13 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

13 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

& KURUŞ 4 Huruş — Telefon: 23872 Tunel ücretleri iniyor! Birinci mevki 100 paraya, ikincisi iki kuruşa Şirketi Hayriye biletleri pahalıdır! Boğaziçi ölüyor! Bu, yılardanberi devam 'aden Bi mesdledir. Şirketi Hayriyesin bilet Boretlerini Tahiş Bir dereceye çıkarmış olma- İ ye türlü Knresiziğkderi bu neticeyi doğur- BResmimiz Şiriceti Hayriyonin — höprüdeki Nişesini gösteriyor, - Fotoğrafçımız bu resmi AÜrken gişenin kalabalık — olmasını / itemli, fakat üç kişi bir araya gelinciyo kadar ya- Ti saat beklemek mocburiyetinde kalmiştır. —U Raşit Rıza beyden sonra diğer Zi artistlerin de Şehir tiyatro - tundan ayrıldıkları haber - veril- Mektedir. Ayrılanlar — arasında alide, Şaziye, Şayeste, İclâl Ha- Tımlarla Hüseyin Kemal, Zihni, adi beyler vardır. Bunlar Şehir İyatrosunun provalarına gelme- Sikleri gibi dün istifalarını Şehir trosu Müdürlüğüne gönder - Mişlerdir. Sovyet Rusyadaki festivaller - de bulunmak üzere Moskovaya n'lelı Sehir Tiyatrosu rejisörü Er- Muhsin Bey cumartesi sa- kı" Rusyadan gelecek ve o gün Neclâ H, - —. M AU UA A — 2 indirilecek Nafıa Vekili Ali Bey Osmaniye telsiz | istasyonunu gezdi | — Dün öğleye kadar imtiyazlı şir- ketlere ait işlerle meşgül olan Na- fia Vekili Ali Bey öğle üzeri Os- | maniye telsiz istasyonunu teftiş et : miştir. Teftiş bir saat kadar devam et- | Bey Yeşilköy telsiz istasyonunu da ziyaret etmiştir. Teftişlerin bu- günde deyamı muhtemeldir. Bandırma ekspresi İstanbuldan Bandırmaya giden Izmir yolcuları Bandırmada saba- ha kadar tren beklemektedirler. Bu bazı şikâyetleri mucip olmuş - tur. Bundan sonra bu hatta işle- mek üzere haftada iki defaya mahsus ekspres trenleri ihdasma Nafia Vekâleti tarafından karar verilmiştir. Badema — İstanbuldan giden yolcular fa: « olarak bir ge | i miştir. Saat on altıya doğru vekil he ve ya yarısı Bandırmadan kalkan trenle hareket ederek sabahleyin İzmire (Arkası 10 uncuda) 1opPMıMa Hdi y atılur Senede 10,000 lira Şehir tiyatrosundan ayrılanların aidatı bu kadar tutuyormuş Halide ve Şaziye H.larla Hüseyin Kemal B.in Şehir tiyatrosundan ayrıldıkları tahakkuk etti saat ikide Tepebaşı tiyatrosunda | artistleri topliyarak görüeşcektir. | Şehir Tiyatrosundan ayrılan ar- | tistlerin maaş azlığından dolayı çekildikleri söylenmekle beraber bu ayrılışım daha kuvvetli bir se- bebi olarak, Şehir Tiyatrosunda - ki baş kadın artistlerden birinin diğer kadın artistler üzerindeki tahakkümü gösterilmektedir. Di - ğer taraftan Şehir tiyatrosundan ayrılanlar Raşit Rıza beyle bir « leşmişlerdir. Bunlar, Raşit Rıza beyle bir mukavele yapmışlardır. Mukaveleye göre Şaziye ve Hü - (Arkası 10 uncuda) K M 13 — Eylül Avrupada bazı milletlerin iştirakile yapı- lan güzellik müsabakasında Finlandiya gü- zeli Matmazel Kater Tolvonen Avrupa güzeli | eçilmişti; Bir resmini koyuyoruz. 