE Açık artürma müzayede ile satış Karaciğer, mide, barsak ve böbrek hastalıklanna içme trenlerinin vapurları köprüden 6,25 7,40 • H H 8,40 9,10 11 13,15 15,10 15,50 dir. m ^ TUZLA İÇMELERİ Açık Eksiltme Ilânı Eskişehir Sıtma Mücadele Komisyonü Başkanlığından: Eskişehirdeki Sazova bataklığı kurutma kanalının bakiye kalan ve bedeli keşfi «4753» lira «41» kuruştan ibaret olan kısmının hafriyatı 19/9/1936 tarihinden 5/10/1936 tarihine kadar açık şksiltmiye konnıuştur. thale 5/10/1936 pazartesi günü saat on dörtte Eskişehirde Sıtma Mücadele Riyaseti binasında toplanacak olan Komisyon tarafından yapılacaktır. Muvakkat teminat «357» liradır. İsteklilerin: 1 Bu gibi işleri yapabileceğine dair Vilâyet Nafıa Direktörlü günder iki gün evvel bir ehliyet vesikası. 2 Sicilli ticarete kayidli bulunduğuna aid Ticaret Odasından bir vesika almaları gereklidir. Bu hususa aid şartnameler ve keşif evrakı Sıtma Mücadele Reis liğinde her vakit görülebilir. 3 Teminat olarak verilecek paranın Maliye veznesine yatırıl ması ve mukabilinde makbuz alınarak ibrazı lâzımdır. (1480) Teşrinievvelin 4 üncü pazar günü sabah saat 10 da Cağaloğlunda Yereba tan caddesinde eski Emniyet sandıği karşısındaki köşede Orhanbey apartı manının 2 nci katındaki dairede mev cud ve büyük bir kısmı İstanbulpalastaki müzayededen alınmış kıymetli eşyalar müzayede ile satılacaktır. Viyana usulü bronzlu 13 parçadan ibaret mükemmel bir salon takımı İngiliz mamulâtından ve pelesenk ağacından mamul 6 parçadan ibaret bir salon takımı, Mahon kaplama 6 parçadan ibaret ve kapaklarının içi aynalı bir yatak odası, masif ceviz bir büfe ve otomatik yemek masası, Alman Thürmer markah ve çaprast telli ve demir kadranh bir piyano. Evsaf: Kapıdan ileri girildikte mer vitrin, jardinyer, elektrik avizeleri aymer antre mermer merdivenle zemin nah dolaplar, tsparta ve Acem halılan, muşamba ve saire. Pey sürenlerden 100 katma çıkılır. Bodrum kat: Bahçedeki demir kapıdan girilir karasimen bir kode 25 teminat alınır. Satış peşindir. ridor ve bir sofa üzerinde yemek odası • K i R A L I K E V " maltız ocaklı mermer musluklu mutfak. Kızıltoprak, Bağdad caddesi ebir halâ ve ayrıca zemini çimento bir lektrik deposunun tramvay duraantre üzerine iki küçük oda altında sarğında set üzerinde denize nazır 12 nıçlı bulunan sabit ocaklı ve kazanlı oda, geni$ manzara, bol hava, bol çimento tekneli bir çamaşırhane bu güneş, bahçesinde yetişmiş çamları, katın sofasmdan zemin katına çıkılır arzu edıhrse iki aileye mahsus ayrı kapılı her türlü istirahati temine kâmerdiven vardır. fi 127 numarah köşk kirahktır. Birinci kat: Bir sofa üzerinde beş oGörmek istiyenlerin içindekilere müda ve ayrıca bir koridor üzerinde zemiracaati. ni karasimen mermer kurnalı ve ha 1 Edirne Kız öğretmen okulunda keşif kâğıdları ve şartnamesine göre yaptırılacak 3813 lira 10 kuruşluk tamiratı on beş gün müddetle açık eksiltmiye konulmuştur. 2 Bu işe aid keşif kâğıdları ve şartname şunlardır: 1 Eksiltme şartnamesi, 2 Metraj defteri, 3 Silsilei fiat cetveli, 4 Fennî şartname, 5 Mukavele projesi, 6 Bayındırlık işleri genel şartnamesi, Bu şerait Edirne ve tstanbul Nafıa Müdürlüklerine müracaatle görülüp okunabilir ve istiyenlere parasız gönderilir. 