5 Haziran 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

5 Haziran 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 OUMHURIYET 5 Haziran 1938 Üsküdar İcra Memurluğundan: Taksimde Abdülhakhamid C. Kundura apartımanında 4 numarada Hakkı Marmaraya borclu Kadıköy Feneryolu Çiftehavuzlar S. 3, 5 numarada Abdurrahman Merzuk'un (ikametgâhı meçhuldür) Kadıköyünde Zühtüpaşa M. eski Hacımehmedefendi yeni Çiftehavuzlar sokağmda eski 6 mükerrer yeni 3, 5 kapı numaralı bir tarafı Dildibağı ve bir tarafı hini ifrazında bayii evvelisi Emirin uhdesinde kalan mahal ve bir tarafı Muammerin maa köşk bahçesi ve tarafı rabii Çiftehavuzlar tarikile çevrili iki dönüm bir evlek 260 zira tahvilen 2216,29 metre murabbaı miktarmda muhtesatı mülk zemini Selimi evvel vakfmdan tasarruf kanununun neşrinden evvel muhtez ve tamamı 6500 altı bin beş yüz lira kıymeti muhammeneli bahçeli köşkün dört hisse itibarile borcluya aid bir hissesinin açık arttırma ile satılmasına karar verilmiştir. Vaziyeti hazırası: 3 ve 5 numarayı taşıyan kapıdan girildîkte bahçe içerisinde 8 bssamak mermer merdivenle zemini karesimen döşeli ufak methalde camekânla tahdid edilmiş zemini muşamba döşeli tavanı yağlı boya ve karton piyerli duvarları yağlı boya tırma ve camlı camekânh bölünmüş bir hol mezkur holden bölme tarafa geçilir çifte kapısı ve orta sofaya geçilen bir kapısı mevcuddur. Bölme tarafta ayrıca bir kapı ve bir oda mevcuddur. Orta sofada sağ tarafında bir yemek odası ve yemek odasından geçilme ufak bir antre üzerine bir halâ ve bir küçük oda. Sofanın cepheye tesadüf eden kısmmda binanın arka tarafmdan açılan bir kapı mahalli zemini ve beş kademe merdivenleri mermerdir. Bu merdiven mahallinden beton beş kademe merdivenle bodrum katına inilir, bodrumda zemini muşamba döşeli bir koridor üzerine bir yer odası ve buna muttasıl zemini toprak ve kömürlük mahalli, orta sofanın cephe soluna tesadüf eden bir küçük oda ve onun ittisalinde alaturka bir halâ bu katm oda ve sofaları muşamba kaplıdır. Ahşab aksamı doğrama pencereler yağlı boyadır. Orta sofanın sol tarafmdan bahçeye çıkılan ve beş kadem merdivenle inilen zemini karosimen döşeli camlı kapı mevcud olup bir de merdiven altı mevcuddur. Ayni mahalden üst kata çıkrhn ahşab merdivenle mezkur koridor üzerine kapıları bulunan ön ve arka c^phede birer oda mezkur ufak koridor üzerine açılan salon şek linde kulianılan mahalde üç oda mevcud olup bu salonun arka bahçe tarafmdan methal üzerinde ufak bir balkonu vardır etrafı tahta korkulukludur. Bu katm doğrama aksamı kısmen yağlı boyadır. Avni merdivenden çatı arasma çıkılır, çatı odası mevcuddur. Üzeri alafranga kiremitle mestur etrafmda tahta korkuluk olup çatı kattan maada pencereleri pancurlu ve haricen yağlı boyadır. Bina bodrum katı kârgir olup üst katları ahşabdır. Bahçede inşa edilmiş bir kat üzerine bir koridor, bir oda ve bir haricî halâ mevcud olup bu odanın pencereleri demir parmakhklı dahilî ve haricî ahşab kısmı kâmilen yağlı boyadır. Üzeri Marsilya kiremidi ve küçük kule şeklindeki methal üzeri çinko ile mesturdur. Mezkur gayrimenkulün bahçesinin arka kısmmda kârgir bir kattan ibaret bir arabalık ve 4 hayvanı istiab edecek şekilde bulunmuş zemini toprak tavanları ahşab