1 1934 PERŞEMBE Sene 4 Bulgarlar hem suçlu, hem Avrupa güzeli seçildi ' .. « Zulümlerin Ekalliyetimize 19 mayıs 1934 tarihinde bir darbei hükümetle mevkii iktidara gelen yeni Bulgar hükümetinin gief ve taraftarları mevkiüü ikti - dara geldikleri tarihten bugüne ' kadar Bulgaristanda yaşıyan se - | kiz yüz bin kişilik Türk kütlesi -« | nin vaziyeti içtimaiye ve siyasiye- si ile maarifinin de bu münasebetiyle evvelki halini mu - değişme | garistan Türkü aldatıldı, 12 SAYIFA Sayı: 854 4 Kuruş .o güçlü! ardı arkası j kesilmiyor yapmadıklarını | birakmazken, gazeteleri, halkı | aleyhimizde hazırlamıya çalışıyorlar çarptı. Bulgaristanda intihapla mev - kii iktidara gelen ricali hükümet başvekili Goöspodin Kimon Geor- | intihap arifesinde Türklere pek | büyük iyilikler yapacaklarmı ve yardımlarda ,bulunacaklarını bol bol vaadettikleri halde, mevkii işgal ettikleri gündenberi, bu va - itlerin hiçbirisi yapılmadı ve Bul- durdu. En nihayet yukarda zikredilen ta- hafaza edemiyeceği derhal göze (Arkası 10 uncuda) | Gazi Hz. Dün İş Bankası sergisini İsmet Paşa Dişçi mek- tebini ziyaret ettiler Reisicümhur Hazrelteri dün saat yediye doğru İş Bankasının Gd ee çleki zzti siyere' | etmişlerdir. Gazi Hazretlerinin refakatle - rinde Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım Paşa ile Gazi Aymtap meb usu Kılıç Ali, Bilecik meb'usu Salih beylerle diğer bazı - zevat bulunuyordu. Reisicümhur Hazretleri evvelâ banka pavyonunu gördükten son- ra şeker, sigorta, Yüniş, Ormaniş, Kömüriş pavyonlarını tetkik bu * yurmuşlardır. Sergi pavyonları hakkında Salâhattin Refik Bey (Arkası 10 uncuda) |Ankara telefonu| 90000R0E0eSAAAECECELAELEEEEEEECCEMEESEİ Trabzonda veremle mücadele Ankara, 13 (Hususi, telefonla) — Sıhhat ve İçtimat Muavenet Vekâleti bu yıl Trabzonda bir “Veremle mücadele dispanseri,, açacaktır. Vekâlet dispanser ye - rini tesbitle meşguldür. Tapu idaresinin yeni teşkilâtı Ankara, 13 (Hususi, telefonla) (Arkası 10 uncuda) Halide H. Raşelin annesiyle babası anlatıyorlar: “Kızımız kendisiyle bir buçuk sene nişanlı kalmış değildi, ancak 2,5 ay..,, “Leonun hareketlerini beğenmiyorduk onun için vermek istemedik.,, Ki Dün sabah Tah takalede — Şans pisküvi mağa - zasında bir nayet olmuş, bir Musevi ci- genci, bir Musevi kızını aşk yüzünden — feci bir surette yara- | Raşelin üvey İyarak — öldür - annesi Mmüştü. Dünkü sayımızda biz bu cina- yeti katilin ağ - zından dinliye - rek yazmıştık, Bu yazımızdan sonra bir muhar- ririmizi maktul kızm ana ve ba - basile görüştür - dük. Her ikisi - nin anlattıkları - nı da bugün ya- ziyorüz. Kızın anası üveydir, Üç yaşın - öldürülen Madmazel Raşel da bu kadınım eline gelmiş ve on altr yaşıma kadar bu kadın büyüt - müş olduğu için muhabbeti, tıpkı bir öz ana muhabbetidir. Karı, ko ca meseleyi şöyle anlatmaktadır - lar : Biz, bu apartımana iki buçuk ay evvel taşındık. Taşındığımız- | dan bir hafta sonra Leon, kızımız- la konuşmağa başladı. | Bu halleri böyle devam edip Raşelin babarı| £iderken geçenlerde Leonun ana | ve babasile oturduğu üstümüzde -« (Arkası 10 uncuda) Zehra H.