3 Açık eksiltme 6/10/936 tarihine müsadif salı günü saat on altıda Edirne Nafıa Müdürlüğündeki Komisyonda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye gireceklerin Resmî Gazetenin 7 mayıs 936 tarih ve 3297 sayılı nüshasında yazılı talimatnameye göre bu işe gire bilmek için Edirne Nafıa Müdürlüğünden alacakları vesikaları ve bu senenin Ticaret Odasına kayidli bulunduğuna dair kâğıdları ve yüzde yedi buçuk nisbetinde 286 liralık teminatlarile yukanda yazılı gün ve saatte Edirne Nafıa Müdürlüğündeki Komisyona mü racaatleri. (1561) i Dördüncü Balkan Tıb Haftası 7 teşrinievvel 1936 çarşamba günü saat 15,30 da Yıldızda Kongreler Sarayında merasimle açılacaktır. Adresleri bizce kısmen malum arkadaşlara davetiyeleri gönderilmiştir. İştirak arzu edip te davetiye almıyan arkadaş ların Etibba Odasına müracaatle isim ve adreslerini hemen kay dettirmelerini rica ederiz. ^ M m ^ ^ H ^ H i M Balkan Hekimler Birliği Türk Komitesi ••• Hekim arkadaşlara: istanbulda bulunan Yüksek Mühendis Mektebi Direktörlüğünden: Mektebimiz elektro mekanik lâboratuarı için «125» lira ücretle «3» asistan ahnacaktır. Bunların Türkiye Cumhuriyeti tabiiyetinde ve Türk veya Avrupa Yüksek Elektro Mekanik Mühendis mekteblerinden birinden mezun olmaları ve askerliklerini yapmış bulun maları lâzımdır. Bu şerait dahilinde müracaat edenlerin miktarı üçten fazja olursa aralannda seçme imtihanı yapılacaktır. İsteklilerin bu husustaki evrakı müsbiteleri ve dilekçelerile be raber 8/10/936 tarihine kadar Mekteb tdaresine müracaatleri ilân olunur. (1757) Çanakkale Müstahkem Mevki Satmalma Komisyonundan: 1 Müstahkem mevki kıtaatı ihtiyacı için kapalı zarfla «637,000» kilo un satın ahnacaktır. 2 Unun beher kilosuna «14,50» kuruştan «92365» lira fiat biçilmiştir. 3 Ihalesi 6/10/936 tarih salı günü saat «15» te Çanakkale Müstahkem Mevki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 4 İsteklilerin ihaleden bir saat evvel teminat akçeleri olan «5869» lirayı ve ihale kanununun 2, 3 üncü maddelerindeki vesaik ile bir saat evvel Komisyona müracaat etmeleri ilân olunur. (1409) PETROL NİZAM Saç dökülmesine ve kepeklere karşı en iyi ve çok rağbet görmüş bir ilâcdır. Sinir hastalıkları ve kekeleme tedavisi Dr. FAHRI CELAL Hergün üçten sonra Konya Vilâyetî Daimî Encümeninden: Memleket Hastanesi kalörifer tesisatına aid projenin tanzimi işi yeniden açık eksiltmiye konulmuştur. 24/9/936 tarihinde Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacak olan eksiltme müddeti talib çıkmadığından 8/10/936 gününe kadar uzatılmıştır. Bu husustaki fennî şartname, izahname ve plânlar Ankara ve İstanbui Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüklerinde mevcud oldu ğundan bu işle alâkadar firmaların bu evrakları görmek üzere mezkur Müdürlüklere ve eksiltmiye girmek için de Konya Vilâyet Daimî Encümen Riyasetine müracaatleri ilân olunur. (1817) Cağaloğlu, Halk Fırkası karşısı, ZorluapartımanNo. 2 Tel. 20785 Klinik tesisi istiyenler için kaçırılmaz bir fırsat İstanbulun sıhhat merkezi sayılan Yerebatanda büyük. bakımlı çok ağaçlı bir bahçe içinde, ,iki banyo iki mutfak dört tuvalet ve on oda ile diğer teferrüa(ı ve ayrıca bahçesinde küçük bir da ireyi ve garajı havi 2 antreli 2 merdivcn11, güzel manzaralı bir bina satılıktır. Binada kalörifer, havagazi, elektrik ve su tesisatı mevcuddur. İcabında iki ayn kısım olarak kullanılabilir. Şehir içinde sayfiye sayılır. Görmek istiyenler Ayasofyada Yerebatanda Yerebatan camisi yanında 34 numarah evde bek çisine müracaat edebilirler. Pazarlık için de Galatada Doyçe Oryent Bank Dresdner Bank şubesinde Emine mü racaat. Sahfb ve Başmuhajrtrt: Yunua Nadı Vmuml nesrtyaU idare eden Yaz\ işleri Müdürü: Hikmet Münif Cumhurtyet matbaast OGRETMENLER OKUSUN!Amerika bölgesi talebe ispekteri Ragıb Nureddin Eğe, bütün öğretmenleri