çerçeveleri kısmen harab ve camsız bir arabalık ve ahır mahallile ahırın üstüne tesadüf eden kısma zemini çimento şaplı ve ahşab merdivenli bir sofa üzerine iki oda mevcud olup biri büyük yüklü ve dolablıdır. Bunun methalinde zemini karosimen döşeli ufak bir gusulhane mevcudcLur bu odalar zemini tahta döşeli tavanlara ahşab dahilî bclmelerile bağdadi sıvadır. Merdiven altmda bir halâsı mevcuddur. Mezkur mahallin ittisalinde zemini çimento döşeli ve ahşab tavanlı duvarları kârgir beton bir davlunbazı bulunan ve dökme bir kuzinoyu havi geniş bir mutfak bunun bir tarafmda tahta set mevcud olup altları dolab şeklinde kullanılmaktadır. tarafeyninde ahşab rafları mevcuddur. Mutfağın ittisalinde zemini kırmızı çini döşeli beton davlunbazı ve kazan ocaklı bir çamaşırlık mevcud olup üzeri tahta çerçeveli altı beton kanallı bir çamaşır yıkams mahalli bunun bitişiğinde bir kömürlük vardır bu çamaşırlıkla kömürlüğün önünde bir buçuk metre arzmda tırıtuvar cinsi döşenmiş üzeri çatı ile mestur bir koridoru mevcuddur. İşbu müştemilât üzerine Marsilya kiremidile mestuj olup yalnız elektrik tesisatmı muhtevidir. Arka bahçede müteaddid meyveli meyvesiz ağaclar vardır. Ve binadan ahır ve mutfak kısmına giden yol üzerinde köşebendlerle yapılmış asma çarda^ı mevcud olup binanm tarafeyninde ve arkasında müteaddid mazı ağacları ve köşke muttasıl bir kuyu ve sökülmüş tulumba mahalli ön taraf*ndan keza meyveli meyves>iz muhtelif ağaclar (mazı ve çam ağacları bir koskot, bir havuz ve camekânla çevrilmiş kameriye vardır. Bahçe duvarla mahducî yol kısmı üzeri demir parmaklıklıdır. Binada" elsktrik tesisatı mevcuddur. Heyeti mecmuası demir parmaklıklıdır. 1 İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 1 temmuz 938 tarihinden itibaren 37/7100 numara ile Üsküdar İcra dairesinde muayyen numarasmda herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazıh olanlardan fazla malumat almak istiyenler işbu şartnameye ve 33/7100 dosya numarasile memuriyetimize müracaat etmelidirler. 2 Gayrimenkul 7 eylul 938 çarşamba günü saat 14 te Üsküdarda İhsanivede Şerifbeyçeşmesi sokağında 16 numaralı Adliye binasmda Üsküdar İcra M. odasında üç defa bağırıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış istiyenin alacağma rüçhanı olan 'diğer alacaklılar bulunub da bedel bunların bu gayrimenkul ile temin edilen alacaklarınm mecmuundan fazlava çıkmazsa en çok arttıramn taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdid edilerek 22 eylul 938 perşembe günü saat 14 te Üsküdar İcra M. odasında yapılacak arttırmada bedeli satış istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklıların bu gayrimenkulle temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile en çok arttırana ihalesi icra kılınacaktır. 3 Arttırma bedeli peşindir. Arttırmıya iştirak için yukarıda yazıh kıymetin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanm teminat mektubu tevdi edilecektir. 4 Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde paravı vermezse ihale kararı fesholr.narak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona. razı olmazsa veya bulunmazsa hemen 15 gün müddetle arttırmıya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasmdaki fark ve geçen günler için yüzde beş hesab olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. 