alâkadar edecek çok mühim bir kitap yazdı. Bu kitap baştan başa yepyeni bir tezdir. ÖĞRETMENIN SINIF DIŞI ÖDEVLERI Adını taşıyan bu kitabı her öğretmen okuyacak ve faydalanacaktır. Tanesi 75 cildlisi 100 kuruştur. Taşradan posta parası alınmz. Muallim Ahmed Halid Kitabevi mam ve bir halâdan ibarettir. Çatı katı: Bir sofa üzerine zemini çinko üstü örtülü ve ahşab korkuluklu balkonu bulunan bir oda ile iki küçük çatıarası vardır. Bahçe: Etrafı duvarla mahdud malta eriği asma. kiraz, dut ve saire naeyva ağaçlan vardır. Birinci katın her iki sokağa şahnişlidir. Zemin ve bodrum kat pencereleri demir parmaklıdır. Mezkur muayyen 1 numarah hanenin tamamı dairemizde açık arttırmıya vazedilmiş olduğundan 10/11/36 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti mu hammenenin % 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taah hüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilerek 25/11/ 936 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammene nin % 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numarah kanun ahkâmına tevfi kan geri bırakılır. Satış peşindir. Art tırmıya iştirak etmek istiyenlerin kıy meti muhammenenin %7,5 nisbetindc pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklar da diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarım evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itiba ren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşma sından haric kahrlar. Müterakim vergi, tanzifiyeden mütevellid Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi yirmi senelik Evkaf tavizi bedeli müşteriyfc aiddir. Daha fazla malumat almak istiyenler ilân tarihinden itibaren herkesin göre bilmesi için dairede açık bulundurula cak arttırma şartnamesi ile 934/3815 numarah dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebiltrekleri ilân olunur. (26097) İstanbul Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Haydarpaşa Nümune hastanesi için lâzım olan 64 kalem tıbbî a lât ve edevat açık eksiltmiye konulmuştur. 1 Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Mü dürlüğü binasında kurulu Komisyonda 14/10/936 çarşamba günü saat 15 te yapılacaktır. 2 Tahminî fiat: 1395 lira 80 kuruştur. 3 Muvakkat garanti: 104 lira 69 kuruştur. 4 lstekliler şartname ve listeyi hergün Komisyonda görebi » # lirler. 5 İsteklilerin cari seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektublarile birlikte belli gün ve saatte Komisyona gelmeleri. (1611) Posta T. T. Levazım Müdürlüğünden: 1 İki aded kısa dalgalı telsiz ahize cihazı ve teferrüatı kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 2 Muhammen bedel 20,000, muvakkat teminat 1,500 liradır. r 3 Eksiltme 6 ikinciteşrin 936 tarihine müsadif cuma günü saat 15 te Ankarada Posta T. T. Umumî Müdürlüğünde toplanacak Komisyonda yapılacaktır. 4 Talibler, teminatlarmı idaremiz veznesine ve alacakları makbuz veya kanunun muteber teminat mektubunu ve sartnamede yazılı belgelerle teklif mektubunu ihtiva edecek olan kapalı ve mühürlü zarflar mezkur tarihte saat 15 e kadar Komisyona teslim edilecektir. 5 Talibler, müteahhidlik ehliyet vesikasını ve referansları haiz olacaklardır. 6 Şartnameler Ankarada Levazım Müdürlüğünden, îstanbul da Levazım Ayniyat muavinliğinden parasız olarak verilecektir. «986» (1473) 4 Teşrinievvel Pazar günü saat 10 da PENDİK Türkiyenin en namdar pehlıvanlarının iştiraklerile BÜLBÜL A İ L E Bahçesinde Fevkalâde pehlivan güreşleri ve muhteşem sünnet düğünü Dühuliye büyüklere 25, çocuklara lp kuruştur