5 İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarlarm ve irtifak hakkı sahiblerinin gayrimenkul üzerindeki haklarrnı hususile faiz ve masrafa dahil olan iddialarmı işbu ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icab eder, aksi halde tapu sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasmdan haric kalırlar. 6 Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak karar pulları, tapu ferağ harcı, 20 senelik vakıf taviz bedıelini vermeğe mecburdur. Gayrimenkulün nefsinder doğan müterakim vergi, tanzifat tenviriye ve tellâliye resmi ve vakıf icaresi borcluya aiddir. Gösterilen günde arttırmıya iştirak edenler arttırma sartnamesini okumuş ve lüzumlu malumatı almış ve bunları tamamen kabul etmis ad ve itibar olunur. Yukarıda gösterilen gayri menkul işbj ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. Yukarıda adresi yazıh borclu Abdurrahman Merzukun ikametgâhı meçhul bulunduğundan 90 gün müddetle ilânen tebligat icrasma karar verilmiş olduğundan gayrimenkul ilân varakasınm borcluya tebliği makamma kaim olmak üzere ilân olunur. ^ ( 8205 ) BEBEK B A H Ç E S İ Denizle öpüşen bahçe, tabiatin özene bezene yarattığı bahçe, gam ve kasavet gideren bahçe. Geliniz, bu güzel bahçenin doyulmaz güzellikleri arasında neş'enizi tazeleyiniz. Her gün saat 16 dan geceyarısına kadar memleketimizin en yüksek san'atkârları tarafmdan artistik caz ve dans. Çok temiz ve lüks servis, fiatlar mutedilcîir. ••§•••• Istanbul SATIŞ İLÂNI Dördüncü İcra Memurluğundan: FLIT ÖLDÜRÜNÜZ \\ 5ayi5iz sineHleri Şaban tarafmdan Vakıf Paralar İdaresinden 25350 ikraz numarasile borc alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamma ehlivukuf tarafmdan 2200 lira kıymet takdir edilmiş olan Süleymaniyede Hocagıyaseddin mahallesinin kayden Yoğurtçu ve mahallen Yoğurtçuoğlu sokağmda eski 3 mükerrer yeni 13 nümerotaj 13, 13/1 kapı 565 ada ve 36 parsel numaralı bir tarafı 35, bir tarafı 37 ve 15.. arkası 16 parsel numaralı mahaller, önü Yoğurtçuoğlu sokağile çevrili bahçeli bir ahşab hanenin evsafı ve mesahası aşağıda yazılıdır : Mozaik merdivenle çıkılan kapıdan binanm birinci katına girildikte karesimen bir pabuçluk, tekrar mo/aik merdivenle çıkıldıkta bir antre, yüklü dolabh bir jda, camekân kapılı bir sofa üzerinde ayrıca yüklü dolablı bir oda, musluklu bir halâ. Zemin kat : Karesimen bir taşhk üzerinde bir dolab zemini çimento gusulhane. yemek odası, zemini kırmızı çini bir mutfak, gömülü bir küp, bir kömürlak. mutfaktan sokağa çıkan demir kapı. İkinci k a t : Yükü bulunan bir sofa üzerinde iki oda, bir halâdan ibarettir. Bu katın merdiveninde eski muşamba döşelidir. Bahçe : İçinde muhtelif meyva ağaclarile tulumbah bir kuyu vardır ve etrafı duvarla çevrilidir. Umumî evsafı: Bina ahşab olup ikinci katta cephede bir şahniş, bahçe üzerinde ahşab bir balkon vardır. Zemin ve birinci kat pencereleri demir parmaklıklıdır. Binada elektrik tesisatı mevcuddur. Sahası : Umum sahası kadastro plânı mucibince 144 metre murabbaı olup bımlardan 53 metre murabbaı bina geri kalanı bahçedir. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazıh gayrimenkulün tamamı açık arttırmıya konmuş olup 14/7/938 tarihine raslıyan perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar Adliye binasındaki dairemizde açık arttırma ile satıla caktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıramn üzerine ihale edilecek. aksi takdirde en son arttıramn taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid ed.ilerek 29/7/938 tarihine raslıyan cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar gene dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayrimenkul en çok arttı/anın üzerine ihale edilecektir. Satış peşindir. Taliblerin arttırmıya girmezden evvel muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi vermeleri veya millî bir bankanın teminat mektubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle Belediyeye aid tenviriye, tanzifiye ve tellâliye resimleri ve vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edalir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye aiddir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesinin 4 üncü fıkrasmca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarmı, bu ilânm neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasmdan haric kalacakları ve daha fazla malumat almak istiyenlerin 14/6/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şjartnamesile 937/2280 nu marah dosyasma müracaatleri ilân olunur. (3312 ) IstanDuı, Gıiaıı. Vot«oda Huı I Muğla Turgud inşaat Nahiyesi Yatılı Okul Komisyonu Başkanlığından: r 1 İsteklisi çıkmamış olan nahiyemizin 16075 lira 21 kuruş keşif bedelli yatılı okul insaatı yeniden kapah zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Muvakkat teminat parası 1205 lira 64 kuruştur. 3 Eksiltme 17/6/938 cuma günü saat 16 da Leyne köyünde İnşaat Komisyonunda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye iştirak edebilmek için Nafıa Vekâletinden alınmış müteahhidlik ve Vilâyet Nafıa Müdürlüğünden alınmış ehliyet vesikası gösterilmesi ve teklif mektublarmın eksiltme saatinden bir saat evvel Ko misyonda verilmiş olması lâzımdır. 5 Proje, fennî şartname ve keşif evraklarını görmek ve daha fazla ; bilg edinmek istivenler hergün Komisvona müracaat edebilirler. (3231)' I Devlet Demiryollan Işletme Umum Müdürlüğünden DENİZBANK AKAY İIT^İYBÜL İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN: JY^IL O V A Muhammen bedeli 7400 lira olan 1400 aded muhtelif eb'adda Türk bayrağı 16/6/1938 cerşembe günü saat 15 te Haydarpaşada gar binası içindeki Satınalma Komisyonu tarafmdan kapalı zarf usulile satm almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve 555 liralık muvakkat teminat ve Resmî Gazetenin 1/7/1937 T. ve 3645 numaralı nüshasında intişar eden talimatname dairesinde ahnmış ehliyet vesikalarını muhtevi teklif zarflarmı eksiltme günü saat on dörde kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler Haydarpaşada gar binası içindeki Komisyon tarafmdan parasız olarak dağıtılmaktadır. ( 3234) Haydarpaşa elektrik işleri şefliğinde çahşmak üzere haricî ve dahilî tesisatlarda, fabrikalarda çahşmış ve oldukçâ rtagaTt^ljilgili birinci sınıf elekg trikçi ustasma ihtiyaç vardır. Bu evsafı haiz istejdilerin Haydarpaşa îşletme Müdürlüğüne müracaatleri. '' ^»^m*t.**im*~ (3264) Haydarpaşa Liman arazisindeki muhammen bedeli 1500 kuruş olan blok halindeki 15 ton ham mermer taşınm 11/6/1938 tarihinde açık arttırma suretile satışı yapılacaktır. Taliblerin yüzde on beş nisbetinde teminat akçelerile birlikte mezkur gün saat on beşte İşletme Müdürlüğüne müracaatleri. ( 3304 ) J Arasında Araba vapurnseferleri 11 haziran 938 tarihinden ağustos 938 nihaye'tine kadar yalnız cumartesi ve pazartesi günleri: Cumartesi günleri Pazartesi günleri Üsküdarda Kabataştan Yalova Yalovadan Kabataştan Üsküdara K. » 12 00 12 30 15 30 S. D. S. D. 6 30 7 00 10 00 V. K. V. 16 00 19 30 20 00 11 14 15 00 30 00 Istanbul Belediyesi Merkez Hâl Müdürlüğünden: Hâlde 48 No.da icrayı ticaret eden Mehmed Demiralp buradaki muamelesine nihayet vermiş olduğundan idaremizdeki teminatı iade edilerek ilişiği kesileceğinden mezkur yazıhaneden alacaklı bulunan müstahsil varsa evrakı müsbitelerile birlikte nihayet 5 temmuz 938 tarihine kadar idaremize müracaatleri lüzumu ilân olunur. ( 3330 ) Bu seferlerde Büyükadaya nakledilecek araba ve hayvan bulunursa o gün vapur gidiş ve gelişte Büyükadaya da uğrıyacaktır. (3235 ) Satılılc Kârgir Ev Kızıltoprak ile Feneryolu arasında tramvay caddesi üzerinde 147 numaralı yeni kârgir ev satılıktır. 12 odası, 2 banyosu, bir buçuk dönüm bahçesi vardır. Bir katı ayrı kiraya verilebilir. Pazar ve çarşamba günleri içindekilere müracaat olunur. CAN KUDTARICl Kiralık Beyoğlunun merkezinde, evvelce otel olarak kullanılmış büyük bir bina kiralıktır. «Otel» rumuzile Istanbul 176 posta kutusu adresine vazılması. Biçki dersleri Evinde hocasız biçki ve dikiş öğrenmek istiyenler için Beşiktaş Dikiş Yurdu direktörü Şükrü Canal tarafmdan yazılan kadm terziliğine aid kitablarm birinci cüdi iki, ikinci ve üçüncü cildleri ikişer buçuk lira olarak yalnız Yurdda satılır. Taşra siparişleri bedeli peşin geldiğinde derhal gönderüir. Posta parası almmaz. Adres: Beşiktaş Akaretler Dibek sokak No. 1/2 Dikiş Yurdu Çim tohumıı Londrada meşhur Raynes Park müessesesinin ekstra ekstra marka 32 lıbrelik hakikî Raygras çim tohumu Türkiyede yalnız müessesem namına gelmiştir. Bir defa ekildikten sonra senelerce devam eden bu çim tohumunu bahçe sahiblerinin, Belediye ve müesseselerin tecrübesine amade bulun • duruyorum. 4 iincü Vakıf han, 4 iincii kat 18 No. da Bahçe Miman Mevlud Baysal Tel: 23426 M. M. Vekâletinden: Millî Müdafaa Vekâleti İnşaat şubesine kalörifer ve sıhhî tesisat iş lerinde mütehassıs olmak ve hizmete girdikten sonra iki seneden evvel ayrılmamak şartile ücretli ve diplomah bir makine mühendisi alınacakur. Taliblerin aşağıda yazıh vesaikle Ankarada Vekâlet İnşaat şubesine bizzat veya tahriren ve istida ile taleb edeceği ücret miktarmı d? bildırmek üzere müracaatleri. A Kendısinin ve evli ise ailesinin nüfus tezkeresi asıl veya tasdikli sureti. B Askerlik vesikası. C Zabıta ve Adliyeden alınmış hüsnühal vesikası. D Tam teşekküllü heyeti sıhhiye raporu. E Şimdiye kadar çahştığı yerlerden almış olduğu vesaik. « 4 » ( 3320 ) Satılık arsa Cağaloğlu Arıfipaşa sokağında köşebaşı 150 metre murabbaında bir arsa satılıktır. Sultanahmed Kabasakal Mümtazbey apartımanı 1 numaraya müracaat. Müfrez Arsalar Kalamış, deniz kıyısında. Müracaat: Kızıltoprak, Rüştiye sokak 47 No. da Miço delâletile SATILIK